خرید ویلا در دماوند ؛ با رعایت چند نکته اقامتی دلنشین داشته باشید

خرید ویلا در دماوند ؛ با رعایت چند نکته اقامتی دلنشین داشته باشید

22 شهریور 1402

ملکی

خرید ویلا در دماوند ؛ با رعایت چند نکته اقامتی دلنشین داشته باشید

در این مطلب از وبلاگ آقای املاک قصد داریم شما را با چند نکته مهم قبل از خرید ویلا در دماوند و معرفی جاذبه های گردشگری و قیمت ویلاهای آن آشنا کنیم لطفا ما را تا آخر این مقاله همراهی کنید.

دماوند تهران کجاست ؟

شهر دماوند در ۵۰ کیلومتری شهر تهران و در ارتفاع ۱۹۵۰ متری از سطع دریا قرار گرفته است. شهر دماوند به دلیل آثار فرهنگی و تاریخی خود در فهرست آثار ملی ثبت شده است. این منطقه یکی از منطقه‌های خاص و محبوب گردشگری در ایران محسوب می شود. دماوند به دلیل آب‌و‌هوای کوهستانی خود در روزهای گرم سال مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می گیرد همچنین درختان گردو و سیب چشم انداز زیبابی را در چهار فصل سال به شهر دماوند هدیه می‌دهند. در فصل پاییز طبیعت این شهر دوچندان می شود. سفر به شهر قدیمی دماوند سفر به دنیای چشمه‌، رودها و باغ‌های میوه است. شهرداری این شهر در سال ۱۳۱۲ احداث شده است. شهر دماوند شامل مناطقی همچون گیلاوند، جیلارد، مشا، اوره، روح افزا، چشمه اعلاء، دشتک، دشتبان و چنار شرق می باشد. در گذشته نیز شهرستان دماوند به دلیل کوهستانی بودن و چشم انداز زیبایش مکانی مناسب برای ویلا نشینان بوده به همین خاطر است که امروزه ویلاهای فراوانی را می توان در شمال این شهر و همچنین محله های دیگر آن مشاهده کرد. بیشتر جمعیت بومی منطقه دماوند در مرکز شهر و محله هایی مانند محله فرامه، محله قاضی، محله درویش و محله چالکا متمرکز هستند. شاید بتوان گفت یکی از دلایل توجه ویلاسازان و ویلا نشینان به تمرکز جمعیت در میان شهر است که باعث شده علاوه بر طبیعت سبز و چشم انداز بی نظیر در شمال این شهر، به منطقه ای بکر و آرام تبدیل شود. امروزه خرید ویلا به عنوان یک نیاز در جامعه امروزی تلقی می شود بسیاری از شهرنشینان تمایل زیادی به خرید ویلا در اطراف شهر خود دارند به همین منظور بسیاری از تهرانی ها برای خرید ویلا بیشتر به شهرستان لواسانات و دماوند روی می آورند. در شهرستان دماوند محله های بسیار زیادی مورد توجه سازندگان واقع شده است اما با توجه به تنوع زیاد ویلا و همچنین قیمتهای مناسب تر نسبت به سایر مناطق خیلی از شهرنشینان منطقه آبسرد دماوند را به عنوان بهترین گزینه برای خرید ویلا انتخاب می کنند.

پیش خرید آپارتمان در تهران

دماوند جاهای دیدنی

۱.چشمه اعلا ۲. پیست آبعلی ۳. دریاچه تار ۵. برج شیخ شبلی ۶. قله دماوند ۷.دشت لار ۸.آبشار گروبار ۹.غار رود افشان ۱۰.حمام تاریخی محله درویش ۱۱.دژ گل خندان یا هفت دختر ۱۲.چشمه و آبشار تیزآب

قیمت ویلا در دماوند تهران

بیشتر بخوانید: خرید ویلا در لواسان ؛ با رعایت این نکات بهترین ویلا را انتخاب کنید

قیمت ویلا در دماوند

خرید ملک در دماوند معمولا مختص به ویلاها و خانه های شخصی است به گونه ای بافت این منطقه غالبا ویلایی یا شخصی هستند البته خانه های آپارتمانی و ارزان قیمت نیز در این منطقه به وفور دیده می شود. بیشتر بومیان با اصالت در شهر دماوند ساکن هستند . یکی از خلقیات مردم دماوند این است که معمولا خانه های پدری خود را نگه داشته و در آن ها سکونت می کنند و خیلی به ندرت پیش می آید ملک های خود را بفروشند؛ اگر ملک های خود را بفروشند حتما در همان محله ملک جدیدی خریداری می کنند. برای خرید ملک لوکس در شهرستان دماوند باید بودجه نسبتا زیادی را خرج این کار بکنید البته ملک های با اصالت و درجه یک به وفور در شهرستان دماوند دیده می شود. برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم:برای خرید ویلا در دماوند، سوئیت و خانه می‌توانید از طریق وبسایت آقای املاک اقدام کنید و با مشاهده آگهی های خرید و فروش ویلا در منطقه دماوند ویلای مورد نظر خود را پیدا کنید. برای خرید ملک در شهر دماوند و منطقه های آن لازم است چند نکته را مد نظر قرار دهید که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

خرید خانه در تهران

۱. مشخص کردن هدف

این موضوع بسیارمهمی است که شما بدانید هدفتان از خرید ویلا چیست؟ مشخص شدن این موضوع باعث انتخاب درست می شود. به عنوان مثال باید مشخص کنید که هدفتان برای خرید ویلا در دماوند سرمایه گذاری است یا برای اوقات فراغت و خوش گذرانی یا اینکه ویلا را برای سکونت به صورت دائمی می خواهید و یا فقط برای تعطیلات، آگاهی از این نکات از قبل به انتخاب شما در خرید ویلا کمک خواهدکرد.

