۷ چالش در شغل املاک و مستغلات و چگونگی اجتناب از آنها

۷ چالش در شغل املاک و مستغلات و چگونگی اجتناب از آنها

30 آبان 1400

آموزش املاک

۷ چالش در شغل املاک و مستغلات و چگونگی اجتناب از آنها

سختی کار مشاوران املاک یکی از موضوعاتی است که قصد داریم در این مقاله با شما صحبت کنیم. این شغل از آن دسته شغل هایی است که بدون استرس، سختی و ریسک نیست و همانند مشاغل دیگر زحمات خاص خودش را دارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم سختی کار مشاور املاک را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

چرا برخی از مشاوران املاک در این راه شکست می خورند؟

متخصصین املاک و مستغلات در بیشتر مواقع با چالشهای متفاوتی روبرو هستند. در صنعت املاک و مستغلات ، شما باید در مورد بسیاری از زمینه های مختلف مانند قانون، مذاکرات، رسانه های اجتماعی، فروش و توسعه تجارت اطلاعات داشته باشید. با داشتن این اطلاعات به یافتن مشتری های جدید و رشد تجارت خود کمک خواهیدکرد. 

به فکر سرآشپز شدن در یک رستوران عالی در شهر خود باشید. این شغل به نظر سرگرم کننده می رسد. با دستور العمل های جدید آشنا شوید و غذاهای مختلف را امتحان کنید. آنچه که نمی بینید مشتریان چالش برانگیز ، مدیریت افراد ، مدیریت شهرت ، بازاریابی ، کدهای بهداشتی و مدارک است. حقیقت داشتن یک آژانس املاک و مستغلات این است که در زندگی حرفه ای شما چندین قسمت متحرک وجود دارد و غلبه بر چالش ها دشوار است.در این مقاله با ۷ چالش بنگاه معاملات ملکی آشنا خواهید شد و اینکه چرا میزان شکست در این صنعت بسیار زیاد است. به علاوه نکاتی را در مورد املاک و مستغلات که چگونه از این مشکلات جلوگیری کنید و در آخر اینکه وقتی از آنها جلوگیری کردید باید چه کارهایی انجام دهید، دریافت خواهیدکرد.

خرید خانه در تهران

چرا بیشتر مردم بر این باورند شغل املاک آسان است؟

اگر از اکثر مصرف کنندگان بپرسید که آیا کار کردن در املاک و مستغلات سخت است احتمالا پاسخ های متفاوتی دریافت خواهیدکرد. بخش عمده ای از مردم تصور می کنند که املاک و مستغلات شامل گشودن درها و مذاکره در مورد معامله است. اما اینگونه نیست. مردم براساس آنچکه می ببینند، عقاید را شکل می دهند. با این وجود ، شغل های بسیار زیادی از آنچه که تصور می شود وجود دارند. اگر در شغل مشاور املاک فعالیت دارید ، به سرعت خواهید فهمید که گشودن درها و مذاکره در مورد قراردادها به سختی وقت شما را می گیرد. کار واقعی بسیار عمیق تر از این است و شما باید مهارت هایی دیگری را برای موفقیت در املاک و مستغلات یاد بگیرید. قبل از اینکه چالش ها را مرور کنید ، بدانید که می توان بر همه این چالش ها غلبه کرد. املاک و مستغلات نرخ شکست بالایی دارند ، اما اگر علاقه مند به این کار باشید بسیار موفق خواهید شد.

بیشتر بخوانید: هوش هیجانی خود را بالا ببرید تا املاک بیشتری بفروشید !

وبسایت آقای املاک؛ راهی برای پیشرفت مشاوران املاک

شما به عنوان یک مشاور املاک باید با وبسایت های تخصصی املاک و مستغلات که به صورت حرفه ای فعالیت دارند، کار کنید. وبسایت هایی که هدفشان موفقیت و پیشرفت شغلی آژانس های املاک و مشاوران املاک هستند. با عضویت در وبسایت آقای املاک فرصت های استثنایی و بی شماری برای اشتراک گذاشتن تخصص خود به مشتریان پیدا خواهید کرد. بهتر است وارد دنیای جدیدی شوید و با یک سیستم ارتباطی مانند پنل آقای مشاور،با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

سختی های شغل املاک

پیش خرید آپارتمان در تهران

سختی کار مشاور املاک

اگر شما جزء آن افرادی هستید که عقیده بر این باورید که شغل مشاور املاک کار راحتی است، پیشنهاد می کنیم این مقاله را حتما بخوانید.

