صفر تا صد آموزش بازاریابی در اینستاگرام ؛ویژه آژانس ها و مشاوران املاک

صفر تا صد آموزش بازاریابی در اینستاگرام ؛ویژه آژانس ها و مشاوران املاک

27 اردیبهشت 1402

آموزش املاک

صفر تا صد آموزش بازاریابی در اینستاگرام ؛ویژه آژانس ها و مشاوران املاک

شما به عنوان مشاوران املاک باید تکنیک ها و روش‌های بازاریابی در اینستاگرام را بدانید تا بهترین نتیجه را از آن داشته باشید. به نوعی شبکه اجتماعی شما دارایی خالص شما است. در این مقاله از وبلاگ آقای املاک ما به شما استراتژی‌های اصلی کار با اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

ممکن است به این فکر کنید که "اینستاگرام برای املاک و مستغلات؟ واقعا؟ " بله واقعا. در اینجا دلیل آن را به شما خواهیم گفت. این که شما یک سال یا یک دهه مشاور املاک بوده اید، مهم نیست این موضوع را باید بدانید که مهمترین ویژگی در شغل شما در ارتباط بودن و ایجاد یک شبکه اجتماعی برای خود است. همانطور که می دانید خرید خانه بزرگترین هزینه در زندگی بیشتر مردم محسوب می شود. اینستاگرام با بیش از ۱.۱۶ میلیارد کاربر، یک فرصت طلایی و مناسب برای ایجاد بازاریابی و کسب‌وکارها فراهم کرده است. براساس آخرین آمارها حدود ۹۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک کسب‌وکار را در اینستاگرام دنبال (فالو) می‌کنند به همین دلیل رقابت زیادی میان کسب‌وکارها وجود دارد. درنتیجه باید قبل از ورود در این رسانه اجتماعی باید تکتیک‌های آن را به خوبی شناسایی کرد.

ایده برای مشاور املاک

شما به عنوان متخصصان املاک و مستغلات، باید مشتریان گذشته، حوزه نفوذ و مشتریان احتمالی خود را به طور روزانه درگیر کنید تا به این واسطه تجارت املاک خود را توسعه دهید. این افراد ممکن است خود شما را استخدام یا ممکن است به شما مراجعه کنند. با این اوصاف ، همان افراد ممکن است سایر مسکن ها را بشناسند یا بر اساس مارک تجاری شرکتی را انتخاب کنند. بعلاوه ، بسیاری از خریداران خانه ساعت ها وقت خود را برای خرید آنلاین خانه در وبسایت تخصصی ملکی مانند وبسایت آقای املاک می گذرانند به همین دلیل است که باید دائماً خود را به بازار عرضه کنید. در حالی که تماس های تلفنی و ایمیل هنوز برای بازاریابی املاک مهم هستند، اما رسانه های اجتماعی به شما این فرصت را می دهند که بازاریابی و فروش جذابی داشته باشید. احتمالاً شما قبلاً در فیس بوک فعالیت داشتید یا شاید کار با Linkedin را تجربه کرده اید.از طرفی توییتر نیز ارزش خود را دارد. اما وقتی به جذاب ترین پلتفرم رسانه های اجتماعی امروزی فکر می کنیم تنها اینستاگرام به ذهن ما می آید و بس.

بیشتر بخوانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

اینستاگرام املاک تهران

پیج اینستاگرام آقای املاک

پیج اینستاگرام آقای املاک به صورت کاملا حرفه ای و قوی نسبت به پیج های مشابه خود هم اکنون در حال فعالیت است اگر به پیج آقای املاک به نشانی mrestate.ir مراجعه کنید صحت این موضوع کاملا برای شما آشکار خواهد شد. مخاطب پیج آقای املاک تنها مختص به فعالان بازار مسکن نیست این پیج برای تمامی اقشار مورد استفاده قرار می گیرد.   اینستاگرام آقای املاک شما می توانید با یک سرچ ساده از مطالب مفید و کاربردی از جدیدترین اخبار مسکن،ارائه پیشنهادهای جذاب دکوراسیون منزل و نکات حقوقی ملک و نظر سنجی های و پرسش و پاسخ های گوناگون در حوزه املاک نهایت بهره را ببرید و به دانش خود بیفزایید.

