چگونه در شغل مشاور املاک درآمد زیادی کسب کنیم ؟

چگونه در شغل مشاور املاک درآمد زیادی کسب کنیم ؟

چگونه در شغل مشاور املاک درآمد زیادی کسب کنیم ؟

در این مقاله درباره راه های کسب در آمد مشاور املاک ، شغل مشاور املاک ، وضعیت آینده شغل مشاور املاک و وضعیت کار شغل املاک با شما صحبت خواهیم کرد لطفا تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید.

شغل مشاور املاک

مشاغل املاک و مستغلات جزو با ارزش ترین مشاغل در دنیا محسوب می شود. بنابراین برای یک آژانس املاک و مستغلات ، زمانی که نوبت به درآمد شغل مشاور املاک یا بنگاه املاک می شود، موقعیت ها کمی محدود می شود. هرچه ملک های بیشتری بفروشید ، پول بیشتری به عنوان پاداش بدست می آورید. اما متاسفانه اکثر بنگاه های معاملات املاک به دلیل عدم مهارت فروش در رسیدن به اهداف خود موفق نمی شوند. یکی از دلایل آن این است که آنها روش های مختلف فروش املاک را جستجو نمی کنند. درآمد شغل مشاور املاک به دلیل گسترش سریع بازار مسکونی و تجاری املاک نسبتاً آسان است. فقط کافی است کمی باهوش باشید تا خریداران بالقوه خود را متقاعد کنید.

جهت مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در کامرانیه کلیک کنید. 

بیشتر بخوانید: دوره آموزش املاک با تدریس مهندس ایمان خدابخش

بازار املاک و مستغلات فرصت های فروش زیادی را به مشاوران املاک می دهد. اندازه این بازار را می توان از این واقعیت سنجید که بر اساس اعلام بانک مرکزی، در سال ۹۹ مجموعاً ۸۳ هزار و ۳۳ فقره معامله مسکن انجام شده است از این آمار مشخص است که دامنه عظیمی برای کسب درآمد در مشاغل املاک و مستغلات وجود دارد. به همین دلیل است که شغل یک آژانس املاک و مستغلات یک کار پرسود تلقی می شود یک مشاور املاک ماهر می تواند در ظرفیت های مختلف مانند کارگزار و حتی یک مدیر برای فروش املاک کار کند. اگر تخصص کافی داشته باشید ، این یک فرصت طلایی و پر سود برای شما خواهد بود.

وضعیت آینده شغل مشاور املاک

سناریوی فعلی املاک و مستغلات با انتخاب مسیر آنلاین توسط مشاغل کمی تغییر کرده است.از اوایل دهه ۹۰ اتفاقی عظیم در بازار مسکن رخ داد و آن چیزی نبود جز تزریق تکنولوژی به بازار مسکن؛‌ با همه گیر شدن اینترنت و به دنبال آن با روی کار آمدن وبسایت ها و اپلیکیشن های ملکی شفافیت زیادی در حوزه املاک و مستغلات شکل گرفت به گونه ای که آگهی های ملکی از روش سنتی خارج و به شیوه ای مدرن (آنلاین) تبدیل شد . به همین ترتیب شما می توانید با انتشار آگهی های ملکی خود در وبسایت های تخصصی املاک مانند وبسایت آقای املاک مخاطبان ملکی را به سمت خود سوق دهید. تعداد بسیار کمی از بنگاه های املاک و مستغلات از این وضعیت برخوردار هستند. به همین دلیل بیشتر مشاوران املاک در این زمینه با مشکل روبرو می شوند و از راه های سختی درآمد کسب می کنند.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در کیش کلیک کنید. 

بیشتر بخوانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

میانگین درآمد مشاور املاک

وضعیت کار در مشاور املاک

افراد از طیف های مختلف اجتماعی ، آموزشی ، مالی و ... ترجیح داده اند که یک مشاور املاک شوند. بنابراین ، آرزوهای آنها بسیار متفاوت است. برخی از آنها واقعاً می خواهند نام و آوازه خوبی از خود به جا بگذارند ، در حالی که بسیاری دیگر مانند افراد بازنشسته ممکن است فقط برای گذراندن وقت و پیدا کردن برخی از دوستان به یک مشاور املاک تبدیل شوند. در نتیجه اهداف آنها با یکدیگر متفاوت است. دنیای املاک و مستغلات بازیگران مختلفی دارد از جمله ارزیابان، بازرسان مسکن ، مدیران املاک ، پیمانکاران ، بانکداران  و همچنین خریداران و فروشندگان احتمالی. اما کارگردانان معاملات املاک و مستغلات معمولا افرادی هستند که روند کار را هماهنگ می کنند مانند: بنگاه های معاملات ملکی و کارگزاران. یک آژانس املاک خوب بازیکنان مختلف را برای تحقق یک معامله موفق هماهنگ می کند. در مراحل مختلف روند ، مشاور املاک یک فروشنده ، یک وکیل خریدار، یک تحلیلگر ، یک مدیر بازرگانی ، یک مشاور ، یک مذاکره کننده و یک بازاریاب است.

