تهاتر آپارتمان

تهاتر آپارتمان

صفحه

1

2

...

574

تهاتر آپارتمان

تهاتر آپارتمان مفهوم بسیار ساده ای دارد. در واقع تهاتر به یک نوع معامله پایاپای گفته می شود که در آن مبادله کالا با کالا صورت می گیرد. امروزه این روش معامله در بازار مسکن بسیار رایج شده است به گونه ای که افراد می توانند ملک خود را با یکدیگر تهاتر کنند. این یک روش عالی جهت انجام امور بدون رد و بدل کردن وجه نقد است و تنها تبادل انجام می شود. همچنین تهاتر می تواند به عنوان تبادل برای کالاها عمل کند.
تهاتر آپارتمان همانند سایر معاملات قانونی، نیازمند عقد قرارداد رسمی می باشد که در هنگام بروز اختلاف بین طرفین یا درخواست مراجع قانونی، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین به منظور فسخ قرارر داد معامله رضایت طرفین الزامی است.
در تهاتر آپارتمان احتمال دازد طرفین معامله بیش از دو نفر باشند به همین منظور دو یا چند دارایی در معامله مورد معاوضه قرار می گیرد. بنابراین در قرارداد معاوضه املاک، امکان فسخ یک طرفه تحت هیچ عنوانی وجود ندارد و تمام طرفین باید رضایت کامل داشته باشند.
در تهاتر آپارتمان موضوع کارشناسی هر دو ملک اهمیت بالایی دارد. در ابتدا باید هر دو ملک اصولی و دقیق کارشناسی شوند تا قیمت واقعی و منطقی آنها مشخص شود تا هیچ یک از طرفین دچار ضرر و زیان نشوند.  کارشناس ملک باید دلایل کافی جهت قیمت گذاری ملک مورد نظر داشته باشد که برای این کار باید کارشناسی قیمت ملک را به صورت اصولی و تخصصی بدانید.

تهاتر ملک 

یکی از مهم‌ترین مزیت های تهاتر ملک ، افزایش سرعت در معامله می باشد؛ چرا که در این نوع از معامله، بدون نیاز به صرف زمان و یافتن یک ملک جدید جهت خرید، در زمانی که طرفین معامله، املاک یکدیگر را بپسندند و به توافق برسند، قرارداد مورد نظرشان منعقد شده و به همین سرعت معامله انجام می‌شود. در برخی مواقع سازنده ساختمان به مصالح ساختمانی بیشتری جهت ادامه ساخت پروژه احتیاج دارد اما با کمبود نقدینگی روبه رو می‌شود؛ در اینجا تهاتر ملک را می‌توان در نوع تعویض ملک با مصالح ساختمانی، با ارزش یکسان، انجام داد. به این صورت میزان خواب سرمایه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و فردی که مصالح را مبادله کرده نیز صاحب یک واحد مسکونی خواهد شد، ارزش این واحد به احتمال زیاد، پس از اتمام ساخت، افزایش خواهد داشت. با این روش نیاز کمتری نیز به وجود یک واسطه خواهند داشت.
در حال حاضر شرایط اقتصادی در ایران با تغییرات گوناگونی مواجه شده است ، به گونه ی که ممکن است، در مدت زمان کوتاهی، در بازار مسکن، ملک جدیدی که برای خرید انتخاب نموده‌اید، دچار افزایش قیمت شده، اما ارزش پول نقد شما به نسبت آن کمتر شود. معاملات تهاتر، با توجه به تورم و افزایش قیمت، سبب کاهش ریسک خرید و فروش با تهاتر ملک خواهد شد.

