بازاریابی فروش ملک ؛۱۲ استراتژی بازاریابی املاک جهت توسعه در تجارت

بازاریابی فروش ملک ؛۱۲ استراتژی بازاریابی املاک جهت توسعه در تجارت

11 خرداد 1402

آموزش املاک

بازاریابی فروش ملک ؛۱۲ استراتژی بازاریابی املاک جهت توسعه در تجارت

بازاریابی فروش ملک چه برای افراد تازه کار چه برای حرفه ای ها همیشه مهم بوده است. اگر قصد دارید به عنوان یک متخصص املاک و مستغلات تجارت خود را توسعه دهید بد نیست بدانید که بازاریابی نقش زیادی در جلب توجه مشتریان بالقوه دارد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ توسط انجمن ملی معاملات ملکی (NAR) نشان داد ۸۷ درصد از خریداران مسکن خانه خود را به واسطه یک مشاور املاک خریداری می کنند. این موضوع نشان دهنده این است که یک بازار مجزا برای آژانس های املاک و مستغلات وجود دارد. اما چگونه می توان به چشم اندازها رسید؟ اگر تازه شروع به کار کرده اید یا به دنبال جذب مشتری جدید هستید ، این نکات بازاریابی به شما کمک خواهد کرد تا یک برنامه بازاریابی موفق ایجاد کنید.

بازاریابی و فروش ملک

امروزه بازار املاک و مستغلات فراز و نشیب های زیادی را پشت سر می گذارد و به عوامل مختلفی مانند نرخ بهره ، شرایط اقتصادی و رشد شغل وابسته است. صرف نظر از رفتار فعلی بازار، تازه کارها و حتی متخصصان می توانند استراتژی های زیادی را به کار گیرند که این امر در گسترش تجارت نیز بسیار تاثیرگذار است. این مقاله چند ایده جهت بازاریابی فروش ملک و استراتژی های اصلی که موجب گسترش تجارت املاک و مستغلات شما می شود را مورد تجزیه و تحلیل قرارداده است.

بیشتر بخوانید: دوره آموزش املاک با تدریس مهندس ایمان خدابخش

۱. بازار هدف خود را مشخص کنید

بازار هدف در بازاریابی فروش ملک حرف اول را می زند شما با بهره گیری از این امر موفقیت واقعی را به عنوان مشاور یا مدیر بنگاه املاک و مستغلات تجربه خواهید کرد. بسیاری از دلالان و مشاغل املاک و مستغلات بر روی یک بازار خاص تمرکز کرده و در آن بازار متخصص می شوند. این ایده به شما این امکان را می دهد  که چه چیزی در حال حاضر بازار هدف را تحریک و چه خطراتی این بازار را تهدید می کند و مهم تر از همه با تعیین بازار هدف برنامه خود را در کوتاه مدت و بلند مدت هدایت خواهید کرد. به عنوان مثال، یک کارگزار املاک و مستغلات که از جزئیات مربوط به یک پروژه حمل و نقل یا مدرسه جدید اطلاع دارد ، می تواند استراتژی های بازاریابی خود را بر این اساس تغییر دهد.

۲. بودجه هزینه های بازاریابی

عامل مهم دیگر در  بازاریابی فروش ملک برای گسترش موفقیت در تجارت املاک و مستغلات ، به تهیه بودجه بازاریابی و پایبندی به آن تعلق دارد. به معنای واقعی صدها راه برای بازاریابی در املاک وجود دارد ، راه هایی مانند وب سایت های املاک و مستغلات ، بازاریابی از طریق ایمیل ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و ... هزینه ها باید براساس مخاطبان هدف شما باشد. به عنوان مثال، مشتریان در منطقه یک تهران ممکن است به بازاریابی مبتنی بر اینترنت نیاز داشته باشند ، در حالی که مشتریان در یک منطقه روستایی به روش دیگری نیاز دارند.

بیشتر بدانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

بازاریابی فروش ملک و املاک

خرید خانه در تهران

پیش خرید آپارتمان در تهران

۳. از وبسایت های تخصصی ملک و رسانه های اجتماعی استفاده کنید

صرف نظر از بازار، شما باید حضور خود را در اینترنت با کمک یک وب سایت حرفه ای و همچنین حساب های اختصاصی در سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و لینکدین ایجاد کنید. استفاده از این روش ها نسبتاً ارزان هستند ، و امکان تبلیغات گسترده ای دارند.

 از طرفی شما می توانید با انتشار آگهی های ملکی متعدد در اپلیکیشن و وب سایت های تخصصی ملک مانند وبسایت آقای املاک یا راه اندازی کانال های بازاریابی به مشتریان خود در مورد نیاز به یک آژانس املاک و وکیل در هنگام خرید خانه یا خرید قطعه زمین آموزش های لازم را بدهید. همچنین می توانید با پرداخت هزینه های تبلیغاتی ، تجارت خود را در موتورهای جستجو مانند Google بازاریابی کنید.

