مشاور املاک معتبر ؛ ۵ ویژگی که باید در مشاور املاک خود جستجو کنید!

مشاور املاک معتبر ؛ ۵ ویژگی که باید در مشاور املاک خود جستجو کنید!

27 اردیبهشت 1402

آموزش املاک

مشاور املاک معتبر ؛ ۵ ویژگی که باید در مشاور املاک خود جستجو کنید!

مشاور املاک معتبر باید ویژگی های خاصی را برای موفقیت در کار خود نشان دهد. خرید خانه ای جدید برای شما می تواند یک فرآیند طولانی و پر فراز و نشیب باشد ، مهم این است که یک مشاور املاک قابل اعتماد در کنار خود داشته باشید تا شما را در این فرایند مهم و البته هیجان انگیز راهنمایی کند. یک آژانس املاک و مستغلات باید برای پیشرفت، نقش های زیادی را با یکدیگر تطبیق دهد. از فروشنده تا مشاور و حتی یک دوست. شما به عنوان خریدار خانه باید برای یافتن یک مشاور املاک معتبر تمام جوانب را در نظر بگیرید و به دنبال مشاوری باشید که برای شما وقت کافی بگذارد و همچنین در یکی از بزرگترین مراحل زندگی در کنارتان باشد.

ویژگی مشاور املاک خوب

مسلماً همه بازارهای املاک یکسان نیستند، اما خریداران تمایل دارند قبل از تصمیم گیری در مورد اعتماد به یک مشاور املاک ، به دنبال موارد مشابه باشند. این ویژگی ها جزئیات زیادی را به مشتری می گوید که نماینده حتی نیازی به ذکر آنها ندارد. شما به عنوان مشتری باید از مشاوران املاک به عنوان کارشناسان "پشت صحنه" یاد کنید. آنها تحقیقات گسترده ای را انجام می دهند تا به تصمیم گیری مشتریان در هر مرحله از پروژه کمک کنند. به جای تمرکز بر یک معامله، وظیفه آنها اطمینان از موفقیت کلی سرمایه گذاری برای شما است. مشاوران املاک معمولاً در آژانس املاک یا به عنوان مشاور مستقل کار می کنند. غرامت آنها بستگی به نوع کار آنها دارد، اما اکثر مشاوران املاک پورسانتی کار می کنند.

بیشتر بخوانید:۱۰ ویژگی مهم که باید هنگام خرید خانه در نظر بگیرید!

پیش خرید آپارتمان در تهران

مشاور املاک معتبر در تهران کیست

مشخصات یک مشاور املاک خوب

یک مشاور املاک معتبر به مشتریانی که به دنبال خرید یا توسعه ملک هستند ، مشاوره و توصیه های تخصصی ارائه می دهد.  در ادامه این مطلب ۵ ویژگی که باید در مشاور املاک خود جستجو کنید برای شما ارائه داده ایم.

۱.مهارت های ارتباطی

هنگام خرید خانه ارتباطات نقش کلیدی دارند. به عنوان یک فروشنده یا خریدار خانه ، برخورد با مشاوری که ارتباط چندان خوبی با شما ندارد در برخی مواقع استرس زا خواهد بود. بازار املاک و مستغلات از نظر زمانی حساس است ، بنابراین شما به نماینده ای نیاز دارید که فوراً به شما وضعیت فعلی خرید و فروش ملک را اطلاع دهد تا به موجب آن بتوانید به سراغ ملک های دیگر یا خریداران احتمالی بروید. از طرفی بازار مسکن دائماً در حال تغییر است در نتیجه نماینده ای می خواهید که در تمام این مراحل شما را در جریان و آگاهی قرار دهد.

