8 نکته کلیدی برای موفقیت در صنعت املاک

8 نکته کلیدی برای موفقیت در صنعت املاک

21 فروردین 1403

آموزش املاک

8 نکته کلیدی برای موفقیت در صنعت املاک

 صنعت املاک شامل افراد شاغل در پروژه های ساختمانی اعم از سازنده، مهندسین، پیمانکاران ساختمانی و افراد فعال در آژانس های املاک و واسطه های ملکی است. همه این افراد یک تکه از پازل این صنعت بزرگ و موثر در اقتصاد کشور را تشکیل می دهند. پیشرفت و رشد این افراد در حوزه ساختمان می تواند به ترقی و رشد صنعت املاک و توسعه بازار آن کمک کند. برای پیشرفت در هر شغل مرتبط به صنعت املاک می توانید راه حل ها و اصول موثر و عالی که در ادامه به آن ها می پردازیم را به کار بگیرید. 

پیش خرید آپارتمان در تهران

8 نکته کلیدی برای موفقیت در صنعت املاک

  • با افراد حرفه ای همکاری و مشارکت کنید

برای موفقیت در صنعت املاک در هر حوزه ای که هستید حتماً اشخاص حرفه ای و ممتاز را برای همکاری انتخاب کنید. افراد مبتدی و تازه کار شاید امتیازات بیشتری ارائه دهند و قیمت خدمات پایین تری داشته باشند ولی درجه کاری شما را پایین می آورند. بنابراین در ذهن مشتریان با یک سطح پایین و غیرحرفه ای حک می شوید. مشارکت و همکاری با افراد حرفه ای از شما یک تجربه خوب و فردی قابل اعتماد در ذهن اطرافیان و مشتری می سازد که شما را به دیگران هم معرفی خواهد کرد. 

  • برند شخصی و حرفه ای خود را بسازید

یکی از راه های موفقیت در صنعت املاک چه سازنده و پیمانکار باشید و چه مشاور املاک، ساختن و رشد برند شخصی است. شما باید با توجه به مهارت ها و نمونه کارهایی که دارید یک برند از خود و خدمات خود بسازید. ساخت برند با اینکه می تواند به معنی تاسیس شرکت حقوقی باشد ولی همیشه به این کار نیاز نیست. ساخت یک کارت ویزیت شخصی، توضیح خدمات و مهارت های خود به مشتریان بالقوه و دوستان خود و انجام خدمات و نمونه کارهای با کیفیت، خودبه خود از شما یک برند می سازد. برای اینکه برند خود را متمایز کرده و در ذهن مخاطبین ماندگار کنید می توانید یک خدمات متفاوت یا رایگان برای مشتریان انجام دهید. مثلاً یک مشاور املاک می تواند درصد تخفیفی در کمیسیون قراردادهای بعدی برای مشتریان خود در نظر بگیرد. یا یک سازنده در صورت معرفی افراد برای مشارکت در ساخت به دیگران، درصدی را برای اشخاص در نظر بگیرد.

  • همیشه به دنبال یادگیری و اطلاعات به روز باشید

در هر شغل حوزه املاک که باشید، یادگیری و مطالعه در همان زمینه بسیار لازم و مهم است. افرادی که از اطلاعات و مسائل علمی، حقوقی و قانونی حوزه خود مطلع هستند همیشه چند قدم از دیگران جلوترند. زمان های آزاد خود را به مطالعه و سرچ مصالح ساختمانی جدید، روش های ساخت و ساز جدید، قانون ها و مسائل مرتبط دیگر اختصاص دهید. اگر در همه زمینه های مرتبط به حوزه خود تسلط کافی داشته باشید در مذاکرات و پروژه های خود دست برتر را دارید و شرایط را به نفع خود تغییر می دهید.

مشاور-املاک

  • از تکنولوژی های روز مخصوصاً در حوزه ساختمان بهره ببرید

برای موفقیت در صنعت املاک از تکنولوژی های جدید غافل نشوید. استفاده از هوش مصنوعی، اپلیکیشن های جدید در حوزه املاک، تکنولوژی های ساخت و ساز، ابزار جدید ارتباطی و سایر موارد مرتبط بسیار عالی است. سعی کنید در صورت امکان در این زمینه ها شناخت کافی داشته باشید و با برآورد درست به موقع از این تکنولوژی ها بهره ببرید.

  • در شبکه های اجتماعی فعال باشید

یکی از راه های موفقیت در صنعت املاک، فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی مختلف است. یکی از مکمل های ساخت برند شخصی، ساخت اکانت های فعال در شبکه های اجتماعی مثل واتساپ، اینستاگرام، لینکدین یا تلگرام است. این شبکه های اجتماعی به برند و خدمات شما اعتبار می دهد و شما را بیشتر به مشتریان معرفی می کند. کاربرد راحت این شبکه ها و معرفی خود و خدماتی که ارائه می کنید در مدت کوتاهی، مشتریان زیادی را جذب برند شما می کند.

  • شبکه سازی و ارتباطات شغلی را افزایش دهید

افزایش ارتباطات اجتماعی و شبکه سازی شغلی از تاثیرگذارترین راه های پیشرفت در صنعت املاک است. هر شغلی که در حوزه املاک داشته باشید با ارتباط برقرار کردن در جمع های مختلف خود و خدماتتان را به دیگران معرفی کنید. در همایش ها و نشست های حوزه املاک شرکت کنید و با دیگران ارتباطی موثر داشته باشید. می توانید در کلاس های آموزشی حوزه فعالیت خود شرکت کرده و کارت ویزیت خود را به افراد حاضر در کلاس بدهید. به هر حال از هر فرصتی برای معرفی خود به همکاران و سرمایه گذاران حوزه املاک استفاده کنید که در پیشرفت شغلی شما موثر است.

املاک

  • تحصیلات مرتبط به این حوزه را داشته باشید

با اینکه شما می توانید بدون تحصیلات آکادمیک در صنعت املاک فعالیت کرده و موفق شوید ولی تحصیلات مرتبط بسیار کمک کننده است. یک مهندس ساختمان که سازنده هم می باشد می تواند بسیار حرفه ای تر و دقیق تر یک پروژه ساختمانی را پیش ببرد. همچنین مشاور املاکی که تحصیلات مرتبط به حوزه ساختمان دارد، در زمینه فنی و سازه ای هم اطلاعات به درد بخور و خوبی دارد. داشتن تحصیلات مرتبط در حوزه ساختمان کمترین مزیتی که دارد شما را در مذاکرات و ساخت برند شخصی بالاتر از رقیبان خود قرار می دهد.

  • مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید

یکی از مهمترین راه های موفقیت در حوزه املاک، برخورداری از مهارت ها و شخصیتی اجتماعی است. افرادی که دارای روحیه ای برونگرا و خوش برخورد هستند می توانند راحت تر با دیگران وارد مذاکره و ارتباط شوند. یک فرد موفق در حوزه املاک باید بتواند با فن بیان و مهارت های رفتاری خود، با گفتگوی موثر مشکلات و ابهامات مشتری حل کند. با همکاران، کارمندان و مافوق خود یک ارتباط درست و سازنده داشته باشد و تمام اصول رفتاری برای رسیدن به هدف خود را رعایت کند. شرکت در کلاس های فن بیان، مهارت های مذاکره و چانه زنی، اصول ارتباطی و مشابه این ها در تقویت شخصیت ارتباطی شما بسیار موثر است.

خرید خانه در تهران