۸ مزیت استخدام مشاور املاک در معاملات ملکی

۸ مزیت استخدام مشاور املاک در معاملات ملکی

31 شهریور 1400

۸ مزیت استخدام مشاور املاک در معاملات ملکی
خرید، فروش و اجاره یک فرآیند چالش برانگیز ، پیچیده ، حساس و تقریبا زمان بر است. ممکن است سوالات زیادی در طول مراحل معاملات برای شما ایجاد شود که به طور چشمگیری بر روی نتیجه سرمایه گذاری شما تأثیر بگذارد. اگر قصد خرید قطعه ای از املاک را دارید یا در حال حاضر صاحب یک قطعه زمین هستید یا می خواهید آن را به ارث ببرید و یا مایل به فروش یک قطعه املاک هستید ،با کمک یک شرکت مشاوره املاک بسیار سود خواهید کرد. در این مطلب از وبلاگ آقای املاک قصد داریم مزیت های داشتن شرکت مشاوره املاک و استخدام مشاور املاک را در معاملات ملکی برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

مشاور املاک کیست؟

مشاور املاک کسی است که به مشتریانی که به دنبال خرید ، فروش یا سرمایه گذاری در بازار مسکن هستند ، مشاوره تخصصی سرمایه گذاری و مالی می دهد. آنها در طول فرایند خرید و فروش ملک با مردم همکاری نزدیک دارند. مزیت استخدام مشاور املاک در ارائه خدمات اضافی ، از جمله تحلیل مدل سازی بازار ، مدیریت اجاره و مدیریت دارایی است. بنابراین ، مشاوران املاک با وبسایت های تخصصی ملکی مانند وبسایت آقای املاک و مشتریان مختلفی از جمله شرکت های ساختمانی، صاحبان مشاغل یا سرمایه گذاران شخص ثالث مانند بانک ها یا اتحادیه های اعتباری و حتی وام دهندگان مالی همکاری می کنند.

نقش مشاور املاک

وظایف اصلی یک مشاور املاک کمک به مشتریان خود در فرآیند خرید یا فروش ملک می باشد. در اولین ملاقات، مشاور املاک به احتمال زیاد با مشتری خود در مورد اهداف آنها صحبت خواهد کرد. پس از تعیین اهداف ، مشاور می تواند تحقیقات مناسب را برای کمک به مشتری در دستیابی به اهداف به موقع و مقرون به صرفه آغاز کند. در نهایت وظیفه آنها این است که یک نظر متخصص بی طرفانه در مورد اینکه آیا یک سرمایه گذاری یا معامله در املاک و مستغلات یک تصمیم مالی محکم است یا خیر ارائه دهند. به عنوان مثال ، اگر یک مالک بخواهد یک ساختمان آپارتمانی ۳۰ واحدی در یک قطعه زمینی بسازد ، مشاور تحقیقات و گزارشات مربوط به یافته های آن را به همراه بینش حرفه ای خود جمع آوری می کند. این تحقیق ممکن است شامل بازدید از محل ، ملاقات با متخصصان املاک محلی ، برنامه ریزان شهر یا ملاقات با رهبران یا مقامات جامعه باشد. یا فرض کنید یک خریدار مسکن در آینده وجود دارد. یک مشاور املاک از خریدار در مورد اهداف و انگیزه های خاص آنها سوال می کند تا به آنها در انتخاب ملک متناسب با نیاز آنها کمک کند. اگر خانه استخر دار می خواهید یا شاید یک حیاط جدا برای سگ یا یک اتاق بازی زیرزمین برای بچه ها و یا اگر به دنبال خانه خاص هستید وظیفه مشاور املاک این است که بداند آیا خانه ای متناسب با نیاز شما در آن منطقه وجود دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: مشاور املاک معتبر ؛ ۵ ویژگی که باید در مشاور املاک خود جستجو کنید!

مزایای مشاور املاک و ویژگی مشاور املاک خوب

مزایای مشاور املاک

در ادامه این مطلب برخی از مزایای اصلی استخدام مشاور املاک را بررسی می کنیم.

۱. متخصص قیمت گذاری

هر شخصی می تواند چند دقیقه ای را به صورت آنلاین در وبسایت های ملکی بگذراند و اطلاعات مربوط به فروش خانه های مشابه را جمع آوری کند اما مشاوران املاک با تجربه به خوبی می دانند که یک خانه خاص گران قیمت است یا کم قیمت. در بهترین حالت ، یک مشاور املاک خوب آنقدر ایده های خوبی از آنچه که شما به دنبال آن هستید خواهد داشت که حتی وقت شما را برای بازدید دیگر خانه ها هدر نمی دهد. یکی دیگر از مزیت های استخدام مشاور املاک این است که نه تنها می توانند تمام داده های مربوط به فروش خانه محلی را که به شما ارائه دهند بلکه می توانند دارایی هایی را به ارمغان بیاورند که ناشی از سال ها مشاهده موج معاملات در محله است.