چالش ۱: توهم وقت زیاد در آژانس های املاک

اولین چالش در سختی کار مشاور املاک این توهم است که آژانسهای املاک وقت زیادی دارند.اغلب افراد با توقع به صرف وقت زیاد به دفتر املاک و مستغلات مراجعه می کنند یکی از رایج ترین دلایلی که بنگاه های معاملات املاک و مستغلات به این صنعت وارد می شوند، قول تهیه برنامه زمان بندی شخصی شما است. یک تصویر نادرست بین افراد وجود دارد که شما به عنوان یک آژانس املاک و مستغلات باید از ابتدای صبح تا انتهای شب برای آنها وقت صرف کیند بیشتر آژانس های املاک ساعتی کار می کنند از طرفی ممکن است شما صبح در بازاریابی املاک و مستغلات ، بعد از ظهر برای تنظیم قراردادها و تمام عصر مشغول نشان دادن املاک باشید. اگر یک آژانس املاک جدیدی  راه اندازی کردید و در آخر هفته کار خود را تعطیل می کنید ، ممکن است به زودی به دنبال کار دیگری بگردید. حال چه باید کرد؟ اگر به دنبال راه اندازی املاک هستید و یا مشاور املاک مبتدی هستید، برای روزهای طولانی کار خود را آماده کنید. حتی ساعت های طولانی کار موفقیت شما را تضمین نمی کند ، شما باید با زمانی که در اختیار دارید کارهای درست را انجام دهید. یک برنامه زمانی متمرکز بر جستجوی آینده و ایجاد مشاغل ایجاد کنید. در اوایل کار خود اوقات فراغت را کنار بگذارید.

چالش ۲: بیشتر مشاوران ابتدای کار انتظار درآمد زیادی دارند

 همه آژانس املاک و مستغلات به راحتی و به خوبی پول در نمی آورند . اگر خانه ای نفروشید ، درآمد کسب نمی کنید . تجربه نشان داده که برخی از آژانس های املاک و مستغلات سالانه خانه های کمی به فروش می رسانند. حال چه باید کرد: شما باید انتظارات درستی از چگونگی رشد تجارت در شغل خود تعیین کنید. اگر فکر کنید که یک شبه میلیونر خواهید شد ، در واقع خود را گول زده اید.. بودجه خود را از قبل تأمین کنید و حتی وقتی درآمدی ندارید نامید نشوید و به کار سخت خود ادامه دهید. املاک و مستغلات یک بازی طولانی مدت است که ثروتمند شدن در آن سالها تلاش بی وقفه و فداکاری را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار برای کاهش استرس شغلی ؛ ویژه مشاوران املاک

چالش ۳: شما تمام کارمزد خود را حفظ نمی کنید

بسیاری از مردم تصور می کنند که کمیسیون ها به طور کامل به حساب بانکی مشاور املاک می روند. چالش در اینجا این است که شما در حال اداره یک تجارت هستید.. در املاک و مستغلات ، شما یک تجارت را اداره می کنید و مانند هر مشاغل دیگری، درآمد خالص اعداد بسیار متفاوت هستند. فقط بخشی از این پول به حساب های بانکی آنها وارد می شود و آنها برای ادامه بازاریابی خود هزینه های بی پایان دارند. در مورد آن چه باید کرد: یک طرح کسب و کار تنظیم کنید و به خاطر داشته باشید که شما مانند هر شرکت دیگری در آنجا یک کسب و کار را اداره می کنید. این طرز فکر را که تمام کمیسیونهای خود را حفظ خواهید کرد رها کنید زیرا اگر سعی کنید اکثر آنچه را که می سازید حفظ کنید ، وقتی مصرف کننده نماینده ای را انتخاب می کند که خدمات بیشتری را ارائه می دهد ، تجارت خود را از دست می دهید. در طرف دیگر سکه ، مخارج خود را حفظ کنید. بیهوده هزینه نکنید و به بازدهی خریدهای خود نگاه کنید.

