۱۰ اشتباهی که مشاور املاک مبتدی انجام می دهد!

۱۰ اشتباهی که مشاور املاک مبتدی انجام می دهد!

4 اردیبهشت 1401

آموزش املاک

۱۰ اشتباهی که مشاور املاک مبتدی انجام می دهد!

ما در این مطلب ۱۰ اشتباه رایجی را که هر مشاور املاک مبتدی می تواند مرتکب شود را گردآوری کرده ایم تا ضمن افزایش مشتریان در زمان و هزینه خود نیز صرفه جویی کنند.

آموزش مشاور املاک مبتدی

مطمئناً همه ما از اشتباهات خود درس می گیریم. تجربه و یادگیری می توانند معلمان فوق العاده ای برای ما باشد بنابراین دانش به دست آمده و تصحیح اشتباهات بسیار ارزشمند است. با این حال ، وقتی صحبت از تجارت به میان می آید ، دانستن این که اشتباهات رایج چیست و چگونه می توان از آنها جلوگیری کرد ، برای شما بسیار موثر و البته از طرفی نیز هزینه بر خواهدبود. ما در ادامه این مطلب چند اشتباه رایجی را که هر مشاور املاک مبتدی می تواند مرتکب شود را برای شما گردآوری کرده ایم.

۱.عدم آگاهی از پوشش مورد نیاز خود

با محافظت نکردن از خود، تمام کارهای سخت را در معرض خطر قرار می دهید. این را بدانید که قبل از شروع اولین روز کاری یا پذیرفتن اولین مشتری، به چه پوششی احتیاج دارید ، به عنوان مثال چقدر هزینه برای شروع کار در شغل مشاور املاک لازم دارید. گزینه های پوشش را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید همه فعالیت هایی که در آینده نه چندان دور انجام می دهید همگی تحت پوشش قرار می گیرند. برای کمک به درک نیازهای شخصی خود، در پنل تخصصی آقای مشاور همین حالا عضو شوید.

برای آشنایی بیشتر از پنل آقای مشاور اینجا کلیک کنید

۲.عدم طرح تجاری برای جذب مشتریان املاک

هر کسب و کار جدید ی، صرف نظر از اینکه چیست ، به یک طرح تجاری نیاز دارد. یک برنامه تجاری خوب باید شامل اهداف کوتاه مدت و بلند مدت ، اهداف مالی پیش بینی شده ، هزینه های پیش بینی شده و روش های دقیق کسب سرمایه لازم برای شروع و حفظ تجارت باشد. اگر نوشتن یک طرح تجاری املاک خارج از محدوده دانش شما است ، آن را کنار نگذارید. در عوض فردی را پیدا کنید (خواه یک همکار حرفه ای یا یک مشاور مالی) که می تواند به شما در ایجاد و تنظیم طرح تجاری مناسب  کمک کند. بدون آن ، شما پایه و اساس مناسبی برای شروع و رشد یک تجارت و حرفه موفق ندارید.

۳. عدم بودجه کافی برای ایجاد مشاغل املاک و مستغلات

شما باید مقدار مناسب پول را در زمان مناسب داشته باشید. شما باید حداقل سه ماه پس انداز در اختیار داشته داشته باشید، علاوه بر سرمایه ای که برای شروع و حمایت از تجارت رو به رشد خود نیاز دارید. بسیاری از مردم این سرمایه را از طریق پس انداز به دست می آورند ، در حالی که دیگران به دنبال وام تجاری هستند. هر کدام که برای شما قابل اجراست ، مطمئن شوید که این پول را نه تنها برای شروع تجارت ، بلکه در کل سال اول و پس از آن هزینه خواهیدکرد.

اشتباهات مشاور املاک مبتدی

۴. عدم مدیریت مالی

مدیریت انتظارات مالی و عاطفی شما بسیار حیاتی است، به ویژه اینکه موفقیت در املاک یک شبه اتفاق نمی افتد. مطابق با برنامه کسب و کار و بودجه کافی ، باید آماده باشید تا در مراحل اولیه کسب و کار خود کار کنید ، جایی که سود فوراً در دسترس نیست. به طور متوسط ​​، یک مشاور املاک مبتدی در دو ماه اول فعالیت تجاری خود فروش نخواهد داشت. اکنون این واقعیت را بپذیرید پس از درک این واقعیت می توانید از قبل برای آن برنامه ریزی کنید.

