مهارت های مذاکره ضروری که هر مشاور املاکی باید بداند !

مهارت های مذاکره ضروری که هر مشاور املاکی باید بداند !

11 خرداد 1402

آموزش املاک

مهارت های مذاکره ضروری که هر مشاور املاکی باید بداند !

در این مقاله شما را با اصول و تکنیک های مذاکره در شغل مشاور املاک آشنا خواهیم کرد اگر به شغل املاک و مستغلات علاقه مند هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

اصول مذاکره در املاک

فروش املاک و مستغلات بر یک نزاع متمرکز است: فروشنده بیشترین قیمت را برای ملک و خریدار کمترین قیمت را برای ملک مورد نظر خود می خواهد. این بدان معنا نیست که طرفین با هم اختلاف دارند. در واقع ، بسته شدن املاک و مستغلات به این معنی است که هر دو طرف آنچه را که می خواستند دریافت کردند. وظیفه مشاور املاک این است که مطمئن شود این اتفاق خواهد افتاد. نقش مشاور املاک در مذاکره موفق بر این اصل استوار است که این جلسات چانه زنی دارای هدف مشترکی هستند که تا حدی برای یکدیگر مفید می باشند.

خرید خانه در تهران

فنون مذاکره در مشاور املاک

بیایید با حقایق روبرو شویم در اصل وظیفه امانت داری شما نسبت به مشتری این ایده است که باید سخت کار کنید تا بهترین قیمت را برای آنها به دست آورید. این بدان معناست که اگر از مذاکره خودداری می کنید ، باید سختگیری کنید و از بهترین ها درس بگیرید. همانطور که جان اف کندی معروف می گوید: "هرگز از روی ترس مذاکره نکنید ، اما از مذاکره هم هرگز نترسید." تمایل به سازش ، مدیریت صبر و کنترل ضربه ، توانایی مشاهده دیدگاه طرف دیگر، مهارت های ارتباطی ، وقف تعهد اخلاقی ، توانایی مشاهده وظایف تا نتیجه گیری صحیح تمامی این موارد برای بستن یک معامله موفق الزامیست.

به همین دلیل است که مشاور املاک نقش مهمی در تسهیل این روند ایفا می کنند. در حالی که شما بزرگترین کمیسیون را می خواهید از طرفی هم می خواهید معامله بدون مشکلی بسته شود. مشاوران واسطه هایی هستند که مسائل و زمینه های توافق را شناسایی می کنند ، طرفین را در مسیر خود نگه می دارند و خریدار و فروشنده را به یک توافق سودمند راهنمایی می کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

وبسایت آقای املاک

اگر می خواهید مشاور املاک حرفه ای شوید، برای رسیدن به آن به برنامه ریزی دقیقی نیاز دارید. به همین دلیل وبسایت آقای املاک، برای آژانس ها و مشاوران املاک ابزاری مناسب با هدف تسریع در کارهای روزانه و کسب موفقیت پنل تخصصی به نام پنل آقای مشاور طراحی کرده و برای شما عزیزان این امکان را فراهم کرده تا اطلاعات مشتری‌های خود را با امنیت بسیار بالا نگهداری و مدیریت کنید. آیا می خواهید مذاکره کننده بهتری شوید؟ یک فنجان قهوه بخورید ، تلفن خود را خاموش کنید و بهترین استراتژی مذاکره املاک را که برای شما جمع آوری کرده ایم ، بررسی کنید.

هنگام مذاکره ؛ این مهارتها مفید خواهد بود:

۱. گوش دادن فعال شنونده با پرسیدن سوالات و بیان کلمات خود درک خود را از پیامهای گوینده تأیید می کند.

۲. هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی این شامل خواندن افراد و مدیریت احساسات است

۳.مهارتهای ارتباطی عالی ارسال پیام و دریافت پیام

بیشتر بخوانید: ۱۵ نکته کلیدی برای مدیریت زمان ؛ویژه مشاوران املاک

اصول مذاکرات در معاملات املاک

پیش خرید آپارتمان در تهران

اصول مذاکره در معاملات 

۱.خود را برای موفقیت آماده کنید

شما مهارت هایی دارید و اکنون باید مشتری خود را آماده کنید. خریداران و فروشندگان اغلب در مذاکره بی تجربه هستند. فرایند ، فرم قرارداد و موارد اضافی ، پیشنهاد متقابل و رفت و برگشت ، امتیازات ، احتمالی ، مهلت ها و موارد و هزینه های معمولاً مورد مذاکره را مرور کنید.

