۹ استراتژی برای ایجاد و حفظ وفاداری مشتریان ؛ ویژه مشاوران املاک
8 خرداد 1401
آموزش املاک
هنگامی که در حال اداره کردن یک کسب و کار هستید، ایجاد یک پایگاه مشتری قابل اعتماد بسیار مهم است. تنها راه برای انجام این کار پرورش وفاداری مشتریان می باشد. افزایش وفاداری مشتری می تواند برای کسب و کار شما معجزه کند، از جمله افزایش فروش، تقویت روابط با مشتری و ... در ادامه این مطلب روش های افزایش وفاداری مشتریان را، بررسی می کنیم.
حفظ وفاداری مشتریان
استراتژی، پیادهسازی و اجرای یک برنامه برای وفاداری مشتریان به شما کار سادهای نیست، اما یکی از بهترین راهها برای جذب، مشارکت و خوشحال کردن مشتریان است. در اینجا ما در مورد معنای وفاداری مشتری و راهکارهای حفظ مشتری با شما صحبت کرده ایم.
وفاداری مشتری چیست؟
وفاداری مشتری تعهد مشتری به برند شماست. یک مشتری وفادار همیشه شما را در مقابل رقبا انتخاب می کند، که البته این امر بستگی به خدمات عالی به مشتری، انتخاب بی نظیر محصول، یا روش های دیگری که خودتان را از رقبای دیگر متمایز می کنید، دارد.
وفاداری مشتریان و راهکارهای حفظ مشتری
۱. خدمات مشتری را در اولویت قرار دهید
یک راه آسان برای ایجاد وفاداری با مشتریان، ارائه خدمات به نیازهای آنهاست. یک شرکت با ایجاد خط تولید خلاقانه خود می تواند مخاطبانش را شگفتزده کند.. شما باید تلاش های خدمات مشتری خود را اولویت بندی کنید. مشتریان انتظار راه حل های سریع برای مشکلات خود دارند. آنها می خواهند در شرکت هایی سرمایه گذاری کنند که به سرعت به سؤالات آنها پاسخ می دهند و مشکلات آنها را حل می کنند.
۲. پاداش به اقدامات مشتری
چه تعداد از مشتریان شما پس از خرید اولیه بازمی گردند؟ اگر پاسخ کم است، ممکن است به این دلیل باشد که به بازدیدهای مکرر آنها پاداش نمی دهید. زمانی که مشتریان اقدامی منسجم با برند شما انجام میدهند، یکی از بهترین راهها برای ادامه این رابطه، شناخت و پاداش دادن به آنها است. برای پاداش دادن هم گزینه ها بی پایان هستند. برخی از کسبوکارها از سیستمهای امتیاز استفاده میکنند و وقتی که مشتریان امتیاز خود را جمعآوری میکنند، تخفیف یا محصولات رایگان از آنها دریافت میکنند. کسبوکارهای دیگر برنامههای سطحی ایجاد میکنند که در آن مشتریان با هزینههای بیشتر به سطح جدیدی میرسند.
بیشتر بخوانید: مشتری مداری در املاک ؛ چگونه مانند حرفه ای ها عمل کنیم !
۳. بازخورد و داده های مشتری را جمع آوری کنید
یک راه بیدردسر برای بهبود استراتژی وفاداری مشتری، شنیدن مستقیم از منبع است. بدون نظرات صادقانه مشتریان شما، پرورش یک مخاطب وفادار بیشتر طول می کشد. برای اطمینان از اینکه آنها از تجربه خود با نام تجاری شما لذت می برند و باز خواهند گشت، بازخورد مصرف کنندگان را جمع آوری کنید.
شما می توانید بازخورد مشتری را از طریق زیر جمع آوری کنید:
• ارسال نظرسنجی از طریق ایمیل. مشترکین شما به لیست ایمیل شما پیوستند زیرا می خواهند از برند شما بشنوند. کسانی که در کسب و کار شما سرمایه گذاری می کنند می توانند بازخورد قابل اعتمادی را به شما ارائه دهند.