۲. مشخص کردن بودجه

قبل از بازدید  خرید ویلا در دماوند بهتر است حداکثر بودجه خود را مشخص کنید تا در هنگام  بازید از ویلاهای لوکس و جذاب احساسات بر شما غلبه نکند.

۳.شناسایی منطقه

قبل از خرید بهتر است تمامی محله های آن منطقه ای که قصد خرید ویلا را در آن دارید، مشاهده کنید و از مشاوران املاک نقاط قوت و ضعف هر منطقه را پرس و جو کنید. همچنین با مراجعه به وبسایت های ملکی مانند وبسایت آقای املاک و مشاهده آگهی ها برآورد قیمتی از هر منطقه داشته باشید.

۴. مشخص کردن نوع ویلا

همیشه قبل از انتخاب و بازدید ویلا این موضوع را روشن کنید که چه ویلایی با بودجه و سلیقه شما همخوانی دارد. به عنوان مثال ویلایی با چشم انداز عالی در الویت شما قرار دارد یا مسائلی مانند دسترسی آسان به ویلا برایتان مهمتر است. متراژ ویلا، نوع ساخت و موضوعاتی از این قبیل را قبل از بازدید ویلا مشخص کنید.

۵.شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی منطقه و امکان استفاده از ویلا در فصول مختلف سال  اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثالبیشتر ویلاهای شهرستان دماوند از جمله منطقه آبسرد چهارفصل هستند.

بیشتر بخوانید: خرید ویلا در کردان ؛ ۱۳ نکته مهم قبل از خرید باغ ویلا در کردان

نکاتی در مورد خرید ویلا در دماوند تهران

۶.اهمیت چشم انداز

همه ما می دانیم که چشم انداز یک ویلا و حتی یک آپارتمان بسیار مهم است تا جایی مه یک ارزش افزوده به شمار می رود. به همین دلیل بهتر است به چشم انداز ویلا دقت کنید. به عنوان مثال اگر در مجاورت ویلای مود نظر شما زمین خالی قرار داشت حتما چشم انداز آن را پس از ساخت ساختمان در زمین تصویرسازی کنید

۷.توجه به دسترسی ها

برای برخی از افراد دسترسی ویلا به امکانات شهری و رفاهی مانند فروشگاه، پمپ بنزین و... در الویت اول قرار دارد، قبل از خرید بهتر است مسیر ویلا رااز جهات مختلف مورد بررسبی قرار دهید.

۸. توجه به امکانات ویلا

برای خرید ویلا در دماوند فقط به ظاهر و نقشه داخلی آن دقت نکنید شما باید این را بدانید که یک ویلا باید دارای انواع انشعابات مخصوصا برق باشد. همچنین آب سهمیه ای کشاورزی برای یک ویلا بسیار مهم است.

۹. توجه به کیفیت ساخت

امروزه ویلاهای بسار شیک و مدرنی ساخته می شود به طوری که خریدار در زمان بازدید نتواند به خوبی به مصالح به کار رفته در آن دقت نماید. استحکام ستونها، مصالح به کار رفته در نما، نوع درب و پنجره ها، جنس شیر آلات و سرامیک و... از نکات مهم در کیفیت ساخت ویلا  محسوب می شوند.

۱۰. نوع سند

یکی از مهم ترین و اساسی ترین نکات خرید ویلا در دماوند نوع سند ملکی است دقت کنید حتما سند ویلا معتبر باشد و اگر ویلا به هر دلیلی فاقد سند است کل آن منطقه دارای سند مادر باشند بهتر است در رابطه با این موضوع شما ویلا را از شخص مورد اطمینان خریداری کنید.

۱۱.امنیت بالا

در بیشتر مواقع داشتن امنیت زیر ذره بین خریداران قرار نمی گیرد بی توجهی به این موضوع می تواند تبعات سنگینی برای افراد به همراه داشته باشد. در هنگام بازدید از ویلا این موضوع را حتما مدنظر قرار دهید که آیا موقعیت جغرافیایی ویلا به گونه ای است که بتوانید شب را با خانواده در آنجا سپری کنید یا خیر؟ و یا اینکه فاصله تا مرکز شهر و کلانتری چقدر است. دو نکته مهم که لازم است مجدد به ان بپردازیم: ۱.در انتخاب مشاور املاک محتاط باشید. ۲.از خرید ملک های بی سند حدالامکان پرهیز کنید تا با مشکلات مالکیتی و از دست رفتن سرمایه خود دچار نشوید. اقامت دلچسبی را برای شما آرزو می‌کنیم.

تعداد نظرات : 4
  • ابراهیمی
    9 اسفند 1401
    ممنون از اطلاعات دقیق و درست شما خدا قوت
  • داود نصیری
    21 مهر 1400
    مطالب بسیار عالی بود ممنونم خدا قوت
  • امیر بالسینی
    21 مهر 1400
    سلام ممنون از تیم زحمت کش آقای املاک??
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    با سلام دماوند جاههای بسیار دیدنی زیادی داره ??