اما اگر می خواهید یک آژانس املاک و مستغلات راه اندازی کنید یا به عنوان مشاور املاک در حوزه بازار فعالیت کنید در ابتدا باید بدانید که چگونه آژانس های املاک درآمد کسب می کنند و راه های کسب درآمد از مشاور املاک به چه صورت است؟ همچنین برای تبدیل شدن به یک آژانس یا مشاور املاک موفق در املاک و مستغلات باید برخی نکات را از بر باشید. در این مقاله ۱۲ نکته مهم در مورد چگونگی  افزایش کسب در آمد شغل مشاور املاک برای شما عزیزان ارائه داده ایم.

در آمد شغل مشاور املاک

درآمد شغل مشاور املاک در میان درآمد شغل های دیگر همیشه زبان زد بوده است.  بازار املاک و مستغلات همیشه به عنوان یک تجارت پر رونق شناخته شده است. اما کارآفرینان کوچک باید برای بدست آوردن سهم بازار و با بسیاری از نام های جدید و شناخته شده رقابت کنند. در این زمینه، وظیفه بنگاه املاک و مستغلات این است که مردم را ترغیب به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کنند،فرقی نمی کند که ملک مسکونی باشد یا تجاری. در ادامه این مقاله راه های کسب در آمد از مشاور املاک را برای شما ارائه داده ایم ما را تا آخر این مطلب همراهی کنید.

آموزش خروج از بحران مشاورین املاک ؛ با تخفیف ویژه 90 درصدی

کسب در آمد از مشاور املاک

۱.کارآفرین با انگیزه شخصی

یکی از راه های کسب در آمد شغل مشاور املاک و همچنین ویژگی های مشترک متخصصین مشاوران املاک داشتن تمایل برای کنترل سرنوشت حرفه ای خود می باشد. برای موفقیت و کسب درآمد در املاک و مستغلات به انگیزه شخصی و تصمیم گیری هوشمندانه نیاز دارید.

۲.طراحی کارت ویزیت

قبل از شروع فعالیت خود در این زمینه ، اطمینان حاصل کنید که در بازار هویتی ایجاد کرده اید. اولین موضوعی که باید انجام دهید این است که یک کارت وزیت زیبا داشته باشید تا شما را به عنوان یک مشاور املاک معرفی می کند. با این حال، طراحی کارت ویزیت شما باید یک نماد ایجاد شده به صورت حرفه ای باشد تا بتواند پیام مثبتی را به مشتریان هدف منتقل کند.

یکی از ابزارهایوبسایت آقای املاک که با هدف ایجاد دسترسی آسان و امنیت بالای اطلاعات مشتری طراحی شده است ، پنل آقای مشاور می باشد که در آن تمام آژانس ها و مشاورین املاک می توانند با عضویت در آن از خدمات ویژه و منحصر به فرد مانند ایجاد پروفایل کاربری و ارسال آن به همراه کارت ویزیت دیجیتال، ثبت فایل به دو صورت ساده و پیشرفته، ثبت قراردادهای ملکی ، ثبت اطلاعات مشتری ها و تمام افراد مرتبط با املاک، نمایش پیام های ارسالی از سمت کاربران در پروفایل گزارش گیری از تعداد و نوع فایل های ثبت شده، اضافه و حذف کردن مشاور (ویژه آژانس های املاک ) نهایت استفاده را ببرند.

بیشتر بخوانید: کارت ویزیت املاک ؛ ۵ نکته مهم قبل از ایجاد کارت ویزیت

عکس کارت ویزیت املاک

۳. شلوغی و سرسختی

برای موفقیت در حرفه خود و با درآمد بالا نیاز به یک اخلاق عالی کاری دارد. شما باید سرسخت باشید و به دنبال هر هدف و شلوغی در بازار بروید تا برای موفقیت در بازاریابی قهرمان مشتریان خود شوید. برای انجام این کار نیاز به زمان زیادی ندارید کافیست با هوشمندانه کار کردن و قرار دادن زمان مناسب برای بستن معامله به این امر خاتمه دهید.

