بازاریابی تلفنی املاک ؛ ۵ استراتژی برای مشاوران املاک مبتدی

بازاریابی تلفنی املاک ؛ ۵ استراتژی برای مشاوران املاک مبتدی

بازاریابی تلفنی املاک ؛ ۵ استراتژی برای مشاوران املاک مبتدی

شاید برای برخی از مشاوران املاک بازاریابی تلفنی کمی ترسناک به نظر برسد، اما این نوع بازاریابی یکی از بهترین تکتیک ها برای رشد کسب و کار نوپای املاک و مستغلات شما به شمار می رود. در ادامه این مطلب شما را با چند نکته مهم در بازاریابی تلفنی آشنا خواهیم کرد.

اگرچه بازاریابی تلفنی ممکن است سریعترین سرنخ ها را به ما ندهد، اما با گذشت زمان چیزهای با ارزش تری را در اختیار ما قرار خواهد داد . این یک استراتژی است که بسیاری از عوامل املاک آن را مثمر ثمر دانسته اند، به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کرده اند.

در حالی که تکتیک‌های دیگری برای دسترسی به یک گروه بزرگ‌تر در یک بازه زمانی کوتاه‌تر یا با تلاش کمتر (مانند تبلیغات در اینستاگرام یا کمپین پست مستقیم) وجود دارد، اما هیچ چیز مانند یک تماس تلفنی به شما امکان تعامل یک به یک را نمی‌دهد. از طریق بازاریابی تلفنی، می توانید ارتباطات شخصی ایجاد کنید، این یک امتیاز بزرگ در بازی بازاریابی املاک و مستغلات است.

علاوه بر گذراندن دوره های آموزشی بازاریابی تلفنی و خواندن مطالب مفید در این باره، شما باید به عنوان یک مشاور املاک روابط مشتریان خود را مدیریت کنید و برای پاسخگویی سریع به آنها به دنبال یک ابزار مناسب باشید. پاسخ سریع موجب می شود مشتریان درباره نیازهای خود با شما احساس راحتی کنند. همچنین این ارتباط در آینده به وفاداری شما نیز تبدیل خواهدشد. وبسایت های تخصصی که به صورت حرفه ای در کشور فعالیت دارند به خوبی می توانند نیاز مشتری های خود را پیش بینی کنند. به همین منظور وبسایت آقای املاک  در پنل تخصصی خود به نام پنل آقای مشاور به مشتریان خود امکان خرید و فروش املاک و سودآوری از طریق فرآیندهای موجود را ارائه می دهد تا آژانس ها و مشاوران املاک با ارائه این خدمات در معاملات سهم خود را از سود به دست آورند.

آموزش بازاریابی تلفنی

برای بازاریابی تلفنی باید هدف خاصی را دنبال کنید.

یکی ممکن است ارتباط با مشتری بالقوه ای باشد که به دنبال عرضه ملک خود در بازار است. یکی دیگر ممکن است فقط تماس گرفتن و دیدن اینکه آیا یک صاحب خانه به دنبال فروش در آینده است یا خیر. مهم نیست که از چه چه سناریویی استفاده می کنید، همه آنها باید چند عنصر اساسی داشته باشند:

۱. هدف: شما باید نتیجه تماس را مشخص کنید، خواه ملاقات با مشتری احتمالی باشد یا ایمن کردن یک فهرست
۲.مثبت اندیشی: باید از برقراری تماس خود خوش بین باشید و به مشتریان خود نشان دهید که مشتاق کار با آنها در بازار هستید.
۳.همدلی: حتی در تماس اول، باید ناراحتی مشتری بالقوه خود را به خوبی گوش کنید و به آنها نشان دهید که نقاط درد آنها را بهخوبی درک می کنید.
۴سوالات: از مشتری احتمالی خود سوال بپرسید تا در گفتگوی معنادارتری شرکت کنید و رابطه خود را با آن عمیق تر کنید
۵.ارزش: به جای فروش آنها در آژانس املاک خود، راه حلی برای مشکل آنها ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش مشاور املاک ؛ ۲۱ نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

آموزش بازاریابی تلفنی املاک

بازاریابی تلفنی موفق

اما برای بازاریابی تلفنی موفق،آگاهی از چند نکته الزامی است. در اینجا نحوه شروع تماس تلفنی با مشتریان برای مشاور املاک مبتدی آورده شده است:

۱.به لیست (تماس نگیرید) احترام بگذارید

بیایید این یکی را زودتر از سر راه برداریم: تا به حال در مورد رجیستری "تماس نگیرید" چیزی شنیده اید؟ این یک پایگاه داده سراسری از مشتریانی است که نمی توانید از طریق تماس تلفنی با آنها ارتباط برقرار کنید. بنابراین برای شما غیرقانونی است که با افراد موجود در لیست تماس بگیرید. و نادیده گرفتن این فهرست برای شما عواقب جدی به هماه خواهد داشت. شما باید حداقل در ماه روزی یک بار لیست داده ها را مشاهده و شماره تلفن های اخیرا اضافه شده رابررسی کنید.

