10 ایده برای پیشرفت در کار املاک
24 دی 1403
آموزش املاک

موفقیت در شغل املاک و مستغلات به عامل فردی و بازار بستگی دارد. به جای تلاش برای تعیین جدول زمانی موفقیت، کارگزاران املاک باید بر اطمینان از داشتن دانش غیرقابل انکار از بازار، آموزش غیرقابل مقایسه تمرکز کنند. اگر میخواهید به عنوان یک مشاور املاک موفق تر شوید، باید تلاش کنید تا جزو بهترینهایی باشید که این صنعت به شما ارائه میکند، این به معنای حفظ مداوم رویههای کسبوکارتان است، صرف نظر از اینکه چه مدت در آن کار میکنید. در اینجا ۵ ایده برای پیشرفت در کار املاک و رونق کسب و کار مشاوران و آژانس های املاک آورده شده است.
ایده برای پیشرفت در کار املاک
شما با آغاز ورود به شغل مشاور املاک میتوانید از همان ابتدا با ایجاد روابط جدید و بهبود قابلیت های خود، پاداش بزرگی دریافت کنید. مشاوران املاک مبتدی هنگامی که برای اولین بار شروع به کار میکنند، معمولا بیشتر بر روی افزایش آگاهی از برند، شبکه سازی با دیگران و ایجاد روابط حرفه ای و قوی با مشتریان خود متمرکز می شوند. چه در شرف اخذ مجوز املاک باشید و چه تازه کار خود را شروع کرده باشید،به عنوان یک مشاور تحلیل و بررسی چند نکنه میتواند به ایجاد اعتماد به نفس و درک بهتر شما در این حرفه کمک کند. ما در این مطلب، خواهیم گفت که چه راهکارهایی شما را به یک مشاور املاک موفق تبدیل خواهد کرد و 10 ایده را برای موفقیت در شغل مشاور املاک با شما به اشتراک گذاشته ایم.
طرح کسب و کار مشاور املاک
۱. در پنل آقای مشاور املاک همین حالا عضو شوید
ابزاری که برای اولین بار در کشور توسط وبسایت آقای املاک راه اندازی شد پنل آقای مشاوراملاک می باشد. آقای املاک در جهت رفع مشکلاتی که مشاوران برای اطلاعات مشتری و امنیت آن داشتند پنلی تخصصی به نام آقای مشاور املاک طراحی کرده که در آن تمام آژانس های املاک و مشاورین املاک می توانند با عضویت در آقای مشاور املاک از خدمات ویژه و منحصر به فرد مانند ایجاد پروفایل کاربری و ارسال آن به همراه کارت ویزیت دیجیتال، ثبت فایل به دو صورت ساده و پیشرفته، ثبت قراردادهای ملکی ، ثبت اطلاعات مشتری ها و تمام افراد مرتبط با املاک، نمایش پیام های ارسالی از سمت کاربران در پروفایل، گزارش گیری از تعداد و نوع فایل های ثبت شده، اضافه و حذف کردن مشاور (ویژه آژانس های املاک ) نهایت استفاده را ببرند.
همچنین آقای فایلینگ یکی دیگر از ابزارهای تخصصی پلتفرم آقای املاک در حال حاضر بهترین فایلینگ املاک می باشد.با آقای فایلینگ آژانس ها و مشاورین املاک به ویژه مشاورین خانم دیگر دغدغه ای در رابطه با پیدا کردن فایل ندارند. در واقع فایلی که آقای فایلینگ در اختیار کاربران قرار می دهد، همواره قوی ترین و بزرگ ترین فایلینگ موجود در بازار مسکن است چرا که تمامی فایل هایی که در فایلینگ دیگر سایت ها وجود دارد، در آقای فایلینگ به طور یکپارچه و به صورت یک پکیج جامع بارگذاری شده است.
برای اطلاعات بیشتر شما می توانید به صفحه معرفی وبسایت آقای املاک و آموزش گام به گام ثبت آگهی در وبسایت آقای املاک مراجعه کنید.
