وضعیت بازار مسکن تهران از نگاه سایت های آگهی ملک !

وضعیت بازار مسکن تهران از نگاه سایت های آگهی ملک !

14 اردیبهشت 1400

وضعیت بازار مسکن تهران از نگاه سایت های آگهی ملک !
سایت های آگهی ملک امروزه در راستای عرضه و تقاضای مسکن در میان افراد از محبوبیت ویژه ای برخوردارند به طوری که بیش از ۷۰ درصد افراد در وبسایت ها و اپلیکیشن های ملکی آگهی های خود را به ثبت می رسانند. در حال حاضر تعداد زیادی از خریداران و مستاجران برای جست وجو خانه دلخواه خود از اپلیکیشن و سایت های ملکی استفاده می کنند.

بهترین سایت فروش ملک

وبسایت و اپلیکیشن آقای املاک که امروزه به عنوان یکی از پلتفرم های ملکی میان افراد و مشاوران املاک شناخته شده است، با هدف ایجاد کمک به متقاضیان جویای ملک و پیشرفت کار مشاوران املاک مشغول فعالیت است. وبسایت آقای املاک قابلیت های متنوع و ویژه ای را در اختیار مدیران و مشاوران املاک قرار داده است. بهترین سایت تخصصی املاک   شما می توانید به وبسایت آقای املاک مراجعه کنید و از ابزارهای مختلف آن نهایت بهره را ببرید. در ادامه این مطلب به بررسی گزارش های ارائه شده توسط برخی از اپلیکیشن های ملکی در رابطه با وضعیت بازار مسکن در سال ۹۹ می پردازیم.

بیشترین تعداد انتشار آگهی در پلتفرم های ملکی

طبق گزارش های اعلام شده ازسایت های آگهی ملک در فصل زمستان ۹۹ مناطق ۵ ،۱ ،۲ ،۴ و ۳ بیشترین تعداد انتشار آگهی را از آن خود کرده اند که در میان آنها منطقه ۵ با بیشترین تعداد انتشار ۲۱/۵ درصد از آگهی ها را به خود اختصاص داده است. رتبه بعدی، به منطقه ۱ تهران تعلق دارد در حالی که این منطقه با افزایش قیمت قابل توجهی روبه رو شد، در جایگاه دوم قرار گرفت .در ادامه مناطقی مانند ۱۹ ،۱۲ و ۱۶ کمترین آمار انتشار آگهی مسکن را در پلتفرم های ملکی از آن خود کردند. یکی از نکات قابل توجه در گزارش پلتفرم های ملکی آمار عرضه و تقاضا در سایر مناطق تهران است یعنی آمار تقاضا (بازدید آگهی) نسبت به عرضه (انتشارآگهی) بیشتر است. به عنوان مثال تعداد آگهی های منتشر شده در منطقه ۴ حدود ۸ درصد بود در حالی که تعداد بازدید از آگهی ها ۹ درصد کل شهر تهران بوده است. این روند در تمام مناطق تهران به غیر از مناطق ۱ ،۲ ،۳ ،۵ و ۶ قابل مشاهده است. البته می توان دلیل این اختلاف را فاصله بیش از حد عرضه و تقاضا در مناطق ۵ و ۱ دانست. این مناطق با وجود تعداد آگهی های بی شمار، بازدیدکنندگان زیادی ندارند.

آمار عرضه و تقاضا، خریدار و فروشنده و آگهی فروش در پلتفرم های ملکی

طبق آمارارائه شده از سوی سایت های آگهی ملک در زمستان ۹۹ در برخی مناطق تهران، خانه هایی با قیمت نزدیک به متری ۱۰۰ میلیون تومان عرضه و تقاضای بیشتری داشتند. از طرفی در برخی مناطق خانه هایی با قیمت متری ۱۰ تا ۲۰میلیون تومان، فروشنده و خریداران بیشتری را به خود اختصاص داده اند. در این میان خانه هایی با قیمت متری ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان پرچم دار انتشار آگهی فروش ملکی شدند. به طوریکه بیش از ۶۰ درصد از آگهی های فروش شهر تهران، در این محدوده قیمت به ثبت رسیدند. بر اساس این گزارش در زمستان ۹۹ ، منطقه ۱۰ تهران خانه هایی با قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون عرضه کرده است. و در مجموع  ۹۷ درصد از آگهی های فروش در این منطقه، قیمتی میان ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان داشته اند. ۲۱ درصد از آگهی هایی که قیمت هر متر مربع آن بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بوده به منطقه یک تهران اختصاص دارد. در زمستان ۹۹ ، بیشتر ملک های  فروشی در منطقه ۵ ، قیمتی حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون داشتند،  مناطق ۲و ۴، به ترتیب بیشترین عرضه را با قیمت متری ۵۰ تا ۶۰ میلیون و ۲۰ تا ۳۰ میلیون را داشتند.