چالش ۴: مردم فقط شما را به عنوان مشاور در نظر نمی گیرند

به عنوان یک مشاور یا آژانس املاک و مستغلات، ممکن است فکر کنید که به محض دریافت وب سایت و رسیدگی به شبکه های اجتماعی ، سرنخ ها شروع به سرازیر شدن می کند، قبل از اینکه بدانید در حال حرکت و لرزش هستید. متاسفانه، اینگونه نیست. اگر این صنعت آسان بود ، همه وارد این کار می شدند. شغل مشاور املاک سخت است و شما باید برای هر معامله ای تلاش کنید. چالش این است که تجارت بدون ذکاوت و پشتکار در دام شما نخواهد افتاد. در مورد آن چه باید کرد: این چالش یک حرکت مثبت و بزرگ است. این واقعیت که مردم به راحتی با شما تماس نخواهند گرفت به این معنی است که برای کسانی که مایل به کار سخت هستند ، تجارت بیشتری برای شما وجود دارد.

چالش شغل مشاور املاک

بیشتر بخوانید: آشنایی با مسئولیت و شرح وظایف مدیر بنگاه املاک !

چالش ۵: رد کار سنگین است

اگر می خواهید وارد این کار شوید باید بدانید که بارها از سوی مردم به شما گفته می شود "نه" اما باید راه خود را ادامه دهید.هر فردی به طور طبیعی طرد شدن را دوست ندارد. به عنوان انسان ، تمایل به پذیرش در ژن همه ماست. یکی دیگر از سختی کار مشاور املاک ، طردشدن و نه شنیدن است . تقریبا این کلمه از سوی مشتری هر روز برای شما اتفاق می افتد. اگر هر روز این اتفاق نمی افتد ، احتمالاً به اندازه کافی جستجو نمی کنید. شما باید به کلمات "نه" و "من علاقه ای ندارم" عادت کنید. شما نباید به عنوان مشاور املاک باعث آزار مشتری شوید بلکه باید پیگیری درخواست آنها را بسیار جدی بگیرید. بیشتر آژانسهای املاک و مستغلات در معرض ریسک پیگیری نکردن کافی و یا احتمال نا امید کردن مشتری قرار می گیرند بنابراین به عنوان یک مشاور املاک یا پوستی ضخیم پیدا خواهید کرد و تجارت موفقی خواهید داشت یا به عنوان یک عامل آزاردهنده شناخته خواهید شد. در مورد آن چه باید کرد: مانند چالش شماره ۴ ، این می تواند یک مزیت برای شما باشد زیرا اکثر عوامل مایل نیستند روزهای طولانی را تحمل کنند. طرز تفکری بسازید که مشتری از تلاشی که انجام می دهید استقبال کند نه از نتیجه ای که می گیرید. اگر فقط به نتیجه (فروش) فکر کنید، شکست شما حتمی خواهدبود ، اما اگر اهداف قوی باشد ، هیچ اتفاقی شما را تحت تأثیر قرار نخواهد داد ، زیرا شما فقط به تلاش خود ادامه می دهید.

چالش ۶: شما باید افراد، فروش و علم روانشناسی را بشناسید

یکی دیگر از سختی کار مشاور املاک عدم شناخت کافی از بازاریابی فروش ملک ، مشتری و علم روانشناسی است. شما به عنوان مشاور املاک، در حال حاضر یک کسب و کار متمرکز بر مردم و نه فقط افرادی که روز عادی خود را می گذرانند ، در دست دارید. شما با افرادی که در شرایط استرس بالا هستند و یا بسیار عاطفی و احساسی هستند سر و کار دارید. حتی اگر فکر می کنید مهارت افراد عالی را در اختیار دارید ، باید بیشتر بیاموزید. شما در شغل املاک و مستغلات با موقعیت های ظریفی روبرو هستید. شما باید محکم اما نرم باشید. مستقیم اما خوب. قانع کننده و در عین حال مراقب. سریع اما آهسته. کامل و در عین حال خلاق. شما با افراد گوناگونی از هر طیف زندگی ملاقات خواهید کرد و باید در همان مرحله با آنها ملاقات کرده و در طول سفر به آنها کمک کنید. در مورد آن چه باید کرد: مهارت ها ، فروش ها و روانشناسی افراد را مطالعه کنید. بیشتر تصمیمات در املاک و مستغلات عنصر عاطفی به آنها گره خورده است بنابراین شما باید بتوانید این احساسات را کنترل کرده و شخص را فارغ از نوع شخصیت او به خود جلب کنید.