• استفاده از شبکه های اجتماعی. زمانیکه تبلیغات برند خود را در رسانه های اجتماعی نظارت می کنید کاربران می توانند از هشتگ ها، نظرات، منشن های مستقیم یا لایک ها برای بیان نظرات خود استفاده کنند. دریافت نظرات واقعی در رسانه های اجتماعی، جایی که مردم تمایل دارند افکار خود را به اشتراک بگذارند، اغلب آسان تر است.
• بررسی تجزیه و تحلیل وب سایت شما. وب سایت شما به شما می گوید که کاربران زمان خود را کجا می گذرانند، با چه محتوایی درگیر می شوند و ... دانستن بیشتر در مورد علایق و نکات دردناک مخاطبان به شما کمک می کند تا استراتژی هایی برای نیازهای آنها ایجاد کنید قبل از ارتباط با مشتریان، می توانید از طریق تجزیه و تحلیل سایت خود ایده ای در مورد نیاز آنها از کسب و کار خود داشته باشید.
۴. نمایش اثبات اجتماعی
قبل از انجام هر گونه اقدامی، بازدیدکنندگان سایت شما باید بدانند که برند شما ارزش سرمایه گذاری روی آن را دارد. با وجود رقابت بسیار در دسترس، باید به مخاطبان خود دلیلی بدهید تا کسب و کار شما را به جای دیگری انتخاب کنند.
یک راه عالی برای ایجاد اعتماد با مشتریان، نمایش مدارک اجتماعی در وب سایت شما است. اثبات اجتماعی زمانی است که شخصی محصولات شما را تایید می کند و بازخورد مثبت خود را در مورد شرکت شما به اشتراک می گذارد. در نتیجه، دیگران می خواهند کسب و کار شما را بررسی کنند و ببینند چه چیزی برای تکرار این احساس خوشحال کننده است.
بیشتر بخوانید: روانشناسی مشتری املاک ؛چگونه با مشتریان سرسخت برخورد کنیم؟
اثبات اجتماعی شامل رتبهبندیها، بررسیها، توصیفات، فعالیتهای همزمان، تأییدیههای تأثیرگذار و موارد دیگر است. انتشار این عناصر در سایت شما و حتی در رسانه های اجتماعی می تواند کاربران را متقاعد کند تا با برند شما تعامل داشته باشند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند.
اگر کسبوکار شما برای حفظ مشتریان تلاش میکند، ممکن است به یک استراتژی جدید برای جذب آنها نیاز داشته باشید. این نکات میتواند به شما در ایجاد و حفظ یک پایگاه مصرفکننده بادوام کمک کند. چگونه وفاداری با مشتریان فعلی خود را افزایش خواهید داد؟
۵.به احساسات اجتماعی توجه کنید
روش دیگر برای تعیین اینکه مشتریان چگونه در مورد برند شما فکر و احساس می کنند، تجزیه و تحلیل احساسات اجتماعی است. همانطور که از نام آن پیداست، احساسات اجتماعی به درک عمومی از برند شما اشاره دارد که از طریق رسانه های اجتماعی بیان می شود.
احساسات اجتماعی می تواند یک شاخص قوی از تمایل مشتریان شما باشد، به خصوص در میان مخاطبان جوان که زمان بیشتری را نسبت به نسل های قبلی در اینترنت می گذرانند و به همین دلیل، احتمالاً تحت تأثیر رسانه های اجتماعی قرار می گیرند. احساسات اجتماعی و به طور کلی رسانه های اجتماعی می تواند ابزار قدرتمندی برای به دست آوردن بینش در مورد آنچه واقعاً مشتریان شما فکر می کنند و اطمینان از وفاداری طولانی مدت مشتری باشد. وبسایت آقای املاک می تواند به برندسازی املاک و مستغلات و ایجاد سرنخ های ثابت شما کمک کند. گنجاندن آگهی های شما در وبسایت و اپلیکیشن آقای املاک باعث میشود مشتریان بالقوه در جستجوی ملک مورد نظرشان به سایت شما بیایند و با شما ارتباط برقرار کنند.
