۱۵ راز موفقیت در شغل مشاور املاک

۱۵ راز موفقیت در شغل مشاور املاک

۱۵ راز موفقیت در شغل مشاور املاک

در این مطلب می خواهیم از چند عامل جدید و رازهای موفقیت مشاوران املاک و چگونگی روش های جذب مشتری برای فروش بیشتربا شما صحبت کنیم و اینکه چگونه می توان در اوایل کار خود به یک مشاور املاک موفق و خوب تبدیل شد.

تعداد زیادی از آژانس های املاک و حتی مشاوران املاک در سال های ابتدایی حرفه خود توجهی به راز موفقیت مشاوران املاک نمی کنند. برخی از مشاوران هزینه ها را دست کم می گیرند و درآمد را بیش از حد ارزیابی می کنند، این برابر است با یک ترکیب کشنده. برخی دیگر از مشاوران نیز بیش از حد به شیوه های سنتی وابسته اند این امر در دنیای املاک و مستغلات که امروزه با تکنولوژی و اینترنت در هم آمیخته شده، مغایرت زیادی دارد. دانستن این موضوع که چه زمانی باید از تکتیک های جدید پیروی کنید، شما را در همان ابتدای کار به یک مشاور املاک موفق و حرفه ای تبدیل خواهد کرد.

جهت مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در کامرانیه کلیک کنید. 

بیشتر بخوانید: دوره آموزش املاک با تدریس مهندس ایمان خدابخش

۱. با وبسایت آقای املاک آشنا شوید

بدون ارتباطات ، هرگز یک مشاور املاک موفق نخواهید بود. شما باید با جدیدترین ابزارهای آنلاین ملکی آشنا باشید . دانستن اینکه می توانید در وبسایت ها آگهی بگذارید ، فقط کافی نیست ، بلکه یک امر ضروری است. شما باید وبسایت تخصصی ملکی را پیدا کنید که صفر تا صد نیاز شما را برآورده می کند و به صراحت علاقه مند به موفقیت آژانس های املاک و مشاوران املاک می باشد.

شما کافیست به وبسایت آقای املاک مراجعه کنید . آقای املاک علاوه بر ثبت آگهی رایگان ملکی توانسته صفر تا صد نیازهای ساختمانی را با ابزارهای مختلف در جهت تسهیل و تسریع معاملات ملکی برطرف کند. شما در وبسایت آقای املاک فرصت های بیشماری برای اشتراک گذاشتن تخصص خود پیدا خواهید کرد.

خرید خانه در تهران

۲. همیشه روی فروش تمرکز نکنید

اگر چه دانستن تکنیک هایبازاریابی فروش ملک برای آژانس های املاک همیشه مفید بوده، اما به این معنا نیست که همیشه نیازی به فروش های سخت و پر از چالش داشته باشید. در حقیقت، برخلاف برخی از باورها در بسیاری از مواقع کناره گیری از یک معامله سخت و طاقت فرسا شما را در این حرفه کمک خواهد کرد. بهتر است در اوایل کارتان، مهارت هایی مانند عکاسی و توانایی نوشتن توضیحات جذاب در مورد لیست ها داشته باشید آگاهی از این مهارت ها بسیار فراتر از مهارت های فروش است.

حتی اگر تشنه معامله هستید ، برای نتیجه بهتر؛ خود را به جای فروشنده، به عنوان یک مشاور در نظر بگیرید. اگر می خواهید بر مهارت های خود تمرکز کنید ، باید بر روی انگیزه شخصی و حل مسئله که از توانایی های برتر آژانس های املاک می باشند توجه ویژه ای داشته باشید.

