روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر ؛ ویژه مشاوران املاک

روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر ؛ ویژه مشاوران املاک

21 شهریور 1400

آموزش املاک

روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر ؛ ویژه مشاوران املاک
در این مقاله از وبلاگ آقای املاک قصد داریم در مورد روش های جذب مشتری و روش های بازاریابی فروش ملک در املاک صحبت کنیم و در مورد روش های تبلیغات کم هزینه و البته موثر در شغل املاک با شما سخن بگوییم انجام دادن و رعایت این موارد می تواند برای جذب مشتری در شغل املاک تاثیر بسزایی داشته باشد اگر در این شرایط اقتصادی کشور و رکود حاکم بر بازار مسکن به دنبال جذب مشتری هستید این مقاله را از دست ندهید و تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید. اگر از روش های بازاریابی و تبلیغات در بنگاه املاک به درستی استفاد کنید می تواند درآمد شما را دو چندان کند.آژانس املاک بودن به این معناست که شما چیزی بیشتر از اموال را می فروشید ، در واقع شما رویاهای افراد را می فروشید. در حالی که این یک احساس عالی است ، جذب مشتری در املاک و مستغلات همیشه آسان نیست. برای سهولت این کار ، باید بهترین استراتژی های بازاریابی را برای جذب مشتریان بیشتر مشخص کنید. قبل از انجام این کار ، باید خود را با روندهای صنعت املاک آشنا کنید که تا به تلاش شما کمک کند.

در ابتدا چند سوال از شما می پرسیم؟

آیا شما از آن دست مشاورانی هستید که در بنگاه املاک خود منتظر مشتری می ماند؟ یا از آن دسته افرادی هستید ک به روش های مختلف مشتری جذب می کند؟ آیا تاکون از روش ارسال پیامک برای تبلیغات املاک خود استفاده کرده اید؟ آیا از مزایای استفاده از پنل اس ام اس برای املاک مطلع هستید؟

بیشتر بخوانید: روانشناسی مشتری املاک ؛چگونه با مشتریان سر سخت برخورد کنیم؟

بسیاری از مشاوران می نشینند و منتظر می مانند تا مشتری وارد بنگاه املاک شود، در مقابل مشاورانی هم هستند که به هر طریقی به تبلیغات و بازاریابی برای بنگاه املاک خود می پردازند. یکی از روش های تبلیغات ارسال پیامک می باشد، بسیاری از مشاوران املاک موفق و حرفه ای از این روش استفاده می کنند. با خرید پنل اس ام اس شما می توانید به راحتی به بانک شماره های محلی هر منطقه دسترسی و پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

۳ استراتژی در مورد نحوه جذب مشتری در املاک و مستغلات

خرید خانه در تهران

۱. از خدمات وبسایت آقای املاک استفاده کنید

امروزه  بیش از ۷۰ درصد افراد در وبسایت ها و اپلیکیشن های ملکی آگهی های خود را به ثبت می رسانند و در حال حاضر تعداد زیادی از اپلیکیشن و سایت های ملکی استفاده می کنند بنابراین ما باید در مورد نحوه استفاده از آن خدمات برای جذب مشتریان بیشتر صحبت کنیم.   روش های جذب مشتری در املاک   این استراتژی بازاریابی به منظور حفظ ارتباط در دنیای تکنولوژیکی که در آن زندگی می کنیم ضروری است. این امر به ویژه صادق است زیرا وبسایت های تخصصی ملکی مانند وبسایت آقای املاک پیشرو سیستم عامل های دیجیتال هستند. وبسایت و اپلیکیشن آقای‌ املاک سامانه‌ای پیشرفته است که می‌توان آگهی‌های ملکی و مشاغل ساختمانی خود را به صورت رایگان در آن ثبت کنید. از طرفی پنل آقای مشاور قابلیت های متنوع و ویژه ای را در اختیار مدیران و مشاوران املاک قرار داده است. برای آشنایی بیشتر از پنل آقای مشاور اینجا کلیک کنید.

