قبل از خرید ملک کلنگی این ۶ مورد را بررسی کنید !

قبل از خرید ملک کلنگی این ۶ مورد را بررسی کنید !

1 مرداد 1401

ملکی

قبل از خرید ملک کلنگی این ۶ مورد را بررسی کنید !

خرید ملک کلنگی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد در واقع مزایای خانه های قدیمی غیرقابل انکار است اما با این وجود بسیاری از خریداران خانه ، آپارتمان های نوساز را به خانه های کلنگی ترجیح می دهند. خرید یک خانه قدیمی می تواند یک سرمایه گذاری عالی برای افراد باشد، به ویژه برای افرادی که برای اولین بار قصد خرید خانه دارند. در طی مراحل خرید؛ همانطور که باید نکات مهم و ضروری خرید خانه نوساز را در نظر بگیرید باید قبل از خرید ملک کلنگی در ابتدا این ۶ نکته مهم را مورد بررسی قرار دهید.

ملک کلنگی چیست؟

منظور از ملک کلنگی ملکی است که قابل سکونت و زندگی نمی باشد. به تعبیری به املاکی که فرسودگی در بنا و تاسیسات ساختمانی و همچنین عمر بنای بیش از ۳۰ سال را دارند، املاک کلنگی می گویند. املاک کلنگی بیشتر مورد توجه افرادی که برای خرید خانه سرمایه کافی ندارند، قرار می گیرد در حقیقت هدف از خرید ملک کلنگی پس انداز و کنار گذاشتن سرمایه لازم برای ساختن ملک نوساز می باشد. 

خرید خانه در تهران

قیمت ملک کلنگی در تهران

خرید ملک کلنگی همیشه یک فرصت خوب برای سرمایه گذاری ملکی به شمار می رود. چرا که این املاک علاوه بر سود بالا و بر خلاف واحدهای نوساز،به مرور زمان کاهش قیمت پیدا نخواهدکرد. اگر شما قصد خرید خانه‌های کلنگی را دارید بهتر است در ابتدا هدف خود را از خرید و سرمایه‌گذاری در ملک های کلنگی مشخص کنید.

برای کسب اطلاع از به روزترین آگهی ملک های کلنگی در تهران به وبسایت آقای املاک مراجعه کنید.

عکس از خانه های قدیمی و کلنگی

نکات مهم خرید خانه کلنگی

پیش خرید آپارتمان در تهران

۱.برقی و لوله کشی قدیمی یا غیر استاندارد

سیم کشی و به روزرسانی لوله کشی هر دو پروژه گران قیمت و گسترده ای هستند، به همین دلیل بسیاری از خانه های قدیمی هنوز دارای سیم اصلی لوله و لوله های چدنی هستند. هر دو خطرات ایمنی دارند ، زیرا یک سیستم الکتریکی قدیمی می تواند باعث آتش سوزی شود و از طرفی لوله های خورده منجر به نشت و ضعف جریان آب می شوند. سن سیم کشی و لوله ها را ارزیابی کنید و از آخرین زمان به روزرسانی آنها سوال کنید. اگر خانه از سیستم های اصلی برخوردارند، از هزینه تعویض آنها باخبر شوید.

۲.رادون در خانه

رادون ماده ای سرطان زا است که در اثر تجزیه طبیعی اورانیوم در خاک ، آب و سنگ ایجاد می شود. وقتی این اتفاق در طبیعت می افتد ، از بین می رود و هیچ تهدیدی ایجاد نمی کند. اما اگر رادون در یک خانه گیر کند ، برای انسان خطرناک می شود. بسیاری از خانه های قدیمی بیشتر در معرض تجمع رادون می باشند. انجام آزمایش رادون قبل از خرید خانه قدیمی امری ضروری است. خوشبختانه آزمایش های رادون ساده و ارزان هستند. اگر سطح رادون در خانه بالا  باشد ، چندین روش تایید شده برای کاهش آن وجود دارد. 

