نکات معامله خانه نوساز ؛۱۰ نکته مهم که قبل از معامله خانه باید در نظر بگیرید!

نکات معامله خانه نوساز ؛۱۰ نکته مهم که قبل از معامله خانه باید در نظر بگیرید!

11 مهر 1401

دانستنی

نکات معامله خانه  نوساز ؛۱۰ نکته مهم که قبل از معامله خانه باید در نظر بگیرید!

خرید خانه نوساز برای همه ما لذت بخش است اما نکاتی هم وجود دارد که باید قبل از خرید ملک به ویژه ملک نوساز به آن توجه کرد. شاید برای بسیاری از شما این سوال پیش آید که به چه نکاتی باید توجه کرد؟ ما در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت. خرید خانه احتمالاً یکی از بزرگترین خریدهایی است که تاکنون انجام داده اید.در مورد خرید ملک ، منصفانه است که بگوییم این یکی از بزرگترین و پیچیده ترین تصمیماتی است که شما انجام داده اید. 

پیش خرید آپارتمان در تهران

خرید خانه در تهران

از نظر عینی، منطقی است که قبل از ورود به خط نقطه ، وقت خود را صرف کنید و تا جای ممکن دانش و بینش کسب کنید. برای اطلاع از جدیدترین قیمت آگهی های خرید و فروش خانه های نوساز در تهران ، قیمت خانه در غرب تهران و خرید خانه کلنگی در تهران می‌توانید به وبسایت آقای املاک که به عنوان تخصصی ترین و کاملترین وبسایت ملکی در سراسر کشور شناخته شده است مراجعه کنید.  

خرید خانه در تهران

نکات مهم در خرید خانه نوساز

در خرید خانه نوساز باید دقت بیشتری نسبت به خانه های چند سال ساخت داشته باشید زیرا خانه های چند سال ساخت به قول معروف امتحانشان را پس داده اند ولی خانه های نوساز مثل هندوانه در بسته می مانند ، پس باید سعی کنید قبل خرید خانه های نوساز و سند زدن، چند روزی برای بررسی بیشتر وقت بگذارید. ۱۰ مراحل زیر را انجام دهید تا شانس یک سرمایه گذاری عالی را داشته باشید.

۱.قیمت ملک

اولین قدم در انتخاب خانه یا آپارتمان نوساز ، تنظیم بودجه است. بدیهی است که شما باید خانه ای را در محدوده قیمت خود انتخاب کنید. اگر از ابتدا بدانید که به چه میزان حاضر به هزینه هستید ، برای انتخاب خانه دلخواهتان چند قدم جلو می افتید.بنابراین قبل از شروع به جستجو در املاک یا حتی حومه شهر ، مطمئن شوید که می توانید از پس هزینه های خود برآیید. قیمت ملک مورد نظر را با ساختمان مختلف اطراف آن مقایسه کنید تا اگر سازنده به شما پیشنهاد واقعی داده است ، از آن ایده بگیرید. با این کار می توانید زندگی خود را همانطور که می خواهید زندگی کنید.

نکات مهم قبل از خرید خانه نوساز

بیشتر بخوانید: قبل از خرید ملک کلنگی این ۶ مورد را بررسی کنید !

۲.محل آپارتمان

مهم ترین موضوعی که باید در هنگام خرید خانه در نظر داشته باشید، مکان آن است. در مورد منطقه محلی مورد نظر خود تحقیق کنید در هنگام خرید خانه نوساز وقت زیادی را صرف کنید درباره قیمت و روند املاک در منطقه محلی تحقیق کنید . برای اطلاع از آنچه که قرار است در منطقه محلی اتفاق افتد ، با آژانسهای املاک و مشاوران املاک  صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید که نحوه ارزیابی ویژگی ها و تفاوت آن با قیمت لیست را می فهمید.

شما می‌خواهید خانه‌ای در منطقه‌ای پیدا کنید که از آن نهایت لذت و بهره را ببرید، با در نظر گرفتن مواردی مانند رفت و آمد به محل کار یا مدرسه، مراکز خرید، و هر چیز دیگری که برای شما مهم است می توانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

منطقه ای که قرار است در آن اقامت کنید باید تمامی امکانات ، زیرساخت های فیزیکی و دسترسی به همه مکان های اساسی را داشته باشد. این عوامل به شما کمک می کند زندگی مسالمت آمیزی در خانه جدید خود داشته باشید. محل آپارتمان باید در مکانی امن و ایمن قرار گرفته باشد و برای خانواده هایی که در این آپارتمان زندگی می کنند امنیت ایجاد کند.