۴. شخصیت درگیر کننده

یک مشاور املاک خوب فقط ملک نمی فروشد باید شخصیت واقعی خود را نشان دهید. اگر نگرش خوبی داشته باشید ، با شخصیت و صداقت داشته باشید، به توانایی های خود اعتماد داشته باشید و علاقه مند به راهنمایی وکمک به دیگران باشید ،مشتریان با شما احساس راحتی می کنند.

۵. توجه به جزئیات

توجه دقیق به جزئیات برای حرفه املاک و مستغلات امری ضروری است. یک مشاور یا بنگاه املاک و مستغلات به نیازهای منحصر به فرد مشتریان توجه می کند. اگر منظم باشید، راهنمایی درست کنید ، ارتباط خوبی برقرار کنید و به نیازهای مشتریان خود توجه کنید ، در نتیجه معاملات بیشتری را می بندید.

۶.دانش خود را به روز کنید

به روز بودن در مورد آخرین موضوعات مربوط به املاک و مستغلات و بازار محلی به شما امکان می دهد خدمات موثرتری به مشتریان خود ارائه دهید. ادامه تحصیل و توسعه حرفه تان فرصتی است که می توانید با استفاده از آن گزینه های شغلی خود را گسترش دهید و در خط مقدم املاک و مستغلات بمانید.

بیشتر بخوانید: چگونه پس از یک سال درآمد مشاور املاک مبتدی دو برابر می شود؟

۷. خانه های فروشندگان را لیست کنید

شما می توانید به عنوان یک آژانس املاک یا مشاور خانه فروشندگان را لیست کنید. مهم نیست چه نوع ملکی باشد ملک مسکونی یا هر ملک دیگری را لیست کنید. مشاور در ابتدا به فروشندگان کمک می کند تا از قیمت مناسب سودآوری ملک برای فروش مطلع شوند و از طرفی آن ها را برای فروش آماده می کند . نماینده همچنین مسئول مذاکره با خریداران برای استخراج بهترین قیمت ها برای آنها و تکمیل روند معامله است. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که یکی از موثرترین راه های ارتقا تجارت ایجاد برخی از تصاویر بصری است که مشتریان می توانند  شرکت شما را شناسایی کنند. برای طراحی تصاویر بصری مانند آرم و بروشورهایی که پیام شما را به مشتریان بالقوه می رساند ، حتما خدمات طراحی گرافیک  استخدام کنید.

۸. مدیر شوید

روش دیگر برای ایجاد کسب درآمد در املاک و مستغلات ، تلاش و پشتکار است مطمئن باشید اگر تمام تمرکز خود را روی هذفتان بگذارید می توانید مدیریت املاک را برعهده بگیرید. وظایف مدیر شامل مدیریت ،نگهداری و تعمیر املاک، یافتن مستاجر و نظارت دقیق بر روی مشاوران و حسابداری و... است. با این حال ، برای کسب درآمد بیشتر ، باید بخش زیادی از املاک را تحت مدیریت خود قرار دهید. با این روش، جریان مداوم درآمد ماهیانه را تضمین خواهید کرد.

درآمد مشاور املاک چقدر است

یکی از روش های مختلف فروش املاک به عنوان مدیر ، نمایش آنها در وب سایت های نخصصی در حوزه املاک است. یک وب سایت اختصاصی ایجاد کنید که دارای تمام جزئیات مربوط به املاک مسکونی و تجاری به همراه تصاویر آنها باشد. اما طراحی وب سایت باید به گونه ای باشد که به راحتی برای کاربران بارگیری شود. آنها باید بتوانند برای دستیابی به حداکثر اطلاعات در مورد خصوصیات ، به راحتی در صفحات وب شما پیمایش کنند. 

۹. مشاور املاک تجاری شوید

بنگاه هایی که به صورت تخصصی در املاک تجاری فعالیت دارند درآمد خوبی کسب می کنند. دلیل این امر دانش گسترده و ارزیابی مشاوران املاک تجاری می باشد. به این ترتیب می توانید تجارت املاک و مستغلات خود را با موفقیت شروع کرده و درآمد بیشتری کسب کنید. همانطور که گفته شد هنگام شروع کار خود به عنوان یک مشاور املاک تجاری، هویت خود را در میان مشتریان بالقوه بسازید. برای این کار، یک طراح گرافیک حرفه ای استخدام کنید تا بروشورها، آرم ها، کارت های ویزیت و ... را برای ارتقا تجارت خود ایجاد کنید.