۲. دانش خود را از بازار افزایش دهید
دانش بازار یکی از بهترین شاخص های سطح تجربه و مهارت یک مشاور املاک است. در نتیجه، نحوه افزایش آگاهی خود از بازار به این بستگی دارد که آیا حرفه خود را شروع کرده اید، در صنعت مستقر شده اید یا قبلاً یک کارگزار کهنه کار بوده اید.
مشاور املاک مبتدی باید زمان قابل توجهی را صرف یادگیری در مورد ارزش خانه و شرایط فعلی بازار کند. با این حال ، مشاوران حرفه ای و باسابقه باید زمان بیشتری را صرف یادگیری و پیش بینی کنند اینکه چگونه قیمت خانه تحت تأثیر تغییرات در صنعت ، اقتصاد و منطقه قرار می گیرد، کنند اگر تازه کار خود را شروع می کنید ، ایجاد دانش پایه می تواند یک تلاش ترسناک باشد ، به همین دلیل است که بهتر است با نیازهایی که مشتریان از شما دارند ، شروع کنید.
شما میخواهید بدانید که در یک خانه استاندارد سه خوابه و دو حمام چه ویژگیهای مشابهی وجود دارد، زیرا این معیار اصلی جستجو برای اکثر خریداران شما خواهد بود. برای مشاور املاک معتبرتر، افزایش دانش ممکن است به معنای گسترش مرزهای بازار "محلی" باشد. دانستن میانگین قیمت فروش، میانگین تعداد فهرستهای جدید در هفته به شما کمک میکند تا بتوانید با خریدار یا فروشنده خود در مورد آنچه انتظار دارید آموزش و با آن ارتباط برقرار کنید.
افزایش دانش شما از بازار باید فراتر از اطلاعات موجودی و فروش برای کارگزاران باتجربه باشد. Stacye Pratt ، صاحب LSP Real Estate ، LLC در دنور ، کلرادو می گوید: "از نقاط داغ و موضوعات مربوط به هر جامعه خاص مطلع باشید." اگر میخواهید تخصص شما در کسبوکار برجسته شود، باید اخبار صنعت را در بازارهای ملی و محلی بخوانید و در مورد پروژهها یا روندهایی که ممکن است بر ارزش ملک تأثیر بگذارد بهروز باشید.
۳. با کلیشه های منفی درباره مشاوران املاک مطابقت نداشته باشید
متأسفانه، کلیشه های منفی زیادی در مورد مشاوران املاک وجود دارد. نمایندگان اغلب به عنوان افراد زورگو ترسیم می شوند که تنها پس از نصب تابلوی "فروش" در حیاط جلویی، با ۳ تا ۶ درصد از قیمت خرید فرار می کنند. اگرچه ما می دانیم که این باور در مورد اکثر عوامل سخت کوش نادرست است، اما مهم است که از این کلیشه ها آگاه باشید.
کار شما برای مبارزه با این مفروضات باید با اولین مکالمه ای که با مشتریان بالقوه دارید آغاز شود، به خصوص اگر از تماس سرد به عنوان وسیله ای برای تولید سرنخ استفاده می کنید. بلوم یکی از مشاوران املاک می گوید: "وقتی برای کسب و کار مشتری کار می کنم ، توپ را در زمین آنها قرار می دهم ، در حالی که هنوز کنترل خود را حفظ می کنم." من نظری خواهم داد مثلا "من نمی خواهم آن نماینده ای باشم که همیشه با شما تماس می گیرد، بنابراین فقط زمان مناسب برای برنامه ریزی این جلسه را به من اطلاع دهید ." در غیر این صورت، اگر از شما چیزی نشنیده باشم، سعی می کنم تا چند هفته دیگر با شما تماس بگیرم.»
بلوم همچنین این اطمینان را به مشتریان بالقوه میدهد که تنها برای گرفتن کمیسیون کار نمی کند بلکه علاقهمند به راهنمایی خریداران و فروشندگان در تمام زمینهها است. به هر حال ، موفقیت صفر تا صد مشاور املاک صنعت مستلزم این است که نمایندگان اعتماد مشتریان خود را جلب کنند. با اذعان به اینکه شما به عنوان مشاوراملاک از نگرانیهای رایج خریداران و فروشندگان آگاه اید و نشان میدهید که چگونه با کلیشهها متفاوت هستید، میتوانید این اعتماد را خیلی سریعتر ایجاد کنید.
