با افزایش هوش هیجانی خود املاک بیشتری بفروشید !

با افزایش هوش هیجانی خود املاک بیشتری بفروشید !

با افزایش هوش هیجانی خود املاک بیشتری بفروشید !

در این مقاله، ما اطلاعات کاربردی و مفیدی از اهمیت ، چگونگی بهبود و بالا بردن هوش هیجانی و نحوه استفاده از احساسات برای رشد تجارت و ایجاد روابط بهتر با مشتریان برای مشاوران املاک آورده ایم. لطفا تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید.

هوش هیجانی چیست؟

هوش هیجانی توانایی درک خود و سایر افراد است. هوش هیجانی به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزهایی باعث انگیزه افراد می شود. کسانی که دارای هوش هیجانی بالا هستند در تعدیل احساسات خود و همچنین از لحاظ همدلی با دیگران قدرتمند هستند. بدون هوش هیجانی بالا، شاید بی ادب، بی دقت و بی توجه به نظر بیایید. این ویژگی مناسب یک مشاور املاک نیست.

 هوش هیجانی پنج مولفه را تشکیل می دهد:

۱.خودآگاهی ( توانایی شناسایی و درک احساسات شما)

 ۲.خودتنظیمی ( توانایی مدیریت و بیان احساسات خود به روشهای سالم ، حرفه ای و مناسب) 

۳.همدلی ( توانایی درک احساس دیگران)

۴.انگیزه (انگیزه برای تعیین و دستیابی به اهداف داخلی و خارجی)

۵.مهارت های اجتماعی ( توانایی تعامل مثبت با دیگران در موقعیت اجتماعی)

پیش خرید آپارتمان در تهران

اهمیت هوش هیجانی

تمام تصمیمات خرید از نظر احساسی هدایت می شوند و در هیچ کجا چنین چیزی بیشتر از املاک و مستغلات قابل مشاهده نیست چه مشتری شما در حال خرید اولین ملک خود باشد و چه به دلایلی خانه کودکی خود را بفروشد، راهی برای خرید و فروش ملک بدون احساس وجود ندارد. شما به عنوان مشاور املاک که مشتری شما را پشتیبانی می کند ، باید با این واقعیت سازگار باشید و هوش هیجانی خود را تقویت کنید. در غیر این صورت ، شما از آگاهی اجتماعی برای کمک به مشتریان خود جهت عبور از فرایند هیجان انگیز ، ترسناک و خسته کننده احساسی بهره مند نخواهید شد. اما فراتر از آگاهی اجتماعی، داشتن هوش هیجانی برای خودآگاهی و همچنین رابطه و مدیریت خود بسیار مهم است. برای موفقیت در شغل مشاور املاک و رشد چشمگیر تجارت خود، باید احساسات و عواطف اطرافیان خود را درک و مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه در املاک مشتری جذب کنیم؟

هوش هیجانی چیست و اهمیت هوش هیجانی

آموزش هوش هیجانی

ما می دانیم شما به عنوان یک مشاور املاک همانند یک کتاب هوشمندانه هستید و گرنه هرگز نمی توانستید وارد شغل املاک و مستغلات شوید و به یک مشاور املاک مجاز فعالیت کنید. با این حال، شما برای رشد تجارت خود از پایه به هوش هیجانی نیاز دارید. شما به صورت چهره به چهره با انسانهای دیگر کار می کنید زیرا آنها یکی از بزرگترین معاملات مالی زندگی خود را انجام می دهند. ضروری است که وضعیت احساسی آنها را درک کنید. باید بدانید که انگیزه آنها برای فروش چیست؟ چه چیزی مانع خرید آنها می شود؟ محرک عاطفی آنها چیست و چگونه می توانید از این دانش به لحاظ اخلاقی برای کمک به آنها در رسیدن به اهداف خود استفاده کنید؟

طبیعی است که خریداران و فروشندگان مسکن احساساتی از احساس ناامیدی یا سرخوشی تا ترس و پشیمانی را تجربه کنند. اگر آماده نباشید ، ممکن است خود را ناامید کنید. بسیاری از مشاوران املاک تازه کار در طول سال اول حضور خود در املاک و مستغلات احساس سرخوردگی و عدم آمادگی می کنند و این اغلب به دلیل جذب احساسات ناموفق مشتریانشان است. اگر توانایی اداره احساسات خود را ندارید، در شغل مشاور املاک موفق نخواهید شد و از کار جدید خود راضی نخواهید بود. اما اگر یاد بگیرید که چگونه هوش هیجانی خود را بهبود ببخشید، روابط محکم تری با مشتری های خود برقرار خواهیدکرد ، به مشتریان خود کمک کنید تا به اهداف خود برسند تا از مراجعه آنها در سالهای آتی لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: نقش خودآگاهی در موفقیت املاک و مستغلات ؛ویژه مشاوران املاک

خرید خانه در تهران

چگونه هوش هیجانی خود را بالا ببریم؟

بیایید در مورد چگونگی افزایش هوش هیجانی و ایجاد یک تجارت بهتر در شغل املاک و مستغلات بحث کنیم.

۱.انگیزه مشتری خود را درک کنید

شما "چه چیزی" را می دانید این موضوعی است که مشتری شما می خواهد از آن باخبر شود (به عنوان مثال خرید یا فروش). اما آیا می دانید چرا؟ چرا آنها می خواهند در این زمان خانه ای با این قیمت و در این منطقه خریداری کنند؟ درک انگیزه های آنها می تواند به شما در یافتن خانه مناسب کمک کند. همچنین مهم است که به مشتریان خود کمک کنید تا "چرای" خود را درک کنند. چرا این خانه را به آنها نشان می دهید وقتی آنها آن خانه را می خواهند؟ چرا وقتی می خواهند خانه را با قیمت بالاتری قیمت گذاری کنند ، آنها را تشویق می کنید که با این قیمت به فروش بگذارند؟ از آنجا که دلیل آنها را "چرا" می فهمید ، می توانید به آنها نشان دهید که چگونه این انتخاب با نیازهای آنها مطابقت دارد.

