چگونه یک مشاور املاک خوب باشیم ؟

چگونه یک مشاور املاک خوب باشیم ؟

27 اردیبهشت 1402

آموزش املاک

چگونه یک مشاور املاک خوب باشیم ؟

چگونه یک مشاور املاک خوب باشیم؟ این سؤالی است که اکثر مشاورین تازه کار و حتی باسابقه از خود می‌پرسند. برای تبدیل شدن به یک مشاوران املاک خوب و موفق، نیاز است مهارت‌ های ارتباطی، آگاهی از بازار و صداقت حرفه‌ای را در خودمان تقویت کنیم. آگاهی کامل از منطقه، قیمت‌ ها و فرایند بازار به ما این فرصت را می دهد تا بتوانیم مشتریان خود را بهتر از قبل راهنمایی کنیم. علاوه بر این گوش دادن دقیق به نیازهای خریداران و فروشندگان، ارائه‌ پیشنهادهای منطقی اعتماد سازی پایدار، از اصلی ترین ویژگی‌های یک مشاور املاک حرفه‌ای به شمار می رود. بنابراین، اگر می‌خواهیم بدانیم چگونه یک مشاور املاک خوب باشیم، باید در وهله اول یاد بگیریم که چگونه مشتری‌ مداری و صداقت را در اولویت کار خود قرار دهیم

چگونه یک مشاور املاک خوب باشیم 

رسیدن به موفقیت صرفاً یک شانس نیست، بلکه وقت گذاشتن برای آموزش مشاور املاک ، به کارگیری دانش و پایبندی به آن است. یک مشاور املاک خوب می داند که یک ملک چیزی فراتر از آجر و ملات است و آن چیز مربوط به خود مردم است. آنها می‌دانند که فرآیند فروش گاهی اوقات می تواند پیچیده شود، به همین دلیل به عنوان یک پشتیبان، مانند یک متخصص بی‌طرف عمل می کنند و همیشه در تلاشند تا به یک نتیجه عالی برای همه طرف‌ها برسند.

یک مشاور املاک خوب راحت با افراد مختلف صحبت می‌کند و درک عمیقی از منطقه‌ حوزه فعالیت خود دارد با در نظر گرفتن این موضوع، در این مطلب ۸ ویژگی مشاوران املاک خوب و موفق برای شما آورده شده است:

چگونه یک مشاور املاک خوب باشیم 

۱. مهارت های ارتباطی بالا

موفقیت در شغل املاک به نحوه صحبت شما با مشتری بستگی دارد. از مشتریان شما گرفته تا متخصصان خدماتی که در بازرسی و تعمیرات خانه مشغول به کارند، مهارت های ارتباطی عالی به شما این امکان را می دهد تا در این صنعت بسیار پیشرفت کنید. اگر عاشق صحبت با مردم هستید، مطمئنا در شغل املاک و مستغلات موفق خواهیدشد. 

مهارت ارتباطی بالا یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های یک مشاور املاک خوب و‌ موفق محسوب می‌شود. مشاور املاکی که بتواند به‌خوبی با مشتریان خود ارتباط بگیرد، بهتر می‌تواند نیازها، چالش ها و درخواست آنان را درک کرده و پاسخ مناسب ارائه دهد.

ارتباط مؤثر فقط به گفتگو کردن منتهی نمی‌شود، بلکه شامل گوش دادن فعال، زبان بدن مثبت، گفتار محترمانه و شفاف‌ سازی اطلاعات نیز می باشد. مشاور املاکی که از مهارت ارتباطی بالا برخوردار است، می‌تواند به خوبی اعتماد مشتری را جلب کرده، مذاکرات پیچیده را به آرامی پیش ببرد و در آخر معامله‌ای موفق و خوشایندی را برای هر دو طرف معامله رقم بزند.