خرید خانه در تهران

۲.در رویکرد خود فعال هستند

یک آژانس املاک و مستغلات موفق نباید منفعل باشد. نیروهای بازار در عرضه و تقاضا باعث می شوند که یک آژانس املاک همیشه نیاز به فعالیت داشته باشد. فعال بودن به معنی پرش در هر پیشنهادی نیست ، بلکه به معنای مدیریت زمان برای اطمینان از پیشرفت شما است. عوامل فعال کسانی هستند که ارزش وقت مشتری خود را درک می کنند ، برای جلسات آماده هستند و در رسیدگی به درخواست های مشتریان فوریت و سرسختی نشان می دهند. شما به عنوان مشتری، که مهمترین فرد در این شرایط هستید باید دقت کنید که آیا مشاور املاک شما برای سوالات وقت می گذارد یا خیر؟

بیشتر بخوانید: وام خرید مسکن در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

۳.روابط را قبل از فروش قرار می دهد

یک مشاور املاک معتبر رابطه خود را با مشتری بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار می دهد. به همین دلیل انتخاب مشاور املاکی که مشتری خود را در اولویت کاری خود قرار دهد بسیار مهم است. به یاد اشته باشید که یک مشاور املاک خوب همیشه نیازهای مشتریان خود را به عنوان اولویت اصلی قرار می دهد، از آنجایی که خرید و فروش خانه در برخی مواقع یک فرآیند استرس زا می باشد بنابراین مشاور املاک باید اطمینانی حاصل کند تا مشتری احساس حمایت، امنیت و خوشحالی کند. اگر با مشاور خود رابطه قوی ندارید ،زمانیکه روند کار پیچیده تر و مشارکت بیشتر می شود ، همه چیز می تواند مشکل ساز شود. مشاور املاک شما باید معتقد باشد که این روابط جاری و پایدار است و باید فراتر از فروش اولیه باشد.

۴.یک شنونده خوب است

همانطور که گفته شد، نیازهای مشتری مهمترین مسئله در فرایند خرید یک خانه جدید است و یک مشاور املاک بزرگ و حرفه ای این را به خوبی می داند. شما به عنوان یک مشتری، باید بیشتر با مشاور خود صحبت کنید و مطمئن شوید که مشاور درخواستهای خاص شما را درک کرده است. یک نماینده خوب باید تمام سوالات را از شما بپرسد ،شما را از ابتدای روند کاری مطلع کند و آنها را پرورش دهد. نه برعکس. وظیفه مشاور املاک برآورده کردن نیازها و راهنمایی شما در تمام مراحل است ، بنابراین مهم است که فردی را پیدا کنید که به تمام خواسته های شما گوش دهد و در حد توان خود هر کاری از دستش برمی آید انجام دهد تا شما به رویاهای خود دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: وظایف اصلی و مسئولیت های کلیدی مشاوران املاک

پیج مشاور املاک در تهران _ آقای املاک

۵.جامعه را می شناسد و درک می کند

یک مشاور املاک معتبر از موضوعاتی که بازار مسکن و استراتژی قیمت گذاری یک جامعه را منحصر به فرد می کند، قدردانی و استفاده می کند. موفقیت از طریق شناسایی و توسعه و تمرکز در بازار املاک محلی حاصل می شود. در نتیجه ، این به مشاور املاک اجازه می دهد تا خود و دارایی شما را از رقبا متمایز کند. اگر به دنبال خرید خانه در منطقه ای خاص هستید ، باید با چند سوال از مشاور املاک دریابید که آیا اطلاعات کافی از آن محله یا منطقه را دارد یا خیر؟

آنها باید بتوانند به سوالات مربوط به امکانات رفاهی محله مانند مدارس ، رستوران ها ، دسترسی ، ترافیک و ... پاسخ دهند. خانه ای که می خرید اولویت اول در زندگی شماست ، اما محیط اطراف خانه نیز به همان اندازه مهم است. شما می خواهید در منطقه ای زندگی کنید که در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشید بنابراین مشاور املاک باید بتواند شما را در مورد بهترین محله ها آگاه کند چه برای خانواده های پرجمعیت که می خواهند نزدیک مدارس ساکن باشند چه برای یک زوج جوان که می خواهند نزدیک مرکز شهر مستقر شوند.