۳.توجه به مواد خطرناک

در خانه های قدیمی احتمالاً مواد خطرناکی از جمله سرب و آزبست وجود دارد. این سرب می تواند به محیط و سیستم آب نشت کند و باعث ایجاد مشکلات قابل توجهی در سلامتی شود. اگر قصد بازسازی خانه های قدیمی را دارید ، باید توجه داشته باشید که خانه های کلنگی احتمالاً حاوی این مواد خطرناک هستند. قبل از خرید ، ممکن است بخواهید خدمات حذف رنگ سرب و هزینه های از بین بردن سقف ذرت بو داده و سایر مواد بالقوه حاوی آزبست را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در ملک ؛ ملک اداری بهتر است یا مسکونی؟

۴. توجه به درختان قدیمی 

برخی از خانه های قدیمی دارای درختان کهنسال هستند. ریشه های این درختان می توانند برای شما مشکلاتی را ایجاد کنند. ریشه‌های بلند درختان کهنسال می‌تواند به سمت سیستم‌های لوله‌کشی و پایه‌های خانه رشد کند و آنها را بشکند.در نتیجه تعویض لوله ها می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد.

۵.نگرانی های بنیادی یا ساختاری

با گذشت زمان، حتی خانه های کاملاً مستحکم نیز می توانند شکاف و ناهمواری هایی را در دال پایه ایجاد کنند. این می تواند باعث خوردگی ، پوسیدگی خشک ، آسیب رطوبت و سایر خطرات شود. هنگام بازرسی از خانه قدیمی ، درها و پنجره هایی را که به راحتی گیر می کنند ، ترک های قابل مشاهده دیواره ، ترک خوردگی کاشی و کف های ناصاف را بررسی کنید ، زیرا اینها نشانه های اصلی مشکلات زیرسازی می باشند. بسته به وسعت مسائل ساختاری ، تعمیرات بنیادی ممکن است  افزایش یابد اگر خانه مورد نظر شما ایراد اساسی دارد اما هنوز قصد خرید آن را دارید ، در مورد هزینه های تعمیرات به قیمت خرید مذاکره کنید یا هزینه های تعمیر اضافی را در بودجه خود محاسبه نمایید.

۶.نکات مربوط به بازرسی در منزل

هنگام خرید خانه به ویژه خرید خانه قدیمی تا زمانی که بازرسی از خانه به صورت حرفه ای انجام نشود،معامله ای انجام نخواهید داد این یک پیش بینی استاندارد در قرارداد فروش است. در صورت وجود مسئله مهم یا خطرناک در خانه ، این شرایط غیرمجاز باید به شما امکان این را بدهد که یا از قرارداد خارج شوید یا در مورد تعمیرات آن مذاکره کنید. فراتر از بازرسی استاندارد در منزل ، ممکن است سایر بازرسی های تخصصی مانند بازرس موریانه یا ارزیابی سقف را در نظر بگیرید. اگر بازرس نگرانی های مهم یا تعمیرات لازم را آشکار کرد ، شما می توانید دوباره در مورد قیمت خرید مذاکره کنید و از فروشنده بخواهید تعمیرات را انجام دهد یا قرارداد را فسخ کند. به یاد داشته باشید ، بازرسی در منزل برای محافظت از شما و اطمینان از درک هرگونه خطرات احتمالی ایمنی در خانه قبل از خرید طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آشنایی با تهاتر و معاوضه املاک

عکس از ملک های کلنگی تهران

مزایای خرید خانه قدیمی چیست؟

خرید یک خانه قدیمی  یک حرکت هوشمند در بازار مسکن است. در اینجا برخی از مزایا برای شما ارائه شده است:

۱.قیمت خرید پایین تر

هزینه خانه های قدیمی کمتر از خانه های جدید است زیرا کمتر به روز شده اند - و در برخی از بازارهای املاک و مستغلات کمتر مطلوب هستند. به طور کلی ، یک خانه مدرن و جدیدتر که هم اندازه یک خانه قدیمی در همان منطقه باشد ، هزینه بیشتری خواهد داشت.

۲.ویژگی های منحصر به فرد خانه های کلنگی

امروزه بسیاری از خانه های جدید به صورت خوشه ای یا توسعه یافته ساخته شده اند. نتیجه؟ آنها تا حد زیادی یکسان به نظر می رسند. یکی از مزایای عمده خرید خانه کلنگی ، داشتن فضای زندگی است که متفاوت تر به نظر می رسد. شما ممکن است در حمام اصلی خود از طرح کف باز یا وان جکوزی استفاده نکنید ، اما در عوض ممکن است از قالب تاج منحصر به فرد ، پنجره های خلیج جذاب و یک وان پنجه پا ، لذت ببرید.

