روانشناسی فروش ملک ؛ ۱۱ ترفند طلایی در افزایش فروش ویژه مشاوران املاک

روانشناسی فروش ملک ؛ ۱۱ ترفند طلایی در افزایش فروش ویژه مشاوران املاک

23 آبان 1400

آموزش املاک

روانشناسی فروش ملک ؛ ۱۱ ترفند طلایی در افزایش فروش ویژه مشاوران املاک

رسیدن به قله موفقیت در بازار املاک و مستغلات هدف هر مشاور و بنگاه املاک است. بیشتر مشاوران املاک به دنبال آن هستند که در این صنعت چگونه و با چه روش هایی رشد کنند. اما ممکن است در طول مسیرخود ، با موانع و چالش هایی مواجه شوند که باید هر چه سریعتر بر آنها غلبه کرد، البته اغلب مشاوران در یک وبسایت تخصصی ملک عضو هستند که آنها را در طول مسیر راهنمایی می کند. عضویت در وبسایت آقای املاک یکی از راه های پیشرفت در کار املاک و پیشبرد تجارت آژانس ها و مشاوران به شمار می رود.

تاثیر روانشناسی فروش ملک را دست کم نگیرید. به هر حال، برای بسیاری، خرید خانه بیشتر یک تصمیم روانی است تا منطقی.با رونق غیرمنتظره بازار املاک و مستغلات، صاحبان املاک بیشتری به فکر فروش هستند. چه برای ادعای سودهای سرمایه ای انباشته شده در طول سال ها، در تلاش برای بازپرداخت وام مسکن، چه برای ارتقاء به سطح بالاتر و رفتن به مرحله بعدی زندگی.

اصول روانشناسی فروش

فرایند روانشناسی فروش ملک شاید کمی پیچیده باشد. با این حال، برخی "قوانین سرانگشتی" کلی وجود دارد که مشاوران املاک باید هنگام تعامل با مشتریان از آنها آگاه باشند. درک این قوانین شما را برای رسیدن به یک فروش موفق سوق خواهد داد. در ادامه این مقاله ۱۱ ترفند افزایش فروش ملک و اصول روانشناسی فروش ملک برای مشاوران و آژانس های املاک آورده شده است. 

۱. نفروشید

وظیفه یک نماینده فقط فروش نیست. اگر می خواهید به عنوان یک مشاور املاک موفق در بازار فعالیت کنید باید مشتریان خود را تسهیل و راهنمایی کنید. هنگامی که شخصی احساس کند "فروخته شده است"، احتمالاً از فروشنده رنجیده خواهدشد. در عوض، مشاوره دهید، آموزش های لازم را ارائه دهید، بر روی اهدافی که مشتریان شما آن را توصیف کرده اند بیشتر متمرکز شوید. این امر نیازهای مشتری را مقدم بر نیازهای مشاور املاک قرار می دهد.

۲. ارزش ایجاد کنید

ارزش ایجاد کید. زمانی که بر روی ایجاد ارزش برای دیگران تمرکز می کنید درواقع برای مشتریان خود اعتماد ایجاد می کنید. ایجاد اعتماد به تنهایی بزرگترین دارایی شما خواهدشد. این منجر به فرصت‌های بزرگی در صنعت شما شده و به ایجاد روابط فوق‌العاده با مشتری کمک خواهدکرد.

همه عاشق معامله هستند. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به خریداران بالقوه این احساس را بدهید که با یک معامله خوب کنار رفته‌اند.

۳. سخت کار کنید و صادق باشید

رمز موفقیت ساده است: سخت کار کن و صادق باش. وانمود نکنید که همه پاسخ ها را می دانید در حالی که نمی دانید، زیرا در املاک و مستغلات، بهترین دارایی شما شهرت شماست. به مشتریان خود اطمینان دهید که پاسخ آنها را دریافت کرده و در اسرع وقت اقدام خواهید کرد. هرگز و هرگز دروغ نگویید.

بیشتر بخوانید: ۶ عامل موثر افزایش فروش در املاک ؛ ویژه مشاوران املاک

تکنیک های بازاریابی در املاک

۴. گزینه های متعدد را ارائه دهید

یک مشاور املاک قابل اعتماد باشید. با ارائه چندین گزینه به یک مشتری بالقوه، می توانید آنها را به جای تحت فشار قرار دادن، به سمت بهترین گزینه هدایت کنید. مشاوران حرفه ای و موفق بر این باورند که اگر راه حل آنها برای مشتریان مناسب نیست، با اینکه فروش را از دست خواهند داد، اما اعتمادی که با مردم با صادق بودن ایجاد می کنند، ارزش بلندمدت تری نسبت به هر فروش ایجاد خواهند کرد.