۲. حضور پر رنگ در شبکه های اجتماعی

در بازار املاک و مستغلات امروزی، دیگر ارتباط چهره به چهره به تنهایی موثر نیست. در حقیقت، حضور قوی در رسانه های اجتماعی برای مشاوران املاک امری حیاتی است. امروزه بسیاری از خریداران جستجوی خانه خود را به صورت آنلاین در وبسایت های تخصصی ملکی مانند وبسایت آقای املاک انجام می دهند. بازاریابی در رسانه های اجتماعی به مشاوران کمک می کند تا اینگونه خریداران را به سمت خود جذب کنند. همچنین به مشاوران کمک می کند تا با سایر نمایندگان و مشتریان احتمالی ارتباط راحت تری برقرار کنند.

در حال حاضر حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی یکی از ویژگی‌های کلیدی و بسیار مهم یک مشاور املاک حرفه‌ای به شمار می آید. شبکه‌هایی همچون واتس آپ، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و حتی تیک‌تاک بستری امن و ارزشمند برای معرفی فایل‌ها، برند شخصی و ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان به ارمغان می آورند.

مشاورین املاک حرفه ای اغلب از ابزارهای کارآمدی نظیر آقای فایلینگ، آژانس‌های املاک، مشاورین املاک و پنل آقای مشاور املاک برای کنترل فایل‌ها، انتشار محتوا و همچنین ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی پنل آقای مشاور املاک، ویژه مشاوران و آژانس های املاک

بهره‌مندی آگاهانه از این ابزارها موجب می‌شود که مشاور بتواند بازدیدهای بیشتری جذب کند، اطلاعات شفاف و جدید ارائه دهد و اعتماد مخاطبان را جلب کند. در حقیقت، حضور فعال مشاور در شبکه‌های اجتماعی همراه با استفاده از این ابزارها نه‌فقط موجب افزایش دیده‌شدن و جذب مشتریان بالقوه می‌شود، بلکه به تقویت اعتبار و حرفه‌ای بودن مشاور املاک نیز کمک بسزایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: درج آگهی ملکی رایگان در وبسایت و اپلیکیشن آقای املاک

ویژگی های مشاور املاک خوب و موفق

۳. مهارت های سازمانی عالی

از پیگیری برای بازدید و به نمایش گذاشتن ملک گرفته تا هماهنگی قرارداد و سایر جلسات، کارگزاران املاک باید به درستی سازماندهی شوند. این مهارت نه تنها شما را به یک مشاور املاک برتر تبدیل می کند، بلکه اساساً لازمه نقش شما در این صنعت است. صنعت املاک و مستغلات سرعت بالایی دارد، بنابراین سازماندهی همه چیز برای نمایندگان امری ضروری به شمار می رود.

مهارت‌ سازمانی یکی از ویژگی‌های اصلی یک مشاور املاک حرفه ای به شمار می رود. این مهارت‌ها به مشاور املاک این امکان را می دهد تا بتواند زمان، اطلاعات و‌ مشخصات مشتریان، قرار ملاقات‌ها و همچنین فایل‌های ملکی خود را به‌ طور منظم و کاربردی کنترل کند. نظم در کار نه‌فقط موجب بهینه سازی در وقت می‌شود، بلکه باعث افزایش دقت در پیگیری معاملات و رضایت بیشتر مشتریان نیز خواهد شد.

مشاور املاکی که دارای مهارت‌های سازمانی بالا باشد، قادر است هم‌زمان چند معامله را بدون سردرگمی یا اشتباهی جلو ببرد و در هر مرحله از روند خرید یا فروش، تصویر یک فرد حرفه‌ای و امن را در ذهن مشتریان خود فراهم کند.

۴. توانایی انجام چندین کار

علاوه بر مدیریت زمان و سازماندهی، مشاوران املاک و مستغلات باید بتوانند گاهی اوقات چندین کار را همزمان با هم انجام دهند. از پاسخگویی به تماس‌ها یا برگزاری جلسات در جاده گرفته تا برنامه‌ریزی برای بازدید ملک ببیشتر مشاوران املاک موفق و حرفه ای این کار را به یکباره انجام می دهند.

توانایی انجام چندین کار به‌ صورت هم‌زمان یکی از خصیصه های حیاتی برای یک مشاور املاک خوب به حساب می آید. در دنیای پرجنب و جوش معاملات ملکی، مشاور املاک باید بتواند هم‌زمان چند وظیفه نظیر؛ پاسخگویی به تماس‌ها، هماهنگی بازدیدها، پیگیری مدارک، مذاکره با مشتریان و به‌روزرسانی فایل‌ها را به‌درستی کنترل و مدیریت کند.

