آموزش فروش اینترنتی ملک ؛با محمدرضا شایگان (فصل دوم)
28 آذر 1401
آکادمی آقای املاک
فصل دوم آموزش فروش اینترنتی ملک ( شزوما )
آموزش فروش اینترنتی ملک
در حال حاضر با گسترش تکنولوژی و همه گیر شدن فضای مجازی خریداران ملک دیگر تمایلی برای خرید یا جستجو به روش های سنتی نیستند و بیشتر به صورت آنلاین در وبسایت های تخصصی املاک ملک مورد نظر خود را خریداری می کنند. امروزه مشاورین املاک سنتی به مشاور املاک آنلاین تبدیل شده اند. چرا که دیگر نمی توان با روش های سنتی در صتعت املاک نتیجه مطلوبی به دست آورد. روش های مدرن در صنعت املاک و مستغلات یک مزیت متمایز را به مشاورین املاک بخشیده به گونه ای که مشاوران واقعا درک کرده اند که مشتریان املاک چگونه با صفحات مجازی و آگهی های آنلاین اینترنتی یا وبسایت های آنلاین املاک ارتباط برقرار کرده اند در نتیجه، شما به عنوان یک مشاور املاک باید اول از همه کسب و کار خود را آنلاین کنید و با حضور فعال در فضای مجازی به دنبال تغییراتی باشید که بازدید کنندگان صفحات شما روز به روز افزایش پیدا کند.
اما چرا آژانسها و مشاورین املاک باید به آموزش بازاریابی اینترنتی املاک بپردازند؟ و یا اینکه چگونه میتوان از پتانسیلهای اینترنت و فضای مجازی به نفع شغل املاک استفاده کرد؟ چه روشهایی برای بازاریابی املاک در فضای مجازی وجود دارد؟ جواب تمام این سوالات را در ویدیوهای آموزشی این مقاله توسط استاد محمدرضا شایگان، مدیر و موسس مجموعه شزوما پیدا خواهید کرد.
در این فصل دوم از ویدیو آموزشی (فروش اینترنتی ملک) استاد محمدرضا شایگان به نکات زیر پرداخته است:
- تکنولوژی های جدید و آینده شغل املاک
- مدیریت ذهن
- مدیریت فروش
- استراتژی های فروش
- انضباط شخصی
- دپارتمان سازی
- شخصیت شناسی
- تیپ شناسی
در ادامه این مطلب بخش دپارتمان سازی املاک را بیشتر برای شما بازگو خواهیم کرد.
دپارتمان املاک چیست
دپارتمان املاک در مقایسه با دفتر و آژانسهای املاک سنتی، سازمان بزرگی است که به لحاظ ساختاری و ظاهری با آژانس ها و دفاتر املاک مفاوت است. در دپارتمان املاک هر کدام از کارمندان در تخصصی خاص فعالیت میکنند و توسط مدیران ارشد هدایت و مدیریت میشوند. هدف اصلی دپارتمانهای املاک تخصصی کردن و سادهسازی کردن فعالیتها، بالا رفتن راندمان کاری و نظارت دقیقتر بر عملکردها می باشد.
همچنین فعالیت آژانسهای دپارتمانی معمولا محدود به یک محله یا منطقه نمی باشد. این آژانس ها بیشتر کل شهر را پوشش میدهند و حتی با راهاندازی شعبه در شهرهای دیگر، فعالیتهای کشوری دارند. پیدا کردن مشتری و فایل در بسیاری از دپارتمانها، از منابع آنلاین انجام میشود. درنتیجه مهارت فایل یابی مشاوران برای کار در دپارتمانهای املاک، الزامی می باشد.
وظایف دپارتمان املاک
وظایف دپارتمان های املاک شامل موارد زیر است:
- بهرهبرداری
- نگهداری
- کنترل و نظارت بر املاک و مستغلات
که کاربری املاک در آن میتواند شامل املاک مسکونی، تجاری و زمین باشد. اگر این دپارتمانها وجود دارند به این معناست که مراقبت و نظارت بر املاک و مستغلات بسیار ضروری است. همچنین مدیریت دارایی شخصی، تجهیزات، ابزار و داراییهای فیزیکی بر عهده دپارتمان املاک است که جهت ساخت، تعمیر و نگهداری کالاهای نهایی خریداری شده مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
بخش های دپارتمانهای املاک
- تجاری
- مسکونی
- اداری
- بازاریابی دیجیتال
- امور مشتریان
- دارایی و سرمایهگذاری
- مدیریت تسهیلات
- انجام قراردادها
- منابع انسانی و مدیر
ساختار دپارتمان املاک
دپارتمان یک مجموعه سازمان یافته اداری می باشد که روند کاری دفاتر املاک و ساختار آژانس های املاک را به کلی تغییر داده به حدی که امروزه شاهد دپارتمان املاک در شهر های بزرگ هستیم. دپارتمان های املاک بر خلاف دفاتر املاک سنتی از شیوه های نوین و با استفاده از تکنولوژی های امروزی فعالیت می کنند و سبک کاری آن ها از جهات مختلف با دفاتر املاک سنتی متفاوت می باشد.
در دپارتمان املاک بر خلاف دفاتر املاک سنتی، افراد بسیاری شامل:
- مشاوران مبتدی تا حرفه ای
- مدیران قرارداد
- مدیران داخلی
- منشی و مدیر شعبه
مشغول به کار هستند و هر یک وظیفه ای مشخص را پیش می برد.
آموزش دپارتمان املاک
دپارتمان های املاک به طور مستقیم با مالک و مستاجر ارتباط دارند، در وقت صرفه جویی میکنند و به امور مربوط به تعمیر و نگهداری، پاسخگویی به شکایات مستاجر و حتی پیگیری اخراج ها زسیدگی می کنند یک شرکت دپارتمانی املاک موفق دانش و تجربه ملکی خود را در اختیار افراد قرار می دهد و به افراد این اطمینان را میدهد که بر روی سرمایه خود بهترین مدیریت و عملکرد را انجام دهند. در حقیقت یک دپارتمان یک پیمانکار مستقل است، در نتیجه افراد را از مشکلات روبرو شده با مستاجرین آسوده می کند