تهرانی ها در زمستان ۹۹ چه قیمت خانه ای را مد نظر داشتند؟

بررسی آمار بازدید آگهی های فروش در سایت های آگهی ملک در سال گذشته، نشان می دهد که خریداران بیشتر به دنبال خانه هایی با قیمت متری۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان بودند. سهم ۳۰ درصدی این خانه ها از بازدید متقاضیان نشان می دهد که به طور کلی توان مالی ساکنان تهران متری ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان بوده است. البته لازم به ذکر است که در برخی از مناطق تهران، بازدید از خانه های ارزانتر یا گرانتر، نیز زیاد بود. سایت املاک نهران   منطقه ۱۰ تهران که از لحاظ آمار انتشار آگهی (عرضه) بیشترین آمار را در اختیار داشت از طرفی آمار بازدیدکنندگان (تقاضا) نیز در همین محدوده به اوج خود رسید. در زمستان ۹۹ ، حدود ۶۳ درصد از بازدیدهای آگهی در منطقه ۱۰، به خانه هایی با قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان مربوط می شد. رتبه دوم در منطقه ۱۰ به خانه های متری ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی اختصاص داشت. در منطقه یک تهران ، ۲۱ درصد از آگهی ها به خانه هایی با متراژ ۱۰۰ میلیون و حتی بیشتر اختصاص داشت. از دی تا اسفند ماه سال ۹۹ ، بیشتر خانه های فروشی در منطقه ۵ ، قیمتی ما بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون داشتند، این در حالی است که در مناطق ۲و ۴ ، به ترتیب بیشترین عرضه به خانه هایی با قیمت متری ۵۰ تا ۶۰ میلیون و ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان اختصاص داشت. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وبسایت های ملکی حدود ۷۵ درصد از افراد در کل شهر تهران، به دنبال آگهی های فروش خانه با متری ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان بودند.

در سایت های املاک مردم به دنبال چه متراژهایی هستند؟

بنا به گزارش برخی از سایت های آگهی ملک بیش از نیمی از بازدید کنندگان آگهی های بازار مسکن به دنبال خانه هایی با متراژ ۵۰ تا ۱۰۰ متر  و ۳۳ درصد آنها نیز به دنبال خانه هایی با متراژ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر و ۱۰ درصد باقیمانده به دنبال خانه های زیر ۵۰ متر بودند. آمار قابل توجه این پلتفرم ها نشان می دهد که در بازه زمانی دی تا پایان اسفند ۹۹، خانه های ۵۰ تا ۱۰۰ متری، سهم عرضه بالایی داشتند.خانه هایی با این متراژ، ۴۶ درصد یعنی نزدیک به نیمی از آمار انتشار آگهی را به خود اختصاص داده اند. رتبه دوم به خانه های ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری تعلق دارد که ۲۸ درصد از آگهی های فروش در فصل زمستان را از آن خود کردند. در مناطق ۱۰ ،۴ و ۵ ،خانه هایی با متراژ ۵۰ تا ۱۰۰ متری به ترتیب ۶۷ ،۴۸ و ۶۶ درصد از آمار انتشار آگهی را به خود اختصاص دادند. در منطقه یک تهران ، حدود ۱۱ درصد از آگهی های فروش بیش از ۳۰۰ متر بودند.  بیشترین آمار انتشار (عرضه) به خانه های ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر تعلق داشت.

کدام محله های تهران در وبسایت های ملکی بیشترین سهم آگهی را دارند؟

بر اساس گزارش های اعلام شده از این پلتفرم ها تعداد تقاضا در برخی از محله های شهر تهران نسبت به عرضه بیشتر است. ارائه این آمار برای مشاوران در راستای عرضه فایل های فروش مسکن به صورت آنلاین فرصت مناسبی است. در این گزارش بیشترین سهم بازدید و انتشار آگهی در محله تهران به محله سعادت آباد تعلق دارد. حدود ۶ درصد از آگهی های فروش منتشرشده در زمستان ۹۹ در محله سعادت آباد بود. از طرفی تعداد بازدید کنندگان جویای خرید ملک  در محله سعادت آباد در مقایسه با دیگر محله ها بیشتر بود. ۴ درصد از کل بازدیدکنندگان تهران، به محله های پونک و کوی فردوس بر می گردد. در نتیجه سه محله واقع در غرب تهران بیشترین تعداد آگهی ها را در پلتفرم ها به خود اختصاص دادند. محله هایی مانند سعادت آباد، پونک و کوی فردوس که جزو محله های بزرگ غرب پایتخت شناخته شده اند بیشترین آگهی های فروش ملک را از آن خود کرده اند. این محله ها به تنهایی ۱۵ درصد از کل آگهی های ملکی را در اختیار داشتند.

وضعیت بازار مسکن از نگاه پلتفرم های ملکی

با توجه به بررسی وضعیت تعداد معاملات و قیمت مسکن در مناطق تهران دریافتیم که بازار مسکن در سال ۹۹ روزها و ماه های پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است. البته نباید فراموش کرد که بحران هایی مانند ویروس کرونا و تحریم های اقتصادی و نوسانات نرخ دلار بازار مسکن را همانند دیگر بازارها تحت فشار قرار داد. این فشارها باعث رکود و کاهش تعداد متقاضیان برای خرید و رهن و اجاره شد. افزایش قیمت خانه در شهر تهران به حدی افزایش پیدا کرد که در منطقه یک این روند افزایشی به ۱۳۵ درصد نیز رسید.
تعداد نظرات : 1
  • محسن فرزام فر
    21 مهر 1400
    به نام خدا فرزام فر هستم از مشاورهای املاک به نظر من اگهی توی آقای املاک از چند نظر از زاویه ی دید من که تخصصی توی املاک مشغول هستم خوبه آگهی رایگان اگهی زدن به زبان ساده و همزمان تخصصی داغ کردن بروز کردن و ‌.. در کل اپلیکیشنی که پکیج تخصصی املاک و بازسازی و محاسبه کمیسیون و غیره را داشته باشیم را من ندیدم.. ممنون از مدیریت اقای املاک و گروه آی تی