ویزگی های مشاور املاک موفق

بیشتر بدانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

۳. شغل خود را به عنوان یک تجارت کوچک در نظر گیرید

اکثر کارگزاران املاک و مستغلات پیمانکاران مستقل هستند. موفقیت در مقام یک پیمانکار مستقل و کنترل رشد شما به معنای تفکر مانند یک کار کوچک خواهد بود، نه کارمندی. بنابراین در روابط سرمایه گذاری کنید، برای رسیدن به اهداف بلند مدت تلاش کنید و تا جایی که می توانید در مورد بازاریابی تحقیق و بررسی های لازم را انجام دهید . از ابتدای کار خود ، مشاغلی را ایجاد کنید که قابل حمل ، انعطاف پذیر و قادر به رشد و حرکت با شما باشد. شما قادر خواهید بود نسبت به کسی که مانند صاحب مشاغل فکر نمی کند ، تغییرات آب و هوایی را در بازار ایجاد کنید.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در کیش کلیک کنید. 

۴. مهارت های لازم برای مذاکره

یکی دیگر از رازهای موفقیت مشاوران املاک این است که باید بدانید بخش بزرگی از شغل شما به مهارت مذاکره نیاز دارد. مذاکره در املاک مهم است زیرا شما باید حداقل در سه مورد چانه بزنید:

۱.قیمت فهرست ۲.قیمت فروش ۳.تعهد

شما باید بلافاصله پس از ورود به شغل مشاور املاک ، هنر مذاکره را بیاموزید. با تنظیم کمیسیون خود شروع کنید ، زیرا این سخت ترین کار است. اگر بتوانید یک کمیسیون خوب برای خود تهیه کنید ، توانایی ذاتی شما برای مذاکره در مورد سایر مسائل مربوط به املاک و مستغلات افزایش پیدا می کند.

برای اطلاعات بیشتر بر روی مقاله مهارت های مذاکره ضروریکلیک کنید.

پیش خرید آپارتمان در تهران

۵. یک برنامه تجاری تهیه کنید

وقتی مانند یک مدیر فکر می کنید ، موفقیت طولانی مدت شما به موارد زیادی بستگی پیدا می کند. شروع یک طرح تجاری خوب یکی از مهمترین آنهاست. اگر جزومشاوران املاک تازه کار هستید ،اجازه ندهید اشتیاق شما برای گرفتن مشتری فوراً شما را از سازماندهی و برنامه ریزی های مهم باز دارد. برای درک بازار و مشتریان خود وقت بگذارید. مشخص کنید که چه چیزی شما را از سایر بنگاه های املاک متمایز می کند 

ابزار و مهارت های مناسبی را برای اطمینان از رشد تجارت خود ایجاد کنید و در مورد مهارت های مهمی که در حال حاضر در اختیار ندارید خود را آموزش دهید. در حالی که در حال افزایش پایه های چشم انداز خود هستید ، فراتر از گرفتن اولین مشتری فکر کنید و یک برنامه مشخص برای چگونگی رشد تجارت خود داشته باشید.

۶. عزمی راسخ، بی امان و سرسخت داشته باشید

اگر از یکی از دوستان شما بخواهیم سه کلمه برای توصیف شما به ما بدهد ، آیا یکی از آن کلمات "مصمم" خواهد بود؟ به عنوان یک مشاور املاک و مستغلات ، شما باید برای موفقیت مصمم باشید. شکست هرگز نمی تواند یک گزینه باشد. هر معامله ای باید برای شما مهم باشد. هر مشتری باید به آنچه می خواهد برسد. اما این به طور تصادفی اتفاق نمی افتد. به عنوان مشاور املاک مشتری ، شما باید عزمی راسخ ، بی امان و سرسخت داشته باشید تا مطمئن شوید که مشتری برنده است.

اگر این در طبیعت شما نیست ، یک مشاور موفق در املاک ممکن است در آینده شما نباشد. با این حال ، اگر به دنبال پیروزی باشید ، مهم نیست که چقدر موانع بر سر راه شما قرار می گیرد (و برخی از این موانع از طرف مشتریان شما خواهد آمد) ، در شغل املاک همیشه به خوبی عمل خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آموزش بازاریابی در اینستاگرام ؛ویژه آژانس ها و مشاوران املاک

۷. بودجه کافی داشته باشید

بسیاری از مشاوران املاک در اوایل کار خود ، انرژی و زمان زیادی را برای گرفتن مشتری اول یا فروش اول خرج می کنند. در حالیکه راز موفقیت مشاوران املاک در این است که برای این کار باید هزینه های خود را چک کنید.  شروع کار در زمینه املاک و مستغلات بسیار وسوسه انگیز است، اگر مراقب جریان نقدینگی خود باشید ، مدت طولانی تری در این تجارت خواهید بود. در حالی که برای خود کار می کنید ، بسیار مهم است که نه تنها هزینه های شغلی بلکه هزینه های شخصی خود را بپردازید.

