چگونه در ۱۳ مرحله یک مشاور املاک موفق شویم ؟

چگونه در ۱۳ مرحله یک مشاور املاک موفق شویم ؟

11 خرداد 1402

آموزش املاک

چگونه در ۱۳ مرحله یک مشاور املاک موفق شویم ؟

مشاور املاک موفق چه ویژگی هایی دارد؟ قبل از پاسخ به این سوال باید این را بدانید که صنعت املاک و مستغلات دائماً در حال تغییر است ، بدین معنا که سرمایه گذاران و مشاوران این وظیفه را دارند که این راه را ادامه دهند تا در جریان رقابت قرار بگیرند. هیچ چیز مانند یک سیستم تجاری کوچک که در ادامه این مطلب با آن آشنا خواهید شد، توسعه یک مشاور املاک موفق را تسهیل نمی کند. اگر علاقه مند به آموزش مشاور املاک و پیشرفت در صنعت املاک و مستغلات هستید ، توصیه می کنیم به خواندن این مقاله ادامه دهید.

مشاور املاک موفق کیست ؟

شما به عنوان یک مشاور املاک احتمالاً از خود پرسیده اید که چگونه می توانید یک مشاور املاک موفق باشید. خوشبختانه ، پاسخ ساده است. اگر با شرکت خود مانند یک تجارت کوچک رفتار کنید ، به طول عمر و موفقیت دست پیدا خواهید کرد ؛ به همین سادگی. اگر بتوانید با شرکت سرمایه گذاری خود به عنوان شغلی که شایسته آن است رفتار کنید، موفقیت زودتر از آنچیزی که فکر می کردید شما را پیدا خواهد کرد. در حالی که این مفهوم ممکن است بسیار پیچیده به نظر برسد، اما رفتار با خود مانند یک تجارت آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. در واقع، انجام این کار می تواند به شما در ایجاد پیوندهای قابل اعتماد بیشتر به صورت ثابت کمک کند.

پیش خرید آپارتمان در تهران

آیا می خواهید نحوه استفاده از فرصت های فعلی در بازار املاک را بیاموزید؟

چه مشاور املاک تازه کار  باشید و چه مشاور املاک حرفه ای و با سابقه ، وبسایت آقای املاک هر آنچیزی را که به پیشرفت و موفقیت شما کمک می کند را پوشش داده است. پنل آقای مشاور، که یکی از ابزارهای حرفه ای وبسایت آقای املاک می باشد، بهترین استراتژی ها را برای مشاوران و آژانس های املاک طراحی کرده تا شما را در مسیر آینده مالی بهتر راهنمایی کند.

برای آشنایی بیشتر با پنل آقای مشاور اینجا کلیک کنید.

هنگامی که سیستم های مشاغل کوچک را پیاده سازی می کنید (که به زودی نحوه انجام آنها را خواهید آموخت) ، نه تنها زندگی شما بهبود می یابد ، بلکه به بهبود زندگی مشتریان فعلی و آینده خود نیز کمک می کنید.

چگونه مشاور املاک موفقی باشیم ؟

در چشم انداز املاک و مستغلات امروز ، مشتریان از نمایندگان خود انتظار دارند که تجربیات شخصی خود را ارائه دهند. اگر از آخرین روندها و فناوری ها به روز نیستید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که وقت خود و مشتری خود را هدر ندهید. وقتی آمادگی پذیرش مسئولیت سرنوشت خود را دارید ، از این نکات استفاده کنید تا کسب و کار شما به آن سمتی برسد که شایسته آن است. بنابراین همیشه در دسترس باشید ، تعیین اهداف یک برنامه بازاریابی داشته باشید، در بازار خود متخصص شوید، ایجاد روابط تلاش های رسانه های اجتماعی خود را تقویت کنید ، در پیاده سازی سیستم های مشاغل کوچک فقط روی فروش تمرکز نکنید، یک مربی پیدا کنید و در آخر از ابزارها و فناوری مناسب استفاده کنید.

مشاور املاک موفق چه خصوصیاتی دارد

خصوصیات یک مشاور املاک موفق

خرید خانه در تهران

۱. در دسترس باشید

ممکن است همزمان با پنج مشتری کار کنید ، اما اگر نتوانید توجه بی طرفانه خود را به هر فرد معطوف کنید ، می توانید سود خود (و توصیه آینده) را ببوسید و کنار بگذارید. با ظهور شناسه تماس گیرنده، پاسخگویی به تلفن و جمع آوری اطلاعات احتمالی مشتری راحت تر از همیشه است. البته ، مواقعی پیش می آید که واقعاً نمی توانید به موقع به تماس های خود رسیدگی کنید. اما در صورت امکان، به تماس مشتری فعلی پاسخ دهید. به احتمال زیاد ، آنها یک مشکل ساده دارند که یک راه حل ساده دارد. پنج دقیقه وقت بگذارید تا به آنها کمک کنید ،با این کار تبدیل به یک قهرمان خواهید شد. شما تعجب خواهید کرد که چقدر در دسترس بودن برای مشاغل کوچک با ارزش است، جایگزین را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: برنامه هایی که یک مشاور املاک موفق روزانه انجام می دهد!

