اجاره ویلا در شمال ؛هنگام اجاره ویلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اجاره ویلا در شمال ؛هنگام اجاره ویلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

26 خرداد 1400

ملکی

اجاره ویلا در شمال ؛هنگام اجاره ویلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
اجاره ویلا در شمال امروزه با توجه به مشکلات شهرنشینی مانند تراکم جمعیت، شلوغی، آلودگی هوا و فشارهای روانی روز به روز در حال افزایش است. بسیاری از افراد با هدف دوری از فضای شهر در اوقات فراغت و تعطیلات و یا حتی سرمایه‌گذاری اقتصادی، به دنبال خرید یا اجاره یک ویلا در مکانی خوش‌آب‌وهوا هستند. بهتر است قبل از خرید یا اجاره ویلا، ارزیابی و وسواس دقیقی به خرج دهید. به چه نکاتی هنگام اجاره ویلا در شمال باید دقت کنیم؟ نیازها و محدودیت‌های انتخاب اجاره ویلای مناسب چیست؟ در این مطلب از وبلاگ آقای املاک به بررسی نکاتی که باید قبل از اجاره ویلا در شمال به آن دقت کنید، پرداخته ایم.

هنگام اجاره ویلا در شمال باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین مسئله برای اجاره ویلا در شمال ، این است که در اصل چرا می‌خواهید یک ویلا داشته باشید. و بعد از آن سوال‌های زیر پاسخ دهید: ۱. هدف شما برای اجاره ویلا آرامش، استراحت و خوش‌گذرانی است یا صرفا سرمایه‌گذاری اقتصادی برای آینده یا هر دوی این‌ها؟ ۲. در ویلای مورد نظر می خواهید به صورت دائم ساکن باشید یا موقتی و در بعضی از روزهای سال؟ ۳. قصد خریداری ویلا را دارید یا اجاره؟ ۴. قصد دارید در حومه شهر خود ویلا بگیرید یا در شهرهای دیگر؟ تمام این موارد به هدفی که برای انتخاب یک ویلا دارید، با یکدیگر متفاوتند. به عنوان مثال افرادی که برای آرامش و تفریح به سفر می‌روند، باید در مناطقی آرام و نزدیک به منابع طبیعی مانند جنگل و دریا و یا بازار ویلا خریداری یا اجاره کنند. اما اگر کسی قصد سرمایه گذاری دارد، باید شهرهایی که گردشگران زیادتری دارند را انتخاب کنند.از طرفی نیاز نیست حتماً یک ویلای بسیار بزرگ داشته باشید، بیشتر گردشگران به دنبال اجاره ویلا با هزینه کم و متراژ پایین تر هستند. در نتیجه اول از همه هدفتان را مشخص و بعد به دنبال ویلا باشید.
پیش خرید آپارتمان در تهران

اجاره ویلا شمال کنار دریا

اجاره ویلا در گیلان

شما می توانید برای آگاهی از جدیدترین قیمت اجاره ویلا در ماسال ، قیمت اجاره ویلا در رشت و دیگر شهرهای استان گیلان به وبسایت آقای املاک مراجعه کنید. 

اجاره ویلا در مازندران

برای کسب آگاهی از قیمت های اجاره ویلا در چالوس ، اجاره ویلا در نور ااجاره در قائمشهر و دیگر شهرهای استان مازندران می توانید وارد وبسایت آقای املاک شده و از به روزترین آگهی های قیمت اجاره خانه های ویلایی باخبر شوید.
خرید خانه در تهران

نکات مهم قبل از اجاره ویلا

۱.بودجه

در زمان اجاره ویلا در شمال ، مشاوران املاک شما را با گزینه‌های متعددی روبرو خواهند کرد‌ تا شما ویلای مورد نظرتان را خرید یا اجاره کنید. اما اگر قبل از اجاره یا خرید اطلاعات کاملی در مورد ملک و قیمت آن داشته باشید، بدون شک دچار هیجان نخواهید شد و با دید بازتری ویلای موردنظر خود را انتخاب خواهیدکرد.

