یک مشاور املاک خوب چه ویژگی هایی دارد ؟
14 آبان 1400
آموزش املاک
یک مشاور املاک خوب ؛ می داند که یک ملک چیزی فراتر از آجر و ملات است. آنها میدانند در برخی مواقع فرآیند خرید و فروش ملک گاهی پیچیده و سخت می شود و باید بهعنوان یک پشتیبان و یک متخصص بیطرف عمل کنند تا دو طرف معامله به یک نتیجه عالی برسند.
مشاوران املاک حرفه ای در صحبت کردن با افراد مختلف از هر طبقه راحت هستند، درک عمیقی از منطقه خود و سابقه فروش قوی برای پشتیبان ادعاهای خود دارند.
ویژگی های مشاور املاک خوب
با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا ۸ ویژگی وجود دارد که باید هنگام جستجوی یک مشاور املاک خوب به آنها توجه کنید.
۱. آنها به خوبی و به طور منظم با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند
به عنوان یک فروشنده یا خریدار، برخورد با نماینده ای که ارتباط خوبی ندارد، می تواند استرس زا باشد. بازار املاک و مستغلات به زمان حساس است، بنابراین شما به نماینده ای نیاز دارید که دائماً شما را در جریان وضعیت فعلی خرید یا فروش شما قرار دهد. در غیر این صورت، در نهایت وقت گرانبها را برای فرصتهایی تلف میکنید که شانس محدودی برای موفقیت دارند.
در واقع، ارتباط ضعیف نمایندگان یکی از بزرگترین ناامیدی برای خریداران و فروشندگان است.این بسیار مهم است که مشاوران در تماس دائمی با مشتریان خود باشند.چیزی که برای یک نماینده باسابقه این اطلاعات ناچیز است، می تواند برای مشتریانی که تازه وارد شغل املاک و مستغلات شده اند بسیار مهم باشد."
بیشتر بخوانید: ۱۵ نکته کلیدی برای مدیریت زمان ؛ویژه مشاوران املاک
۲. آنها در فرآیند فروش فعال هستند
یک مشاور املاک خوب باید فعالانه با خریداران بالقوه تماس بگیرد، با مشتریان فعلی ارتباط برقرار کند و دائماً به دنبال سرنخ های جدید باشد. عنصر کلیدی فعال بودن، آگاه نگه داشتن مشتری است. اگر مشتریان شما مدام با شما تماس میگیرند، اطلاعات کافی به آنها نمیدهید.
۳. خوب گوش می دهند
اکثر مشاوران املاک خوب و موفق به شما می گویند که مراقب نماینده های که بیش از حد صحبت می کنند، باشید. اگر نتوانید در هنگام برقراری ارتباط با نمایندهتان حرفی بزنید، پس مشکل دارید.
"به عنوان یک مشتری ، باید بیشتر صحبت ها را انجام دهید و مطمئن شوید که مشاورتان درخواست ها و نیازهای خاص شما را درک می کند. یک مشاور خوب باید همه سؤالات را بپرسد، نه برعکس.»یک نماینده همچنین باید بتواند مشتری خود را "بخواند" و رویکرد خود را بر این اساس تطبیق دهد.
بیشتر بخوانید: چگونه مشاور املاک حرفه ای شویم
«بعضی از مشتریان دوست دارند از طریق فضای مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، برخی ترجیح میدهند پیام کوتاه سریع داشته باشند، و برخی دیگر دوست دارند یک تماس تلفنی دریافت کنند تا بتوانند در مورد آنچه که در فروششان اتفاق میافتد چت کنند.
"مسئولیت یک مشاور املاک خوب این است که روش ارتباطی ترجیحی مشتریان را در نظر بگیرد، به طوری که آنها احساس نکنند در اثر سکوت نادیده گرفته شده اند و یا به دلیل ارتباط زیاد تحت فشار قرار نگیرند."
