۱۰ گام موثر جهت برقراری ارتباط قوی با مشتریان ؛ ویژه مشاوران املاک

۱۰ گام موثر جهت برقراری ارتباط قوی با مشتریان ؛ ویژه مشاوران املاک

27 اردیبهشت 1402

آموزش املاک

۱۰ گام موثر جهت برقراری ارتباط قوی با مشتریان ؛ ویژه مشاوران املاک

ارتباطات موثر در املاک و مستغلات کلید موفقیت است ، به ویژه برای عوامل املاک. یک مشاور املاک برای اینکه بتواند یک فروش خوب انجام دهد و یک بانک اطلاعاتی قوی برای مشتری املاک و مستغلات ایجاد کند، باید مهارت های ارتباطی مناسبی داشته باشد. امروز ما نکاتی را در مورد چگونگی برقراری ارتباط با مشتریان املاک و مستغلات به شما خواهیم گفت تا رابطه ای مستحکم و پایدار با آنها برقرار کنید.

نحوه برخورد با مشتری در املاک

خبر خوب این است که، مانند یک لبخند، ارتباطات؛ توانایی ایجاد تغییرات اساسی را دارد. شما به عنوان یک آژانس املاک و مستغلات نمی توانید در این کار زیاده روی کنید. بعلاوه، با مزایای تکنولوژیکی امروز (البته تلفن در جیب همه است) ارتباطات اساساً رایگان است. پس چرا در برقراری ارتباط بخل ورزید؟ انتظارات مشتریان و مشتریان بالقوه شما زیاد است. قبل، در حین و بعد از یک معامله ، چیزی مهمتر از برقراری ارتباط وجود ندارد.

ارتباطات حیاتی است

آیا می خواهید بدانید که چگونه رضایت مشتریان املاک را افزایش دهید؟ آیا می خواهید بدانید که چگونه می توانید تعداد مشتری بیشتری را جذب خود کنید؟ آیا می خواهید بدانید که چگونه می توانید بررسی های پنج ستاره بیشتری دریافت کنید؟ پاسخ همه آنها برقراری ارتباط است. قبل، حین و بعد از معامله ، موفقیت شما به عنوان یک عامل مهم ارتباط با مشتریان املاک است. مشتری شما درگیر یکی از مهمترین تعهدات مالی در طول زندگی است. پس شما در موقعیت ایده آلی قرار دارید.

چگونه با مشتریان املاک صحبت کنیم؟

مکالمات بین مشاور املاک و مشتری باید جریان آرامی داشته باشد. برای رسیدن به این هدف، کارگزاران نیازی به اجرای اسکریپت های تکراری املاک و مستغلات ندارند. در عوض، از نکات ارتباطی ارائه شده زیر برای مشاوران املاک استفاده کنید و مکالمات خود را با مشتریان املاکی که به دنبال خرید ملک هستند، بهبود بخشید.

پروژه گرندپارک فردیس

موثرترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان خود

در همین رابطه وبسایت آقای املاک ، برای آژ‌انس ها و مشاوران املاک پنلی حرفه ای به نام پنل آقای مشاور با هدف تسریع در کارهای روزانه و کسب موفقیت و توسعه پیشرفت کاری آنها طراحی کرده تا مشاوران اطلاعات مشتری‌ها را به صورت یکجا و کاملا منظم با امنیت بالا نگهداری و مدیریت کنند.

بیشتر بدانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

۱. نحوه برقراری ارتباط با مشتریان

دستیابی به موفقیت در صنعت املاک و مستغلات تا حد زیادی به روابطی که با مشتریان خود برقرار می کنید اعم از فعلی و بالقوه بستگی دارد. نحوه برقراری ارتباط با آنها حرفه ای بودن شما و در نتیجه شهرت شما را شکل می دهد. مشتریان مختلف بسته به سن و شرایط خود روشهای مختلف ارتباطی را با شما دارند به عنوان مثال ، یک جوان شاغل ممکن است ترجیح دهد پیام متنی از شما دریافت کند که بتواند هنگام کار متن شما را سریع بخواند در حالی که یک مشتری بازنشسته ۶۰ ساله ممکن است یک تماس تلفنی را ترجیح دهد.

نحوه صحبت با مشتریان املاک

بهترین توصیه این است که به سادگی از مشتریان خود بپرسید که دوست دارند چگونه با آنها ارتباط برقرار کنید و انتظارات آنها از شما چیست. بعضی از مشتریان دوست دارند در هر مرحله درگیر شوند در حالی که دیگران رویکردی دورتر را ترجیح می دهند. برای اینکه سطح حرفه ای بودن خود را نشان دهید ، قبل از اینکه از مشتریان خود بپرسید چگونه با آنها ارتباط برقرار کنید، یک برنامه ارتباطی به عنوان گزینه ای برای مشتریان خود ارائه دهید.