۲. درخواست تعمیرات

یک مشاور املاک کار بلد خرابی هایی را که ممکن است آنها را ندیده باشید؛ شناسایی و حتی پیشنهاد یک بازرس مستقل خوب در جهت گزارش مفصلی از مشکلات خانه را به شما می دهد. این گزارشات می تواند ده ها صفحه باشد. در تمام آن صفحات ، برخی از مشکلات مهم و برخی دیگر مهم نیستند.  در بسیاری از موارد بستگی به شما به عنوان خریدار نیز دارد. در مجموع یک مشاور املاک می تواند وضعیت را شناسایی و پیشنهاد دهد که چه چیزی برای شما مفید حواهد بود.

بیشتر بخوانید:خرید ملک اداری ؛ نکاتی که قبل از خرید باید دقت کنید!

۳. پیدا کردن خانه های موجود

اگر چه اکثر خانه های فروشی به طور گسترده در وبسایت های ملکی در اختیار خریداران قرار می گیرد اما در برخی مواقع ، فروشندگان نمی خواهند به طور گسترده در معرض دید عموم قرار گیرد. در این موارد ، فقط عوامل املاک و مستغلات می دانند که چه خانه هایی برای فروش هستند. یا گاهی اوقات ، مردم نمی خواهند فروش خانه را در وبسایت ها اعلام کنند. در هر صورت ، همکاری با یک مشاور املاک به شما امکان دسترسی به خانه های مدنظر و مورد علاقه تان را می دهد.

۴. ارزش واقعی ملک

یکی دیگر از مزیت های استخدام مشاور املاک این است که خدمات ارائه شده توسط مشاوران املاک برای شما مفید می باشد. آنها می توانند به مشتریان خود بینشی ارزشمند از ارزش واقعی یک ملک و همچنین ثبات بازار املاک و مستغلات محلی ارائه دهند. هرکسی می تواند خانه ای را به تنهایی خریداری کند و حتی می تواند از داخل آن دیدن کند بدون اینکه به طور رسمی با یک مشاور املاک در ارتباط باشد. این در صورتی است که برای خرید منزل مورد نظرتان به اندازه کافی زمان داشته باشید و آن را به صورت شغل پاره وقت برای خود درآورید در این میان ممکن است نماینده بتواند خیلی سریعتر شما را با ملک ایده آلتان برساند.

مزایای مشاور املاک و استخدام مشاور املاک

بیشتر بخوانید:۱۰ ویژگی مهم که باید هنگام خرید خانه در نظر بگیرید!

۵. مقابله با کاغذبازی

اگر تا به حال خانه ای خریداری کرده اید ، احتمالاً یک قفسه کامل را به اسناد معامله اختصاص داده اید. اینها احتمالاً شامل پیشنهاد کتبی ، پیشنهاد متقابل کتبی و امضا شده ، جزئیات کوچک (مانند تعمیرات خاص) و آنچه که دقیقاً در فروش گنجانده شده و ... می باشند. کاغذ بازی می تواند روندی خسته کننده باشد. در اینجا یک مشاور املاک خوب می تواند کل روز خود را برای شما ذخیره کند. اغلب ، این پیشنهادات و پیشنهادات متقابل با یک بازه زمانی محدود می شوند.

۶. مذاکره بدون تنش

اگر در جریان روند معاملات به خود اعتماد دارید ممکن است با فروشنده بر سر افزودن شلنگ به ماشین ظرفشویی دعوا  کنید و به راحتی آرامش خود را از دست بدهید. در این میان داشتن یک مشاور برای نوشتن درخواست ها به صورت عینی و ارسال آنها به فروشنده ، شما را از تنش ها و مشکلات احتمالی دور می کند. مشاور املاک در خواست شما را بازگو و می تواند این موضوع را با آرامش اداره و حل کند. کارشناسان توصیه می کنند که در مذاکرات دشوار به نماینده اجازه دهید تا تنش ها را برطرف کند. بهترین راه برای معامله این است که به دنبال قسمت مثبت هر پیشنهاد و پیشنهاد متقابل باشید و هرگز اجازه ندهید طرف مقابل شما را عصبانی ببیند. اغلب موثرترین راه برای انجام این کار، ارائه چهره ای است که تجارت می کند نه صرفا چهره خود شما.