ایده های جدید در مشاور املاک
۴. با دیگر مشاوران املاک همکاری کنید
اگرچه فکر تقسیم کمیسیون ممکن است باعث ناله کردن برخی از مشاوران شود، اما همکاری با سایر مشاوران املاک می تواند در نهایت به شما کمک کند که درآمد خود را افزایش و کسب و کار خود را توسعه دهید. آنها همچنین ممکن است تخصصی داشته باشند یا موقعیت هایی را پشت سر گذاشته باشند که شما تاکنون با آنها برخورد نکرده اید و می توانند بینشی در مورد آنچه که در صورت وقوع برای شما و بالعکس باید انتظار داشته باشید را ارائه دهند. مشارکت با سایر بنگاههای املاک مطمئناً به شما امکان میدهد از دانش بازار، تجربه و مشتریان آنها بهره ببرید. با کار روی یک تیم ، می توانید مهارت های جدیدی را بیاموزید ، منابع را جمع آوری کنید و حتی تعداد بیشتری از مشتریان را در یک زمان نشان دهید. برای انجام این کار ممکن است مجبور شوید کمیسیون هایی را به اشتراک بگذارید، اما به این فکر کنید که به واسطه آن چند کمیسیون دیگر به شما می رسد.
۵. یک مربی پیدا کنید
برای مشاوران تازه کار، کار بر روی یک تیم، ورودی عالی به صنعت و دسترسی به مشتریان بیشتری را فراهم می کند. با این حال، کار با یک مربی فرصتی برای یادگیری عملی فراهم می کند. داشتن یک مربی ارزشمند است. یک مربی می تواند دانش شما را در خارج از کتاب هوشمند به کاربردهای عملی سناریوهای مختلف که همیشه نمی توان با کتاب درسی آموزش داد، گسترش دهد.
بلوم بر این باور است که یکی از مزایای اصلی یافتن یک مربی، توانایی یادگیری در مورد سیستم ها و فرآیندهایی است که در حال اجرا هستند. افرادی که با مربیان کار می کنند اطلاعات لازم را برای برقراری ارتباطات واقعی و ایجاد ارتباط با مشتریان کسب می کنند.
۶. از اعتبار شرکت یا آژانس خود استفاده کنید
در صنعت املاک و مستغلات، شهرت از اهمیت بالایی برخوردار است، به خصوص که بسیاری از تجارت ها از طریق تبلیغات شفاهی ایجاد می شوند. شهرت شما ضروری است ، اما شهرت شرکت یا آژانس املاک شما نیز ضروری تر است. بهترین شرکت ها در حال حاضر یک برند معتبر دارند که مشتریان شما آن را می شناسند، حتی اگر نام شما را نشنیده باشند. بنابراین، استفاده از آن به شما امکان می دهد از اعتبار آژانس خود به نفع خود استفاده کنید.
علاوه بر این، با استفاده حداکثری از منابع شرکت خود، می توانید جنبه های تخصصی کسب و کار را بیاموزید این به شما امکان می دهد دانش و مهارت های خود را بهبود بخشید. «شرکتها معمولاً فروشندههایی نیز دارند که با آنها در ارتباط هستند، و شما میتوانید از طریق خدمات دیگری که ممکن است مورد نیاز باشد، درباره خرید و فروش خانه اطلاعات بیشتری کسب کنید. "در برخی از مواقع، شرکت ها آموزشی به شما ارائه می دهند که این مهمترین ابزاریست که می توانید به آن امیدوار باشید."
7. استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل هوشمند املاک
نظارت و مدیریت ملک چه یک واحد مسکونی باشد و چه کل ساختمان گاهی میتواند به طول بینجامد. در این میان ابزارهای هوش مصنوعی قادرند فرایند را از گردآوری اجاره گرفته تا درخواستهای تعمیر و نگهداری آسان تر کنند. معمولا مدیران املاک چندین کار کوچک و بزرگ را به طور همزمان با هم انجام میدهند، از نظارت به شکایات مستاجران گرفته تا رصد پرداختها. در اینجا یک ابزار هوش مصنوعی میتواند این روند کاری را خودکار کند، در وقت و هزینه صرفهجویی کند و در عین حال تجربه دلنشینی را برای مستاجران رقم بزند.
8.برنامه کاری خود را به به درستی مدیریت کنید
یک مشاور املاک موفق باید از همان ابتدا بیاموزد که وقت خود را به صورت موثر کنترل کند. توصیه می شود که فهرستی از وظایف خود فراهم کنید و در طول زمان از قبل تعیین شده، خیلی دقیق بر روی تکمیل آنها تمرکز کنید. چند مثال ساده برای شما آورده ایم:
فهرست پیگیری و نظارت مشتریان: جهت برقراری تماس با مشتریان، مالکان و دیگر همکارانی که احتمال دارد با آنها همکاری داشته باشید.
دوره ارزیابی و شناخت: در زمان آغاز به کار، انتظار میرود که مشاور املاک حداقل دو ساعت در روز را وقف این کار کند. پژوهش و تحلیل نیارها برای آغاز کسب و کار بسیار مهم است.
مدیریت برنامه ها: بازدیدها، جلسات و آموزش را از پیش مدیریت کنید. راهکارهایی را به اجرا درآورید که به شما این فرصت را میدهد که دستور کار هفته بعد را در آخر هفته مدیریت کنید.
9.تعیین اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت
نه تنها در شغل املاک بلکه در هر کسب و کاری، باید بدانید که چگونه می توان اهداف را به درستی تعیین کنید. اهداف به شما کمک میکند تا تمرکز بیشتری داشته باشید و همیشه در حال پیشرفت باشید.در شغل مشاور املاک، نیاز است که تعداد مخاطبین، فهرست ها، فاکتورها یا دیگر دادههای به دست آورده را، در نظر بگیرید. بنابراین اهدافی را برای هفته، ماه و حتی سال نیز تعیین کنید.
در شغل مشاور املاک جهت تعیین اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت باید در ابتدا یک چشمانداز کلی مشخص کنید و طبق آن، روند دستیابی را به بخش های زمانی تقسیم کنید. غالبا اهداف کوتاهمدت متشکل از یادگیری قابلیت های فروش، دانش از بازار مسکن، نحوه افزایش تعداد تماس و ملاقات با مشتریان است. در اهداف میان مدت شما میتوانید تمام تمرکز خود را بر روی ایجاد برند شخصی، توسعه شبکه های ارتباطی، همکاری با آژانس های املاک برند و معتبر و همچنین افزایش تعداد معاملات موفق بگذارید و در اهداف بلندمدت نیز باید به پایداری موقعیت شغلی حرفهای، تاسیس دفتر املاک مستقل، سرمایه گذاری در بازار مسکن و ... بپردازید. در مجموع در تمامی این اهداف ارزیابی مداوم نتایج و بازبینی اهداف طبق نوسانات بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
10. تبلیغات کنید
امروزه به دلیل کانال های ارتباطی بسیار متنوع، تبلیغات، بهترین روش برای معرفی کسب و کار افراد تلفی می شود. شما باید تبلیغات را به چشم یک سرمایه گذاری نگاه کنید نه هزینه. برای توسعه بازار کسب و کار و معرفی خود نیاز است بودجه ای را صرف تبلیغات کنید و با طراحی یک بنر حرفه ای و ساختن یک ویدئو قوی و آنلاین کردن آن افراد زیادی را به کسب و کار خود سوق دهید. تبلیغات موجب بیشتر دیده شدن املاک و خدمات مشاور املاک می شود. تبلیغات مداوم سبب ایجاد برند در ذهن مشتریان می شود. به طور مثال هنگامی که افراد نام یک مشاور املاک یا یک آژانس املاک را به مراتب مشاهده کنند، به همان میزان اعتماد بیشتری پیدا می کنند.