۲.شناخت کافی از بازار مسکن

قبل از اینکه برای اجاره ویلا در شمال اقدامی کنید، حدالامکان به صورت حضوری یا اینترنتی، در مورد مشاوران املاک منطقه مورد نظر و گزینه‌های آن‌ها، اطلاعات کافی به دست آورید.اطلاعات کافی باعث می شود که قبل از ورود به مذاکره از گزینه‌ها و کیفیت آن‌ها اطلاع داشته باشید و با دید بازتری برای اجاره اقدام کنید. این موضوع را مد نظر قرار دهید که شناخت ناکافی از بازار مسکن شما را به فضایی خواهد کشاند تا در یک بازار رقابتی سرتان کلاه برود.

۳.نوع ویلا

اجاره ویلا شمال ساحلی

برای اجاره ویلا در شمال ؛ ویلای شخصی می خواهید یا ویلای شهرکی. ویلای یک طبقه یا ویلای دوبلکس؟ ویلای جنگلی یا ساحلی. همه این ویلاها از مزایا و معایبی برخوردارند که باید قبل از انتخاب، آن‌ها را در نظر بگیرید. ویلاهایی که در قلب جنگل ساخته شده‌اند، از مرکز شهر و زندگی شهرنشینی، فاصله بیشتری نسبت به ویلاهای شهرکی، باغ ویلاها و ویلاهای ساحلی دارند.

۴.چشم انداز

اگر اجاره ویلا را برای گذراندن تعطیلات می‌خواهید، باید به منظره‌ آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.ویلاهای جنگلی، ویلا باغ‌ها و ویلاهای ساحلی، از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح به شمار می روند.

۵. راه‌های ارتباطی و دسترسی

در زمان اجاره ویلا در شمال باید در مورد مناطق دیدنی تحقیق کنید بهتر است ویلای مدنظر شما در نزدیکی مکان‌های و جاذبه‌های گردشگری قرار گرفته باشد. راه‌های ارتباطی ویلا و دسترسی به فروشگاه و درمانگاه‌ها را حتما مورد بررسی قرار دهید. ممکن است  شما شبانه به فروشگاه یا درمانگاه نیاز داشته باشید. قبل از انتخاب ویلا برای اجاره، به چگونگی رفت‌وآمدها دقت کنید. به دنبال راه های آسان به جاده‌های اصلی باشید و حجم ترافیک را بررسی کنید. بررسی این موارد قبل از اجاره شما را از دردسرهای ترافیک و رفتن سریع به جاده اصلی یا از رفت‌و‌آمد غیرمنطقی طولانی نجات خواهد داد. علاوه بر دسترسی ویلا به درمانگاه و فروشگاه باید به خدمات رفاهی دیگر مانند بیمارستان، مراکز تجاری، آتش‌نشانی یا سازمان‌های دولتی توجه کنید به خصوص اگر نزدیکی به این مراکز برای شما اهمیت ویژه ای دارد، قبل از انتخاب، به این موارد نیز دقت کنید. مورد دیگر در مورد دسترسی ویلاهای شمال، دسترسی آسان به ساحل و دریاست. به عنوان مثال ویلای ساخته شده در کنار خط ساحلی به معنای برخورداری از فضای خصوصی و امن در کنار ساحل است.

۶.امکانات ویلا

در اجاره ویلا امکاناتی مانند آب، برق و گاز امکانات اولیه محسوب می شوند. اگر آب تأمین شده ویلا قابل خوردن باشد، از امتیاز بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. اما امروزه و با توجه به حساسیت های بسیاری از مشاغل، دسترسی به تلفن و اینترنت اهمیت بسیار بالایی دارد  تا جایی که بسیاری از افراد داشتن این امکانات را ملاک مهمی در انتخاب ویلای خود قرار می‌دهند. بنابراین اگر کارتان به اینترنت مربوط می شود در انتخاب اجاره ویلا به آنتن‌دهی منطقه توجه کنید. معمولا بیشتر ویلاهای اجاره ای امکانات اولیه مانند ، مبلمان ، تخت خواب ، تلویزیون ، وسایل آشپزخانه و ... را دارند . اما برای اطمینان قبل از اجاره به داشتن این وسایل توجه کنید تا در صورت نبود آنها، وسیله های مورد نیاز را تهیه کنید.