۲.همدل باشید

هنگامی که مشتری شما به دلیل بلاتکلیفی یا لجبازی، شما را به چالش می کشاند ، فقط به یاد داشته باشید که آنها در حال تصمیم گیری مالی بزرگی هستند که این تصمیم گیری برای سالهای آینده آنها بسیار تاثیرگذار خواهدبود. در حالی که شما برای مشاوره دادن به تجربه حرفه ای خود متکی هستید ، مشتری بیشتر به حرف های شما اعتماد می کند و این می تواند موقعیت ترسناکی باشد. به جای فشار آوردن به آنها برای تصمیم گیری فوری ، که می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و منجر به نتایج فاجعه باری شود ، خود را در موقعیت آنها قرار دهید و به یاد داشته باشید که این روند آسان نیست. بفهمید که اگر در جای مشتری خود بودید ، برای انجام گام بعدی به چه مواردی احتیاج دارید. گاهی اوقات ، تمام آنچه که لازم است این است که شما به عنوان یک تخته صدا برای مشتریان خود عمل کنید. در مواقعی دیگر ، مشتریان شما ممکن است از یک مشاوره حمایت کنند "من آنجا بوده ام و این همان کاری است که من انجام داده ام".

بیشتر بخوانید: مشتری مداری در املاک ؛ چگونه مانند حرفه ای ها عمل کنیم !

راه های افزایش هوش هیجانی

۳. انتقاد را بپذیرید

انتقاد صدمه می زند. هیچ کس بازخورد منفی نمی خواهد. اما انتقاد را فقط به این دلیل که احساس خوبی به شما نمی دهد، رد نکنید. از انتقاد به عنوان ابزاری برای خودسازی استفاده کنید. با ارسال ایمیل های نظرسنجی به مشتریان قبلی خود ، به طور فعال در جستجوی بازخورد باشید. از آنها بخواهید نظرات صادقانه شما را به اشتراک بگذارند. این به شما فرصتی می دهد تا خود را از چشم دیگران ببینید و در صورت لزوم آنها را تنظیم کنید. آگاهی بهتر از خود، منجر به افزایش هوش هیجانی می شود. از این مرحله صرف نظر نکنید.

۴.مشتاق باشید

هنگامی که از یک ملک یا یک پیشنهاد هیجان زده می شوید ، مشتری شما را خواهد دید. شوق ، درست مثل بسیاری از احساسات دیگر ، مسری است. اگر خانه ای را با انرژی کم یا نگرش بد بازدید دهید ، مشتری شما وضعیت روحی شما را می بیند و در نهایت احساس منفی در مورد کل املاک خواهد داشت. با این حال ، اگر با لبخند بزرگی بر لب و خلق و خوی خوش خلق و خوش بینانه ظاهر شوید ، مشتری آینه شما را نشان می دهد. شور و اشتیاق لزوماً موفقیت را تضمین نمی کند ، اما یکی از ویژگی های عالی همه آژانس های املاک موفق است.

۵.یک پاسخ احساسی راه اندازی کنید

علاوه بر اشتیاق ، روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از احساسات برای بستن قرارداد استفاده کنید. همانطور که قبلاً در مورد آن بحث کردیم ، احساسات و املاک و مستغلات دست به دست هم می دهند. به جای اینکه در واکنش باشید ، می توانید از احساسات برای فروش بیشتر استفاده کنید. نحوه کار: از ترس از دست دادن استفاده کنید. ترس از دست دادن یا همان (FOMO) انگیزه بزرگی است. این ممکن است یک احساس منفی باشد ، اما یکی از بزرگترین عوامل محرک می باشد.

بیشتر بخوانید: ۸ نکته مهم در زبان بدن مشاورین املاک

می توانید احساس از دست دادن را به آرامی به خریدار خود یادآوری کنید که ممکن است یک ملک خاص به دلیل بازار فعلی به سرعت فروخته شود. یا می توانید هنگام تشویق فروشنده به ذکر لیست با قیمت پیشنهادی خود ، به جای چسبیدن به گران فروشی ، از  حس ترس استفاده کنید. به یاد داشته باشید که جذابیت برای احساسات کسی موثرتر از جذابیت برای منطق او است. در نظز داشته باشید خرید امری احساسی است.

جمع بندی

مشاوران املاکی که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند، فروش بیشتری دارند و قادر به جلب مراجعات بیشتر ی هستند. همچنین بهبود هوش هیجانی باعث شکوفایی در زمینه های دیگر زندگی می شود. با درک اینکه چه چیزی شما و اطرافیانتان را تحت تاثیر قرار می دهد ، مشاور املاک و شخص بهتری در زندگی خواهید شد. 

امروزه بیشتر مشاوران املاک و عوامل آژانس های املاک برای ثبت آگهی های ملکی خود حداقل در یک وبسایت تخصصی ملک عضو هستند تا آنها را در طی مسیر راهنمایی می کند. عضویت در وبسایت آقای املاک یکی از راه های پیشرفت در کار املاک و پیشبرد تجارت آژانس ها و مشاوران املاک به شمار می رود. 

تعداد نظرات : 2
  • علی منصوری
    7 آذر 1400
    عالی بود ، هوش هیجانی مهمترین عامل موفقیت در کسب و کارهای امروزیست.
  • داود نصیری
    21 مهر 1400
    بنده همیشه در مورد هوش هیجانی کنجکاو بودم و مطالب زیادی رو از شما یاد گرفتم ممنون بسیار عالی