۵.بازاریابی اشتباه

راه اندازی یک کسب و کار املاک جدید به معنای آگاهی کامل از مشتریان هدف شما است. هنگام نشستن برای نوشتن طرح کسب و کار خود ، یک برنامه بازاریابی نیز تهیه کنید. برخی از مشاغل جدید دریافتند که بهترین راه برای این کار استخدام یک آژانس بازاریابی است. قبل از تأمین بودجه ، دریابید آیا این مسیری است که می خواهید طی کنید یا خیر ؟ و آیا نیاز به بودجه ای برای آن دارید؟

بشتر بخوانید: مشاور املاک تازه کار ؛ ۱۴ نکته آموزشی برای مشاوران مبتدی

هنگام ترسیم برنامه بازاریابی خود ، شامل موقعیت منحصر به فردی که در بین رقبای محلی خواهید داشت (چه چیزی شما را متمایز می کند) ، چگونه برای مشتریان احتمالی تبلیغ می کنید ، در کدام رسانه تبلیغ می کنید ، برای خرید یا یادگیری به چه ابزارها یا منابع نیاز دارید. برای استفاده و غیره؟

۶.همسویی خود را با تیم املاک انجام دهید

متحدان خود را عاقلانه انتخاب کنید. تعداد زیادی از مشاوران املاک مبتدی و کارگزاران وام مسکن در شروع یک کسب و کار جدید هیجان زده می شوند و کار اصلی را برای تعیین اینکه آیا افرادی که قرار است با آنها کار کنند برای آنها مناسب است یا خیر، انجام نمی دهند. شروع یک تجارت جدید با شخصی بسیار شبیه به ازدواج است. افرادی را که با آنها کار خواهید کرد یا بستگی به آنها دارد را بشناسید. اطمینان حاصل کنید که نقاط قوت ، ضعف ، سابقه حرفه ای و شخصیت آنها را مدت ها قبل از سخت شدن کار می دانید.

۷.عدم ادامه تحصیل

تنها به این دلیل که شما در حال حاضر صاحب یک کسب و کار هستید ، شما را به هیچ وجه نزدیک به تحصیل نمی کند. هنگامی که صاحب مشاغل را به عنوان خود اضافه می کنید ، کلاس ها ، سمینارها و دوره های توسعه حرفه ای همه چیزهایی هستند که باید به دنبال آنها باشید. گواهینامه ها و حتی مدارک کارشناسی ارشد وجود دارد که می توانید آنها را کسب کنید.

نحوه کار مشاور املاک مبتدی

۸.عدم استفاده از مشاوران با تجربه

شما به عنوان یک مشاور املاک مبتدی لازم نیست راه‌هایی که دیگران رفته‌ اند را از اول طی کنید. حداکثر استفاده را از تجربیات مشاوران باسابقه ببرید، از بنگاه‌های املاک گرفته تا همکاران و سازمان‌های حرفه ‌ای همه و همه منابعی هستند که شما به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بیشتر سراغ کسانی بروید که در کار املاک موفق بوده‌اند و از آن‌ها بخواهید شما را راهنمایی کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه پس از یک سال درآمد مشاور املاک مبتدی دو برابر می شود؟

۹. هرگز به مشتری قولی ندهید

شتریان مایوس که خانهٔ مورد علاقه ‌شان را نگرفتند، از شما در برابر دیگران تعریف خواهند کرد ؟بهتر است به جای این جمله که (این خانه‌ را برایتان می‌گیرم) بگویید: خوشحالم که خانه مورد علاقه‌تان را یافته‌اید! هر کاری که از دستم برآید برای به نتیجه رسیدن این معامله انجام می‌دهم. همچنین می ‌توانید برای اطمینان خاطر مشتری بگویید: اگر پیشنهادتان قبول شد، می‌توانید وارد مرحله معامله ملک شوید، در غیر این صورت بگذارید یک بار دیگر مذاکره را انجام دهم.

۱۰.مجهز نبودن در کار

داشتن ابزار مناسب برای انجام کار مشاور املاک مبتدی و حتی یک متخصص املاک و مستغلات همه چیز است. بسیاری از افراد معتقدند یک برنامه داده قوی ، یک رایانه لوحی برای نشان دادن لیست مشتریان با یک سرور گردش کار ایمن در شغل املاک مهم هستند. با یک همکار حرفه ای صحبت کنید تا دریابید که آنها چه ابزارهایی را بیشتر به شما توصیه می کنند.