تهاتر-آپارتمان

تهاتر ملک با ملک 

علاوه بر تهاتر ملک با مصالح ساختمانی ، یکی دیگر از انواع تهاتر، تهاتر ملک با ملک می باشد. در این نوع از تهاتر احتمال دارد، یک خانه ویلایی بزرگ قدیمی، آپارتمان با متراژ بالا، زمین ساختمانی، باغ و ویلا و ... به عنوان آورده طرف اول مطرح باشد و قصد او تهاتر با خانه کوچک تر، چند واحد آپارتمان و یا خانه ویلایی کوچک اما مدرن باشد.
در اینجا قیمت گذاری بسیار حائز اهمیت می باشد. کارشناسی آنلاین ملک مجموعه آقای املاک، می تواند این مسئله را با 4 روش مختلف برای شما بسیار ساده نماید.
تهاتر ملک با ملک یکی از روش های جذاب و مدرن در عرصه معاملات املاک است که به فرآیند تبادل ملک بدون نقدینگی مستقیم می پردازد. در این روش، مالکان هر دو ملک امکان دارند به جای استفاده از پول، امکان تبادل املاک خود را با یکدیگر داشته باشند. البته تهاتر ملک با ملک طبق قوانین و شرایط مشخصی انجام می پذیرد و همچنین نیازمند شناخت کامل این قوانین و مراحل مختلف معامله است.
تهاتر ملک یکی از معاملات پرکاربرد می باشد که امروزه بین افراد رایج شده است و مانند دیگر معاملات قانونی و رسمی نیازمند یک قرارداد رسمی است. این نوع قرارداد به دلیل داشتن شرایط و مراحل خاص خود، هنگامی اثر حقوقی دارد که طرفین قرارداد، قوانین و مراحل مشخص آن را رعایت کرده و از مدارک لازم جهت انجام این تبادل، بهره‌مند باشند. این معامله تنها زمانی قابل انجام است که تمامی قواعد و الزامات آن به دقت رعایت شود و هر دو طرف به توافقات خود وفادار باشند.

معاوضه ویلا با آپارتمان در تهران

در حال حاضر با افزایش قیمت و ارزش ملک های مسکونی و همچنین افزایش جمعیت در کلانشهرها برخی از خانواده ها دیگر توانایی و قدرت خرید ملک مستقل برای جوانانی که تازه ازدواج می کنند یا می خواهند ازدواج کنند را نخواهند داشت. به همین جهت افراد بسیاری هستند که دارای ملک های مسکونی و ویلایی بوده که چندین خانوار در آن زندگی می کنند.
برخی از افراد برای پیدا کردن راه حل و مستقل شدن هر خانواده به فکر ایده معاوضه ویلا با آپارتمان در تهران و به نوعی تهاتر ملک ویلایی خود با چندین واحد آپارتمان می افتند. در همین رابطه دیگر درگیر کاهش ارزش پولی و صرف زمان زیاد برای فروش خانه و خرید واحد های آپارتمانی نیستند.
مالک با ارائه پیشنهاد تهاتر ویلا می‌تواند انگیزه ای را برای خریدار ایجاد نماید. از سوی دیگر خریدار ویلا نیز با مشکل نقدینگی مواجه است. احتمالا خریدار نیز در بخش دیگری نیاز به فروش ملک دیگری دارد تا ویلای جدید را خریداری کند. به همین دلیل است که معاوضه ویلا با آپارتمان در تهران گسترش پیدا کرده است. نکاتی که باید در معاوضه ویلا با آپارتمان در تهران در نظر داشه باشید عبارتند از:

  • ویلا باید دارای پایان کار از ادارات مربوطه باشد.

  • سند ویلا باید مورد بررسی قرار گیرد.

  • بررسی متریال ساخت 

  • بررسی وجود مشرف در ملک 

  • تطبیق قرار دادن متراژ ساخت با سند و نقشه ساختمان

معاوضه آپارتمان 

همانگونه که به آن اشاره کردیم یکی از رایج‌ترین معاملاتی که توسط افراد انجام می شود، معاملات مربوط به ملک است. این معاملات به عنوان بخش جدا نشدنی از زندگی افراد تبدیل شده به گونه ای که هر فرد (حتی برای یکبار) با معاملات مربوط به ملک مواجه می شود. افرادی که از نکات معاوضه آپارتمان اطلاعات کافی ندارند، اغلب با ضرر و زیان‌های مالی سنگینی رو به رو می شوند. با در نظر گرفتن شرایط جبران ناپذیر این ضرر و زیان (برای طرفین معامله) بهترین راهکار قبل از انجام معامله، شناخت تمامی ویژگی ها و نکات مهم در رابطه با معاوضه آپارتمان  است.
امروزه معامله گران از روش های بسیار متفاوتی برای معاوضه آپارتمان ، استفاده می کنند. در این صورت می توانند با وجود شرایط مختلف اقتصادی ، همچنان از درآمد و سودآوری قابل توجهی برخوردار شوند.