۳.خانه های قدیمی کیفیت بهتری در ساخت و ساز دارند

بسیاری از خانه هایی که امروزه ساخته شده اند دارای مصالح سازنده هستند که نه تنها ارزان به نظر می رسند بلکه به راحتی نیز تخریب می شوند و در نتیجه نیاز به تعمیرات و نگهداری دارند. یکی از مزایای نهایی خرید یک ملک قدیمی این است که شما می توانید در ساخت و تولید مواد بهتر عمل کنید. برخی از خانه قدیمی با گچ و تراش ساخته شده اند و از نظر ساختاری از ساختمان های گچ بری خانه های مدرن مقاوم ترند. این مواد قدیمی همچنین مانع صوتی و عایق بندی بهتری را ایجاد می کنند و این به نوبه خود می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ویژگی مهم که باید هنگام خرید خانه در نظر بگیرید

۴.تبدیل خانه کلنگی به خانه ای مدرن

ترکیب قدیمی و جدید می تواند فوق العاده باشد. شما می توانید با خریدن یک خانه قدیمی و ترکیب آن با یک خانه جدید و مدرن ، حتی یک قدم دورتر از آن ایده را بردارید. چرا که نه؟ تمام قوانین را از پنجره به بیرون پرتاب کنید و هر دو خانه رویایی خود را  فوق مدرن و فوق العاده قدیمی ادغام کنید. البته ، این نوع طراحی قطعاً به معماران و سازندگان بسیار ماهری نیاز دارد که بتوانند رویاهای مدرن شما را بردارند و آنها را به درستی با معماری باستان ادغام کنند. اگر عاشق خانه ای قدیمی شده اید ، در نظر داشته باشید که یک افزودنی مدرن اضافه کنید که تمام نیازهای دنیای شما را برآورده کند.  

۵.سرمایه گذاری خوب

خرید ملک کلنگی یک سرمایه گذاری خوب محسوب می شود. چرا که گذشته از متراژ بزرگتر، عرضه خانه های قدیمی در حال حاضر رو به اتمام است،.با این حال، تقاضا هنوز وجود دارد. بنابراین، اگر قصد خرید یک ملک کلنگی را دارید، مطمئن شوید که با افراد دیگری که دارای املاک مشابه در آن منطقه هستند، صحبت کنید و از آنها بپرسید که آیا ارزش خانه‌هایشان در سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده یا خیر.

تعداد نظرات : 9
  • اصغرغلامی
    20 تیر 1401
    خیلی عالی و آموزنده ممنون
  • داود نصیری
    15 آذر 1400
    واقعا مطالب جذاب بود ممنون
  • مهسا رمضانی
    12 آذر 1400
    خیلی موضوعات جالبی خوندم و کلی اطلاعات به دست آوردم یه سری مسائل رو اصلان نمیدونستم 👍🏽✅
  • علی منصوری
    11 آذر 1400
    چقدر عالی و کامل اشاره کردید ... واقعاً مفید بود
  • مهندس بهروز نوروزی
    11 آذر 1400
    با سلام و احترام و عرض خدا قوت دارم خدمت مدیریت محترم سایت آقای املاک ، اطلاعاتتون فوق العاده مفید و کاربردی بود . سپاس از زحمات بی دریغتون🌹🙏
  • you movies
    21 مهر 1400
    سایت خیلی خوبی دارید امیدوارم موفق باشید https://youmovise.com/
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    با سلام من چند وقتی هست که همراه شما هستم با توجه به مطالبی که اطلاع رسانی میکنید و با توجه به اطلاع رسانی هایی که در مورد املاک انجام میشه بنظرم بسیار واقعی تر و کاربردی تر در زمینه املاک و تا میتونید مطالب خودتون رو در زمینه بیشتر کنید و من واقعا از شما بابت این همه اطلاعات در حوزه املاک و مستغلات از شما تشکر و واقعا برای شخص بنده اطلاعاتتون کاربردی بوده و ممنونم از شما❤
  • ابراهیم ازمیرلی
    21 مهر 1400
    عاااااالی چقدر مطالب مفیدی گذاشتین , لایک دارید واقعا❤❤❤
  • محسن فرزام فر
    21 مهر 1400
    با سلام خدمت مدیریت و گروه آی تی آقای املاک تشکر میکنم بابت اطلاعات درمورد خانه های کلنگی...اولین بار بود این اطلاعات را مطالعه میکردم و خیلی خیلی برام مهم و اهمیت زیادی داره برای کاری که بصورت حرفه ای دارم انجام میدم..