۲. از رسانه های اجتماعی مانند یک حرفه ای استفاده کنید

رسانه های اجتماعی یک راه بسیار موثر برای تعامل با مشتریان فعلی و چشم اندازهای جدید ، بهبود درک برند شما و جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما است. همچنین به شما این امکان را می دهد که حضور آنلاین خود را برقرار کنید ، املاک خود را برای فروش تبلیغ  و خود را به عنوان یک متخصص در کانال ها معرفی کنید. ترفند این است که بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چگونه باید به آنها برسید. از رسانه های اجتماعی به عنوان پیوند ارتباطی بین شما و مشتریان خود برای بهینه سازی حضور آنلاین خود استفاده کنید. شما علاوه بر ارائه یک بستر مناسب برای نشان دادن عکس ها ، باید با پیروان خود گفتگو کنید ،و در همه تعاملات حضور داشته باشید.

۳. فیلم های با کیفیت بسازید

تولید ویدئوهای مربوط به املاک به شما کمک می کند در بین رقبای خود برجسته شده و مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. بر اساس مطالعه انجام شده توسط انجمن ملی املاک و مستغلات (NAR) ، مشخص شد که تنها ۱۱ درصد از فروشندگان از ویدئوهای املاک خود برای فروش آن استفاده می کنند ، با وجود این واقعیت که ۶۱ درصد از خریداران خانه معتقدند که فیلم ها یک ویژگی مفید برای استفاده هستند. برای به دست آوردن بهترین نتایج با استفاده از این ابزار ، فیلم های کوتاه و ساده با کیفیت ایجاد کنید تا توجه کسانی که آنها را می بینند بهتر جلب کنید. هرچه کوتاه تر و مستقیم تر، بهتر .

بیشتر بخوانید: مهارت های مذاکره ضروری که هر مشاور املاکی باید بداند !

با ایجاد محتوای باکیفیت و چشم نواز به یک سوپراستار املاک تبدیل می شوید تا خریداران احتمالی را به آنچه شما می خواهید علاقه مند کنید. مشاهده ویدئوهایی با بیش از یک پیام بسیار معمول است. اگرچه این ممکن است کارآمد به نظر برسد ، اما در واقع بینندگان را گیج کرده و آنها را دور می کند. آن اشتباهات را تکرار نکنید! محتوای خود را به ویدیوهای مختلف تقسیم کنید تا مطمئن شوید که در هر کدام یک موضوع کلی دارید.
پیش خرید آپارتمان در تهران

روش های جذب مشتری تلفنی

حالا رعایت چه نکاتی تعداد تماس های شما برای آگهی پیامکی را بیشتر می کند؟ ۱. متن پیام تبلیغات شما باید با کلماتی جذاب شروع شود و از طرفی کاملا ساده و روان باشد ۲. تمرکزتان را روی جزئیات آگهی بگذارید، با این کار خودتان را از رقیبان‌ متمایز خواهید کرد. ۳.هرچه در متن پیامک شما از کلمات قابل تجسم و تصویری استفاده شود، مخاطب بهتر با متن شما ارتباط برقرار خواهد کرد. ۴. حتما در متن پیامک آدرس، اسم املاک، نام مشاور و شماره تماس را درج کنید. تا مشتری از این طریق با شما ارتباط بگیرد. ۵.زمان مناسبی را برای ارسال پیامک در نظر بگیرید. ۶.برای پاسخگویی به تماس مشتری آمادگی کافی را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ۱۵ نکته کلیدی برای مدیریت زمان ؛ویژه مشاوران املاک

اکثر مشاورین املاک در سایت هایی آنلاین آگهی ملک مورد نظر را درج می کنند و منتظر می مانند تا کاربران با آنها تماس بگیرد. این تنها کافی نیست مشاوران باید در كار خود پیگیر تماس تلفنی باشند. پیشنهاد ما به شما مشاورین املاک چه مشاوران حرفه ای و یا مشاور املاک تازه کار این است که از خط اختصاصی پیامکی استفاده کنید و از مشتری درخواست کنید با ارسال کلمه کلیدی مشخص اطلاعات ملک مورد نظر را دریافت کند. این روش علاوه بر اینکه اسم املاک شما در ذهن مشتری را ماندگار می کند، می توانید به راحتی بانک شماره موبایل مشتریان را به صورت تفکیک شده برای رهن و اجاره و فروش جمع آوری کنید تا بتوانید به صورت هدفمند تبلیغات خود را انجام دهید. روش های جذب مشتری تکنیک های فروش تلفنی   یکی دیگر از مواردی که می توانید از آن استفاد کنید این است که در تبلیغات پیامکی خود از لینک وب سایت بنگاه املاک، پیج اینستاگرام و یا لینک کانال تلگرام و واتس آپ و... خود استفاد کنید تا متقاضی برای مشاهده تمامی موارد وارد لینک شما شود. با استفاد از همین روش می توانید با بازخورد خوبی مواجه شوید. دکتر فیلیپ کاتلر که یکی از بزرگان در عرصه بازاریابی است در کتاب مدیریت بازاریابی خود آمارو اطلاعات جالبی را نوشته است: به این آمار توجه کنید: یک مشتری ناراضی = ۱۰ مشتری رو ( میپرونه ) جذب مشتری جدید مساوی است با ۵ برابر از راضی نگه داشتن مشتری فعلی ( سخت تره ) هزینه کسب سود از مشتری جدید مساوی است با ۱۶ برابر سخت تر از راضی نگه داشتن مشتری ( فعلی) در ادامه این کتاب نوشته شده که: بازارهدفتون رو مشخص کنید که مشتری های شما چه کسانی هستند و از چه خصوصیاتی برخوردارند؟ یا اصلا دوست دارید با چه مشتری هایی کار کنید؟