۲. مشتری خود را برای بدترین سناریو آماده کنید

این امر برای مدیریت انتظارات ، کاهش استرس و تعارض و سهولت زندگی شما مهم است. اطلاعات را آماده کنید ضرب المثل قدیمی "دانش قدرت است" واقعی تر از مذاکره در مورد املاک نیست. تا آنجا که می توانید در مورد مشتری خود ، طرف مقابل ، اموال ، بازار ، منابع مالی و قوانین اطلاعات جمع آوری کنید.

شما می خواهید بدانید: چرا فروشنده می فروشد و خریدار خرید می کند خواه بازار خریدار باشد یا بازار فروشنده چه مدت خانه در بازار بوده است خریدار چند خانه دیده است فروشنده چند پیشنهاد را در نظر گرفته است چند بار قیمت کاهش یافته است مشکلات مالی که ممکن است بر انتخاب طرفین تأثیر بگذارد

بیشتر بخوانید: چگونه با مشتری صحبت کنیم ؛ ویژه مشاوران املاک

۳. انگیزه ها و گزینه های جایگزین مشتریان

به مشتریان خود توصیه کنید که در مورد انگیزه ها و گزینه های جایگزین خود دقت کنند تا موقعیت مذاکره آنها را به خطر نیندازند. ترکیب چانه زنی مجموعه موضوعات یا اهدافی است که در یک مذاکره دخیل است  که برخی از آنها به طور کلی از بقیه مهمتر است. همه چیز قابل مذاکره است ، از جمله:

۱.قیمت: مذاکرات در مورد موارد زیر می تواند تحت تأثیر قرار گیرد

۲.هزینه های پایانی: خریداران ممکن است از فروشنده بخواهند بخشی از هزینه های بسته شدن خود را بپردازد

۳.تاریخ پایان: خریدار ممکن است بخواهد در آغاز یا پایان ماه مالکیت خود را در اختیار بگیرد زیرا این امر می تواند بر شروع پرداختها تأثیر بگذارد.

۴.احتمالی: تامین مالی ، ارزیابی و بازرسی

۵.ضمانت خانگی سیستم ها و لوازم خانگی

۶.تعمیرات: اگر بازرس متوجه نقص هایی شود که باید برطرف شود ، خریدار می تواند مذاکره کند تا فروشنده قبل از بسته شدن آنها را برطرف کند. همچنین ، می توان قیمت را به حساب یک خانه منسوخ کاهش داد

۷.اموال شخصی: گاهی اوقات فروشنده موافقت می کند که مبلمان را با ملک ، مانند لوستر و مبلمان حیاط ، کنار بگذارد. اغلب لوازم آشپزخانه اغلب گنجانده شده است ، اما دوباره بررسی کنید

بیشتر بخوانید: روانشناسی مشتری املاک ؛چگونه با مشتریان سر سخت برخورد کنیم؟

اصول و فنون مذاکره در املاک

۴. قواعد مذاکره  را به عنوان "قوانین رفتار مذاکره" در نظر بگیرید

اصولی که باید رفتار شما را از ابتدای هر مذاکره راهنمایی کند:

به طور واضح ، کامل و مکرر ارتباط برقرار کنید در روند معامله خیلی زود تصمیم نگیرید و ایده روشنی از گزینه های جایگزین داشته باشید از نظر "پای ثابت" به معامله نزدیک نشوید به یاد داشته باشید که نماینده مشاور است. مشتری باید تصمیم گیری کند به یاد داشته باشید که نماینده وکیل نیست از توهین به طرفین اجتناب کنید سعی کنید از رفتارهای مشکوک یا دست کم خودداری کنید سعی کنید صبور باشید و مشتری خود را نیز به انجام همین کار تشویق کنید

۵. تعیین مهلت ها

مهلت ها می توانند روی رویکرد طرفین در مذاکره تأثیر زیادی بگذارند. اگر طرف مقابل با مهلت مواجه است ، اغلب می توانید از آن به نفع مشتری خود استفاده کنید. انگیزه های مشتری خود و طرف مقابل را روشن کنید. تمام اطلاعاتی را که می توانید جمع آوری کنید.