همه چیز درباره اینستاگرام مشاور املاک

چرا اینستاگرام؟ آیا اینستاگرام واقعاً به نمایندگان املاک کمک می کند؟

قبل از استفاده از شبکه های اجتماعی برای شبکه سازی ، باید شبکه رسانه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید. اینستاگرام از لحاظ شیک بودن شهرت زیادی دارد ، در حالی که فیس بوک مکانی پر سر و صدا و شلوغ است و Linkedin مانند اینستاگرام مخاطب ندارد. با این حال ، از بین تمام کانال های رسانه های اجتماعی که ممکن است خریداران یا فروشندگان خانه در تعداد زیادی از آنها فعال باشند ، می توان گفت که وقتی میانگین نرخ مشارکت محتوای منتشر شده را بررسی می کنیم ، امروزه اینستاگرام جذاب ترین شبکه اجتماعی است. باور نمی کنید؟ سعی کنید همان تصویر را در حساب اینستاگرام و صفحه فیس بوک خود با تعداد دنبال کنندگان مشابه منتشر کنید و اعداد را مقایسه کنید. در بیشتر موارد ، محتوای اینستاگرام بیشترین چشم را برای شما به ارمغان می آورد.

اینستاگرام جایی است که مردم عاشق معاشرت هستند

از جهاتی ، اینستاگرام مانند تلویزیون در سال های گذشته عمل می کند. مردم برای مشاهده آنچه در جهان اتفاق می افتد وارد پلتفرم شده و با دوستان خود ملاقات می کنند. و به نوبه خود، چیزهایی که مردم در اینستاگرام یاد می گیرند یا مصرف می کنند به راحتی روی خرید آنها تأثیر می گذارد. این ایده فراتر از آکادمیک است. در واقع ، میانگین زمانی که کاربران اینستاگرام هر روز در آن وقت می گذرانند حدود ۵۳ دقیقه است. با سبک زندگی شلوغ امروزی ، این مقدار کمی است. و این مربوط به مدت زمان صرف شده در یک قسمت از برنامه تلویزیونی است. تبلیغات هم از نظر محتوای اجتماعی پولی و هم از نظر تأثیرگذار ، بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: آموزش ثبت آگهی ملکی در آقای املاک!

دلیل قانع کننده تر نیاز دارید؟ متوسط ​​زمان سپری شده در اینستاگرام تقریباً مشابه پیمایش روزانه شما در فیس بوک است. این درست است ، حتی اگر انواع محتوا در اینستاگرام و فیس بوک کمی متفاوت باشد ، و بسیاری از افراد بین افرادی که در هر کدام دنبال می شوند همپوشانی قابل توجهی دارند. در نهایت ، در حالی که شبکه های دیگر مانند فیس بوک ، Linkedin مهم هستند، اینستاگرام به سادگی بیشترین دید را در الگوریتم امروز خود به شما می دهد.

اینستاگرام به شما کمک می کند تا به جمعیتی دست پیدا کنید که املاک خریداری می کند

موضوع اینجاست اینستاگرام یک شبکه اجتماعی جدیدتر از فیس بوک است و به دلیل محبوبیت در میان جوانان شهرت دارد اگر فکر می کنید این جمعیت برای خرید خانه بسیار جوان است سخت در اشتباه هستید. در واقع ، انجمن ملی خانه سازان مطالعه ای در مورد مالکیت خانه انجام داد. آنها دریافتند که نزدیک به ۹۰ درصد از مردم دوست دارند صاحب خانه شوند ، اما آنها به جای ساختن یک خانه سفارشی ، بیشتر منتظر می مانند تا خانه ای کامل را بیابند.