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آموزش بازاریابی در اینستاگرام ؛ویژه آژانس ها و مشاوران املاک

اگر اطلاعی از بازار هدف و مشتری خود نداشت باشید مثل این است که در مدرسه پسرانه کفش دخترونه بفروشید! درسته که همه به کفش احتیاج دارند اما در مدرسه پسرانه نمی توانید مشتری پیدا کنید. در این کتاب در مورد بازاریابی قسمتی صحبت شده که : فرض کنید که شما فروشنده مغازه لوازم خانگی هستید اگر فقط اجناس برند داشته باشید قطعا مشتری های شما کسانی هستند که دنبال محصول برند می گردند یا اگه کالای ارزون قیمت بیارید مشتری هایی رو به خود جذب خواهید کرد که دنبال جنس ارزون هستند یا اگر تمام تمرکز شما بر روی فروختن محصولات با کیفیت است مشتری هایی خواهید داشت که دنبال جنس با کیفیت می گردند . در نتیجه این شما هستید که تصمیم می گیرید با چه مشتری هایی کار کنید و نکنید همین الان قلم و کاغذ بردارید و مشتری هاتون رو به چند دسته تقسیم کنید

به عنوان مثال

۱.مشتری هایی که دنبال جنس ارزان هستند ۲. مشتری هایی که کیفیت جنس براشون مهم است ۳.مشتری هایی که دنبال اجناس یا خرید قسطی هستند ۴.مشتری هایی که می خواهند از آشنا خرید کنند.

روش های افزایش مشتری

برای جذب مشتری نیاز داریم مشتری های فعلی خود را هم راضی نگه داریم از آنجایی که در حال حاضر در بازار رقابت زیاد شده در نتیجه مشتری حق انتخاب بیشتری داره ، پس مشتری از جایی خرید می کنه که به نفعش باشه  و مشتری از جایی خرید میکنه که سود بیشتر بهش برسه. بر خلاف تصور عموم رساندن سود بیشتر به مشتری تنها تخفیف دادن یا پایین آوردن قیمت ها نیست! بلکه بعضی موقع ها یه احترام ساده یا حتی یک تماس تلفنی کوتاه کاری خواهد کرد که مشتری تا زمانی که زندست شما رو فراموش نکنه .

تصحیح اشتباهات

یکی دیگر از روش ای افزایش مشتری تحصیح اشتباه است اگر اشتباه کردید؛ صادقانه بگویید . این طبیعی است که شما در بعضی موارد زمان معرفی محصول یک نکته را اشتباه می گویید یا حتی پول بیشتری می گیرید. اگر از همان ابتدا به آرامی حبت کنید و عذرخواهی کنید مشتری نه تنها ارام نمی شود بلکه شخیصت خود چند پله بالاتر خواهید برد.

نکته آخر

این را از یاد نبرید که موفقیت مشاور املاک در گرو جذب مشتری و افزایش معاملات ملکی است. از طرفی موفق ترین مشاوران املاک مشاورانی هستند که به روش های جدید تبلیغات و ایجاد اعتماد سازی افراد تسلط کامل دارند. اگر به دنبال موفقیت در این شغل هستید باید تلاش کنید نسبت به بقیه متفاوت تر عمل کنید و این چیزی نیست جز آگاهی از روش های گوناگون در جذب مشتری املاک مانند تبلیغات و فروش تلفنی و...