لازمه این مهارت ها، تمرکز بالا، برنامه‌ریزی اصولی و توانایی اولویت‌بندی کارها است. اگر مشاوری از این توانایی ها برخوردار باشد، قادر است بدون از دست رفتن کیفیت کار، چند معامله را به‌طور هم‌زمان هدایت کند و از طرفی رضایت بیشتری از سوی مشتریان کسب کند. به طور کلی، توانایی انجام چندین کار بیانگر تعهد، سرعت عمل و حرفه‌ای‌ بودن یک مشاور املاک موفق به شمار می رود.

۵. مهارت در مذاکره

مهارت در مذاکره کردن یکی از مهم ترین نکاتی است که هر مشاوران املاکی باید بداند.. هر فروشنده ای می خواهد بیشترین سود را از خانه خود داشته باشد. از طرفی هر خریدار نیز می‌خواهد به خانه رویایی خود دست پیدا کند. با مذاکره قوی در قراردادهای فروش با سایر متخصصان، مشاوران می توانند به هر یک از طرفین در دستیابی به این اهداف کمک کنند.

مهارت در مذاکره نیز یکی از اساسی ترین خصوصیت های یک مشاور املاک خوب می‌باشد، چرا که موفقیت در اکثر معاملات به توانایی مشاور املاک در ایجاد تعادل میان منافع خریدار و فروشنده بستگی دارد.

یک مشاور موفق باید به خوبی بتواند با آرامش، نگاه واقع بینانه و تسلط بر جزئیات معامله، فضایی فراهم کند که خریدار و فروشنده حس رضایت و برد داشته باشند. این مهارت شامل گوش دادن، درک نیازهای حقیقی دو طرف، انتخاب کلمات مناسب و حفظ احترام در حین مذاکره است. مشاور املاکی که از مهارت بالایی در مذاکره برخوردار باشد، نه‌فقط معاملات بیشتری را با موفقیت به اتمام می‌رساند، بلکه اعتماد و وفاداری بلندمدت مشتریان را از آن خود می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کامل سامانه های رسمی مرتبط با املاک، مسکن و ثبت معاملات در ایران

۶. مهارت قوی در مدیریت زمان

برای مشاوران املاک، مهارت های مدیریت زمان با مهارت های سازمانی مشابه است. از آنجایی که نمایندگان دائماً در حال رفت و آمد هستند، باید علاوه بر هماهنگ کردن برنامه‌ریزی با مشتریان خود، استاد برنامه‌های خود نیز باشند. مدیریت زمان به نمایندگان برتر حتی در شلوغ ترین روزها کمک می کند.

مهارت قوی در مدیریت زمان نیز یکی از خصیصه های حیاتی یک مشاور املاک موفق می باشد، چرا که این شغل به برنامه‌ریزی اصولی و هماهنگی هم‌زمان میان چند مشتری، ملک و معامله نیازمند است.

مشاور املاکی که قادر به مدیریت زمان است، می‌تواند بدون هدر رفتن وقت به‌موقع در جلسات، بازدیدها و پیگیری‌ها حضور یافته و فعالیت های خود را بر اساس اولویت هدایت کند. این مهارت ها به مشاور کمک می‌کند تا فشار کاری را کاهش دهد، کیفیت خدمات خود را افزایش دهد و فرصت‌های معاملاتی بیشتری را از دست ندهد. در حقیقت، مشاور املاکی که از مدیریت زمان قوی برخوردار است، نشان می‌دهد که در کار خود فردی با نظم، مطمئن و کاملاً موفق است.