اینستاگرام به شما کمک می کند تا بصری فکر کنید

اینستاگرام به شما کمک می کند تا بصری فکر کنید  و فروش خانه بصری است. سرانجام ، اینستاگرام شما را مجبور می کند که بصری بیندیشید و محتوای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و آن را در جاهای دیگر در رسانه های اجتماعی ، ایمیل ها یا وب سایت خود اجرا کنید. اینگونه به این موضوع فکر کنید: وقتی مردم در وبسایت آقای املاک به دنبال خانه می گردند ، تصاویر موجود را ورق می زنند. تکیه بر تک تصویر قدیمی و قیمت یک چیز است و مشاهده چندین تصویر تمام رنگ چیز دیگر. همانطور که می دانید ، مشتری معمولی املاک و مستغلات می خواهد خود و مبلمان خود را در یک خانه تصور کند. یکی از نکات جالب در مورد اینستاگرام این است که می توانید از تصاویر برای بیان داستانی در مورد آنها در خانه رویایی خود استفاده کنید. وقتی خریداران بالقوه این نوع خلاقیت را در بنگاه معاملات ملکی مشاهده می کنند ، به احتمال زیاد تلفن را بر می دارند و یا به شما پیام می دهند.

مردم با افرادی کار می کنند که آنها را می شناسند، دوست دارند و به آنها اعتماد دارند

وقتی این کار به درستی انجام شود ، نمایه اینستاگرام شما می تواند یک آهن ربا باشد تا نشان دهد شما کی هستید و چگونه در جامعه از کار خود حمایت می کنید. با هر پست اینستاگرامی، شما در حال ایجاد نوعی دانش دیجیتالی و اعتمادسازی هستید و زمانیکه با فردی ملاقات می کنید ، او از قبل از حضور در رسانه های اجتماعی شما آگاه شده است این ممکن است برای برخی دیوانه کننده به نظر برسد ، اما با توجه به اینکه ۲۲ درصد از جشن ها از طرف افرادی است که به صورت آنلاین ملاقات می کنند ، ایده آشنایی دیجیتالی با فردی و ایجاد رابطه عمیق از آن در جامعه امروز ما غیر معمول نیست.

چگونه می توانم یک حساب اینستاگرام برای املاک و مستغلات ایجاد کنم؟

آیا آماده آزمایش اینستاگرام به عنوان بخشی از تلاش ها در شبکه خود هستید؟ اولین قدم شما ایجاد حساب مناسب است. این حساب باید اهداف شما را در نظر بگیرد و شخصیت حرفه ای شما را نشان دهد. اگرچه استفاده از حساب های اینستاگرام رایگان است ، اما یک نکته مهم را باید در نظر گرفت.

حساب شخصی در مقابل حساب تجاری

اولین قدم شما این است که نوع حساب مورد نظر خود را انتخاب کنید. در اینستاگرام ، دو گزینه اصلی وجود دارد: شخصی و تجاری. برای اکثر متخصصان املاک ، معمولاً حساب شخصی بهتر است. دلیل این امر این است که اکثر الگوریتم های رسانه های اجتماعی حساب های تجاری را در نقطه ضعف قرار می دهند. با این حال ، ما متوجه شده ام که اینستاگرام به اندازه فیس بوک این کار را انجام نمی دهد. در مورد توصیه حساب شخصی  یک استثنا وجود دارد. اگر می خواهید تبلیغات پولی انجام دهید ، به یک حساب تجاری نیاز دارید. همراه با تجزیه و تحلیل پیشرفته تر اینستاگرام ، ممکن است تصمیم بگیرید که مجازات الگوریتم بالقوه ارزش کار کردن را دارد.

قبل از راه اندازی صفحه اینستاگرام خود باید چه کار کنم؟

راه اندازی صفحه اینستاگرام شما کمی پیچیده تر از ثبت نام است. در عوض ، شما نیاز به یک استراتژی برای توسعه شبکه خود و ایجاد نام تجاری خود دارید. به طور خاص ، از آنجا که شما نمی توانید یک شوخی خنده دار مانند فیس بوک ارائه دهید ، تمام محتوای شما باید بصری باشد. چند دقیقه وقت بگذارید تا موارد زیر را در نظر بگیرید این موارد به شما کمک می کند ایده های محتوا برای اینستاگرام را در ذهن خود مرور کنید.