آیا با راه اندازی کسب و کار املاک و مستغلات خود چیزی آموخته اید؟ آیا در مورد اشتباهات رایجی که در بالا ذکر کردیم سوالی دارید؟ ما می خواهیم از شما بشنویم! در قسمت زیر نظرات خود را به ما اطلاع دهید.

تعداد نظرات : 13
  • فاطمه اصغریان فرگی
    17 آبان 1402
    خیلی استفاده بردم واز خدا میخوام که کمکم کن تا در این راه موفق بشم
    ادمین آقای املاک
    17 آبان 1402
    برای شما آرزوی پیشرفت و موفقیت روز افزون را داریم.
  • علی شکاری مشاوراملاک اقیانوس
    8 دی 1401
    بنام خدا بسیارعالی بود،انشاا...همیشه سربلندوموفق باشید. درمیزمذاکره بیشترازکدام کلمه هاویاجمله هااستفاده کنیم.
    ادمین آقای املاک
    8 دی 1401
    سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی آقای املاک دوست عزیز در قسمت آموزش املاک وبلاگ ما کلی مطالب آموزشی برای مشاوران املاک ارائه شده. شما می تونید در رابطه با موضوعی که مطرح کردید مقاله متقاعد سازی مشتری رو مطالعه بفرمایید. آدرس مقاله: https://mrestate.ir/wblog/moteghaed-saziye-moshtari
  • سبحان فرخنده
    25 مهر 1401
    مطالب مفیدی میزارید،بنده مدیر املاک هستم تو محموداباد.به جرعت میتونم بگم تعدادی از مشاوران من با مطالب سایت شما حرفه ای شدن نیاز به زحمت من نبود
    ادمین آقای املاک
    25 مهر 1401
    سلام و عرض ادب بسیار خرسندیم که شما و مشاوران املاک شما از مطالب آموزشی ما راضی بودند. به امید موفقیت روز افزون
  • والکی
    12 مرداد 1401
    سلام بزرگواران. بخاطر راه اندازی چنین اپلیکیشنی به شما تبریک می گویم. اما در مورد فایلهایی که بارگزاری می کنید بیشتر دقت کنید. روی املاک پرند کار می کنم و قیمت چند ملکی که گذاشتید بیش از ده درصد از بازار واقعی گران‌تر هستند
    ادمین آقای املاک
    12 مرداد 1401
    سلام خدمت شما کاربر گرامی آقای املاک از لطفی که به مجموعه آقای املاک دارید سپاسگزاریم اما ما در قیمت ملک ها دخالتی نداریم و مشاوران املاک این قیمت ها رو بارگزاری می کنند.
  • میلاد درویش
    10 اردیبهشت 1401
    می تونست موفید تر و بهتر باشه .
    ادمین آقای املاک
    10 اردیبهشت 1401
    سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی ممنون از اینکه مطلب ما رو مطالعه کردید در آپدیت های بعدی مطالب مفیدتری برای شما ارائه میکنیم تا نظر شما رو جلب کنه ارادتمند شما تحریریه وبلاگ آقای املاک
  • ابی جهانگیری
    21 مهر 1400
    سلام مثل همیشه مطالب عالی و کار بردی هستن ??
  • ایواش
    21 مهر 1400
    بسیار سپاسگزارم که به صورت رایگان مطالب ارزشمندی رو مطرح می‌کنید
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    بسیاری از این اشتباهات به طور روزمره اتفاق میوفته و به نوعی نهادینه شده در مشاورین متاسفانه، که با آگاهی و آموزش قطعاً برطرف خواهد شد. ممنون از شما و آموزشهای خوب شما
  • aftabi
    21 مهر 1400
    بسیارعالی و آموزنده??
  • داود نصیری
    21 مهر 1400
    یا سلام ممنون از از کار گروه آقای املاک مطالب بسیار مفید بود
  • Zarvan
    21 مهر 1400
    واقعا مفید بر فایده ، ممنون از اشاره به نکات با اهمیتتون
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    بسیار جالب اشتباه متعددی وجود دارد که مشاورین انجام میدن به چه نکات قابل توجهی اشاره کردید بسیار ممنون و سپاسگذار .میلاد داودپور??
  • رسول امانی
    21 مهر 1400
    خیلی عالی مطالب بسیار مفید و آموزنده سپاس فراوان از مجموعه آقای املاک