خصوصیات یک مشاور املاک خوب و موفق

۷. داشتن صداقت

موفق ترین متخصصان  در شغل املاک در داشتن صداقت مهارت بالایی دارند، به خصوص در مورد قیمت گذاری و زمان بندی، شما به عنوان یک مشاور باید بدانید که خریداران و فروشندگان هر دو زمان زیادی را از نمایندگان خود می خواهند، آنها سوالات زیادی در مورد فرآیند کار می پرسند، آنها انتظارات زیادی برای معاملات خود دارند. یک مشاوران املاک خوب و موفق هر طور که می توانند به مشتریان خود کمک می کند. اما گاهی اوقات، صادق بودن با مشتریان در طول فرآیند خرید یا فروش بهترین راه برای جلب نظر آنهاست. یک نماینده صادق کسب و کار مکرر و ارجاعات عالی را از مشتریان سابق خود کسب می کند.

صداقت یکی از اساسی ترین خصوصیات یک مشاور املاک موفق و حرفه ای است و نقشی بنیادی در فراهم سازی اعتماد میان مشاور و مشتری دارد. امروزه در بازاری که تصمیمات مالی مهم و بعضا پرریسک گرفته می‌شود، مشتریان به دنبال شخصی هستند که اطلاعات شفاف، حقیقی و دقیق در اختیارشان بگذارد. مشاوری که در بیان و رفتار خود صداقت داشته باشد، حتی اگر معامله‌ای در کوتاه مدت به نفعش تمام نشود، در بلندمدت نیز اعتبار، احترام و مشتریان وفادار بیشتری کسب می نماید. بنابراین داشتن صداقت نه‌فقط موجب آسایش مشتری می‌شود، بلکه بیانگر تعهد اخلاقی و حرفه‌ای بودن مشاور املاک نیز هست؛ مولفه ای که او را از دیگران متمایز می‌ سازد.

۸. دارای شخصیت خونسرد و آرام

از آنجایی که صنعت املاک و مستغلات همیشه در حال تغییر است، مشاوران املاک باید بتوانند کارها را به آرامی انجام دهند. شاید هر روز دقیقاً همانطور که برنامه ریزی کرده بودید پیش نرود. مشاوران موفقند که در همین موقعیت به خوبی با اتفاقات غیر منتظره کنار می آید در واقع آنها این کار را با لبخند بر روی صورت خود انجام می دهند!

یک‌ مشاور املاک موفق باید شخصیتی خونسرد و آرام داشته باشد. در روند خرید و فروش ملک، احتمال دارد وضعیتی پرتنش یا چالش برانگیز به وجود آید؛ از اختلاف نظر و بحث میان خریدار و فروشنده گرفته تا تأخیر در مدارک یا تغییر به یکباره تصمیم مشتری.

مشاور املاکی که دارای شخصیتی آرام و خونسرد باشد، می‌تواند با قرار گرفتن در این شرایط با حفظ تعادل رفتاری و مدیریت احساسات، وضعیت را مدیریت کرده و اعتماد طرفین را حفظ کند. همین خصوصیت موجب می‌شود مشتریان حس امنیت و اطمینان بیشتری پیدا کنند و فرایند گفتگوها و معامله با آرامش خاطر و رضایت بخشی بیشتری سوق پیدا کند.

بیشتر بخوانید: crm در املاک، آشنایی کامل این نرم افزار برای مشاوران املاک

مشاور املاک خوب

۹. مهارت بر ابزارهای دیجیتال و فناوری‌ های پیشرفته

تمام مشاورین‌ املاک باید با ابزارهای دیجیتال نوین از جمله؛ نرم‌افزارهای کنترل فایل، پلتفرم‌های تبلیغاتی آنلاین، تورهای مجازی و حتی ابزارهای تحلیل داده آشنایی کامل داشته باشند. این مهارت ها به مشاور کمک می‌کند فایل‌ها را سریع‌تر و دقیق‌تر کنترل کند، بازدیدها را اصلاح کند و نرخ‌ها و فرایند بازار را بررسی کند. مهارت کامل بر فناوری، مشاور را در ارائه خدمات حرفه‌ای و نوین به مشتریان متمایز می‌سازد و رقابت‌پذیری او را چند برابر می‌کند.