نام تجاری شخصی خود را تعیین کنید

ابتدا به برند شخصی خود فکر کنید. به طور خاص ، باید بدانید نقاط قوت شما چیست و چه چیزی شما را از دیگران متمایز می کند. شما باید سعی کنید این عناصر را در محتوای خود ببافید. نام تجاری شخصی نیز تمایز است. بسیاری از افراد فقط با پوشیدن رنگهای خاص ، عکسبرداری در مکانهای خاص ، یا استفاده از فیلتر یکسان اینستاگرام یا از پیش تعیین شده Photoshop برای همه تصاویر خود ، محتوای اینستاگرام خود را متمایز می کنند. نام تجاری شخصی یک هنر است ، بنابراین اگر در اینجا نقاشی می کشید ، بیایید به راههای ساده تری برای فکر کردن در این مورد برویم.

چه اشتیاق های منحصر به فردی دارید که باید به اشتراک بگذارید؟

از آنجا که بسیاری دیگر از مشاوران املاک نیز از اینستاگرام استفاده می کنند ، شما باید شخصیت خود را به نمایش بگذارید. در واقع ، یکی از بزرگترین دلایلی که مردم برای ارتباط با دیگران دارند ، یافتن چیزی است که در آنها مشترک است. با به اشتراک گذاشتن احساسات خود ، شانس این را خواهید داشت که افراد در سطح شخصی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا به طور بالقوه در زمان مناسب با شما تجارت کنند.

هشتگ برای املاک

هشتگ های خود را فراموش نکنید

یکی از روشهای متداول که افراد محتوای جدید را در اینستاگرام پیدا می کنند ، کشف محتوای آنها است. این می تواند از طریق فید یک دوست اتفاق بیفتد ، اما از جستجوی ارگانیک نیز ناشی می شود. در اینستاگرام ، جستجو اغلب با هشتگ انجام می شود. به همین دلیل ، جای تعجب نیست که پست های اینستاگرام دارای هشتگ در مقایسه با پست های بدون برچسب ۱۲.۶ درصد مشارکت بیشتری دریافت می کنند. بهترین هشتگ برای جذب فالور

بهترین هشتگ برای جذب فالور

به چند ایده نیاز دارید؟ این هشتگ های محبوب املاک را در نظر بگیرید: منطقه: #شهرستان #شهر #محله تا کاربرانی که در انجمن شما جستجو می کنند بتوانند شما را پیدا کنند حرفه ای: #مسکن #نمایندگی #املاک و مستغلات #نام تجاری شما تا کسانی که به دنبال نمایندگی یا کارگزاری شما هستند بتوانند شما را پیدا کنند معامله ای: #خرید_فروش #رهن_اجاره #رهن #اجاره #آپارتمان_نوساز و...برای کمک به کسانی که به دنبال ملک نوساز یا اجاره یا خرید هستند سریعتر ملک خود را پیدا کنند! سبک املاک: # ساحلی # ویلایی #مدرن و...

چه تجربیات یا اطلاعات حرفه ای را می توانید به اشتراک بگذارید؟

به طور مشابه می توانید شخصیت و علایق و تجربه حرفه ای خود را به اشتراک بگذارید. این می تواند در صنعت املاک و مستغلات یا حتی خارج از آن باشد. به عنوان مثال اگر متخصص سرمایه گذاری در املاک و مستغلات هستید یا شاید قوانین مالیات بر املاک را بیشتر از هر کس دیگری درک کرده اید ، می توانید محتوای عالی را در فید اینستاگرام خود ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید.

چه کسی می تواند در محتوای خود از اکوسیستم یا جامعه خود استفاده کند؟

به عنوان یک مشاور املاک مهم نیست که به مشتریان در خرید ، فروش یا هر دو کمک کرده اید. مشتریان آینده می خواهند بدانند که شما می توانید به نتیجه برسید. اکثر مسکن ها در اینجا به توصیفات می پردازند. به جای یک توصیف ، به این فکر کنید که از خانواده ای خوشحال در مقابل خانه رویایی خود ایستاده اید و علامت "فروخته شده" برای شما دست تکان می دهد. قدرت بصری خود گویای آن است. فقط به مشتریان خود بسنده نکنید. اگر افرادی را در جامعه خود می شناسید که کارهای جالبی انجام می دهند، می توانید آنها را به عنوان بخشی از محتوای خود وارد کنید ، یا با آنها مصاحبه و یا محتوای آنها را به اشتراک بگذارید. به این ترتیب ، از طریق محتوا ، در واقع می توانید شبکه اجتماعی خود را بهبود بخشیده و به دنبال کنندگان خود محتوای ارزشمندی بدهید.

