۱۰ راهکار برای کاهش استرس شغلی ؛ویژه مشاوران املاک

۱۰ راهکار برای کاهش استرس شغلی ؛ویژه مشاوران املاک

27 اردیبهشت 1402

آموزش املاک

۱۰ راهکار برای کاهش استرس شغلی ؛ویژه مشاوران املاک

حرفه املاک و مستغلات می تواند جالب، هیجان انگیز، چالش برانگیز، پاداش آور و حتی استرس زا باشد. املاک و مستغلات یک کار خدمات محور است که با فشار برای انجام کار و جلب رضایت مشتری، سطح دیگری از استرس را در مشاوران املاک ایجاد می کند. بنابراین انتخاب شغل آژانس املاک و مستغلات می تواند یک انتخاب شغلی استرس زا باشد. فرقی نمی کند که شما مشاور املاک حرفه ای باشید یا مشاور املاک تازه کار ، این استرس می تواند در رابطه با کمیسیون شما یا کار با یک مشتری سرسخت چالش برانگیز باشد.

فاکتورهای مختلفی برای کنترل استرس در این شغل وجود دارد، برای موفقیت در این شغل، علاوه بر یادگیری مشتری مداری در املاک باید با راه های مقابله با کاهش استرس آگاه باشید تا در عملکردتان تأثیر مثبتی بگذارد. استرس در عملکرد شما نقش زیادی دارد. جدا از آن ، شما باید تعادلی میان زندگی و کار ایجاد کنید. استرس داشتن یا احساس فشار زیاد تأثیر منفی بر عملکرد شما می گذارد. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که منشا استرس خود را پیدا کنید.

شما می توانید این کار را با نگاه به حجم کار فعلی یا حتی ساختار شغلی خود انجام دهید و دریابید که چگونه می توان برای مدیریت بیشتر در آنها تغییری ایجاد کنید. به عنوان مثال ، لیستی از کارهای نیمه تمام خود تهیه کنید. انجام این کار به شما کمک خواهد کرد تا در ابتدا اولویت های کاری خود را تعیین و زمان خود را بهتر مدیریت کنید. از این گذشته ، اگرچه انجام چند کار گاهاً می تواند راهی موثر برای تکمیل وظایفتان باشد ،اما در برخی مواقع بهتر است روی یک چیز تمرکز کنید.

عضویت در پنل آقای مشاور ؛ راه مقابله با استرس مشاوران املاک

شما به عنوان یک مشاور املاک باید با وبسایت های تخصصی املاک و مستغلات که به صورت حرفه ای فعالیت دارند، کار کنید. وبسایت هایی که هدفشان موفقیت و پیشرفت شغلی آژانس های املاک و مشاوران املاک هستند. با عضویت در وبسایت آقای املاک فرصت های استثنایی و بی شماری برای اشتراک گذاشتن تخصص خود به مشتریان پیدا خواهید کرد. بهتر است وارد دنیای جدیدی شوید و با یک سیستم ارتباطی مانند پنل آقای مشاور،با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

پیش خرید آپارتمان در تهران

راه های مقابله با کاهش استرس در محیط کار

تهیه فهرست وظایف شخصی و عبور از آنها به شما در انجام کارهایتان کمک خواهدکرد. همانطور که گفتیم راه های بسیاری برای از بین بردن استرس خود پس از یک روز سخت وجود دارد. بسیاری از مردم بر این باورند که ورزش بهترین گزینه برای کاهش استرس شغلی در محیط کار است، اگر این همان چیزی است که شما ترجیح می دهید ، می توانید یوگا ، پیلاتس یا حتی رقص را امتحان کنید. این تمرینات نه تنها برای سلامتی شما مفید هستند ، بلکه می توانند به آگاهی ذهنی کمک کرده و شما را در بهترین حالت برای تجارت املاک و مستغلات خود آماده کند.

راه های مقابله با کاهش استرس در محیط کار

بیشتر بخوانید: ۸ نکته مهم در زبان بدن مشاورین املاک

چگونه با استرس شغلی مقابله کنیم؟

جدا از ورزش، شما می توانید با گذراندن وقت با خانواده و دوستانتان، در کاهش استرس شغلی در محیط کار کمک زیادی کنید. استرس زدایی باید همان چیزی باشد که از آن لذت برده و آن را سرگرم کننده بدانید. بله ، سخت است که کمی خود را از حرفه خود دور کنید ، اما مزایای پایین آوردن استرس بیشترین اهمیت را برای سلامتی شما دارد. اطمینان از صرف وقت برای استرس زدایی و فراموش کردن کار، قسمت مهمی در یافتن تعادل میان زندگی و شغلتان است .هر شخصی در هر شغلی که با آن سر و کار دارد با استرس مواجه می شود شاید راهی برای جلوگیری کامل از استرس وجود نداشته باشد اما می توانیم برای کاهش استرسی که به صورت روزمره ، ماه به ماه یا حتی ساعتی احساس می کنید نکاتی را به شما یادآوری کنیم. در این مقاله  برای مشاوران املاک ۱۰ نکته برای کاهش استرس شغلی در محیط کار آورده شده است.

چگونه بر استرس غلبه کنیم؟

خرید خانه در تهران

۱. برای تعادل تلاش کنید

به راحتی می توانید به عنوان یک متخصص املاک و مستغلات در کار خود تعادل ایجاد کنید، یافتن راه هایی برای حفظ تعادل میان زندگی شخصی و زندگی کاری بسیار حیاتی است. اگر پیدا کردن تعادل برای شما دشوار است ، سعی کنید روزانه، هفتگی، ماهانه و سه ماهه خود را با خانواده ، دوستان، و تفریحات احاطه کنید. هنگامی که یک زندگی کاملاً منظم را طی می کنید ، خواهید فهمید که شما یک فرد حرفه ای در زمینه املاک و مستغلات هستید.