بیشتر بخوانید: روانشناسی فروش ملک ؛ ۱۱ ترفند طلایی در افزایش فروش ویژه مشاوران املاک

چالش ۷: دیدن نتایج حداقل ۳ سال طول خواهد کشید

اینکه بتوانید بلافاصله در شغل املاک به نتیجه بسیار خوبی برسید کمی نادر است. فروش ۲۰ خانه در سال اول برای شما خیلی اتفاق نمی افتد و حتی در زمان اتفاق ، این تضمین نمی کند که سال دوم خود را بهبود ببخشید. قبل از اینکه نتایج واقعی را ببینید ، باید ۳ سال صبر کنید. این فقط ۳ سال گذراندن حرکات بدنی شما نیست. این ۳ سال کار سخت ، فداکاری و بیرون آمدن از راحتی شما است.املاک و مستغلات یک بازی طولانی مدت است. در بیشتر موارد ، تلاشی که امروز انجام می دهید حداقل در ۹۰ روز نتیجه می دهد. شما باید مایل به تلاش درازمدت باشید و باور کنید که تجارت املاک و مستغلات شما در حال رونق گرفتن است. در مورد آن چه باید کرد: سریع کار کنید اما ثابت قدم بمانید. بیشتر مشاوران املاک با انرژی و هیجان زیادی کار خود را آغاز خواهند کرد. آنها با دویدن به زمین برخورد می کنند اما با گذشت زمان این روند از بین می رود. وقتی فروش زیاد نمی شود و وقتی بارها و بارها "نه" می شنوید ، باید قایم شوید و بیشتر کار کنید. موفقیت در املاک و مستغلات تضمین نشده است اما با ۳ سال تلاش و فداکاری، شما نتیجه دلخواه خود را دریافت خواهید کرد.

نتیجه گیری:

شما به عنوان یک مشاور املاک تعدادی چالش بر سر راهتان قرار خواهد گرفت، با این حال ، تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق همیشه در دسترس است. برای موفقیت باید ساعت های طولانی کار سخت انجام دهید. فقط کافی است ساعتهای طولانی و سخت کار کنید ، باید هر دو را انجام دهید. برای اینکه به موفقیت برسید، باید رضایت خود را سالها به تأخیر بیندازید. بخی از مشاوران تلاش لازم برای موفقیت را انجام نمی دهند و روزها ، ماه ها ، سال ها خود را به چالش نمی کشند ، بنابراین اگر به موفقیت در زمینه کسب و کار املاک و مستغلات خود فکر می کنید، شما می توانید حرفه ای پردرآمد و رضایت بخش داشته باشید.

تعداد نظرات : 8
  • محمود فیضی
    1 آبان 1401
    ممنون . از تشجیعتان.
  • اصغرغلامی
    20 تیر 1401
    واقعامچکرم من یه جورایی جواب سوالم را گرفتم ممنون
    ادمین آقای املاک
    20 تیر 1401
    سلام و عرض ادب خیلی خرسندیم که این مطلب برای شما مفید بود.
  • مهسا رمضانی
    7 آذر 1400
    بابت اطلاعات جامع و کامل تشکر می‌کنم
  • پدرام فرزانه
    2 آذر 1400
    عالی بود بنده به عنوان یک مدیر فروش که در شغل های متفاوت کار کردم .مطالب کاملا متافیزیکی بوده و بیشتر باور سازی و کنترل افکار می باشد
  • روزبه فعلی
    1 آذر 1400
    درود بسیار نکات مفید و آموزنده ایی بود سپاس از آقای املاک ✨👌🏽
  • ابی جهانگیری
    1 آذر 1400
    سلام مطالب عالی بود کلی استفاده کردم 🙏
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    به موقع بود.داودپور
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    مطالبی بسیار عالی و موثر برای تمام مشاورین املاک. سپاس از تیم خوب آقای املاک