آموزش برقراری رابطه موثر با دکتر داریوش سنقری

آموزش برقراری رابطه موثر با دکتر داریوش سنقری

خرید این دوره

آموزش برقراري ارتباط موثر

مشتریان هسته اصلی هر کسب و کاری هستند. اگر مهارت های بین فردی قوی داشته باشید، می توانید ارتباط خوبی با مشتریان خود برقرار کنید و از طرفی روابط پایدار ایجاد کنید. مشتریان خوشحال به حامیان کسب و کار شما تبدیل خواهند شد. آنها کسب و کار شما را تبلیغ و توصیه می کنند. همیشه به این نکته دقت کنید که مصرف‌کنندگان فقط به شرکت‌هایی اعتماد می‌کنند که تجربیات مثبتی با آن‌ها دارند، از آنجایی که اعضای مختلف تیم شما در مراحل مختلف سفر خود با مشتریان صحبت می کنند، مهم است که کل سازمان شما در مورد روش مناسب برای برقراری ارتباط با مشتریان آموزش دیده باشد.

این مقاله برای مشاغلی است که به دنبال ایجاد اعتماد مشتری از طریق شیوه های ارتباطی موثر می باشند.

پروژه میلینیوم محمودآباد

آموزش مهارت برقراری ارتباط موثر

داشتن مهارت های ارتباطی عالی با مشتریان، کارمندان، بازرگانان و سرمایه گذاران برای سلامت یک کسب و کار ضروری است. مهارت های ارتباطی نحوه پیشرفت شما در زندگی شخصی و حرفه ای را مشخص می کند. شما می توانید یک ایده عالی برای یک کسب و کار جدید داشته باشید، اما اگر نتوانید آن را با شرکا یا سرمایه گذاران خود در میان بگذارید، سرنگون خواهید شد.

همین امر در مورد مشتریان شما نیز صدق می کند. اگر نتوانید آنها را در مورد محصول یا خدمات خود متقاعد کنید، آنها به سادگی به سراغ سایر گزینه های موجود می روند. ارتباطات در سطوح مختلف اتفاق می‌افتد: از تبلیغات گرفته تا احتکار، ایمیل‌ها تا پیام‌ها و هر روز، در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و...

در حالی که مهارت‌های ارتباطی مؤثر باید در همه کارکنان یک سازمان ریشه دوانده باشد، نمایندگان خدماتی که مستقیماً با مشتریان سروکار دارند با چالش بزرگ‌تری نسبت به همتایان خود که با مشتریان آنلاین یا تلفنی سروکار دارند، روبرو هستند. فقدان مهارت‌های کلیدی خدمات می‌تواند کسب‌وکار را در موقعیت‌های شرم‌آور قرار دهد یا بدتر از آن، کسب‌وکار ممکن است به دلیل خدمات ضعیف به مشتریان، مشتریان خود را از دست بدهد.

بیشتر بدانید: 9 استراتژی برای ایجاد و حفظ وفاداری مشتریان ؛ ویژه مشاوران املاک

نحوه برقراری ارتباط موثر با مشتری

نحوه ارتباط شما با مشتریان، چه به صورت حضوری و چه از طریق تلفن، رسانه های اجتماعی، ایمیل یا پیام های متنی، در مجموع اهمیت دارد. در اینجا چند مفهوم ارتباطی وجود دارد که همه سازمان ها می توانند از آنها برای برقراری ارتباط موثر با مشتری ، خوشحال کردن او و افزایش رضایت و وفاداری مشتری استفاده کنند.

صبر یک امر ضروری است

یک مشتری زمانی با شما تماس می گیرد که مطمئن نیست، گیج شده یا شکایتی دارد. او ممکن است گاهی به دلیل ارتباط نادرست یا به این دلیل که احساس می کند با او ناعادلانه رفتار شده است، عصبانی شود. اغلب اوقات، فقط برای درک مشکل، صبر زیادی لازم است، چه رسد به ارائه راه حل. اما در نهایت، صبور بودن شما را برنده خواهد کرد. صبور باشید و جزئیات ریز را ثبت کنید. به خاطر داشته باشید که خدمات عالی بهتر از خدمات سریع است.

صحت اطلاعات کلیدی است

زمان تحویل هر سرویسی که به مشتری ابلاغ می شود باید در تمام سطوح و بخش ها یکسان باشد. این مسئولیت مدیریت است که اطمینان حاصل کند که زمان‌های تحویل دقیق به کارکنان اطلاع داده می‌شود، که همین می‌تواند برای تعیین انتظارات مشتریان استفاده شود. هر گونه اختلاف در این امر قطعا منجر به ناراضی شدن مشتری می شود.

بیشتر بدانید: 10 گام موثر جهت برقراری ارتباط قوی با مشتریان ؛ ویژه مشاوران املاک

رویکرد فعال همیشه مشتریان را خوشحال می کند

هنگامی که یک مشتری برای حل یک مشکل با شما تماس برقرار می کند، ممکن است که رفع مشکل بیشتر از زمان مورد نیاز طول بکشد. در چنین شرایطی، وقتی مشتری دارید که منتظر پاسخ شماست، فعال باشید و مشتری را از پیشرفت در جریان بگذارید تا مشتری بارها و بارها برای به روز رسانی با شما در تماس باشد.

همچنین، آیا این ایده خوبی نیست که به جای اینکه مشتری با شما تماس بگیرد، سؤالات متداول را در وب سایت خود قرار دهید؟

توجه به شما کمک می کند

در حین رسیدگی به شکایات مشتری، اگر از جزئیات مهم غافل شوید، فقط وضعیت را تشدید می کنید. بنابراین به طور کامل روی پرس و جو در دست تمرکز کنید. یک قلم و کاغذ در دست داشته باشید تا به شما در یادداشت برداری کمک کند.

از قطع صحبت خودداری کنید

هنگامی که مشتریان شکایت می کنند یا رویدادهایی را که منجر به ناامیدی آنها شده است با شما در میان می گذارند، هرگز صحبت آنها را قطع نکنید. ممکن است قبلاً همین کلمات را شنیده باشید و ممکن است فکر کنید که ارائه یک راه حل سریع خدمات عالی به مشتریان را ارائه می دهد. با این حال، قطع صحبت مشتریان در واقع آنها را ناراحت می کند و باعث می شود احساس ارزشمندی کمتری کنند.

پروژه ایستاپارک هشتگرد

فیلم آموزش برقراری ارتباط موثر

آکادمی آقای املاک فیلم آموزش برقراری ارتباط موثر با دکتر داریوش سنقری را در اختیار شما عزیزان قرار داده است. شما با گذراندن دوره های آموزشی دکتر داریوش سنقری بی شک در برقراری ارتباطات خود با مشتریان حرفه ای تر عمل خواهید کرد.

تعداد نظرات : 1
  • بهرام هوشمند
    12 فروردین 1402
    من از مدتهایی پیش با مجموعه آقای املاک آشنایی دارم و بسیار مجموعه موفق و تاثیر گذاری بوده است و به سهم خودم بعنوان یک املاکی ساده امیدوارم با آموزشهای خوب و پی در پی خود برای اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مشاورین محترم املاک موفق و سربلند باشند . با تشکر