۲.از ابزار CRM استفاده کنید

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management است. این ابزاری است که می توانید از آن برای سازماندهی مشتریان احتمالی در تماس خود استفاده کنید تا بدانید در آینده با چه کسی باید صحبت کنید. می توانید اطلاعات مربوط به آنها را دنبال کنید، از جمله اینکه چه زمانی تماس گرفته اید و در مورد چه موضوعاتی با آنها صحبت کرده اید یا یاد گرفته اید. همچنین می توانید یادآوری هایی را برای زمان تماس مجدد تنظیم کنید.

سرمایه گذاری در یک سیستم CRM، یادداشت های چسبناک در اطراف دفتر شما را به حداقل می رساند. شما هم به حافظه خوب نیاز نخواهید داشت. همه چیز در یک سیستم قابل اعتماد ثبت شده است که می توانید بارها و بارها به آن بازگردید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آموزش بازاریابی در اینستاگرام ؛ویژه آژانس ها و مشاوران املاک

۳.با چه کسانی باید تماس گرفت؟

قبل از اینکه حتی شروع به تماس کنید، ایده خوبی است که بدانید با چه کسی تماس می گیرید. برای تعیین گیرنده مناسب تماس خود، به این فکر کنید که چه کسی از موضوعی که ارائه می‌دهید بیشترین سهم و ارزش را خواهد برد.

برای صرفه جویی در وقت خود و همچنین آنها، با افرادی ارتباط برقرار کنید که به احتمال زیاد به خدمات شما نیاز دارند: خریداران خانه یا صاحب خانه. به چه کسی رسیدگی می کنید؟

اگر مشتری هدف شما خریدار خانه باشد، منطقی است که برای مثال، اجاره‌کنندگان را هدف قرار دهید. اینها افرادی هستند که تمایل زیادی به خرید خانه دارند.

اگر مشتری هدف شما یک مالک خانه است، منطقی است که فهرست های منقضی شده یا برای فروش توسط مالکان را هدف قرار دهید.

راه‌های مختلفی برای ایجاد فهرست مشتریان هدف وجود دارد، اما شاید ساده‌ترین راه پرداخت هزینه خدمات اشتراکی باشد که به شما امکان دسترسی فوری به مشتریان احتمالی را می‌دهد.

بازاریابی تلفنی موفق املاک

۴. در روز چند تماس تلفنی برقرار کنیم؟

شما باید حداقل دو ساعت در روز از تماس تلفنی خودداری کنید. رعایت این نکته برای مشاوران املاکی که به تازگی کسب و کار املاک و مستغلات خود را شروع کرده اند بسیار مهم است.دو ساعت ممکن است زیاد به نظر برسد، اما به شما امکان می دهد قلمرو زیادی را پوشش دهید. به عنوان یک مشاور املاک تازه کار، باید تا حد امکان از مزایای بیشتری بهره مند شوید . بازاریابی تلفنی به شما این امکان را می دهد .

حتماً زمانی را در تقویم خود برای برقراری تماس برنامه ریزی کنید. شما نمی خواهید این به یک نوع فعالیت "هز زمان که وقت دارم" تبدیل شود. باید وقت بگذارید و زمان خود را مدیریت کنید وگرنه همیشه کار دیگری برای انجام دادن پیدا خواهید کرد. فراموش نکنید که تماس تلفنی یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید در روزهای اولیه کسب و کار املاک خود انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ۱۵ نکته کلیدی برای مدیریت زمان ؛ویژه مشاوران املاک

۵.بهترین ساعت برای تماس تلفنی چه زمانی است؟

نمایندگان مختلف به این سوال پاسخ متفاوتی خواهند داد. در اینجا هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد، اگرچه تحقیقات نشان می دهد که بهترین زمان برای تماس تلفنی بین ساعت ۴ تا ۵ بعد از ظهر است. در حقیقت برخی بر این باورند که در این ساعات افراد آرام تر هستند و مشتریان احتمالی بیشتر به صحبت های شما گوش می دهند. دومین زمان مناسب، ساعت منتهی به ناهار، بین ساعت ۱۱ تا ۱۲ ظهر است.در مورد اینکه چه روزی از هفته تماس بگیرید، بهتر است اواسط هفته را برای بازاریابی انتخاب کنید. دوشنبه و سه شنبه بهترین پاسخ ها را دریافت می کنید در حالی که روز جمعه بدترین روز برای تماس تلفنی است.

سخن آخر

طبیعی است که در روزهای اول کاری خود برای برقراری تماس تلفنی با مشتریان دلهره داشته باشید. بالاخره در این فرایند ممکن است با واکنش های منفی مواجه شوید و یا حتی در ثانیه های اول از جانب آنها رد شوید .حقیقت موضوع این است که شما تعدادی نه های سخت دریافت خواهید کرد، اما چیزی که ارزش آن را دارد، فهرست مشتریانی است که در نهایت به آنها امتیاز خواهید داد. اینها افرادی هستند که در غیر این صورت هرگز نمی توانستید به آنها دسترسی پیدا کنید.

تعداد نظرات : 4