۱۰. اقتدار برند‌سازی شخصی (Personal Branding)

امروزه، اکثر مشتریان به مشاورانی اعتماد می‌کنند که مشهور و مورد اعتماد هستند. یک‌ مشاور املاک حرفه ای با ایجاد برند شخصی از طریق شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا، معرفی موفقیت‌ها و رفتار حرفه‌ای، می‌تواند جایگاه خود را در ذهن مشتریان به ثبت برساند. برند شخصی قوی موجب افزایش اعتماد، جذب مشتریان جدید و ایجاد رابطه بلندمدت با آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: فرانچایز املاک، مدلی نوین برای رشد برندهای املاک در ایران و جهان

۱۱. فهم نیازها و  ذهنیت مشتری

مشاور املاک موفق نه فقط فروشنده ملک، بلکه یک تحلیگر روان‌شناسی مشتری نیز هست. مشاور باید خواسته ها، انگیزه‌ و سبک تصمیم‌گیری خریدار و فروشنده را بررسی کند تا به موجب آن پیشنهادات متناسب و مؤثرتری ارائه دهد. شناخت رفتار مشتری موجب می‌شود مراحل خرید و فروش با رضایت بیشتر خریدار و فروشنده هدایت شود و تجربه‌ای به یادماندنی و دلپذیر برای مشتریان ایجاد شود.

۱۲. مهارت رصد بازار و پیش‌بینی روندها

یک مشاور املاک خوب باید قادر باشد تغییرات اقتصادی، نرخ تورم، سیاست‌های مسکن و روندهای منطقه‌ای را بررسی کرده و آنها را پیش‌بینی کند. همین قابلیت به او کمک می‌کند تا تصمیمات مشتریان را آگاهانه تر پیش ببرد و پیشنهاداتی ارائه دهد که نه فقط لحظه‌ای بلکه به صورت بلندمدت سودآور باشند. ارزیابی دقیق بازار، مشاور را به یک منبع معتبر و قابل اعتماد برای مشتریان تبدیل می‌کند.

۱۳. سازگاری و یادگیری مستمر

بازار مسکن به سرعت در حال تغییر است به همین منظور مشاورانی که خود را با این تغییرات وفق ندهند، از قافله عقب می‌مانند. یک مشاور املاک موفق همیشه در حال یادگیری قوانین جدید، مهارت‌های بازاریابی به روز و تکنیک‌ های مدرن مدیریت مشتری است. تطبیق‌پذیری و یادگیری بی وقفه موجب می‌شود مشاور بتواند با وضعیت متغیر بازار سازگار شود و به طور مداوم خدماتی نوین، کارآمد و مؤثر ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه با مشتری صحبت کنیم ؛ ویژه مشاوران املاک

ویژگی های مشاور املاک خوب

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا ۸ ویژگی وجود دارد که باید هنگام جستجوی یک مشاور املاک خوب به آنها توجه کنید.

۱. آنها به خوبی و به طور منظم با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند

به عنوان یک فروشنده یا خریدار، برخورد با نماینده ای که ارتباط خوبی ندارد، می تواند استرس زا باشد. بازار املاک و مستغلات به زمان حساس است، بنابراین شما به نماینده ای نیاز دارید که دائماً شما را در جریان وضعیت فعلی خرید یا فروش شما قرار دهد. در غیر این صورت، در نهایت وقت گرانبها را برای فرصت‌هایی تلف می‌کنید که شانس محدودی برای موفقیت دارند.

در واقع، ارتباط ضعیف نمایندگان یکی از بزرگترین ناامیدی برای خریداران و فروشندگان است.این بسیار مهم است که مشاوران در تماس دائمی با مشتریان خود باشند.چیزی که برای یک نماینده باسابقه این اطلاعات ناچیز  است، می تواند برای مشتریانی که تازه وارد شغل املاک و مستغلات شده اند بسیار مهم باشد."

۲. آنها در فرآیند فروش فعال هستند

 یک مشاور املاک خوب باید فعالانه با خریداران بالقوه تماس بگیرد، با مشتریان فعلی ارتباط برقرار کند و دائماً به دنبال سرنخ های جدید باشد. عنصر کلیدی فعال بودن، آگاه نگه داشتن مشتری است. اگر مشتریان شما مدام با شما تماس می‌گیرند، اطلاعات کافی به آنها نمی‌دهید.

