آموزش تبدیل لید به خریدار ;با تدریس استاد مهدی سیاح نیا
10 آذر 1403
آکادمی آقای املاک
تبدیل لید به خریدار
آموزش تبدیل لید به خریدار
فروش مایه حیات هر کسب و کاری است، بنابراین مهم است که سرنخ ها را تا حد امکان به فروش تبدیل کنید. اما قبل از پرداختن به آن، اجازه دهید ابتدا تعریف کنیم که لید چیست. لید به معنای سرنخی است که به نوعی شخص، به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده است. آنها می توانند از وبسایت شما بازدید کرده و در خبرنامه شما ثبت نام کرده باشند یا در یکی از وبینارهای شما شرکت کرده اند. اگر آنها به نوعی با برند شما درگیر شده باشند، پیشرو در نظر گرفته می شوند. به تعبیر دیگر این افراد علاقه اولیه را به محصول یا خدمات شما نشان داده اند. بنابراین تبدیل آنها به یک مشتری واقعی برای رشد و موفقیت هر کسب و کاری بسیار مهم است.
کل فرآیند تبدیل می تواند بسیار چالش برانگیز باشد چرا که بسیاری از کسب و کارها با آن دست و پنجه نرم می کنند. در این مقاله نکات مهم برای تبدیل سرنخ ها به فروش مورد بحث قرار خواهد گرفت. حال که با معنای لید آشنا شده اید، بیایید به سه مرحله آسان در مورد چگونگی تبدیل سرنخ ها به فروش بپردازیم.
بیشتر بدانید: دوره جامع آموزشی متقاعد سازی با استاد مجید مجیدی
به مشتریان ارزش بدهید
بر ارزش بخشیدن به زندگی مشتریان خود تمرکز کنید. مردم از کسانی که فقط به دنبال فروش هستند، خوششان نمی آید. سعی کنید زندگی مشتری خود را بهبود ببخشید و بر رفع نیازهای آنها تمرکز کنید. مردم به راه حل شما اهمیت نمی دهند، همه چیز به تسکین آنها بستگی دارد. به عنوان یک مربی با تخصص بالا در زمینه فعالیت خود عمل کنید. اگر شما نقطه تماس مشتریان هستید، آنها نیز به قضاوت شما و راه حل های مشکلاتشان اعتماد خواهند کرد.
افراد را واجد شرایط کنید
واجد شرایط بودن سرنخ های شما اولین و مهمترین مرحله در فرآیند فروش است. شما باید مطمئن شوید که شخصی که با او صحبت می کنید به چیزی که می فروشید علاقه مند است و برای محصول یا خدمات شما مناسب است. بهترین راه برای واجد شرایط بودن یک سرنخ این است که از آنها سؤالاتی در مورد نیازها و دغدغه هایشان بپرسید.
آن را تبدیل به یک مکالمه کنید
بدیهی است که اگر شما یک مکالمه دو طرفه را تشویق کنید، مشتری احتمالی شما بسیار پاسخگوتر خواهد بود. گفتگو مشتریان را درگیر نگه می دارد و به شما این امکان را می دهد تا در یک محیط معمولی درباره نیازهای آنها بیشتر بدانید. شما می توانید دقیقاً بفهمید که محصول یا خدمات شما چگونه برای آنها کار خواهد کرد.
ایجاد روابط تجاری برای تبدیل سرنخ ها به فروش
زمانی که اشخاص را واجد شرایط کردید، زمان آن فرا رسیده است که یک رابطه تجاری با آنها ایجاد کنید نه دوستی جعلی با آنها. اینجاست که با آموزش های جدید به آنها، مشکلات پنهان آنها را حل و فصل و شروع تجارت را آسان تر می کنید و همچنین در مقابل راه حل فعلی شروع به جلب اعتماد آنها می کنید.
بیشتر بدانید: آموزش روش های تاثیرگذاری روی مخاطب با استاد بهزاد دربهشتی
فروش را انجام دهید
حال زمان فروش فرا رسیده است. هنگامی که با اشخاص ارتباط برقرار کردید و آنها به شما اعتماد کردند، احتمال خرید از شما بسیار بیشتر خواهد شد. بهترین راه برای بستن یک فروش این است که به سادگی آن را بپذیرید اعتماد به نفس داشته باشید و به آنها بگویید که شما بهترین فرد برای حل مشکلات آنها هستید.
سوالات متداول
اگر شما جزء صاحبان کسب و کار هستید، احتمالاً سوالات زیادی در مورد نحوه تبدیل سرنخ ها به فروش دارید. برای کمک به شما، فهرستی از سوالات متداول را گردآوری کردهایم که امیدواریم بینشی در مورد این فرآیند به شما بدهد.
1. چند درصد از سرنخ ها به فروش تبدیل می شوند؟
این تعداد بسته به صنعت متفاوت است، اما معمولاً بین 2 تا 10٪ از سرنخ ها به فروش تبدیل می شوند.
2. چگونه یک لید را به مشتری تبدیل می کنید؟
بهترین راه برای تبدیل یک سرنخ به مشتری این است که ابتدا آنها را واجد شرایط کنید، سپس با آنها رابطه برقرار کنید و در نهایت فروش را انجام دهید.
3. تبدیل سرنخ ها به چه معناست؟
وقتی یک سرنخ را تبدیل می کنید، به این معنی است که با موفقیت آنها را به یک مشتری پولی تبدیل کرده اید.
4. استراتژی تبدیل سرنخ چیست؟
استراتژی تبدیل سرنخ صرفاً یک برنامه عملی است که شما برای تبدیل سرنخ ها به مشتری انجام می دهید.
تبدیل سرنخ ها به فروش یک فرآیند حیاتی برای هر کسب و کاری است. با دنبال کردن این سه مرحله آسان، در مسیر موفقیت قرار خواهید گرفت. به یاد داشته باشید که سرنخ های خود را واجد شرایط کنید، روابط ایجاد کنید و فروش را انجام دهید. و اگر به کمک نیاز دارید، حتماً ویدئوهای آموزشی استاد مهدی سیاح نیا در رابطه با تبدیل لید به خریدار را مشاهده نمائید.