چگونه در املاک مشتری جذب کنیم ؟
18 خرداد 1402
آموزش املاک
به طور طبیعی با افزایش جمعیت، تقاضا برای مسکن افزایش پیدا می کند. افزایش تقاضای مسکن مساوی است با افزایش تعداد بنگاههای املاک، در نتیجه نیاز است که مشاوران املاک خود را از رقبا جدا کنند. به عنوان یک مشاور املاک، مطمئن ترین و بهترین راه برای شکست در این تجارت منتظر ماندن برای رسیدن به سرنخ ها است. شما بدون جست و جوی مداوم، مشتریان املاک و مستغلات کافی به دست نخواهید آورد. آگاهی از بازاریابی فروش ملک به جلب توجه بیشتر مشتریان املاک کمک می کند.
شاید این سوال برای شما پیش آید که چگونه مشاوران املاک مشتریان را جذب می کنند؟ در ادامه این مطلب چند نکته تخصصی در مورد نحوه جذب مشتریان در املاک و بالا بردن کسب و کار خود آورده شده است:
راه های افزایش فروش در املاک
۱. در وبسایت و اپلیکیشن آقای املاک عضو شوید
اکثر خریداران خانه مورد نظر خود را به صورت آنلاین در پلتفرم های تخصصی ملکی مانند وبسایت آقای املاک آغاز می کنند و اینترنت را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای دریافت سرنخ می شناسند. شما باید حضور آنلاین خود را با ایجاد پروفایل شخصی در پنل آقای مشاور تثبیت کنید. وبسایتهای تخضضی املاک و مستغلات مانند آقای املاک نیز منبع بسیار خوبی برای سرنخهای املاک و مستغلات مشاوران هستند و یک راه مطمئن برای جذب مشتریان بیشتر محسوب می شود.
آژانسها و مشاوران املاک با عضویت در پنل آقای مشاور میتوانند مشتریان خود را در بازارهای هدفشان برای عبارات جستجوی مرتبط با املاک رتبهبندی کنند، در بازار خود ستارهها شوند و سرنخهای ثابتی ایجاد کنند.
عضویت در یک پلتفرم تخصصی و حرفه ای در حوزه املاک و مستغلات راه عالی برای مشاوران و آژانس های املاک است. نمایندگان می توانند از آن برای نشان دادن حرفه خود به مشتریان استفاده کنند. آقای املاک می تواند به برندسازی املاک و مستغلات و ایجاد سرنخ های ثابت شما کمک کند. گنجاندن آگهی های شما در وبسایت و اپلیکیشن آقای املاک باعث میشود مشتریان بالقوه در جستجوی ملک مورد نظرشان به سایت شما بیایند و با شما ارتباط برقرار کنند. با این حال، حتما از تصاویر باکیفیت و جالب استفاده کنید.
۲. در حوزه نفوذ خود فعالیت کنید
اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید بدون استفاده از پول زیاد، مشتریان خود را در املاک و مستغلات افزایش دهید، این یکی از بهترین روش ها است. برای یک مشاور املاک و مستغلات، استفاده از حوزه نفوذ راهی عالی برای یافتن اولین مشتری املاک خواهد بود.
به گفته کتی مسنجر، یک مشاور املاک کلر ویلیامز لوئیزویل شرق:
ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای ساخت پایگاه داده خود صحبت با افرادی است که از قبل آنها را می شناسید. دوستان و خانواده که شما را می شناسند و به شما اعتماد دارند، بنابراین گفتگو با آنها در مورد کسب و کارتان و درخواست ارجاع، اولین گام برای ایجاد تجارت بزرگ است. از گروههای تلگرامی و واتس آپ و اینستاگرام استفاده کنید تا خود را بهعنوان یک حرفهای در شغل املاک و مستغلات به افراد معرفی کنید.