به همان اندازه مهم است که از هر مشتری در مورد روش ارتباطی ترجیحی خود بپرسید. آیا آنها پیامک یا تماس های تلفنی را دوست دارند؟ پاسخ هرچه باشد ، حتماً در همان رسانه با آنها ارتباط برقرار کنید. وقتی شما برای شخصی سازی تجربه خود و به خاطر سپردن "چیزهای کوچک" وقت بگذارید ، مشتریان متوجه می شوند.

۲. تعیین اهداف

آیا می دانستید ۸۳ درصد از مردم اهداف خود را تعیین نمی کنند؟ علاوه بر این ، تنها سه درصد از افرادی که اهداف خود را تعیین می کنند. با این حال ، اگر وقت بگذارید و اهداف خود را به صورت فیزیکی بنویسید ، ۷۹ درصد بیشتر به آنها دست خواهید یافت. با چنین آماری ، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نباید اهداف کاری را به کارهای روزانه خود اضافه کنید. تعیین هدف برای همه کارآفرینان املاک و مستغلات که مایل به موفقیت هستند مهم است ، زیرا اهداف راهی برای ردیابی و اندازه گیری پیشرفت به شما نشان می دهند. اگر نمی دانید چگونه در رقابت مقاومت می کنید ، چگونه می توانید بفهمید که تجارت شما در حال پیشرفت است؟ تعیین اهداف مشخص ، قابل اندازه گیری ، قابل اجرا ، واقع بینانه و محدود به زمان راهی مطمئن برای موفقیت شغلی شما محسوب می شود.

۳. یک برنامه بازاریابی داشته باشید

اگر بتوانید یک کمپین بازاریابی راه اندازی کنید و متعاقباً روند آن را خودکار کنید ، از بازی بسیار جلوتر خواهیدرفت. کلید موفقیت در بازاریابی خودکار سه برابر است: شما باید به تمام پایگاه های خود ضربه بزنید و هر تجربه مشتری را شخصی سازی کنید ، بدون اینکه هر بار که کمپین جدیدی را راه اندازی می کنید ، چرخ را دوباره اختراع کنید. برای دستیابی به مشتری گسترده از فناوری جدید و روشهای بازاریابی قدیمی استفاده کنید و مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. هنگامی که یک استراتژی مناسب برای خود پیدا کردید ، می توانید فرآیند را در چندین رسانه تکراری کنید. ممکن است محتوای موجود در نامه مستقیم شما به صورت یکپارچه به یک پست در رسانه های اجتماعی تبدیل شود و بالعکس. از اندیشیدن خارج از چارچوب نترسید و همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود کارایی باشید.

۴. در بازار خود متخصص شوید

از آنجا که اطلاعات مربوط به هر چیزی به آسانی به صورت آنلاین در دسترس است ، خریداران خانه تمایل کمتری برای درخواست خدمات نمایندگان و سرمایه گذاران دارند. وقتی پای کار به میان می آید ، تنها چیزی که یک نماینده می تواند به مشتریان ارائه دهد و اینترنت نمی تواند آن را تجربه کند. اگر خود را متخصص بازار خود معرفی کنید خریداران خانه راهی جز کار با شما نخواهند داشت. به روز بودن در مورد آخرین اخبار صنعت خود بهترین راه برای پیشرفت شما است.

بیشتر بخوانید: ۶ راز موفقیت در شغل مشاور املاک

۵. ایجاد روابط

یک مشاور املاک موفق در همه زمان ها برنامه ای پر از جمعیت خواهد داشت. با این حال ، این بهانه ای برای کنار گذاشتن روابط تجاری با مشتریان نیست. شما باید هر بار و با هر معامله فراتر بروید. شبهای دیرهنگام و ساعات طاقت فرسا باید حداقل برای مدتی عادی شود ، نه استثنا. هیچ کس هرگز نگفته که دستیابی به سطح بالاتری از موفقیت آسان خواهد بود. مهم نیست که خانه ای را به قیمت پایین یا بالا می فروشید. نگرش شما باید در مورد هر مشتری یکسان باشد. ایجاد روابط از بسیاری جهات، بهترین راهی است که یک مشاور املاک موفق می تواند زمان خود را صرف آن کند.

