آموزش روش های تاثیر گذاری روی مخاطب با استاد بهزاد دربهشتی

آموزش روش های تاثیر گذاری روی مخاطب با استاد بهزاد دربهشتی

خرید این دوره

روش های تاثیرگذاری بر دیگران

امروزه دغدغه بسیاری از افراد و شرکت ها چگونگی تأثیرگذاری بر رفتار مشتری است ما قرار است در ادامه این مقاله صفر تا صد این موضوع مهم را با شما به اشتراک بذاریم… پس با ما همراه باشید. یک فروشنده در قدم اول باید ارتباط خوبی با جامعه هدف خود برقرار کند. به عنوان مثال هدیه دادن یک استراتژی بسیار خوب به شمار می رود. هدیه دادن فقط در پول و یا کالایی خاص خلاصه نمی شود، می تواند یک خدمت رایگان باشد.

به عنوان مثال این اقدام که امکان امتحان محصول را فراهم آورید، به تنهایی یکی از اقدامات رایج در این زمینه محسوب می ‎شود. درواقع یک اقدام خارج از انتظار که مزیتی را به همراه دارد، تاثیر بسیار عمیقی را خواهد داشت. در یک سناریوی کلی، ما چند عامل اصلی را داریم که رفتار مصرف کننده را تعیین می کند:

بیشتر بدانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

انگیزه

انگیزه در واقع یک عامل تعیین کننده قابل توجهی است که بر رفتار خرید افراد تأثیر می گذارد. یک نظریه انگیزشی محبوب، نظریه سلسله مراتب نیازهای مزلو است که در آن او مدلی را ایجاد کرد که پایه و اساس 5 سطح مختلف نیازهای انسانی را ایجاد می کند، جایی که او پایه را با نیازهای روانشناختی قرار می دهد و به نیازهای ایمنی، نیازهای اجتماعی، نیازهای احترام و در نهایت حرکت می کند. رفتن به سوی نیازهای خودشکوفایی در میان این الزامات، نیازهای اساسی و نیازهای امنیتی ما به طور کلی بالاتر از همه نیازها قرار می گیرند.

ادراک

درک ما زمانی شکل می‌گیرد که اطلاعاتی را در مورد یک محصول جمع‌آوری و آن را بررسی می‌کنیم تا تصویری مرتبط در مورد یک محصول خاص ایجاد کنیم. هر زمان که تبلیغ، بررسی، بازخورد یا تبلیغی را در رابطه با یک محصول می بینیم، تصویری از آن کالا ایجاد می کنیم. در نتیجه، ادراک ما نقش مهمی در شکل دادن به تصمیمات خرید ما دارد.

در زمان هایی که با گشت و گذار همزمان در اینترنت، تماشای تلویزیون و کاوش از طریق تلفن های همراه خود، اطلاعات ثابتی را جمع آوری می کنیم، تصوری که از طریق همه این منابع به دست می آوریم، نقش مشخصی در تنظیم رفتار مصرف کننده ما دارد.

بیشتر بدانید: آموزش فروش املاک در اینستاگرام با استاد احمد کلاته

نگرش ها و باورها

همه ما نگرش ها یا باورهای خاصی داریم که آگاهانه یا ناخودآگاه تصمیمات خرید ما را تحریک می کند. برای مثال، در حالی که دوست شما که معتقد است کافئین برای سلامتی فرد مضر است، ممکن است چای را ترجیح دهد، شما که معتقدید کافئین به ما انرژی می‌دهد، ممکن است قهوه را ترجیح دهید. نگرش ما و آنچه باور داریم بر رفتار ما نسبت به یک محصول تأثیر می گذارد و همچنین نقش کلیدی در شکل دادن به تصویر برند محصول دارد. بنابراین درک نگرش و باور مصرف کننده برای بازاریابان برای طراحی کمپین های بازاریابی خود مفید است.