۱۰. به عنوان یک کارگزار کار کنید

اگر می خواهید به عنوان یک کارگزار و مدیر املاک ظاهر شوید پس باید مسئول اداره دفتر کار و نمایندگی های املاک و مستغلات در دفتر کار خود شوید. به مشتریان خود این اطمینان را بدهید که همه به صورت قانونی کار می کنند و شما از هرگونه اختلاف حقوقی مراقبت خواهید کرد. شما می توانید با داشتن چند نماینده در دفتر کار خود شروع کنید و سپس از آنجا بزرگ شوید تا نمایندگان بیشتری زیر نظر شما کار کنند. همانطور که در مطلب بالا به آن اشاره کردیم یکی از اولین مواردی که هنگام شروع تجارت املاک و مستغلات باید از آن اطمینان حاصل کنید، ایجاد هویت در بازار است. این کار را می توانید با ایجاد یک آرم ، وب سایت ، کارت ویزیت و سایر موارد گرافیکی که به بازاریابی تخصص شما در فروش املاک کمک می کند ، انجام دهید.

۱۱.تجربه خود را گسترش دهید

بیش از ۷۰ درصد از آژانس های املاک و مستغلات که توسط NAR نظرسنجی شده اند ، در بازار ثانویه املاک و مستغلات تخصص دارند. اکثر این متخصصان کارگزاران املاک و مستغلات مسکونی بودند. برخی دیگر شامل مدیران املاک ، متخصصان جابجایی و کارگزاران تجاری بودند. اگر می توانید تجربه خود را گسترش دهید قطعا درآمد خود را افزایش خواهید داد.

۱۲. مدرک کسب کنید

تعداد زیادی از مشاوران املاک معمولاً در برخی از حوزه های تجاری ، فروش یا بازاریابی،  مدرک تحصیلی دارند. تجزیه و تحلیل NAR نشان می دهد که بنگاه های معاملات ملکی با مدرک لیسانس یا بالاتر ۵ درصد، درآمد بیشتری نسبت به افراد بدون مدرک کسب کرده اند.

