دوره جامع آموزشی متقاعد سازی با استاد مجید مجیدی

دوره جامع آموزشی متقاعد سازی با استاد مجید مجیدی

خرید این دوره
  1. دوره جامع آموزشی متقاعد سازی استاد مجید مجیدی

متقاعد سازی در فروش

متقاعد سازی در فروش و مهارت های متقاعد سازی ابزاری حیاتی برای کارکنان در هر صنعتی است. مهارت های متقاعدسازی، فرآیند متقاعد کردن شخص دیگری برای عمل یا موافقت با یک ایده است. در محل کار، متقاعد سازی در فروش محصولات، جذب اعضای تیم و افزایش بهره وری می شود. علاوه بر این، یک کارمند با مهارت های متقاعد سازی قوی می تواند بر دیگران تأثیر بگذارد و عملکرد خوبی داشته باشند و در نهایت موفق شود. همچنین یک کارمند متقاعد کننده می تواند تصمیم گیری گروهی را تسریع و تسهیل کند. در حقیقت متقاعد سازی یک مهارت نرم ارزشمند است که می تواند تأثیر قابل توجهی در هر محل کاری داشته باشد.

نفوذ به طور مداوم در محل کار رخ می دهد. نفوذ توانایی یک شخص یا رهبر برای تأثیرگذاری، شکل دادن یا تغییر دادن نظرات (متقاعدکننده) و رفتارها یا اعمال (متقاعد کردن) افراد دیگر است بدون اینکه لزوماً دارای اختیار رسمی بر آنها باشد. تأثیرگذاری، قدرت نرم یا شخصی است، مستقل از قدرت موقعیتی فرد. بدون مهارت های متقاعدسازی، یک رهبر نمی تواند چشم انداز خود را تحقق بخشد. مهارت های متقاعدسازی به رهبر اجازه می دهد تا کارها را انجام دهد و بدون اجبار به نتایج دلخواه دست یابد.

بیشتر بخوانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

اصول متقاعد سازی در فروش

در اینجا چند نکته از اصول متقاعد سازی در فروش جهت ارائه خدمات عالی به مشتری برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم.

ارتباط

یادتان باشد که با مهارت‌های ارتباطی خوب، مهارت‌های متقاعدکننده دیگری را ایجاد می‌کنید. از این رو، هدف از متقاعد کردن، تحت تأثیر قرار دادن دیگران برای فکر کردن یا عمل کردن به شیوه‌ای خاص است که سریع‌ترین راه برای انجام آن نیز صحبت کردن با آنهاست. مهارت‌های ارتباط مؤثر شامل بیان واضح خود، استفاده از حرکات غیرکلامی و واژگانی است که طرف مقابل می‌فهمد. اگر بتوانید ایده ها و افکار خود را به شیوه ای خاص و جذاب به اشتراک بگذارید که برای شنونده شما جذاب باشد، به احتمال خیلی زیاد آنها برای متقاعد شدن راه را برای شما باز می کنند.

هوش هیجانی

یکی دیگر از مهارت های متقاعد کننده مهم، توجه و تفسیر احساسات دیگران است. هوش هیجانی یک مهارت آموخته شده است که به شما این امکان را می دهد تا احساس دیگران را درک کنید و به درستی پاسخ دهید. با این حال، هنگام متقاعد کردن، به شما کمک می‌کند تا روش‌های متقاعدسازی خود را متناسب با موقعیت یا فرد خاص تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: متقاعد سازی مشتری ؛برترین تکتیک‌های متقاعد سازی برای بستن معامله

مهارت بین فردی

این توانایی انجام تعاملات مثبت و حفظ روابط معنادار با افراد دیگر است. اگر با ایجاد مکالمات یا برقراری ارتباط در محل کار راحت نیستید، امکان دارد متقاعدسازی را یک چالش بدانید. بخشی از متقاعد کننده بودن، واقعی بودن و حداقل کمی کاریزماتیک بودن است. مردم بیشتر با کسی که دوست دارند موافق هستند، بنابراین بهبود روابط بین فردی شما یکی از بهترین راه‌ها برای مهارت بیشتر در متقاعد کردن به شمار می رود.

گوش دادن

مهارت متقاعد سازی مستلزم گوش دادن فعال است. خوب گوش دادن مستلزم دقت و احترام در گفتگو با دیگران است. قبل از متقاعد کردن کسی، باید نگرانی ها و استدلال های او را بشناسید و آن را درک کنید. گوش دادن به دیگران برای صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن افکارشان باعث می شود احساس ارزشمندی کنند که این خود باعث ایجاد اعتماد بیشتر می شود. همچنین به شما این امکان را می دهد که انگیزه های آنها را درک کنید، که به نوبه خود به شما کمک می کند تا استدلال های متقاعدکننده موثرتری را تشکیل دهید.

مذاکره

مذاکره بخش مهمی از یک متقاعدسازی موفق است. در بسیاری از موارد، شخصی که شما می خواهید آن را متقاعد کنید، تمایلی به همکاری با شما نخواهد داشت، مگر اینکه فکر کند سودی می‌برد. ممکن است لازم باشد بتوانید یک سازش را برای متقاعد کردن آنها برای مشارکت تسهیل کنید. برای انجام این کار، باید نیازهای آنها را درک کنید، راهی برای برآورده کردن آن نیازها پیدا کنید، و در مورد آن مذاکره کنید که هر دو طرف را خشنود کند.

بیشتر بخوانید: آموزش متقاعد سازی چهار بعدی با دکتر داود ذوالقدر

منطق و استدلال

در نهایت، بسیاری از استدلال‌های متقاعدکننده مؤثر با استفاده از منطق و مهارت‌های استدلال ساخته می‌شوند. قبل از اینکه بتوانید شخص دیگری را متقاعد کنید که به یک ایده اعتقاد داشته باشد یا متعهد به عمل شود، آنها باید بدانند که چرا انجام این کار یک انتخاب منطقی است. برای نشان دادن این موضوع به آنها، باید با استفاده از حقایقی که دیدگاه شما را تأیید می کند، با آنها استدلال کنید. یک طرز فکر منطقی و مهارت های استدلال خوب به شما کمک می کند تا استدلال های متقاعدکننده ای را ایجاد کنید.

مجید مجیدی مدرس فروش

استاد مجید مجیدی دارای مدرک کارشناسی ارشد، رشته تجارت الکترونیک می باشد. وی عضو هیئت علمی مدرسه عالی کسب و کار ماهان ، دبیر سرویس کسب و کار مجله موفقیت و مدرس، مشاور و نوبسنده بازاریابی فروش است.

مجید مجیدی مدرس فروش

 اگر زمان کافی برای کلاس های حضوری را ندارید، پیشنهادی که برایتان داریم این است که در کلاس های آموزشی دوره جامع آموزشی متقاعد سازی توسط استاد مجید مجیدی در آکادمی آقای املاک شرکت نمائید. در این کلاس ها علاوه بر یادگیری آموزش های لازم، تمرین های عملی نیز به شما داده می‌شود که با انجام دادن آن ها، شک نکنید بهترین اتفاقات برایتان رقم خواهد خورد.