معاوضه آپارتمان با ویلا در شمال

معاوضه آپارتمان با ویلا در شمال که به صورت جابه جایی و تهاتر آپارتمان با ویلا در بازار مسکن و املاک در کشور به خصوص شمال کشور مطرح می شود  و به دلیل کمبود نقدینگی و پول رایج در داد و ستد و تبادل بین فروشندگان و خریداران موجب شده تا فروشندگان ویلا و مالکین بیشتر تمایل به جابجایی و معاوضه آپارتمان با ویلا در شمال با مواردی مشابه از ویلا و آپارتمان و در بعضی از موارد معاوضه با ماشین و خودرو با شهرهایی مانند تهران، کرج که نزدیک به شمال و جاده کندوان و جاده چالوس می باشد، دارند .

معاوضه آپارتمان با خانه ویلایی

معاوضه آپارتمان با خانه ویلایی همانند دیگر معاوضه ها طرفداران خود را دارد. جهت تنظیم کردن قرارداد معاوضه آپارتمان با خانه ویلایی باید به نکات زیر توجه کرد:

  • قید کردن مشخصات طرفین قرارداد به صورت کامل

  • عنوان قرارداد باید کاملا روشن و واضح باشد و قید شود که ملک های مسکونی و ویلایی دارای چه ویژگی هایی به لحاظ متراژ، منطقه، تعداد خواب، پارکینگ ، انباری ، کف پارکت یا سرامیکی بودن، سن بنا و... می باشد.

  • تاریخ انجام معامله تهاتر باید در قرداد قید شود.

  • قیمت و ارزش ملک های مذکور در قرارداد مشخص شود.

  • تاریخ و شرایط فسخ شدن قرارداد قید شود.

معاوضه زمین با آپارتمان در شمال

یکی دیگر از مباحثی که به آن خواهیم پرداخت معاوضه زمین با آپارتمان در شمال است. در ابتدا باید گفت که تهاتر و معاوضه از جمله گزینه هایی هستند که به راحتی می توانید با استفاده از آن ها به شدت ریسک معاملات خود را نیز کاهش دهید. در این صورت می توانید معاملات خرید و فروش ملک خود را به صورت همزمان و با کمترین هزینه انجام دهید.  از جمله مزایای معاوضه زمین با آپارتمان در شمال می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • در معاوضه زمین با آپارتمان در شمال زمان کمتری را صرف خواهید کرد.

  • مشکلات حقوقی محدودتری به وجود می آید.

  • ریسک معاملات کاهش پیدا می کند.

  • درگیری کمتر با اوضاع اقتصادی و رکود.

  • امکان رفع نیاز افراد به کالاهای دیگر.

معاوضه ملک با خودرو

اگر تمایل به فروش خودرو خود و خرید یک واحد آپارتمان را دارید، می توان گفت که معاوضه ملک با خودرو بهترین روش پیش روی شما می باشد. معاوضه ملک با خودرو یکی از پر طرفدار ترین نوع معاوضه بین افراد است به این دلیل که وسایل نقلیه از جمله خودرو شخصی در مدت کوتاهی به نقدینگی تبدیل می شود. 
البته باید متذکر شد که برخی از خودروها قابل معاوضه نیستند به عنوان مثال پلاک خودروهای خارجی که توسط کشور ایران ثبت نشده‌اند، قابل معاوضه نمی باشد. همچنین، اگر به هر دلیلی مشخص شود خودرو سرقتی بوده نیز هیچگونه معاوضه‌ ملک با خودرو انجام نخواهد گرفت. به همین علت، مدارک خودرو و تایید مدارک ارائه شده توسط مراکز قانونی کشور بسیار مهم و ضروری است. در حقیقت، بدون ارائه مدارک معتبر از این دو دارایی (خودرو یا ملک) نمی‌توان هیچگونه ثبت قانونی نظیر معاوضه انجام داد.

سوپر اپلیکیشن آقای املاک