پروژه ایستاپارک هشتگرد

عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده

پروفسور رابرت سیالدینی ( روانشناس اجتماعی مشهور ) سالها تحقیق در مورد تأثیر اجتماعی را در 6 اصل جهانی برای درک تلاش برای تأثیرگذاری بر رفتار انسانی ترکیب کرد. هم کسب‌وکارها و هم مصرف‌کنندگان می‌توانند از این اصول برای درک بهتر عملکرد درونی رفتارهای خرید و تعیین اینکه کدام استراتژی‌ها به احتمال زیاد موفق می‌شوند، استفاده کنند.

رفتار متقابل

انسان ها اغلب احساس می کنند که باید لطف کنند یا حرکات محبت آمیز متقابل انجام دهند. برای مصرف کنندگان، این ممکن است به معنای ارائه نمونه رایگان یا تخفیف سخاوتمندانه باشد.

تعهد

زمانی که شخصی با چیزی درگیر می شود، به احتمال زیاد به آن پایبند خواهد بود. در تجارت، این به معنای پرورش وفاداری به برند است. هنگامی که شخصی از یک محصول یا خدمات استفاده می کند، احتمالاً متعهد به پرداخت مجدد برای آن است.

بیشتر بدانید: آموزش نقطه شروع بازاریابی توسط استاد مهدی سیاح نیا

اجماع

اگر افراد بیشتری کاری را انجام دهند، دیگران نیز احتمالاً آن را انجام خواهند داد. هنگامی که برندها می توانند محبوبیت یا رضایت خود را در یک پایگاه گسترده مشتری نشان دهند، سایر مصرف کنندگان نیز احتمالاً خرید می کنند.

اقتدار

مردم بیشتر از هر کسی به یک متخصص گوش می دهد. بنابراین، در حالی که ذهنیت بسته مهم است، یک متخصص مربوطه که در مورد اثربخشی محصول یا خدمات یک برند صحبت می کند، برای جذب مصرف کنندگان جدید مهم است.

دوست داشتن

افرادی که شبیه مصرف کننده هدف هستند، احتمال بیشتری دارد که مصرف کننده را به خرید ترغیب کنند. افراد دارای جمعیت‌های مشابه، چه از نظر قومیت، طبقه اجتماعی، اقتصادی، تمایلات مذهبی یا حتی علایق مشترک در متقاعد کردن مصرف‌کنندگان بسیار مؤثرتر از آنهایی هستند که آن‌ها تصور می‌کنند، بسیار متفاوت هستند.

بیشتر بدانید: آموزش برقراری رابطه موثر با دکتر داریوش سنقزی

کمبود

مردم بیشتر تمایل دارند به چیزی دست پیدا کنند که در ذهنشان تصور می کنند، نمی توانند داشته باشند. انحصاری جلوه دادن یک محصول یا خدمات یا اینکه اگر سریع عمل نکنند موجودی آن تمام می شود، اغلب آن را برای مصرف کننده فریبنده تر می کند و احتمال خرید را افزایش می دهد.

پروژه گرندپارک فردیس

آموزش روش های تاثیر گذاری روی مخاطب با استاد بهزاد دربهشتی

بهزاد دربهشتی (مدرس فروش و بازاریابی) با تجربه ده ساله خود در حوزه استراتژی های موفق جهت توسعه کسب و کار در تلاش است که شما عزیزان را با جدید ترین روش های فروش و بازاریابی آشنا کند. 

بهزاد دربهشتی روش های تاثیرگذار بر روی مخاطب

هنگامی که به دنبال بهترین ویدئوهای آموزشی جهت افزایش فروش خود هستید، انتخاب یک ارائه دهنده دوره معتبر که اطلاعات قابل اعتماد و قابل اعتمادی را با قیمتی متناسب با بودجه شما ارائه دهد، بسیار مهم است. به همین دلیل ما در آکادمی آقای املاک بهترین فیلم های آموزشی روش های تاثیر گذاری روی مخاطب با استاد بهزاد دربهشتی را با تمرکز بر اثربخشی و سایر معیارها ارائه داده ایم تا به شما کمک کند تا برنامه مناسبی را برای نیازهای کسب‌وکار خود پیدا کنید.