پیج مشاور املاک در تهران

پیج اینستاگرام آقای املاک به صورت کاملا حرفه ای و قوی نسبت به پیج های مشابه خود در حال فعالیت است اگر به پیج آقای املاک به نشانی mrestate.ir مراجعه کنید صحت این موضوع کاملا برای شما آشکار خواهد شد. مخاطب پیج آقای املاک تنها مختص به فعالان بازار مسکن نیست این پیج برای تمامی اقشار مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با یک سرچ ساده از مطالب مفید و کاربردی از ارائه اخبارهای به روز در حوزه مسکن تا پیشنهاد های جذاب دکوراسیون منزل، نکات حقوقی ملکی و آموزش مشاور املاک بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

اگر شما در بازار مسکن به دنبال خرید خانه یا فروش آن هستید با مراجعه به وبسایت آقای املاک که به عنوان سامانه‌ای پیشرفته مشغول فعالیت است، می توانید آگهی‌های ملکی و مشاغل ساختمانی خود را به صورت رایگان در آن ثبت کنید. آقای‌ املاک این امکان را فراهم کرده تا خریداران و فروشندگان آگهی‌های ملکی خود را جهت خرید و فروش و رهن‌ واجاره به صورت رایگان ثبت کنند.

تعداد نظرات : 15
  • ناشناس
    11 بهمن 1400
    جامع ترین مقاله تشکر❤
  • ehda hashemi
    11 بهمن 1400
    فوق العاده بود💙
  • نوین افشار
    11 بهمن 1400
    عالی بود و کاربردی
  • الناز بخشی
    11 بهمن 1400
    یواش یواش مشاورا هم دارن سعی میکنن تغییر کنن شکل قدیمی دیگه جواب نمیده
  • پریسا
    11 بهمن 1400
    جالب بود مرسی👍👍👍
  • سوسن آقاجانی
    11 بهمن 1400
    چه جالب بود ممنون
  • زروان صیاد
    3 دی 1400
    مرسی از مطالب مفید بر فایدتون در زمینه آموزش مشاورین املاک ک واقعا با زبانی ساده و بسیار کلیدی هست
  • داود نصیری
    3 دی 1400
    سلام ودرود خدمت شما مشاوری که به خواسته مشتری خودش به دقت گوش میده در همین فرصت کم آنالیز درست رو انجام میده و گزینه درست رو پیش روی مشتریش قرار میده یکی از مهمترین آیتم ها همینه ممنون مطالب عالی بود
  • علی منصوری
    5 آبان 1400
    به نکات ریزی اشاره کردید ، بینظیرید ❤️
  • آیلار هاشمی
    21 مهر 1400
    ممنون بابت آموزشهای مفید و کاربردیتون?????
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    آموزش و تکنیک کار مشاور املاک از نظر من بهترین تعریف رو از این موضوع داشتید و قابل تحسین هستید بسیار عالی???همراه همیشگی شما در آموزش املاک میلاد داودپور
  • بهروز فرجی
    21 مهر 1400
    ممنون از اطلاعات خوب و مفیدی که در اختیار ما قرار میدین.مچکرم.????
  • روزبه فعلی
    21 مهر 1400
    درود ممنون از مطالب آموزنده امیدواریم که بتونیم به این نکات دقت کنیم تا یک مشاور حرفه ایی باشیم ✨?? سپاس از آقای املاک
  • داود نصیری
    21 مهر 1400
    اولین پل ارتباطی در واقع اعتماد به مشاور ملکی هستش ممنون از مطالب خوبتون
  • ابی جهانگیری
    21 مهر 1400
    مطالب عالی بود با توجه به تجربه شما ،یک یک مطالب هم اموزندس هم بسیار کاربردی ممنون بابت زحماتتون