تعداد نظرات : 26
  • سید محمد صادق سیادتی
    25 مهر 1402
    لطفا در مورد دوره اموزشی اطلاع رسانی نمایید.ممنون
  • سینا حبیبی
    23 مهر 1402
    سلام مشاوره هم دارید؟
    ادمین آقای املاک
    23 مهر 1402
    سلام و عرض ادب کاربر گرامی از پشتیبانی مجموعه آقای املاک با شما جهت راهنمایی تماس خواهند گرفت.
  • سیدمحمدرضوی رحمانی
    4 مهر 1402
    ممنون بابت راهنمایی تون.میخواستم یه لطف بکنیدکه چطوروچگونه میتوانم درکاراملاک به درآمدبرسم.راهکاربهم بدید.ممنون
    ادمین آقای املاک
    4 مهر 1402
    سلام و عرض ادب واحد پشتیبانی ما با شما در اولین فرصت جهت راهنمایی تماس می گیرند علاوه بر این در وبلاگ آقای املاک شما می تونید در قسمت آکادمی املاک و قسمت آموزش مشاور املاک ویدیوهای آموزشی و مطالب کاربردی با متدهای روز دنیا رو مشاهده کنید. لینک آکادمی: https://mrestate.ir/wblog/category/academy لینک آموزش مشاور املاک : https://mrestate.ir/wblog/category/real_estate_advisor_training
  • سهراب شاه حسینی
    7 خرداد 1402
    سلام خسته نباشید به آقای ملک . من حدود 1ماه است کار مشاور املاک شروع کردم قرار داد نداشتم فعلا ولی تو کارمم کم نزاشتم پیشرفت خوبی داشتم اینو میخواستم بگم خدمتتون بجز آگهی کردن ملک یا بطور مثال اصلا اینترنتی نیست چه راهی وجود داره که بشه بزن اینترنت ملک فروخت. ممنون سپاس گزاری از آقای ملک🙏
    ادمین آقای املاک
    7 خرداد 1402
    سلام و وقت بخیر جناب از واحد پشتیبانی پلتفرم آقای املاک با شما جهت راهنمایی های بیشتر تماس می گیرند.
  • عالی بیکانی
    27 فروردین 1402
    درود بی پایان بسیار عالی ومطالب آموزنده ای فرمودید سپاس گذارم
  • احمد زمانی
    25 بهمن 1401
    سلام ارض عدب خیلی ممنونم خیلی عالی بود ممنونم از اقای املاک
  • رحمان خداقلی
    5 آبان 1401
    باعرض سلام وخداقوت. بنده تازه میخوام به عنوان مشاوراملاک شروع به کارکنم، مطالب شما عالی و بسیار آموزنده بودن. ممنونم ازتون.
    ادمین آقای املاک
    5 آبان 1401
    سلام و عرض ادب بسیار خرسندیم که مطالب آموزشی ما برای شما مثمرثمر واقع شده. با آرزوی موفقیت روز افزون شما
  • عبدالهادی معتمدی
    30 تیر 1401
    با سلام بسیار آموزنده و حرفه ایی بود ومطمئن هر کسی این مطالب رو درست بخونه وعمل بکنه یک مشاور املاک حرفه ایی میشه تشکر
    ادمین آقای املاک
    30 تیر 1401
    سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر محترم آقای املاک سپاس از اینکه مطلب ما رو مطالعه کردید و خیلی خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید واقع شده .
  • مهدی راهی
    17 آذر 1400
    سلام خیلی ممنونم من تازه می‌خوام استارت بزنم جواز مشاوره املاک بگیرم مهارتی ندارم نظرشماچیه؟؟؟؟؟
    ادمین آقای املاک
    17 آذر 1400
    سلام کاربر گرامی آقای املاک به شما پیشنهاد می کنیم وارد صفحه آموزش مشاور املاک در وبلاگ ما بشید. خواندن این مقاله ها برای شمایی که قصد ورود به این شغل رو دارید کمک زیادی می کنه و باعث پیشرفت شغلیتون می شه. ممنون از همراهی شما
  • اصلان جهانگشا
    26 آبان 1400
    خوب عالي سپاس
  • ناشناس
    26 آبان 1400
    بسيارعالي مرصي🙏
  • علی منصوری
    20 آبان 1400
    مثل همیشه آموزشها عالی و انرژی بخش ، ممنون از تیم آقای املاک
  • نیما نیک انجام
    20 آبان 1400
    مرسی از نکات تخصصی و بسیار عالی در مورد بزینس املاک🙏
  • زروان صیاد
    20 آبان 1400
    ممنون از اطلاعات خوبتون در حوزه حرفه پولساز مشاورین املاک ک به ما انرژی میده
  • میلاد داودپور
    20 آبان 1400
    بسیار عالی
  • داود نصیری
    20 آبان 1400
    درود بر شما این نکات در حرفه ما بسیار حائز اهمیت هستش ممنون عالی بود
  • علی منصوری
    16 آبان 1400
    بسیار عالی و جامع 👌🏽
  • علی منصوری
    16 آبان 1400
    بسیار جامع و آموزنده بود . ممنون از آقای املاک
  • حسین کیا
    16 آبان 1400
    بسیار عالی و کاربردی 🙏
  • حسین کیا
    16 آبان 1400
    عالی و بسیار تاثیر گذار 🙏💚
  • حمید حیرت پور
    16 آبان 1400
    هر آژانس یا مشاور املاکی که بخواد حرفه ای بشه یکی از راه هاش اینه که عضو آقای املاک بشه چون آقای املاک جواب میده
  • ناشناس
    16 آبان 1400
    اطلاعات فوق العاده بود ، کاملا آموزنده و کاریردی بود 👌👍
    ادمین آقای املاک
    16 آبان 1400
    سلام کاربر محترم آقای املاک ممنون از لطفی که به تیم تحریریه آقای املاک دارین و بسیار خوشحالیم که این مطلب برای شما آموزنده و کاربردی بود
  • سهیلا کاظمی
    16 آبان 1400
    ممنونم از مطالب خوبتون...
  • داود نصیری
    16 آبان 1400
    با سلام در کل وقتی وارد این کسب وکار می‌شویم در حقیقت خودمون رو آماده یادگیری مسائل جدید میکنیم و ودر نهایت در این دریا شنا کردن رو یاد میگیریم ممنون از مطالب خوبتون
    ادمین آقای املاک
    16 آبان 1400
    سلام و وقت بخیر خیلی ممنون از اینکه مطالب وبلاگ آقای املاک رو دنبال و حمایت می کنید.
  • زروان صیاد
    16 آبان 1400
    مرسی از مطلب ارزنده شنا در قبال مشاوری املاک و راهای ترند اون
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    توضیحات تکمیل و بدون نقص ?⚘