در اوایل کار خود  یا حتی قبل از شروع کار  یک صفحه گسترده از هزینه های زندگی شخصی خود ایجاد کنید ، هم هزینه های اجباری مانند اجاره و هم هزینه های روزمره خود ...  اهداف درآمد شما باید این هزینه ها را علاوه بر هزینه های کسب و کار ، برای رشد و شرایط اضطراری ، پوشش دهد.

نکات مهم برای رسیدن موفقیت در شغل مشاور املاک

۸. اگر لیست نکنید، دوام نخواهید آورد

یک جمله رایج در مورد املاک و مستغلات این است: "اگر لیست نکنید ، دوام نخواهید آورد." اما لزوماً درست نیست. شما می توانید در کار فقط با خریداران و لیست نکردن املاک به عنوان نماینده فروشنده یا یک آژانس املاک و مستغلات یا حتی در کل حرفه خود موفق باشید. همچنین می توانید هر دو را در مقاطع مختلف شغلی خود انجام دهید. ایجاد هر دو مهارت ،از طرفی درآمد کسب و کار شما را متنوع می کند و به شما امکان می دهد تا بسته به نیاز بازار و حرفه خود در هر سال ، چندین استراتژی برای کسب درآمد را دنبال کنید.

۹. از فرضیات به عنوان یک عامل موفق در فروش خودداری کنید

پیش فرض هایی در مورد چگونگی رشد کسب و کار شما یا موفقیت در این زمینه ، مشکلی است که هر صاحب مشاغل جدید باید از آن اجتناب کنند ، از جمله آژانس های املاک و مستغلات. به عنوان مثال تصور نکنید که گفتن شغل جدید خود به خانواده و دوستانتان به این معنی است که از تجارت ارجاع زیادی دریافت خواهید کرد. همچنین نباید بیش از حد به رابطه جدید با یک کارگزار اعتماد کنید.

بیشتر بخوانید: برنامه هایی که یک مشاور املاک موفق روزانه انجام می دهد!

از طرف دیگر ، هنگامی که در دفتر کار خود هستید، این فرصت برای شما فراهم می شود تا چشم اندازهای بیشتری را برآورده کنید. شیفت گرفتن از دیگران را در نظر بگیرید. هر پیاده روی یک کمیسیون بالقوه است. شما قطعا می خواهید روی حضور آنلاین خود تمرکز کنید ، زیرا امروزه ۵۰ درصد از معاملات ملکی از طریق اینترنت انجام می شوند.

۱۰.به جزئیات توجه کنید

شما به عنوان یک مشاور املاک ، زمان زیادی را صرف جزئیات خواهید کرد. چه قیمت مسکن را مقایسه کنید ، چه قراردادها را بررسی کنید ، چه لیست خواسته های مشتری خود را در نظر بگیرید ، باید با "مسائل و جزئیات کوچک" راحت باشید. موارد کوچک چیزی است که تصویر بزرگ را ممکن می سازد.

۱۱.یک شریک تجاری پیدا کنید

برای یافتن یک شریک مفید و با تجربه، باید توانایی ها و نقاط ضعف خود را درک کنید تا ارزیابی کنید که چگونه شخص دیگری می تواند از شما تعریف کند.

۱۲.انرژی منفی اطراف خود را کاهش دهید

گذراندن وقت با افراد شادتر، هدف گرا، موفق و تحصیل کرده تر می تواند به شما انگیزه و الهام بخشد.