برای املاک چه چیزی باید در اینستاگرام ارسال کنم؟

هنگامی که حساب شما راه اندازی شد و ایده های محتوا را پشت سر گذاشتید ، زمان برنامه ریزی تقویم محتوایی می رسد. اول ، این اشتباه را نکنید که فقط محتوای حرفه ای منتشر کنید: محتوای شما باید ترکیبی از حرفه ای و شخصی باشد تا افراد را جذب کند و با ارسال مطالبی که تبلیغات را یکی پس از دیگری نشان می دهد ، آنها را دفع نکند. یکی از بزرگترین مزیت های اینستاگرام ، امکان برقراری ارتباط با افراد است. دوم ، بازار و تمرکز استراتژیک شما تعیین کننده بسیاری از محتواهایی است که از دیدگاه حرفه ای ارسال خواهید کرد. اگر فقط در یک منطقه ای که کنار ساحل است، می پردازید،انتظار داریم که بسیاری از مطالب شما در مورد شیوه زندگی در ساحل باشد.

سوم ، در نظر بگیرید که نام تجاری شخصی شما بسیاری از مطالبی را که از دیدگاه شخصی منتشر خواهید کرد تعیین می کند. به عنوان مثال ، یک پروفایل اینستاگرام عشق به غذا و فرهنگ ژاپنی را نشان می دهد. این به شما نشان می دهد که با من آشنا شوید و در عین حال با مشتریان من در آسیا ارتباط برقرار کنید. چهارم ، هنگام ایجاد استراتژی محتوای خود ، فراموش نکنید که چگونه می توانید ویدیو را در هر جنبه ای از آن بگنجانید. این امر به ویژه در املاک و مستغلات خوب کار می کند. در واقع ، یک مطالعه مشخص کرد که افزودن ویدئو به فهرست املاک و مستغلات بیشتر از مواردی که فاقد فیلم بودند، نتیجه بخش بود. سرانجام ، دنبال کردن سایر نمایندگان املاک و مستغلات که در حال حاضر در اینستاگرام خوب عمل می کنند ، ایده های مفیدی در زمینه محتوا برای الهام بخشیدن به شما ایجاد می کند. به طور خاص ، فقط با بررسی مشارکت که هر یک از پست های آنها به دست می آورد ، می فهمید که چه چیزی خوب کار می کند و چه چیزی خوب نیست.

مشاوران چقدر باید در اینستاگرام پست بگذارند؟

از آنجا که ایجاد و ارسال پست های اینستاگرام مشاور املاک ممکن است زمان بر باشد ، اکثر مردم می خواهند بدانند که چگونه باید این کار را انجام دهند. اکثر املاک و مستغلات می خواهند به اندازه کافی پست بگذارند تا توجه مردم را به خود جلب کنند ، اما نه آنقدر که وقت زیادی را صرف آن کنند یا پیروان خود را بمباران کنند. در بیشتر موارد ، ما ۳ سطح مشارکت را توصیه می کنیم: مبتدیان ماهانه یک بار برای عادت کردن پست می گذارند، کاربران متوسط ​​هفته ای یک بار و کارشناسان روزانه. همانطور که آشنایی خود را با اینستاگرام و موارد زیر افزایش می دهید ، ارزشمند است که بیشتر پست بگذارید. همچنین متوجه خواهید شد که تولید هر پست زمان کمتری خواهدبرد.

برای املاک چه چیزی را باید در اینستاگرام ارسال کنم؟

تصمیم در مورد اینکه چه چیزی در اینستاگرام خود برای املاک و مستغلات پست کنید بستگی به استراتژی محتوای شما دارد. با این حال ، محتوای کلی که می توانید ارسال کنید ، معاملات و مشتریان قبلی شما است که در آن می توانید داستان موفقیت آنها ، برخی از سوالات متداول ، املاک برای فروش ، هر چیزی در مورد شرکت املاک خود یا پستی که می تواند به کمک در حرفه شما هدایت شود ، به اشتراک بگذارید.