بیشتر بخوانید: چگونه در املاک مشتری جذب کنیم؟
۶. بازخورد بخواهید
به مشتریان خود اطلاع دهید که برای بازخورد آنها ارزش قائل هستید، این نشان می دهد که شما متعهد به بهبود مستمر برای ارائه خدمات بهتر به آنها هستید. راههای زیادی برای درخواست بازخورد وجود دارد، اما زمانی مؤثرتر است که بلافاصله پس از تعامل با مشتری انجام شود.
این مهم است که هر درخواست بازخوردی را سریع، ساده و بدون دردسر برای مشتری انجام دهید تا احتمال بیشتری وجود داشته باشد که افکار خود را به اشتراک بگذارد. برخی از سیستمهای CRM شامل قابلیتهای صدای مشتری میشوند، بنابراین خردهفروشان میتوانند صدای مشتری را به تصویر بکشند - یعنی دیدگاهی دست اول در مورد اینکه تجربه مشتری چگونه است و مشتریان چگونه در مورد یک محصول یا نام تجاری خاص صحبت میکنند، به دست آورند.
۷. نظر بخواهید
بررسی ها ونظرات دیگران گواهی های معتبر از افراد واقعی هستند. کسی که مطمئن نیست که آیا باید از شما خرید کند یا نه، نظرات را بررسی می کند تا تجربیات دیگران را در مورد شرکت شما ببیند و از آنجا تصمیم می گیرد که آیا می خواهند از شما خرید کنند یا خیر.
جمع آوری نظرات راهی عالی برای کمک به این خریداران است که به مشتریان بلندمدت تبدیل شوند. همچنین فرصتی است تا مشتریان خوشحال خود را به حامیان برند تبدیل کنید. میتوانید از طریق ایمیل از Google یا رسانههای اجتماعی نظرات خود را درخواست کنید و حتی ممکن است انگیزهای برای بررسیهای تکمیلشده ارائه دهید.
فراموش نکنید: اگر مشتری نظری را به اشتراک میگذارد، باید به آن پاسخ دهید، خوب یا بد. این نشان می دهد که شما به آنچه مردم در مورد شما می گویند توجه دارید و می توانید از بازخورد به عنوان راهی برای بهبود استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: مهارت های مذاکره ضروری که هر مشاور املاکی باید بدانید !
۸. به بازخورد و نظرات پاسخ دهید
شما همیشه باید هر زمان که مشتری نظری می نویسد یا بازخورد ارائه می دهد، صرف نظر از مثبت یا منفی بودن آن، پاسخ دهید. انجام این کار نه تنها نشان می دهد که به آنچه مردم در مورد شما می گویند توجه دارید، بلکه نشان می دهد که برای افکار و نظرات مشتریان ارزش قائل هستید. سعی کنید اسکریپت های مختلفی را برای موقعیت های مختلف ایجاد کنید تا پاسخ های شما مودبانه، حرفه ای و مطابق با لحن و صدای برند شما باشد.
۹. روزهای خاص آنها را به خاطر بسپارید
ارسال یک کارت پستال ساده «تولدت مبارک» برای قدردانی از روز خاص آنها، شما را سرحال نگه می دارد و نشان می دهد که واقعا به آنها اهمیت می دهید. حتی می توانید با دادن یک تخفیف ویژه تولد یا یک محصول رایگان به آنها یک قدم جلوتر بردارید.
سیستمهای CRM ردیابی نقاط عطف عمده مشتریان، مثل تولد، سالگرد ازدواج و .... را آسان میکنند، بنابراین میتوانید به طور فعال پیامهای بازاریابی را برای هر رویداد ایجاد کرده و در صف قرار دهید.