۴. آنها نیازهای مشتریان را اولویت اصلی خود قرار می دهند
به زبان ساده، اگر مشتری یک معامله خوب داشته باشد، مشاور نیز معامله خوبی دریافت می کند. به همین دلیل است که انتخاب مشاوری که فروشندگان خود را در اولویت قرار می دهد، بسیار مهم است. یک نماینده خوب همیشه نیازهای مشتریان را اولویت اصلی خود خواهد داشت.
"خرید و فروش خانه می تواند استرس زا باشد . شما به عنوان یک مشاور املاک مطمئن شوید که مشتری احساس حمایت و خوشحالی می کند."
بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار برای کاهش استرس شغلی در محیط کار ویژه مشاوران املاک
۵. منطقه محلی خود را می شناسند
کارگزاران املاک بیش از یک خانه می فروشند. در واقع آنها زندگی می فروشند که مستلزم درک عمیق منطقه محلی است. شما به عنوان مشتری، قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام خانه برای شما مناسب است، مطمئن شوید که تعدادی سوال پیچیده از مشاور املاک خود بپرسید. (مسیرهای قطار و اتوبوس، فعالیتهای نزدیک برای بچهها و مقررات برنامهریزی محلی را در نظر بگیرید.) به این ترتیب، میتوانید بین کسانی که میتوانند سبک زندگی محلی را بفروشند و کسانی که نمیتوانند بفروشند، تمایز قائل شوید.
۶. آنها چارچوب زمانی مشتریان خود را می شناسند
درک فوری برای یک رابطه خوب میان مشتری و نماینده ضروری است. «شما باید بدانید که آیا مشتری برای فروش عجله دارد یا خیر. اگر باید به زودی تسویه حساب کنند، شما باید این را بدانید و باید در چارچوب زمانی محدودتری کار کنید. اگر مشتری عجله نداشته باشد، شما می توانید به مشتری توصیه کنید که منتظر بازار بهتری باشد تا با قیمت مناسب تری ملکی را خریداری کنند.
بیشتر بخوانید: ۷ چالش در شغل املاک و مستغلات و چگونگی اجتناب از آنها
۷. آنها انگیزه مشتری خود را برای فروش می دانند
یک نماینده خوب همیشه میداند که چرا مشتریان قصد فروش خانه خود را دارند و از خود سؤالات زیر را میپرسند:
آیا آنها به دنبال ملک برای سرمایه گذاری هستند؟
آیا آنها قرار است در این خانه زندگی کنند و بعداً آن را خراب کنند؟
«همچنین دانستن اینکه آیا مشتری یک وابستگی عاطفی به خانه دارد بسیار مهم است و یا دانستن اینکه مشتری یکی از پنج ملک سرمایه گذاری را می فروشد، نیازهای بسیار متفاوتی با مشتری که خانه خانوادگی خود را می فروشد، دارد. یک نماینده خوب تفاوت را می داند و مطابق با آن سازگار می شود." اینها سوال هایی است که یک مشاور املاک خوب باید مدام به آنها فکر کند.
بیشتر بخوانید: مزایا و معایب تبدیل شدن به یک مشاور املاک
۸. مشاوران از اینکه لیست مشتریان آخر خود را به عنوان مرجع به شما بدهند، هراسی ندارند
ساده ترین راه برای یافتن یک مشاور املاک خوب استفاده از مشتریان قبلی آنها به عنوان مرجع است. «اگر یک نماینده جدید را انتخاب کردهاید و میخواهید از عملکرد او مطمئن شوید ، از مشاور خود لیستی از مشتری های آخرشان درخواست کنید. یک نماینده خوب باید به شما یک مرجع مثبت از مشتریان قبلی خود بدهد."
کلام آخر:
به طور خلاصه، ویژگی های بسیاری از یک مشاور املاک خوب وجود دارد که باید همیشه در ذهن داشته باشید. با دانستن این ویژگی ها شما فرد مناسب را برای نیازهای املاک خود پیدا خواهید کرد در نتیجه امور کارها نیز برای شما بسیار آسان تر خواهد شد.