۳. بررسی امکانات خانه

پس از یافتن ملکی که به آن علاقمند شدید، اطمینان حاصل کنید که هیچ شگفتی پنهان ناخوشایندی ندارد. به دیوارها بزنید تا ببینید آیا توخالی به نظر می رسند یا خیر. آیا سرویس بهداشتی به درستی برافروخته می شود؟ آیا سیستم گرمایش / تهویه مطبوع کار می کند؟ آیا دودکش بالای شومینه کار می کند؟ فشار آب مشکلی ندارد؟ و...سوال کنید و از پرسیدن بیشتر نترسید.

توجه به سیستم گرمایش و سرمایش خانه

مطلوب بودن سیستم گرمایش و سرمایش خانه، ارتباط مستقیمی با میزان آرامش شما در خانه جدید خواهد داشت. از آنجایی که خانه نوساز است و از این نظر امتحان پس نداده، حتما وضعیت گرمایشی و سرمایشی خانه را بررسی کنید. اگر ساختمان مورد نظر شما شوفاژخانه دارد حتما سری به این بخش  بزنید و به تجهیزات مخصوصاً از نظر ایمنی نگاهی بیندازید. اگر هم خانه پکیج دارد حتما از فروشنده بخواهید که صحت عملکرد آن را تست کنید.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در بازار مسکن ؛ قبل از اقدام به این ۸ نکته توجه کنید!

در مورد سرمایش خانه نیز یادتان باشد، صاحبان خانه‌هایی که کولر گازی دارند، به مراتب پول بیشتری نسبت به خانه‌های دارای کولر آبی‌ برای برق پرداخت می‌کنند. از طرفی حواستان به فاصله محل قرارگیری کولر آبی تا کانال‌های داخل خانه‌های نوساز باشد. قطعا اگر فاصله زیاد باشد باید سازنده از کولر پرقدرت‌تری استفاده کند.

دقت به فشار آب خانه

یکی از مشکلات معمول بسیاری از آپارتمان‌های نوساز، فشار آب در واحدهاست. باید یکی از شیرهای آب را باز کنید تا ببینید حال و روز فشار آب از چه قرار است. اگر کم باشد از فروشنده یا سازنده ساختمان جدید باید بخواهید که منبع و پمپ کمک‌‌کننده نصب کنند.

۴.کیفیت ساخت خانه

زمینی که آپارتمان شما در آن ساخته شده بسیار حیاتی است. شما باید در مورد کیفیت خاک و توپوگرافی زمینی که خانه در آن ساخته شده است تحقیق کنید. طرح نیز باید کاملاً واضح از همه حقوق باشد و ثبت شود. قبل از خرید خانه نوساز، سند مالکیت باید با جزئیات تأیید و بررسی شود. در این سند کلیه جزئیات مربوط به حقوق ، مالکیت و تعهدات نسبت به ملک آورده شده است.

۵.توجه به وسایل کارشده

حتما نگاهی به شیرآلات آشپزخانه، دستشویی و حمام و مارک آن هم بیندازید. بی‌کیفیت بودن این شیرآلات، هم در آینده دردسر ساز خواهد بود و در نهایت شما را به خرج خواهد انداخت.

بیشتر بخوانید: خرید ملک قولنامه ای ؛ هر آنچیزی که باید بدانید!

این موضوع در مورد کلید و پریزهای استفاده شده در خانه هم اهمیت دارد. هرچقدر جنس آن‌ها بهتر باشد، هم خطر کمتری دارند و هم دیرتر آسیب می‌بینند. صحت عملکرد سیم‌کشی‌های برق خانه را حتما چک کنید تا بعداً با قطعی در بعضی از بخش‌ها مواجه نشوید.

۱.کمی آب در چاه‌های مختلف خانه بریزید تا مطمئن شوید هیچ کدام از این آب‌راه‌ها گیر نیست.

۲.از مناسب بودن سیستم تهویه دستشویی و حمام هم مطمئن شوید.

۳.پس از بررسی سیستم فنی خانه و قطعیت خرید از وجود مدارک و جواز ها اطمینان حاصل شود

قیمت خرید خانه در تهران

۶. با متخصصان باتجربه کار کنید

با چنین خرید بزرگی منطقی است که خود را با افراد متخصص محاصره کنید. دقیق ترین و با مجوزترین بازرس خانه را که می توانید پیدا کنید استخدام کنید تا هر مسئله ای را که به طور بالقوه ممکن است در نهایت به تعمیراتی پرهزینه تبدیل شود ، مشخص کند. برای اطمینان از اینکه امور مالی شما متناسب با نیازهای شما ساخته شده است ، با یک کارگزار وام مسکن کار کنید و در مورد واقعیت های مالکیت خانه با یک مشاور مالی صحبت کنید. برای جلوگیری از درگیری ، مطمئن شوید که وکیل شما نیز نماینده فروشنده نیست.