بیشتر بخوانید: دوره آموزش املاک با تدریس مهندس ایمان خدابخش

نتیجه گیری:

بیایید با واقعیت ها روبرو شویم. هسته اصلی وظیفه امانت داری شما در قبال مشتری این است که سخت تلاش کنید تا بهترین قیمت را به دست آورید. این بدان معناست که اگر از مذاکره گریزان هستید، باید با آن مواجه شوید و از بهترین‌ها درس بگیرید. به قول معروف "هرگز از روی ترس مذاکره نکنید، اما هرگز از مذاکره نترسید." آیا می خواهید مذاکره کننده بهتری شوید؟ یک فنجان قهوه بگیرید، تلفن خود را خاموش کنید و بهترین استراتژی مذاکره املاک ما را، بررسی کنید.

تعداد نظرات : 18
  • بهزاد
    9 مرداد 1402
    6177737853 سلام خب این راهکارها زمانی موثر هست که بازاروضع ثابتی داشته باشه وقتی بازار بازار مکاره هست این روی هر ترفند ونتیجه ای رو بهم میزنه واصول معامله رو از منظر اعتماد خارج میکنه وفقط رو کم وزیاد قیمت زوم میشه
  • علی عباسی
    3 مرداد 1402
    عالی بود من الان خوندم خیلی انرژی مثبت گرفتم ممنون از آقای املاک
  • حمید اصلاحی
    18 تیر 1402
    مفید بود ولی کم
    ادمین آقای املاک
    18 تیر 1402
    سلام و عرض ادب در اپدیت های بعدی این مطلب تکمیل تر خواهدشد.
  • مهران
    8 اسفند 1401
    باسلام وخدا قوت ، عالی بود .ممنون
  • خلج
    1 آذر 1401
    بسیار عالی و آموزنده بود
  • سیدمحمودفاطمی
    21 آبان 1401
    عالی بود تشکر
  • سیدمحمودفاطمی
    21 آبان 1401
    مقاله کاربردی وعالی بود تشکر
  • املاک صدرا
    1 آبان 1401
    سلام و وقت بخیر. نکات خیلی خوبی بود .ممنون از زحمات شما 🙏🌷
  • اشراقی محمد ابراهیم
    8 مهر 1401
    سلام عالی و خوب بود متشکرم از آموزش آقای املاک انشالله که ادامه مطلب را بیشتر و عملیاتی تر وبه صورت گروهی و کارگاه‌های هم ادامه شود سپاس فراوان از تمام عزیزان دست اندر کاران این مجموعه. بخصوص جناب آقای مهندس ایمان خدابخش.
  • حسین سراج
    6 بهمن 1400
    عالی و بی نقص مثل همیشه .سپاس
  • لیلا
    21 دی 1400
    عااااالی بود
  • ابی جهانگیری
    21 مهر 1400
    سلام مثل همیشه عالی و پر قدرت همه مسایل مربوط به اتاق قرداد ذکر شده ممنون بابت همه انرژی خوبی که از تکس ها میگیریم ??
  • Zarvan
    21 مهر 1400
    واقعا مطلب خیلی مفید و کاربردی بود
  • حمید حیرت پور
    21 مهر 1400
    سلام وقت بخیر مطالب مفیدی در مقاله گذاشتید. یک مطلب دیگه ای هم که میشه به این موارد اضافه کرد. انتقال حس خوب به مشتری
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    با تشکر از تیم محترم آقای املاک و محتواهای آموزشی عالیتون ????
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    با سلام باتوجه به دیدگاه و نظرات مختلف در رابطه با روش و اصول صحیح مشاوره املاک با توجه به اصول و روش درست فنون مذاکره را اعلام نمودید و تشکر و منتظر اصول و استراتژی های مختلف در رابطه با روش کاری مشاور هستم خدا قوت براتون آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم دوستدار آقای املاک .میلاد داودپور?
  • ناصر صمدوند
    21 مهر 1400
    فکر میکنم این آموزش ها نه تنها برای مشاور املاک بلکه برای تمام بازاریها و کسانی که به تور مستقیم با مشتری در ارتباط هستند میتونه خوب و مفید باشه???
  • نیما نیک انجام
    21 مهر 1400
    سپاس گذارم از این که در مسیر بیزینس مدرن با آموزش های تخصصی و کارشناسی تون کمکمون میکنید???