۲. مشتریان خود را بشناسید

درک نیازهای مشتریان مهم است ، این تنها در صورتی امکان پذیر است که به صورت جداگانه با آنها آشنا شوید. در اولین ملاقات حضوری با مشتری خود ، تا آنجایی که ممکن است از آنها سوال کنید که دوست دارند چگونه با شما ارتباط برقرار کنند با این کار شما می توانید ارتباطات خود را متناسب با نیازهای آنها تنظیم کنید.

۳. پیام متنی

ارسال پیام کوتاه به مشتری های شما می تواند یک ابزار ارتباطی عالی باشد زیرا روشی سریع و آسان برای ارسال فوری به روزرسانی های کوتاه در هنگام کار است. با این حال ، این برای همه مناسب نیست و احترام به این موضوع که برخی از مشتریان مایل نیستند از طریق پیام کوتاه با شما ارتباط برقرار کنند نیز مهم است، به ویژه هنگامی که صحبت از مباحث فروش یا خرید مهمی در میان باشد. شما باید قبل از ارسال پیام کوتاه به مشتریان خود رضایت قبلی را گرفته باشید. از آنجایی که ارسال پیامک ارتباط شخصی تری نسبت به ارسال ایمیل دارد دریافت رضایت قبلی برای مشتریان شما حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: ۷ چالش در شغل املاک و مستغلات و چگونگی اجتناب از آنها

۴. آداب پیامک

با هرگونه برخوردی که از طریق پیام کوتاه انجام می دهید ، به یاد داشته باشید که به کار خود ادامه دهید. به مشتریان خود پیام متنی بیش از حد صمیمانه ارسال نکنید یا از آنها نپرسید که برنامه آخر هفته آنها چیست. گرچه ممکن است این صحبت ها در یک مکالمه گفتاری بی ضرر باشد ، اما در رابطه با پیام کوتاه احتمال اینکه نتوانید منظور خود را به درستی برسانید زیاد است و ممکن است این گونه متن ها از دید مشتریان شما نامناسب به نظر برسند.

۵. تماس تلفنی

صحبت از طریق تلفن راه خوبی برای ایجاد روابط قوی تر با مشتریان است. پیام ها هنگام مکالمه تلفنی کمتر تعبیر می شوند زیرا شنیدن لحن صدای یکدیگر باعث می شود پیام به وضوح منتقل شود. همچنین به شما این امکان را می دهد که احساس مشتری راجع به اطلاعاتی که به او می گویید ، با وضوح بیشتری تفسیر کنید و نشانه هایی را در مورد اینکه برای اطمینان به او چه کارهایی باید انجام دهید به شما ارائه می دهد. در حالی که می توانید از طریق تلفن نسبت به ارتباطات کتبی رسمیت کمتری داشته باشید باید رفتار حرفه ای داشته باشید و به یاد داشته باشید که با دوست خود صحبت نمی کنید.

از مشتری خود در مورد سطح رسمیت خود نشانه بگیرید و هرگز وسط حرف آنها نپرید و صحبت های آنها را قطع نکنید.در هنگام مکالمه دقیق به صحبت های مشتری گوش دهید و نکات کلیدی و یادآوری های عمل را  یادداشت کنید. با مشتریانی که برای اولین بار خانه ای می خرند یا می فروشند با صبر و حوصله رفتار کنید. آنها سوالات زیادی خواهند داشت به همین دلیل به زمان و اطمینان بیشتری نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: روانشناسی مشتری املاک ؛چگونه با مشتریان سرسخت برخورد کنیم؟ 

۶. صدای دوستانه و حرفه ای

این مورد یکی از مهمترین نکات برای آژانسهای املاک و مستغلات است. مردم از افرادی که به آنها اعتماد دارند خرید می کنند و به افرادی که به آنها حس بهتری می دهد اعتماد می کنند. بنابراین ، با لحنی دوستانه و حرفه ای ، مکالمه را درست شروع کنید. به عنوان مثال ، "سلام ، امیر زمانی هستم چطور میتونم کمکتون کنم؟". همچنین سعی کنید این را با لبخند بگویید. در حالی که فرد نمی تواند شما را از طریق تلفن ببیند ، اما مشتری صدای یک فرد خوشحال را می شنود که قصد کمک دارد. این امر به ویژه هنگام تلاش برای جلب اولین مشتری خود در املاک و مستغلات بسیار مفید است. 

نحوه برخورد با مشتریان املاک

۷. همزاد پنداری با نیازهای مشتری

به زبان ساده ، همدلی این است که خود را به جای شخص مقابل قرار دهید و احساس کنید که او چه عواملی را تجربه می کند. خرید ملک یک تصمیم بزرگ و یک هزینه بزرگ است. بسیاری از مشتریان (و نه همه) نگرانی هایی در مورد خریدهای کلان دارند. هل دادن مشتریان به خرید ، رفع نگرانی های آنها یا گفتن "اعتماد به من" نیز بسیار چشمگیر است. با پرسیدن "دقیقاً به دنبال چه هستید؟" یا "چه نگرانی هایی در مورد خرید ملک دارید؟" به دنبال آن گوش دادن فعال و پاسخ همدلانه می تواند بسیار دور باشد. اما به سادگی گفتن جمله، "من می فهمم ، بسیاری از مشتریان نگرانی دارند. به همین دلیل مهم است که ما به اطلاعات دقیق بازار و ساختمان ها یا ویلاهایی که دارای مدیریت عالی املاک هستند اطمینان حاصل کنیم که این یک سرمایه گذاری عاقلانه است "می تواند به راحتی به مشتری کمک کند.