جینا کاستروارو ، تحلیلگر املاک و مستغلات، استدلال می کند که ایجاد روابط شاید حتی مهمترین شاخصی باشد که برای تعیین سطح موفقیت یک مشاور املاک استفاده می شود. کاستروارو می گوید: "اگر شما نماینده ای هستید که در کار خود خوب است ،" با مشتریان خود روابط طولانی مدت ایجاد خواهید کرد. " با این حال ، مهم است که توجه داشته باشید که "هدف این نیست که یک معامله با مشتری انجام دهیم و دیگر هرگز با او صحبت نکنیم. کاستروارو می گوید ، هدف این است که چندین معامله با مشتریان مشابه در طول سالها و شبکه آن مشتری انجام دهیم.

بهترین راه برای ایجاد و حفظ روابط با مشتری ، گوش دادن به نیازهای فردی هر مشتری است. کارگزارانی که بیش از حد وقت خود را صرف نگرانی در مورد منافع مالی خود می کنند ، نمی توانند تشخیص دهند که مشتری آنها چه می خواهد. به خاطر داشته باشید که یک مشاور املاک موفق کمتر فروشنده است و بیشتر راهنما، یک مربی یا مشاور است که به افراد در یکی از هیجان انگیزترین (و معمولاً قریب به اتفاق) تجربیات زندگی آنها کمک می کند.

۶. تلاش های رسانه های اجتماعی خود را تقویت کنید

یکی از جنبه های مهم به روز بودن در مورد روندها و فناوری های فعلی ، حضور در رسانه های اجتماعی است. حتی اگر خود را از نظر فناوری مطلع نمی دانید ، در اینجا چهار سیستم عامل وجود دارد که باید به آنها بپیوندید:

فیس بوک: فیس بوک نه تنها بیش از دو میلیارد کاربر دارد ، بلکه بستری عالی برای تبلیغات است. این که آیا می خواهید املاکی را که در فهرست خبری خود قرار داده اید به نمایش بگذارید یا خدمات خود را از طریق تبلیغات پولی پخش کنید ، فیس بوک برای تحقق رویاهای بازاریابی شما وجود دارد.

LinkedIn  : لینکدین یکی از بهترین مکان ها برای ارتباط با متخصصان صنعت شما است. اخبار دائماً به روز شده همچنین مکانی عالی برای کشف دوستان جدید و پرسیدن سوالات است.

اینستاگرام: اگر به دنبال جلب مخاطبان جوانتر (شاید برای اولین بار در سن خریدار خانه) هستید ، اینستاگرام برای شما گزینه مناسبی است. با بارگذاری عکس های داخلی و خارجی از خانه های خود ، به جنبه خلاقانه  ضربه بزنید و یک نمای بصری جذاب ایجاد کنید.

توییتر: مشتریان خود (و مشتریان بالقوه) را در جریان زندگی خود با توییتر قرار دهید. چه در حال پاسخگویی به سوالات مربوطه از طرفداران خود باشید و چه توصیف سفر خود ، از این که چقدر می توانید فقط در ۱۴۰ کاراکتر آن را بگویید شگفت زده خواهید شد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی تلفنی املاک ؛ ۵ استراتژی برای مشاوران املاک مبتدی

مشاور املاک موفق چه ویژگی هایی دارد

۷. پیاده سازی سیستم های مشاغل کوچک

این نکته ای است که همه چیز را به هم متصل می کند. با استفاده از استراتژی های فوق ، در واقع سیستم های مشاغل کوچک را پیاده سازی می کنید. موفق ترین مشاغل کوچک دارای ساختار هستند. آنها از فرآیندهای سختگیرانه پیروی می کنند ، استراتژی های مشخص و برنامه های عملیاتی دارند که از اهداف مشخص گرفته شده  و مهمتر از همه ، آنها بر نیازهای مشتری تمرکز می کنند. از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید. فقط مطمئن شوید که فرایندهای جدید خود را به طور مداوم آزمایش و به آن پایبند هستید.

۸- فقط روی فروش تمرکز نکنید

در حالی که فروش خانه هدف اصلی یک عامل املاک و مستغلات موفق است ، آن را کانون اصلی تعامل خود با خریداران قرار ندهید. ارتباط خود را با خریداران به گونه ای ایجاد کنید تا آنها احساس راحتی کنند و اعتماد خود را به شما جلب کنند. اگر خریداران معتقدند که منافعتان را در قلب خود دارید ، احتمال اینکه خانه را به آنها بفروشید زیاد است بنابراین اجازه ندهید تنها فروش خانه هدف شما باشد.