بیشتر بخوانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما
۳. از بازاریابی ایمیلی به روش صحیح استفاده کنید
بازاریابی ایمیلی از مدت ها قبل وجود داشته است، اما هنوز هم راهی عالی برای دریافت لیست املاک و مستغلات است. یکی از اشتباهاتی که مشاوران املاک مرتکب می شوند، بمباران افراد تصادفی با پیام های فروش ناخواسته است. این اقدام بی اثر است شما باید از بازاریابی ایمیلی برای ارائه اطلاعات ارزشمند به افرادی که واقعاً می خواهند آنها را از شما بشنوند، استفاده کنید. بنابراین، شما باید عمدتاً مشتریان خود را هدف قرار دهید (افرادی که در کمپین های ایمیل شما از وب سایت آژانس املاک یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما شرکت کرده اند).
همچنین، به جای ارسال ایمیلی که صرفاً تبلیغاتی است، یک خبرنامه الکترونیکی ایجاد کنید که راهنماها و نکات آموزشی شما را با جدیدترین لیست املاک شما ترکیب می کند. یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ می تواند به شما کمک کند مشترکان خود را بسته به علایق مشترک، جمعیت شناسی و غیره در بخش های مختلف سازماندهی کنید.
۴. از مشتریان فعلی خود بخواهید به مشتریان قبلی رجوع کنند
درخواست ارجاع یکی از نکات مهم نحوه جذب مشتریان در املاک و مستغلات است. اکثر مشاوران املاک موفق در واقع تعداد قابل توجهی از سرنخ های املاک و مستغلات را از طریق ارجاع به مشتریان قبلی املاک ایجاد می کنند.
در واقع موفق ترین مشاوران املاک کسانی هستند که هر مشتری جدید را نه تنها به عنوان یک چک حقوق یک بار مصرف بلکه به عنوان یک رابطه بالقوه جدید و بلندمدت و منبع معاملات آینده می دانند.
مردم معمولاً به ارجاعات کسانی که می شناسند و به آنها اعتماد دارند مانند( یک دوست، اقوام یا همکار) ارزش زیادی قائل هستند. بنابراین، حتی پس از بسته شدن تراکنش، همچنان باید از طریق ایمیلهای معمولی، پیامهای متنی یا تماسهای تلفنی با مشتریان قبلی در تماس باشید. این شما را در ذهن آنها نگه می دارد و شما اولین کسی خواهید بود که وقتی به یک مشاور املاک نیاز دارند به او فکر می کنند. به غیر از تجارت تکراری، ممکن است شخصی را بشناسند که به خدمات شما نیاز دارد. شما همچنین می توانید این استراتژی تولید سرنخ را با ارائه پاداش به کسانی که مشتری جدید را معرفی می کنند، تقویت کنید.
بازاریابی دهان به دهان باید بخشی از استراتژی شما باشد:
ایجاد برنامه ارجاع شخصی خود منبع خوبی برای سرنخ های جدید است. ما آن را به شدت توصیه می کنیم زیرا بازاریابی (شفاهی) هنوز یک محرک بزرگ برای خریداران خانه و فروشندگانی است که به دنبال یک مشاور املاک هستند.
بیشتر بخوانید: یک مشاور املاک خوب چه ویژگی هایی دارد
۵. در شبکه املاک و مستغلات حرفه ای شوید
یکی دیگر از گزینه های کلیدی که باید در مورد چگونگی جذب مشتری در املاک و مستغلات در نظر گرفته شود، شبکه املاک و مستغلات است. تجارت املاک و مستغلات عمدتاً بر اساس روابط ساخته شده است. جدا از ارجاعات، می توانید از طریق شبکه املاک و مستغلات نیز مشتریان بیشتری در زمینه املاک و مستغلات به دست آورید. با دیگر متخصصان مرتبط مانند وام دهندگان، پیمانکاران، و سایر عوامل املاک و مستغلات، ارتباط برقرار کنید. آنها می توانند منبع خوبی برای سرنخ های شما باشند.
مقداری پس انداز برای ایجاد یک کارت ویزیت کنار بگذارید. به جلسات سرمایه گذاران املاک و مستغلات بروید و خوب، با مردم ملاقات کنید! به آنها نگویید که چه کار می کنید. هیچ کس اهمیت نمی دهد. درباره آنها و اهدافشان سؤال بپرسید به عنوان مثال به آنها بگویید چگونه می توانید به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کنید. شما باید همیشه خود را در مقابل مردم قرار دهید. هدف شما این است که به نقطه ای برسید که مردم چهره شما را ببینند و این را درک کنند که به کمک های شما نیاز دارند. به طور کلی شما باید فرد مورد علاقه در ذهن آنها باشید.