۲. عادت های سالم را تمرین کنید

اولویت قرار دادن سلامتی از یک طرف باعث کنترل استرس و از طرفی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. داشتن یک رژیم غذایی مغذی و اختصاص دادن وقت برای ورزش منظم می تواند برای سلامت جسمی و روحی شما مفید باشد. همچنین مهم است که در برنامه خود برای ویزیت و معاینه منظم پزشک و همچنین مراقبت از دندان و چشم خود وقت بگذارید.

۳. کمی استراحت کنید

از کارتان کمی فاصله بگیرید و یک نفس راحت بکشید. مهم نیست که چه چیزی اعتماد به نفستان را پایین آورده یا شما را آزار می دهد ، برداشتن یک قدم به سمت عقب هیچ ضرری ندارد. آیا می خواهید یک پیام صوتی آتشین برای همکار یا مشتری خود، بگذارید؟ آیا سه هفته مستقیم و بدون یک روز تعطیل کار کرده اید؟ با یک استراحت ۳۰ دقیقه ای  یا رفتن به تعطیلات آخر هفته خود را آرام کنید. استراحت کردن برای به حداقل رساندن سطح استرس بسیار مهم است. استراحت برای رفاه حال شما مفید می باشد. استراحت همان چیزی است که شما را در حال دویدن نگه می دارد ، بنابراین تا جایی که ممکن است استراحت کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

۴. متمرکز بمانید

زمانی که مسئولیت کاری شما زیاد می شود، امکان حواس پرتی شما وجود دارد این موضوع می تواند منجر به استرس بیشتر شود. تا آنجایی که ممکن است ، ذهن خود را متمرکز کنید و مهمترین کارهای روزانه خود را اولویت بندی کنید. لیستی از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را نگه دارید. تمرکز بر حرکت به جلو اغلب می تواند به یک احساس موفقیت منجر شود.

۵. ورزش کنید

نیازی نیست یادآوری کنیم که روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی برای سلامت بدن چقدر مفید است. با یک پیاده روی۲۰ یا ۳۰ دقیقه ای در یک روز آفتابی (بدون داشتن تلفن همراه) یا عضویت در سالن ورزشی باعث آزاد شدن اندورفین ها و خوشحالی شما می شود.

چگونه بر استرس غلبه کنیم

۶. یوگا کار کنید

بله ، ما شما را برای جلوگیری از آتش سوزی در جنگل تشویق می کنیم. اگر نمی توانید "حالت کار" را کاملاً خاموش کنید ، عضویت در یک استودیوی یوگا یا رفتن به یک کلاس عادی راهی عالی برای مشاوران املاک می باشد.

۷. به موسیقی گوش دهید

موسیقی قدرت تأثیرگذاری زیادی بر روح ما دارد. گوش دادن به موسیقی علاوه بر تقویت روحیه بر روی خلاقیت شما تأثیر می گذارد و ما را به دوران کودکی بازمی گرداند و علاوه بر آرامش درونی در کاهش استرس شما کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: با ۵ روش به مشتریان خود احساس قدرت ،درک و اطمینان دهید ؛ویژه آژانس ها و مشاوران املاک

۸. خواب خود را بهبود ببخشید

هر چقدر از اهمیت خواب بگوییم، کم است. همانطور که همه ما می دانیم: "زود خوابیدن ، زود بلند شدن ، یک مشاور املاک را سالم ، ثروتمند و خردمند می کند."

۹. محدودیت های خود را بدانید

بعضی از افراد توانایی  ۸۰ ساعت کار در هفته را دارند؛  بدون اینکه سوخته شوند. برخی اگر بیش از ۸ الی ۱۰ ساعت در یک روز کار کنند ، دچار استرس می شوند. بدن خود و حدود آن را بشناسید. اگر احساس می کنید بیش از حد شخصی خود کار می کنید، خطر فرسودگی شغلی در پیش دارید. بنابراین وقت خود را اولویت و زمان بندی کنید تا با بیشترین بازده به کار خود پایان دهید. برای اینکه بتوانید زمان خود را مدیریت کنید بر روی مقاله  ۱۵ نکته کلیدی برای مدیریت زمان کلیک کنید.

۱۰. از کمک گرفتن نترسید

آیا شما به عنوان یک مشاور به دنبال ابزاری برای صرفه جویی در وقت و کاهش استرس خود هستید؟  وقتی کارتان گره می خورد، از کمک گرفتن نترسید. یک دستیار پیدا کنید. برخی از جنبه های تجارت خود را به خارج از کشور برسانید. عضویت در یک دفتر جدید یا ایجاد تیم شخصی خود را در نظر بگیرید. با حضور در جلسات انجمن های محلی و کارگاه های آموزشی به دنبال نمایندگان باتجربه تری باشید. اگر اضطراب شما ادامه یافت یا بدتر شد ، قرار ملاقات با یک مشاور حرفه ای را در نظر بگیرید.  

تعداد نظرات : 4
  • داود نصیری
    22 دی 1400
    سلام و درود بر شما یک مشاور حرفه ای با تمرین زیاد باید استرس خودش رو کنترل کنه و خونسرد و متین به کار خودش ادامه بده تا هدف رو تیک بزنه ممنون از مطالب خوبتون
  • داود نصیری
    23 آبان 1400
    درود بر شما با ورزش خیلی مهمه
  • علی منصوری
    23 آبان 1400
    بسیار مطلب خوب و مفیدی بود ، ممنون از تیم آقای املاک
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    استرس =خرابی کار در شغل املاک استرس=تعادل نداشتن برای جای گذاری کلمات استرس=تصمیم اشتباه در مواقع ضروری میلاد داودپور