کدام شبکه اجتماعی برای املاک مناسب است؟

امروزه بسیاری از شرکت ها و آژانس های املاک از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. بر اساس یافته های گزارش انجمن ملی املاک و مستغلات ، ۷۷ درصد از املاکی ها به طور فعال از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی مشاغل خود استفاده می کنند و ۴۷ درصد از آنها متوجه می شوند که در مقایسه با سایر منابع ، بالاترین کیفیت را از رسانه های اجتماعی دریافت می کنند. تعیین این که کدام رسانه اجتماعی بهترین است دشوار است ، اما NAR گزارش داد که فیس بوک ، لینکدین و اینستاگرام بهترین گزینه برای بازاریابی هستند. آیا سوال دیگری در مورد اینستاگرام برای املاک و مستغلات دارید که ما آنها را پوشش نداده ایم؟ توصیه ای دارید که می خواهید بر اساس تجربیات منحصر به فرد خود اضافه کنید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. با تشکر!

تعداد نظرات : 14
  • مشاور املاک وصال
    5 دی 1402
    با سپاس از مطلب مفید شما
  • رضایی
    1 دی 1402
    سلام عالی بود سطح بالا و حرفه ای
  • جعفر ابی پور
    30 آذر 1402
    ممنون از اموزشتون واقعا آموزنده بود
  • حسن ایمانی
    28 مهر 1401
    با تشکر از آموزش‌های خیلی موثر و کاربردی شما آیا امکان تماس با شما هست
    ادمین آقای املاک
    28 مهر 1401
    سلام و عرض ادب دوست عزیز واحد پشتیبانی آقای املاک در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.
  • حجت
    14 مرداد 1401
    سلام وقت بخیر بیزحمت شماره واتساپی که دارید بشه از طریق واتساپ با شما ارتباط داشته باشیم برام ارسال بفرمایید باتشکر
    ادمین آقای املاک
    14 مرداد 1401
    سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی آقای املاک دوست عزیز در اولین فرصت از واحد پشتیبانی آقای املاک با شما تماس خواهند گرفت.
  • مرتضی جواهریان
    21 مهر 1400
    با تشکر از آموزش های عالی و کار آمد تو زمینه های مجازی. ممنون از شما???
  • نیما نیک انجام
    21 مهر 1400
    بسیا ر عالی، کار بردی . سپاس از مطالب تخصصی که به اشتراک میگذارید، خسته نباشید واقعاً آموزنده و کاربردی???
  • سینا نفری
    21 مهر 1400
    واقعا کاربردی و عالی بود
  • روزبه فعلی
    21 مهر 1400
    درود بسیار مطالب مفید و آموزنده ایی بود چرا که تبلیغات و بازاریابی اصلی ترین مرحله کسب درامد هست و باید با فکر و برنامه ریزی انجام شود سپاس از آقای املاک ??✨
  • جهانگیری
    21 مهر 1400
    سلام بسیار عالی ،بی عیب و نقص گویا امیدوارم بتونیم ،با مطالعات زیاد اعتماد از دست رفته این صنف در این صنف رو به متقاضی برگردونیم قبلا از جناب خدابخشی بابت زحماتشون برای اطلاع رسانی بی نهایت سپاسگذارم ?
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    بسیار عالی، مفید و کاربردی. امیدواریم تمام همکاران نتیجه های عالی بگیرن از این آموزشها
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    عالی بود راه اصولی و درست ?
  • تقوي
    21 مهر 1400
    مطالب بسيار عالي و اموزنده است ولي بنظرم براي بازخورد بيشتر بهت است مطالب در چند مرحله ارائه شود تا هم زمان و هم حوصله خواندن را در خواننده مطلب ايجاد كند سپاس از زحمات شما
  • Zarvan
    21 مهر 1400
    مرسی از اطلاعات خوبتون