بیشتر بخوانید: دوره آموزش املاک با تدریس مهندس ایمان خدابخش

۹. یک مربی پیدا کنید

یک مربی با تجربه در صنعت املاک و مستغلات پیدا کنید تا بتوانید فرایند فروش خانه را از او یاد بگیرید. این به شما امکان می دهد تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و بتوانید به طور مستقل یک معامله خوب را انجام دهید. برخی از کارگزاران برنامه های آموزشی ارائه می دهند که می تواند برای تجارب املاک جدید مفید باشد.

۱۰. از ابزارها و فناوری مناسب استفاده کنید

فناوری مناسب برای یک کمپین بازاریابی موفق بسیار مهم است. در رسانه های اجتماعی حضوری قوی ایجاد کنید تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. شما همچنین باید یک وب سایت برای بازدید خریداران احتمالی ایجاد کنید تا نمایشی بصری از خدماتی که ارائه می دهید، به نمایش بگذارید. این یک راه عالی برای متمایز شدن از سایر عوامل است که حتی ممکن است تجربه بیشتری از شما داشته باشند.

موفقیت مشاور املاک

اگر به دنبال پیشرفت در بازار خود هستید ، می توانید قدم های بیشتری بردارید. بر ایجاد روابط در منطقه خود تمرکز کنید و زمان خود را به توسعه کسب و کار خود اختصاص دهید. در اینجا چند نکته در این راه به شما کمک می کند.

۱۱. بودجه بسازید

امور مالی هسته اصلی موفقیت هر کسب و کاری است. با شروع پذیرش مشتری ، برای ایجاد و حفظ بودجه وقت بگذارید. هزینه های مربوط به کار ، کمیسیون ها و سایر هزینه ها یا درآمد مربوط به کار خود را پیگیری کنید. با انجام این کار، می توانید بر سر امور مالی خود باقی بمانید و در صورت نیاز مناطق را بهبود بخشید. سعی کنید این نمونه بودجه تجاری را بارگیری کنید تا به شما در شروع کار کمک کند.

بیشتر بخوانید: روانشناسی فروش ملک ؛ ۱۱ ترفند طلایی در افزایش فروش ویژه مشاوران املاک

۱۲. با رسانه ها ارتباط برقرار کنید

به عنوان یک مشاور املاک و مستغلات ، باید با رسانه ها ارتباط برقرار کنید. این به معنای جستجوی فرصت های جدید برای تبلیغات است. در صورت بروز هرگونه فرصت در آینده می توانید با خبرنگاران منطقه خود ارتباط برقرار کنید. این شیوه به شما کمک می کند تا نام خود را در اختیار داشته باشید و به طور بالقوه یک شبکه بزرگتر از مشتریان ایجاد کنید.

۱۳. با مشاوران دیگر همکاری کنید

همکاری با یک مشاور دیگر در منطقه شما ایده خوبی است. با اینکه مجبور خواهید بود کمیسیون ها را تقسیم کنید اما می تواند به شما در کسب تجربه بیشتر و افزایش مشاغل کلی کمک کند. به مهارت ها و ارتباطاتی که بر روی میز می آورید و با نماینده ای که از آن چیزی می آموزید، شریک شوید. این تنظیمات سودمند متقابل دانش شما را گسترش داده و منجر به فعالیت بیشتر در آینده شما شود.

جمع بندی

ویژگی های جذاب بسیاری برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق وجود دارد ، اما موفقیت در این صنعت نیاز به زمان و تلاش دارد. اهدافی که برای خود تعیین کرده اید به شما کمک می کند تا مسیر موفقیت خود را مشخص کرده و پیشرفت خود را بسنجید. از مراحل فوق به عنوان نقشه ای برای سیستم های تجاری خود استفاده کنید و همیشه در راه یادگیری چگونگی تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق باشید.  

تعداد نظرات : 4
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    با تشکر از مطالب آموزشی خوبتون، بسیار راهگشاست
  • بهروز فرجی
    21 مهر 1400
    سلام. ممنون از مطالب خوب و ارزنده ای که با زحمت زیاد تهیه میکنید.مثل همیشه آموزنده و عالی بود. با تشکر???
  • ابی جهانگیری
    21 مهر 1400
    سلام ممنون از مطالبتون بسیار عالی ، البته از تعاریف غلط و چاپلوسی ،خود بنده حس خوبی نمیگیرم فروش ما به قدری قوی و با نفوذ کلام بالا باشد و اینکه ملک مورد نظر با شرایط انتخاب خوب مشاور ،کمک بسیار در فروش ،در دیده مشتری دارد.
  • روزبه فعلی
    21 مهر 1400
    درود ممنون از مطالب بسیار مفید و آموزنده ایی که ارائه میدید ?? من به شخصه امیدوارم با تلاش که بتوانم به این نکات دقت کنم و عمل کنم که بتوانم با کمک مربی و دوستان با سابقه در حرفه خود به موفقیت برسم ✨?? سپاس از آقای املاک