۷. ثبت کامل پرونده

اگر چه مشاوران املاک وکیل نیستند، اما می توانند سال ها پس از بسته شدن معامله به عنوان منابع خوبی عمل کنند. در برخی از کشورهای اروپایی، نمایندگان مجاز باید پرونده های کامل همه اسناد و مدارک را در تمام معاملات برای چندین سال نگه دارند. در حالی که ممکن است خودتان و البته ( باید) پرونده ها را نگه دارید ، اما می توانید روی مشاور املاک خود نیز حساب کنید که اطلاعات را در پنل آقای مشاور سازماندهی و از آنها محافظت کند تا اگر در سالهای آینده مشکلاتی در خصوص دارایی ایجاد شد و یا اگر در مورد ملک خود سوالی برایتان پیش آمد، بتوانید در هر زمان در سالهای آینده با نماینده خود تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد معرفی آقای مشاور !

۸. بستن قرارداد بدون مشکل

هنگامی که به بستن قرارداد نزدیک می شوید احتمال دارد مشکلات احتمالی معامله را در ساعات پایانی فسخ کند. یک مشاور املاک می داند که قبل از اینکه دیر شود باید مراقب چه مشکلاتی باشد. به عنوان مثال ، ممکن است عنوان خانه واضح نباشد و یا برخی از اقوام از دست رفته در عنوان  فروش امضا نکرده اند ذکر شوند. یا شاید وام دهنده با عدم رعایت جدول زمانی تامین مالی مشکلی ایجاد کند. "هنگامی که به پایان بسته شدن معامله نزدیک می شوید ، اگر می خواهید مطمئن شوید که هیچ مشکل غیرمنتظره ای در مورد عنوان وجود ندارد و همه متخصصان درگیر به وظیفه و زمان بندی خود ادامه می دهند." بهتر است بدانید که نمایندگان املاک و مستغلات برای رسیدگی به این نوع مسائل عادت دارند و و با هر گونه چالش های احتمالی برخورد خواهند کرد.  
تعداد نظرات : 6
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    سلام خیلی خوب بود ممنون. قطعاً برای هر معامله‌ی ملکی به یک مشاور مجرب و مطلع نیاز هست، و امیدوارم که تمام مشاورین و همکاران به این درک برسند که شیوه های این کار هم تغییر کرده، هم از نظر رفتار هم از نظر نوع حرف زدن و خیلی چیزهای دیگه و باید به حرفه ای ترین شکل ممکن که در مطبلتون اشاره کردید رفتار بشه، آرزوی موفقیت برای همه
  • ابی جهانگیری
    21 مهر 1400
    سلام ممنون از مطالبتون لطفا بابت استخدام مشاور توضیح سریعتر و کارامد تری بفرمایید تا در روند کار هم اطلاع کافی داشته باشیم و اینکه سنتی عمل نکنیم ??
  • Soheyla kazemi
    21 مهر 1400
    واقعا مثل همیشه مطالب عالی و جامع و کاربردی بود خیلی ممنونم ک به فکر آموزش هرچه بیشتر مشاورین هستین و فایل های آموزشی خیلی خوب برامون آپلود میکنید.
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    عرض ادب و احترام باتوجه به توضیحات اولیه که ۸مزیت استخدام مشاور املاک . برداشت بنده از بابت این موضوع در رابطه با استخدام مشاور املاک این بود. ۱_پرورش کارشناس امور ملکی ۲_تعیین وآگاهی مردم نسبت به قیمت منطقه ۳-سهل و آسان شدن خدمات ملکی برای مشتریان ۴-ارتباط مشتریان بایک مشاور امورملکی ۵_اعتماد به شخص مشاور املاک و پیشبرد کارامور ملکی و.....‌‌‌‌‌‌...... ارادتمند و یار همیشگی آموزش مشاورین املاک شما میلاد داودپور???
    ادمین آقای املاک
    21 مهر 1400
    سلام همراه همیشگی آقای املاک ممنون از اطلاعات مفیدتون حتما نکاتی که در رابطه با مزایای استخدام مشاور املاک ارائه دادین رو در اپدیت های بعدی مقاله لحاظ میکنیم سپاس بیکران از شما
  • داود نصیری
    21 مهر 1400
    درود بر شما مطالب فوق‌العاده کارآمد و مفید هستن ممنون
  • Zarvan
    21 مهر 1400
    مطلب بسیار کاربردی ، مفید و سازنده ای بود جهت آموزش مشاورین و مدیران املاک .. ممنون از حسن انتخاب مطالب آموزشی خوبتون در حوزه املاک و مشاورین املاک