۸.درک سرخوردگی هایی مشتریان

یکی دیگر از نکات مهم ارتباطی برای آژانس های املاک این است که بفهمند مشتریان املاک در گذشته چه ناامیدی هایی را تجربه کرده است. هنگام تلاش برای جلب اولین مشتری خود در املاک و مستغلات ، توصیه می کنیم سوالاتی مانند "تجربه شما با سایر نمایندگان چگونه بوده است؟" یا "در یک نماینده به دنبال چه هستید؟" سوالات عالی هستند پس از داشتن این اطلاعات می توانید مطمئن شوید که خدمات خود را با هر مشتری خاص هماهنگ می کنید. درک آنچه مشتری می خواهد و تطبیق خدمات شما با این نیاز راهی ساده برای تبدیل آگهی های بیشتر است. ارتباط موثر در املاک و مستغلات به معنای درک نیازهای مشتریان املاک است

بیشتر بخوانید: هوش هیجانی خود را بالا ببرید تا املاک بیشتری بفروشید !

۹. سوال کنید

چه بخواهید یک اجاره کننده برای یک آپارتمان پیدا کنید و چه بخواهید یکی از ویلاهای لوکس در دبی را بفروشید ، مهم است که یک گام جلوتر بروید تا مطمئن شوید مشتری شما قادر به درک تعهدی است که در پیش دارد. برای درک اینکه مشتری شما به دنبال چه چیزی است ، توصیه می کنیم از چند سوال زیر استفاده کنید. سپس اطلاعات مربوطه را در اختیار آنها قرار دهید.

۱.شما در یک مشاور املاک به دنبال چه چیزی هستید؟

۲.چه چیزی شما را به تصمیم خرید ملک سوق داده و چه نگرانی هایی ممکن است داشته باشید؟

در نهایت خریداران مشاورانی می خواهند که به آنها کمک کند. بنابراین ، کشف کنید که این "کمک" چیست. این کمک با هر مشتری متفاوت است. اما مطمئن شوید که از این تکنیک های ارتباطی برای کارگزاران دارایی استفاده می کنید تا اطمینان حاصل کنید که به طور حرفه ای و به روشی دوستانه پاسخ می دهید.

۱۰. رئیس کیست؟

وظیفه یک مشاور املاک و مستغلات ارائه خدمات است؛ خدمتی که رقابت فراوانی برای آن وجود دارد. شما ارائه دهنده خدمات هستید و خریدار یا فروشنده مشتری شما هستند. این موضوع هیچ شرمندگی ندارد و اگر این موقعیت را ناخوشایند می دانید ، قطعا در شغل اشتباهی قرار گرفته اید. این واقع گرایی اساسی رابطه در تمام مراحل کار بدون تغییر باقی مانده است.

اوضاع سریع حرکت می کند و حتی سریعتر تغییر می کند. منظور این است که شما باید در هر مرحله مهم ارتباط برقرار کنید ، حتی برای مواردی که فکر می کنید قبلاً در مورد آنها بحث شده است: • هر زمان که اطلاعات جدیدی دارید: درباره جزئیات خانه آزاد بحث کنید. اطلاعات مربوط به یک خریدار بالقوه را به اشتراک بگذارید. بعد از بسته شدن فروش: چه زمانی باید با خدمات آب و برق تماس بگیرند؟ چه زمانی جابجا شوند؟ آیا قفل ساز لازم است؟ و... مباحثی از این قبیل.  

تعداد نظرات : 8
  • محمد ابراهیم اشراقی
    3 اسفند 1401
    سلام متشکرم از ارسال آموزش های حرفه ای و مفیدی که زحمات زیادی هم برای آن انجام شده‌است. سپاس فراوان .
  • روزبه فعلی
    21 مهر 1400
    درود این یکی از مطالب بسیار مهم و مفید آموزشی بود در راستای رشد و کیفیت مشاواران ?? سپاس از آقای املاک
  • امیرحسن آفتابی
    21 مهر 1400
    بسیار خوب،عالی و آموزنده???
  • محسن فرزام فر
    21 مهر 1400
    سلام با تشکر از ارتقاء دادن سطح آگاهی مشاوران و مخاطبان..
  • علی
    21 مهر 1400
    تشکر از مطالب عالیتون ??
  • داود نصیری
    21 مهر 1400
    با سلام مطالب بسیار مفید بود وباعث میشه نقاط ضعف خودمو کم تر کنم
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    بسیار عالی ??
  • نیما نیک انجام
    21 مهر 1400
    آموزش های بروز و مدرن مشاورین املاک? سپاس گذارم که در مسیر کار،با آموزش های بروز و حرفه ای تون به من مشاور کمک میکنید???