آموزش خروج از بحران مشاورین املاک ؛ با تخفیف ویژه 90 درصدی

۱۳.برنامه های خود را بنویسید

در حالی که باید در تمام هفته اهداف خود را مشخص کنید، روزهای شما باید برای انطباق و تغییر انعطاف پذیر باشند. برای پایان هر هفته یک هدف واضح و قابل توجه داشته باشید. علاوه بر برنامه ریزی برای فعالیت ها و اهداف هفته آینده خود، آنچه را که در هفته گذشته موثر بوده و شکست خورده است را مرور کنید.

۱۴. آینده خود را تجسم کنید

خود را به عنوان فردی که می خواهید باشید تصور کنید. صداها، احساسات، قیافه ها، بوها و تعاملات اجتماعی ایده آل خود را تجسم کنید.

۱۵. شروع به لبخند زدن کنید

در طول روز به دنبال موضوعات و مسائل کوچک باشید تا شما را خوشحال و بخندانند. انرژی های منفی را به مثبت تبدیل کنید و همیشه بر احساسات خود مسلط باشید.

حرف آخر

قبولی در آزمون املاک و مستغلات ، دریافت مجوز و شروع کار جدید گام بلندی است. بسیاری از املاک و مستغلات تازه کار در یکی دو سال اول خود شکست می خورند. کسانی که موفق می شوند فقط آماده کار سخت نیستند. آنها همچنین از پیش فرض هایی در مورد چگونگی پیشرفت شغلی خود یا موقعیت های ناشی از آن اجتناب می کنند.

تعداد نظرات : 20
  • جعفر حقی
    29 اسفند 1402
    ممنونم به عنوان یک تازه کار احساس میکنم که حرف های شما گام موفقیت من را رقم خواهد انشالله
    ادمین آقای املاک
    29 اسفند 1402
    سلام و عرض ادب بسیار خرسندیم که این مقاله برای شما مثمرثمر بوده ، موقق و پیروز باشید.
  • امید غلامشاه
    5 بهمن 1402
    نظرهای شما عالی هستند
  • جانمحمدب
    29 آذر 1402
    محتوای خوب وارزنده بود تشکر
  • نوری
    16 آبان 1402
    مختصرو مفید
  • امید نبوی
    30 مهر 1402
    محتوی خوب و آموزنده ای بود
  • سمیه زنده بودی
    23 مهر 1402
    بسیار اموزنده ومفید
  • مهرداد صادقی .مشاوراملاک سامان
    19 مهر 1402
    سلام به نظر بنده.نقدینگی مهمترین عامل در پیشرفت می باشد
  • کیان ، مدیر رنج املاک هیرو
    5 تیر 1402
    تمام نکات عالی بود فقط کاش بیشتر توضیح داده میشد، و بیشتر مفهومی تر بود.
    ادمین آقای املاک
    5 تیر 1402
    سلام و عرض ادب حتما در آپدیت های بعدی نکاتی که فرمودین اعمال میشه دوست عزیز
  • محمد اقبال
    3 بهمن 1401
    به نظر من یک مشاور املاک خوب باید جزئیات ریز رو بررسی دقیق کند و از ریسک ها در اوایل کار خود خودداری کند و به موضوعات دقیق تر بپردازد
  • امیرحسین
    21 دی 1401
    سپاس از مطالب آموزنده و عمیق تون
  • ناشناس
    19 خرداد 1401
    واقا خیلی عالی بود
  • مسعود غضنفری
    19 اسفند 1400
    مشاور املاک ارگ
  • علی منصوری
    4 اسفند 1400
    تمام نکات کاربردی و اصولی بود
  • Parisa
    30 بهمن 1400
    خیلی عالی بود ممنونم
  • الناز بخشی
    30 بهمن 1400
    سایت آقای املاک💪🏼
  • ستاری
    30 بهمن 1400
    نمره ی شما بیست
  • مظفرزاده
    30 بهمن 1400
    دقیقا! عالی 👏👏👏
  • نوین افشار
    30 بهمن 1400
    مطالب آموزشی مفیدی دارید
  • ehda
    30 بهمن 1400
    💙💙💙💙👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    با لیست کردن خیلی خیلی موافقم?⚘