ویژگی یک مشاور املاک خوب

۳. خوب گوش می دهند

اکثر مشاوران املاک خوب و موفق به شما می گویند که مراقب نماینده های که بیش از حد صحبت می کنند، باشید. اگر نتوانید در هنگام برقراری ارتباط با نماینده‌تان حرفی بزنید، پس مشکل دارید.

"به عنوان یک مشتری ، باید بیشتر صحبت ها را انجام دهید و مطمئن شوید که مشاورتان درخواست ها و نیازهای خاص شما را درک می کند. یک مشاور خوب باید همه سؤالات را بپرسد، نه برعکس.»یک نماینده همچنین باید بتواند مشتری خود را "بخواند" و رویکرد خود را بر این اساس تطبیق دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه مشاور املاک حرفه ای شویم

«بعضی از مشتریان دوست دارند از طریق فضای مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، برخی ترجیح می‌دهند پیام کوتاه سریع داشته باشند، و برخی دیگر دوست دارند یک تماس تلفنی دریافت کنند تا بتوانند در مورد آنچه که در فروششان اتفاق می‌افتد چت کنند.

"مسئولیت یک مشاور املاک خوب این است که روش ارتباطی ترجیحی مشتریان را در نظر بگیرد، به طوری که آنها احساس نکنند در اثر سکوت نادیده گرفته شده اند و یا به دلیل ارتباط زیاد تحت فشار قرار نگیرند."

۴. آنها نیازهای مشتریان را اولویت اصلی خود قرار می دهند

به زبان ساده، اگر مشتری یک معامله خوب داشته باشد، مشاور نیز معامله خوبی دریافت می کند. به همین دلیل است که انتخاب مشاوری که فروشندگان خود را در اولویت قرار می دهد، بسیار مهم است. یک نماینده خوب همیشه نیازهای مشتریان را اولویت اصلی خود خواهد داشت.

"خرید و فروش خانه می تواند استرس زا باشد . شما به عنوان یک مشاور املاک مطمئن شوید که مشتری احساس حمایت و خوشحالی می کند."

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار برای کاهش استرس شغلی در محیط کار ویژه مشاوران املاک

۵. منطقه محلی خود را می شناسند

کارگزاران املاک بیش از یک خانه می فروشند. در واقع آنها زندگی می فروشند که مستلزم درک عمیق منطقه محلی است. شما به عنوان مشتری، قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام خانه برای شما مناسب است، مطمئن شوید که تعدادی سوال پیچیده از مشاور املاک خود بپرسید. (مسیرهای قطار و اتوبوس، فعالیت‌های نزدیک برای بچه‌ها و مقررات برنامه‌ریزی محلی را در نظر بگیرید.) به این ترتیب، می‌توانید بین کسانی که می‌توانند سبک زندگی محلی را بفروشند و کسانی که نمی‌توانند بفروشند، تمایز قائل شوید.

۶. آنها چارچوب زمانی مشتریان خود را می شناسند

 درک فوری برای یک رابطه خوب میان مشتری و نماینده ضروری است. «شما باید بدانید که آیا مشتری برای فروش عجله دارد یا خیر. اگر باید به زودی تسویه حساب کنند، شما باید این را بدانید و باید در چارچوب زمانی محدودتری کار کنید. اگر مشتری عجله نداشته باشد، شما می توانید به مشتری توصیه کنید که منتظر بازار بهتری باشد تا با قیمت مناسب تری ملکی را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۷ چالش در شغل املاک و مستغلات و چگونگی اجتناب از آنها

خصوصیات مشاور املاک خوب

۷. آنها انگیزه مشتری خود را برای فروش می دانند

یک نماینده خوب همیشه می‌داند که چرا مشتریان قصد فروش خانه خود را دارند و از خود سؤالات زیر را می‌پرسند:

آیا آنها به دنبال ملک برای سرمایه گذاری هستند؟
آیا آنها قرار است در این خانه زندگی کنند و بعداً آن را خراب کنند؟