تبلیغات برای فروش ملک

۴. تبلیغات در اینستاگرام را اجرا کنید

اینستاگرام ابزار دیگر برای برقراری ارتباط با خریداران خانه ، تبلیغ فایل ها و توسعه نام تجاری شماست. تنها کافیست با طراحی و عکس مناسب ، افراد زیادی را به خود جلب کنید.

پیج اینستاگرام آقای املاک

پیج اینستاگرام آقای املاک به صورت کاملا حرفه ای و قوی نسبت به پیج های مشابه خود در حال فعالیت است اگر به پیج آقای املاک به نشانی mrestate.ir مراجعه کنید صحت این موضوع کاملا برای شما آشکار خواهد شد. مخاطب پیج آقای املاک تنها مختص به فعالان بازار مسکن نیست این پیج برای تمامی اقشار مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید با یک سرچ ساده از مطالب مفید و کاربردی از ارائه پیشنهاد های جذاب دکوراسیون منزل تا نکات حقوقی ملک بهره مند شوید. با تبلیغات در اینستاگرام آقای املاک این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا مخاطبان را بر اساس هدف، بودجه، نوع پست (به عنوان مثال عکس، فیلم و ...مدت تبلیغ خود را انتخاب کنید. پست تبلیغاتی شما به افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید ارائه  داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: روشهای نوین بازاریابی املاک ؛۱۳ ایده موثر برای مشاوران املاک

۵. فیلم بسازید

ساخت ویدئو یک ابزار قدرتمند برای معاملات مسکن می باشد. برای انجام این کار نیازی به هزینه های هنگفت نیست. اگر به سراغ ساخت ویدئو با کیفیت بالا با مضمون توصیفات مشتری بروید یا از نرم افزار ویدئویی برای ضبط پیام از ارائه خدمات خود به مشتری از لپ تاپ خود استفاده کنید، استفاده از این راهکار شما را نسبت به دیگر مشاوران متمایز خواهد کرد.

۶.یک عکاس حرفه ای استخدام کنید

عکس یکی از ارکان های مهم در بازاریابی املاک و مستغلات به شمار می رود. در حقیقت ۸۹ درصد از خریداران خانه بر این باورند که عکس ها در طول فرآیند تصمیم گیری آنها مفید است. شما می‌توانید خودتان عکس بگیرید، اما هیچ چیزی مانند عکس‌های حرفه‌ای تاثیر فوق العاده زیاد بر خریداران بالقوه شما نمی گذارد. تحت تاثیر قرار دادن از طریق بازاریابی، مردم را تشویق می کند تا با شما وارد معامله شوند.

۷. ارجاع مشتریان جدید به مشتریان قبلی

اکثر بنگاه های معاملات ملکی موفق معاملات متعددی را از طریق مراجعه به مشتریان قبلی انجام می دهند. ارجاع مشتریان جدید به مشتریان قبلی بیشترین ارزش را دارد. به عنوان مثال ، در صورت مراجعه توسط یک دوست، همکار یا یکی از اقوام ، مشتریان جدید راحت تر در انتخاب یک آژانس املاک و مستغلات کار می کنند. شما همیشه می توانید با ارائه جوایز ارجاع به شخصی که مشتری جدیدی معرفی می کند، این روش را تقویت کنید.

بیشتر بخوانید: اهداف مشاور املاک ؛ ۵ استراتژی تعیین هدف برای مشاوران املاک

تبلیغات و بازاریابی فروش ملک

۸. سریع پاسخ دهید

ما در جهانی زندگی می کنیم که با سرعتی بسیار سریعتر از هر زمان دیگری در حال حرکت است. بسیار مهم است که به سوالات مشتری پاسخ دهید در غیر این صورت خطر از دست دادن تجارت جدید را دارید. به عنوان مثال شما باید همیشه از طریق تلفن هوشمند به ایمیل دسترسی داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که در اسرع وقت به درخواست مشتری پاسخ می دهید. در این مشاغل نمی توانید صبر کنید تا روز بعد پاسخ دهید. اگر سریع پاسخ دهید ، به اعتبار و اعتبار شما می افزاید.

۹. اطلاعات خود را به روز کنید

اگر در موفقیت طولانی مدت خود جدی هستید، به واسطه خبرگزاری ها، اخبار، اطلاعات خود را به روزرسانی کنید به عنوان مثال در مورد نرخ وام مسکن فعلی ، تغییر در قوانین املاک و مستغلات ، مزایای مالکیت خانه ، نحوه ایجاد نمونه کارها برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ، بررسی های بهداشتی و... اطلاعات کافی و به روز داشته باشید.  مطمئن باشید همه مشتریان فعلی و احتمالی از اطلاعات فراوان شما قدردانی خواهندکرد ، از سوی دیگر این امر نشان دهنده دانش و تعهد شما نسبت به تجارت است.