۶. از قدرت رسانه های اجتماعی استفاده کنید
بیشتر جمعیت جهان حداقل یک حساب رسانه اجتماعی دارند. مشاوران املاک می توانند از رسانه های اجتماعی مختلفی استفاده کرده و از آنها برای تولید سرنخ املاک و مستغلات استفاده کنند. شما میتوانید علاوه بر عضویت در .بسایت و اپلیکیشن آقای املاک از رسانههای اجتماعی دیگر مانند، توییتر، یوتیوب و لینکدین استفاده کنید تا به طور مقرونبهصرفه خدمات خود را ارائه دهید. جدا از نمایش املاکی که برای فروش دارید، می توانید با مشتریان بالقوه نیز تعامل داشته باشید. محتوای رسانه های اجتماعی شما می تواند توسط افراد به اشتراک گذاشته شود تا مشتریان بیشتری برای شما به ارمغان بیاورند.
تبلیغات پولی مانند تبلیغات یوتیوب نیز راهی عالی برای مشاوران املاک است. با این حال، اگر تحقیق مناسبی انجام ندهید، از دست دادن پول بسیار آسان است. همانطور که تبلیغات را اجرا می کنید، پیشرفت را پیگیری کرده و در صورت لزوم تنظیم کنید.
بیشتر بخوانید: صفر تا صد آموزش بازاریابی در اینستاگرام ؛ویژه آژانس ها و مشاوران املاک
۷. بازاریابی تولید محتوا را به استراتژی خود اضافه کنید
اینترنت مملو از تبلیغاتی است که کاربران اینترنت نسبت به آنها محتاط شده اند. در واقع، برخی افراد تمایل به استفاده از مسدود کننده های تبلیغاتی دارند. با این حال، می توانید با دادن اطلاعات ارزشمند به آنها، کسب و کار خودتان را رونق دهید. بنجامین راس، مشاور املاک کورپوس کریستی میگوید:
به مردم چیزهای باارزشی ارائه دهید، مانند اطلاعات به روز از بازار مسکن، اطلاعات گرافیکی. یک راه خوب برای جذب مشتری این است که در ابتدا چیزی با ارزش به مردم ارائه دهید.
شما می توانید این کار را با ایجاد محتوای جذاب برای مشتریان بالقوه خود انجام دهید. همچنین می توانید مهارت خود را به نمایش بگذارید و با ارائه اطلاعات مورد نیاز مشتریان بالقوه، رهبری فکری خود را نشان دهید. یک حساب کاربری در اینستاگرام راه اندازید، نکات مفیدی را که می تواند به فروشندگان و خریداران خانه کمک کند، به اشتراک بگذارید.مردم به دنبال محتوایی هستند که آموزنده، مرتبط و جالب باشد.
با ارائه حجم عظیم محتوای آنلاین،از دیگران متمایز خواهیدشد.
کلام آخر:
به عنوان یک مشاور املاک، بازاریابی املاک و مستغلات کلید گسترش کسب و کار شما به شمار می رود. اگر لیستی دریافت نمی کنید، کسب و کار شما رشد نخواهد کرد. بنابراین، شما باید بدانید که دقیقا چگونه مشتریان املاک و مستغلات را برای پیشرفت خود جذب کنید.
راه های زیادی وجود دارد که یک مشاور املاک می تواند مشتریان بیشتری را در املاک و مستغلات جذب کند. اگر مشاور املاک تازه کار و هنوز نمی دانید که چگونه مشتریان املاک و مستغلات را جذب کنید، استراتژی های ذکر شده در این مقاله را در نظر بگیرید. با این حال، میزان بودجه و مدت زمانی که می توانید برای تولید و پرورش سرنخ های املاک و مستغلات اختصاص دهید ، بسیار تاثیرگذار است با کمی تلاش و زمان، به زودی شاهد پیشرفت در کسب و کار املاک و مستغلات خود خواهید بود.
اگر مشاور املاک هستید و یا در شغل املاک فعالیت می کنید دوره آموزش املاک ؛با تدریس مهندس ایمان خدابخش را به شما پیشنهاد می کنیم.