۷. از عقل خود استفاده کنید، نه از قلب خود

بسیاری از خوبی های زندگی ناشی از پیروی از قلب شما است. مالکیت املاک بندرت یکی از آنهاست. اگر از نظر شما معامله درست نیست ، از کنار رفتن نترسید. موردهای دیگری نیز وجود خواهند داشت. به یاد داشته باشید که این یک معامله مالی است و شرایط شما باید رعایت شود.

۸. تا آنجا که می توانید مذاکره کنید

به عنوان یک خریدار، باید احساس کنترل داشته باشید و به نوعی که با مذاکره قوی چیزی برای از دست دادن ندارید. تا آنجایی که می توانید مذاکره کنید. اگرچه ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون  اضافه تر ممکن است در طرح کلی زیاد به نظر نرسد ، اما وقتی با یک معامله ۹ یا ده رقمی روبرو هستید ، همه اینها جمع می شود.

بیشتر بخوانید: ۷ عاملی که بر ارزش یک ملک تاثیر می گذارند

۹.خود را تحت فشار قرار ندهید

همیشه به یاد داشته باشید ، بنگاه های معاملات املاک فروشندگان خبره ای هستند و آنها برای فروشنده کار می کنند. معمولاً فروش آنها با بالاترین قیمت ممکن به نفع آنها است. برای دستیابی به این هدف ، ممکن است شما را تحت فشار قرار دهند تا "قبل از اینکه شخص دیگری آن را ببرد" پیشنهادی را ارائه دهید. اگر احساس عجله کردید ، عقب بروید. اگر وقت بگذارید و آن را به درستی و عینی در نظر بگیرید ، تصمیمی می گیرید که پشیمان نشوید.

۱۰.توجه به پروانه ساخت و سند

یکی از شایع‌ترین مشکلات خانه‌های نوساز، آماده نبودن پروانه ساخت و سند آن‌هاست. برخی از این خانه‌ها ممکن است در مراحل اخذ گواهی پایان کار باشند و این یعنی ممکن است تا مالکیت قطعی خانه نوسازتان راه درازی در پیش داشته باشید. قبل از آنکه پای قراردادتان را امضا کنید حتما درباره داشتن پروانه ساخت، سند تفکیکی و زمان قطعی انتقال سند مطمئن شوید. اگر خانه‌ای پروانه ساخت و تقسیم نامه نداشته باشد، خرید آن را توصیه نمی‌کنیم چون علاوه بر این که متراژ دقیق ساختمان هنوز مشخص نشده ممکن است به دلیل برخی تخلفات، هزینه‌های جدیدی تراشیده شود یا ساختمان نیازمند عملیات اصلاح و بازسازی باشد.

سخن آخر:

سرمایه گذاری در آپارتمان های نوساز یکی از مهمترین تصمیمات زندگی شماست و احتمالاً ایده ای است که شما از همان جوانی در ذهن خود پرورش داده اید. سالها پس انداز و برنامه ریزی را نمی توان در هنگام تصمیم گیری نهایی رها کرد. از این رو، لازم است قبل از جهش و انتخاب ، تمام نکات احتمالی را در ذهن داشته باشید. از آنجایی که خرید خانه نوساز ممکن است شامل گرفتن مقدار زیادی وام باشد، به دنبال آن اقساط ماهیانه از درآمد شما خارج می شود ، پس باید بیشتر مراقب باشید.

تعداد نظرات : 5
  • صالحی
    16 آذر 1402
    با سلام اگه بخواهیم وکیل حقوقی با ما همراه نوشتن قراداد بیایند چگونه تست؟
    ادمین آقای املاک
    16 آذر 1402
    برای دریافت اطلاعات و اخذ راهنمایی های، وکلای ملکی و کارشناسان حقوقی وبسایت و سوپر اپلیکیشن آقای املاک آماده ارائه دیدگاه های موثر و مشاوره می باشند. با ورود به صفحه اصلی وبسایت آقای املاک، در قسمت ثبت درخواست، بر روی گزینه مشاوره حقوقی کلیک نمائید و پس از نوشتن درخواست خود، آن را ثبت نموده و منتظر پاسخ کارشناسان ملکی ما در سریع ترین زمان و به بهترین شکل ممکن بمانید.
  • محمد ابراهیم اشراقی
    3 اسفند 1401
    سلام مطالب مرتبط وعالی بود . کارشناسان وجالب و جذاب ممنون از زحمات همه دست اندرکاران مجموعه
  • اصغرغلامی
    21 تیر 1401
    بازهم دقیق و کامل خداقوت
    ادمین آقای املاک
    21 تیر 1401
    ممنون از شما بزرگوار
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    بسیار عالی ?
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    بسیار نکات خوب و مفیدی بود ، تشکر از تیم محترم آقای املاک