«همچنین دانستن اینکه آیا مشتری یک وابستگی عاطفی به خانه دارد بسیار مهم است و یا دانستن اینکه مشتری یکی از پنج ملک سرمایه گذاری را می فروشد، نیازهای بسیار متفاوتی با مشتری  که خانه خانوادگی خود را می فروشد، دارد. یک نماینده خوب تفاوت را می داند و مطابق با آن سازگار می شود." اینها سوال هایی است که یک مشاور املاک خوب باید مدام به آنها فکر کند.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب تبدیل شدن به یک مشاور املاک

۸. مشاوران از اینکه لیست مشتریان آخر خود را به عنوان مرجع به شما بدهند، هراسی ندارند

ساده ترین راه برای یافتن یک مشاور املاک خوب استفاده از مشتریان قبلی آنها به عنوان مرجع است. «اگر یک نماینده جدید را انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید از عملکرد او مطمئن شوید ، از مشاور خود لیستی از  مشتری های آخرشان درخواست کنید.  یک نماینده خوب باید به شما یک مرجع مثبت از مشتریان قبلی خود بدهد."

9. تسلط بر تکنولوژی های جدید و ابزارهای آنلاین

از آنجایی که بازار املاک همانند دیگر بازارها دیجیتالی شده و استفاده از تورهای مجازی افزایش پیدا کرده است، مشاوری که به‌روز باشد و قادر به استفاده مؤثر از این ابزارها را داشته باشد، می‌تواند مراحل خرید و فروش را سریع‌تر، واضح‌تر و کاربردی تر هدایت کند.

10.  توانایی ارائه داده و بررسی بازار به صورت حقیق و به‌روز

بر اساس آمارهای ارائه شده در سال ۲۰۲۵، تصمیم‌گیری مشتریان اغلب بر اساس داده‌های دقیق و بررسی فرایند بازار می باشد. مشاوری که بتواند اطلاعات جدید، شفاف و قابل اعتماد از قیمت‌ها، مناطق و فرایند آینده ارائه دهد، به مشتری کمک می‌کند تا تصمیمات منطقی و مطمئن بگیرد و در نهایت ریسک معاملات کاهش پیدا کند.

جمع بندی:

این ویژگی ها را در کسب و کار املاک و مستغلات خود پرورش دهید و برای رسیدن به سطح بعدی عملکرد آماده شوید. فکر می کنید. برای موفقیت به عنوان یک مشاور املاک چه ویژگی های دیگری لازم است؟ آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

تعداد نظرات : 4
  • علیرضا
    13 آبان 1404
    خیلی مقاله‌ی مفیدی بود! واقعاً بخش «مهارت‌های ارتباطی» و «صداقت» برام چشم‌گیر بود. این که یک مشاور املاک، فقط وظیفه فروش ندارد بلکه باید نیازهای مشتری را بفهمد و با صداقت رفتار کند، خیلی مهم است. یکی سوال هم داشتم: چگونه می‌توان «حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی» را بدون اینکه تبدیل به تبلیغات صرف شود، به شکلی حرفه‌ای اداره کرد؟
    ادمین آقای املاک
    13 آبان 1404
    خیلی خوشحالیم که مطلب مورد توجه شما قرار گرفت. همان‌طور که در مقاله‌ی آقای املاک آمده، مشاور املاک حرفه‌ای برای حضور مؤثر در شبکه‌های اجتماعی باید نه فقط تبلیغات کند بلکه ارائه محتوا با ارزش داشته باشد؛ یعنی: فایل‌های ملکی را با توضیحات کامل، عکس یا تور مجازی منتشر کند تا برای مخاطب واقعی کاربردی باشند. به سوالات مخاطبان پاسخ دهد، نظرات ایشان را بخواند و تعامل ایجاد کند، نه صرفاً پست تبلیغاتی بگذارد. (بخش مهارت ارتباطی) ابزارهای آنلاین را به کار گیرد تا دیده‌شدنش افزایش یابد اما همیشه در چارچوب صداقت و شفافیت فعالیت کند.
  • جواد بیات
    21 خرداد 1401
    سلام خیلی عالی بود
  • علی منصوری
    13 اردیبهشت 1401
    عالی ، ممنون از مطالب جذابتون
  • خانم رحيمي
    12 اردیبهشت 1401
    خوب بود متشكرم