۵. موانع را کنار بزنید

نگرش "من اهمیتی نمی دهم" را ایجاد کنید.  این طرز فکر را برای خود ایجاد کنید: "برای من مهم نیست چه چیزی بر سر راه من قرار می گیرد - من آن را کنار خواهم زد!" بنابراین به چالش هایی که برای شما در طول مسیر ایجاد می شود اهمیت ندهید این موانع هر چه که هستند حل خواهندشد.

رازهای فروش ملک

۶. وسواس داشته باشید 

وسواس داشته باشید که مشتری را به محصول یا خدمات خود خواهید رساند. در ارائه بالاترین سطح خدمات و رضایت به آنها وسواس داشته باشید. برای حل مشکلات آنها و رشد کسب و کار خود در این فرآیند وسواس داشته باشید. اکثر فروشندگان به سادگی فاقد وضوح و وسواس هستند، شما نمی توانید یک فروشنده عالی را به ما نشان دهید که در کار خود وسواس نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: روانشناسی مشتری املاک ؛چگونه با مشتریان سرسخت برخورد کنیم؟

۷. همیشه مایل به کمک باشید

اگر مایل به کمک افراد دارای دانش، مهارت یا متخصص هستید، در صورت نیاز به خدمات حرفه ای و یا به عنوان یک معرف، اولین نفری خواهید بود که در ذهن آنها رد می شود . شهرت شما با کارهایی که انجام می دهید ساخته می شود، نه چیزی که به آنها می گویید.

۸. گوش کنید و بیاموزید

شنونده خوب بودن کلید موفقیت در فروش است. گوش دادن این اطمینان را به مشتری می دهد که به آنها اهمیت می‌دهید، اگر با دقت گوش دهید درک نیازها و خواسته‌های واقعی مشتری را خواهید فهمید، این امر به شما کمک می‌کند چه راه‌حل هایی به آنها ارائه دهید. گاهی اوقات، مشتریان بالقوه به سادگی نیاز دارند که خود را متقاعد کنند. در این موارد، شما فقط باید به آنچه آنها می گویند خوب گوش دهید و آنها را تأیید کنید.

اصول روانشناسی فروش ملک

بیشتر بخوانید: آموزش مشاور املاک ؛۲۱ نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

۹. ارائه راه حل های مستقیم برای چالش های مشتریان

بزرگترین مانع برای موفقیت مشتری، حواس پرتی است که او را از دستیابی به اهداف خود باز می دارد و یکی از چالش برانگیزترین موانع توسعه املاک و مستغلات به شمار می رود. نشان دادن اینکه چگونه خدمات شما می تواند موانع پیچیده را از بین ببرد برای بستن فروش ضروری است. 

۱۰. از تماس و ارتباط مستمر اطمینان حاصل کنید

تا زمانی که مصرف کننده شما را نبیند، هیچکس از وجود شما باخبر نخواهدشد. شما بهترین بیلبورد برای برند خود هستید. تماس مداوم، ارتباط و تبلیغ نام/برند شما تنها راهی است که به مصرف کننده اطلاع دهید که وجود دارید. برایکسب درآمد زیاد باید برای تبلیغات هزینه کنید. اگر نام خود را ساکت نگه دارید، هیچ کس هرگز متوجه وجود برند شما یا آنچه شرکت شما ارائه می دهد نخواهد شد. تبلیغات برابر با سود است. 

۱۱.فعالیت های خود را ردیابی کنید

هرچه تماس های بیشتری برقرار کنید، رویدادهای بیشتری را مشاهده کنید، پیگیری بیشتری انجام دهید، نتایج فروش شما بهتر خواهد بود. فعالیت های خود را ردیابی کنید، به وضوح خواهید دید که چقدر درکارتان پیشرفت کرده اید. تشکیل جلسات مداوم طوفان فکری عالی برای شما هستند، اما در نهایت فعالیت هایی که مستقیماً با ایجاد کسب و کار شما مرتبط اند باعث فروش بیشتر خواهندشد.

تعداد نظرات : 3
  • علی منصوری
    24 آبان 1400
    مثل همیشه عالی و کامل . ممنون از آقای املاک
  • مسعود رضابیک
    24 آبان 1400
    آموزنده بود با کمال تشکر از راهنمایی های خوب شما
  • میلاد داودپور
    24 آبان 1400
    راهکار قوی من خوشم اومد لذت میبرم و البته رعایت تمامی موارد مهم هست .میلاد داودپور