اجاره ویلای جنگلی

۷. اطمینان از سالم بودن وسایل ویلا 

قبل از تحویل گرفتن ویلا به خوبی تمام وسایل را بررسی کنید و اگر به مورد خاصی برخوردید حتما آن را با صاحب ویلا در جریان بگذارید .

۸. داشتن مدارک شناسایی 

برای محکم کاری بهتر است کارت شناسایی تمام افراد را به همراه خود داشته باشید .

۹. امنیت ویلا

اگر از طریق سایت های تخصصی املاک ویلای مورد نظرتان را رزرو کردید امنیت ویلا تضمین شده است، در غیر این صورت به این نکته توجه کنید که خیلی به مناطق دورافتاده و خارج از شهر نروید و حتما از سالم بودن قفل در و پنجره اطمینان حاصل کنید . هنگام انتخاب ویلا برای اجاره به موارد امنیتی ویلا و اطراف آن توجه کنید. بعد از اجاره ویلا، در اولین فرصت، دیوارهای اطراف ویلا را بررسی و سپس به سراغ قسمت‌های داخلی بروید. اگر در زمان بازدید، با دیوارهای خراب روبه رو شدید، یا از اجاره آن صزف نظر کنید یا این موضوع را با صاحب ویلا در میان بگذارید. همان‌‌قدر که مسافرت و اجاره یک ویلا لذت‌بخش است، از طرفی می‌تواند شما را با مشکلات احتمالی مواجه کند. مشکلات بزرگی که ممکن است برای شما و صاحب ویلا گران تمام شود. بنابراین اگر تجربه کافی در مورد اجاره ویلا ندارید، بهتر است با یک فرد باتجربه مشورت بگیرید و بدون آگاهی دست به معامله نزنید

۱۰. برنامه ریزی مالی

اجاره ویلا در شمال به موقعیت جغرافیایی ، زمان و همچنین امکانات بستگی دارد. هر چقدر ویلا از امکانات بیشتری برخوردار باشد باید هزینه بیشتری  پرداخت کنید .در نتیجه بهتر است قبل از رزرو شرایط مالی  خود را بسنجید و مبلغ مشخصی را برای اجاره کردن در نظر بگیرید.

اجاره ویلا در شمال با قیمت مناسب

اگر نمی خواهید هزینه بالایی برای اجاره ویلا بپردازید به این دو نکته توجه کنید : ۱. در زمان شلوغی مسافرت نکنید، بهتر است در اواسط هفته سفر کنید ۲. یک یا دو هفته قبل از سفر ویلای مور نظرتان را رزرو کنید

قوانین اجاره ویلا در شمال

علاوه‌ بر آشنایی با نکات مهم اجاره ویلا در شمال ، شما باید در رابطه با قوانین وضع شده از سوی صاحب ویلا اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید.بسیاری از مالکان ویلا با  برگزاری مهمانی مشکل دارند و به ایجاد سر و صدا حساسیت دارند، برخی‌ از مالکان با اوردن حیوانات خانگی مشکل دارند و… پس بهتر است قبل از اجاره ویلا در شمال و قبل از پرداخت اجاره و رزرو از قوانین وضع شده از سوی مالک باخبر باشید.
تعداد نظرات : 4
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    مثل همیشه اطلاعات کامل و مفید بود ?? سپاس فراوان
  • داود نصیری
    21 مهر 1400
    مطالب فوق العاده مفید بود مورد دیگر اینکه اگر از شهر های دیگر مثل تهران به شمال سفر میکنید محلی که اجاره میکنیم یا خریداری میکنیم در بافت محلی نباشه که اختلاف فرهنگ پیش نیاد
  • سپیده
    21 مهر 1400
    مطالبی که تو مقالتون در رابطه با اجاره ویلا در شمال گفتین خیلی موثر بود خسته نباشید???
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    با سلام نکاتی که در رابطه با اجاره گفتید کاملا درست است سپاس از اطلاعات اعلامی میلاد داودپور?