بیشتر بخوانید: مشاور املاک موفق تهران کیست؟

۱۰. سوالات مورد نیاز مربوط به بنگاه املاک را برطرف کنید

منظور از غوطه وری، طرز فکری است که در آن مشتریان شک می کنند که آیا واقعاً به یک مشاور املاک نیاز دارند یا خیر. بازاریابی ناخوشایند چنین مشتریانی را هدف قرار می دهد تا آنها را در مورد ارزش پیشنهادی یک متخصص املاک و مستغلات متقاعد کند.

۱۱. برای موفقیت برنامه ریزی کنید

صرف نظر از اینکه شما یک مشاور املاک باشید یا یک توسعه دهنده املاک و مستغلات ، به یک طرح تجاری برای پیشرفت در املاک و مستغلات نیاز خواهید داشت. انجام این کار شما را برای موفقیت آماده می کند. شما می توانید با کمک یک برنامه تجاری توسعه املاک و مستغلات هزینه های خود ، شرایط احتمالی و سایر خطرات خود را برنامه ریزی کنید. بسیاری از افراد وقتی در خلا کار می کنند بدون چنین برنامه ریزی شکست می خورند. به عنوان مثال ، می توانید بودجه خود را برای استراتژی های بازاریابی فروش ملک در سال آینده با کمک یک برنامه تجاری مستند برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید: روانشناسی فروش ملک ؛ ۱۱ ترفند طلایی در افزایش فروش ویژه مشاوران املاک

۱۲. آگاهی از برند را توسعه دهید

دقیقاً همانند مشاغل تجاری با برندهای بزرگ، افرادی که در شغل املاک و مستغلات در حال فعالیت هستند باید تلاش خود را صرف برند سازی کنند. تشکیل برند اصولی می تواند تحت نام یا نام تجاری شما باشد. به طور کلی برای اعمال هرگونه استراتژی فروش املاک و مستغلات باید این مفهوم را در ذهن خود داشته باشید. معمولا افرادی که در این شغل تازه وارد شده اند این سوال برایشان ایجاد خواهد شد که چگونه می توان وارد فروش املاک و مستغلات شد و یا چگونه می توانند با موفقیت یک کسب و کار بسازند؟ پاسخ در برنامه ریزی برای توسعه نام تجاری و استفاده از آن برای بازاریابی تجارت برای سالهای آینده نهفته است.

نتیجه گیری:

توسعه یک تجارت موفق در زمینه املاک و مستغلات به تلاش و زمان بستگی دارد. استراتژی های ذکر شده در بازاریابی فروش ملک اگر با دقت و پشتکار دنبال شوند ارزش تلاش شما را خواهد داشت. موفقیت از طریق کارهای تصادفی بدون برنامه ریزی حاصل نمی شود. در عوض، از تدوین و پیروی از یک برنامه حاصل می شود.

امروزه بازار مسکن همانند دیگر بازارها، توسط تکنولوژی تغییر کرده است. در حال حاضر پلتفرم‌های تخصصی املاک مانند وبسایت آقای املاک به شما این امکان را می دهند تا خانه‌ خود را با روش‌های نوین به فروش برسانید، اما این بدان معنا نیست که همه ایده‌های سنتی بازاریابی فروش ملک باید کنار گذاشته شوند در حقیقت نکته مهم این است که بفهمید چه چیزی برای شما و عامل فروش شما بهترین است. 

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آشنایی با وبسایت آقای املاک

تعداد نظرات : 15
  • alireza.m
    3 اردیبهشت 1403
    مطالب بسیار مفید و کاربردی بود تشکر از وبسایت آقای املاک
  • عبدالله
    27 آذر 1402
    موارد اشاره شده برای مقدمات شروع کار خوب است ممنونم
  • رضا
    17 تیر 1402
    سلام و درود مطالب و راه کارها بسیار برای بنده قابل توجه بود و تاثیر گذار متشکرم
  • جواد جعفرپور
    12 تیر 1402
    پیشنهاد خوبی بود
  • Parisa
    30 بهمن 1400
    خیلی خوب بود ممنونم
  • الناز بخشی
    30 بهمن 1400
    واقعا تک تک موارد قابل تامل هستن
  • نوین افشار
    30 بهمن 1400
    بسیار عالی و کاربردی
  • ستاری
    30 بهمن 1400
    شما بهترین هستید
  • عسگری
    30 بهمن 1400
    خیلی مفید بود 👍👌 ممنون
  • ehda
    30 بهمن 1400
    💙💙💙💙👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    سلام واقعا فکر نمیکردم منبع مطالب ملکی باشه که بتونم ازش آنقدر چیز یاد بگیرم از نظر من تمامی نکات و مطالبی که ارائه میدید قابل تحسین هستند و بابت آنقدر زحمت کمال تشکر و قدر دانی را از تیم خوب دارم خداوند کمک راهتان باشد و موفقیت روز افسون
  • بهرنگ
    21 مهر 1400
    بسیار کاربردی و عالی
  • Arezoo
    21 مهر 1400
    بهترین هستید ???
  • رسول امانی
    21 مهر 1400
    سلام با تشکر از شما بابت مطالب بسیار مفید و کاربردی
  • persianmelk
    21 مهر 1400
    ممنون خیلی خوب بود??