آموزش نقطه شروع بازاریابی توسط استاد مهدی سیاح نیا

آموزش نقطه شروع بازاریابی توسط استاد مهدی سیاح نیا

خرید این دوره

برای شروع بازاریابی چه کنیم

شروع بازاریابی سخت ترین مرحله از بازاریابی است به همین منظور با آگاهی از اصول اولیه بازاریابی شما می توانید فرایند بازاریابی را به سادگی پشت سر بگذارید. هنگام کار با استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ، اغلب این سوال در ذهن شما ایجاد می شود که: "برای شروع چه کاری باید انجام دهم؟" بدیهی است که شما به اصول اولیه مانند یک لوگو، وب سایتی که مشتریان می توانند در مورد پیشنهادات شما بیشتر بدانند، ایمیل و شماره تلفنی که مشتریان بتوانند با شما تماس بگیرند، نیاز دارید. اما برنامه بازاریابی خود را از کجا شروع می کنید و چگونه شروع به دستیابی به مشتریان جدید می کنید؟

برای راه‌اندازی بازاریابی خود، در ادامه چند نکته وجود دارد 

پروژه ایستاپارک هشتگرد

نحوه شروع بازاریابی

با تحقیقات بازار یک پایه محکم ایجاد کنید و مخاطبان هدف را انتخاب کنید

اولین و مهمترین گام بنیادی تحقیقات در بازار است. تعیین تناسب محصولات بازار برای استارت‌آپ‌ها امری حیاتی می باشد. علاوه بر این، بررسی کامل می تواند به شما کمک کند تا نقاط تفاوت و نقاط ضعفی را که می توانید از قبل برطرف کنید، تعیین کنید. همچنین لازم است که مشتریان را عمیقا بررسی کنید، از جمله: بررسی بخش های مختلف و ارزش نسبی آنها ، شناسایی نیازها و نقاط دردناک و ترسیم عمیق فرآیند خرید مشتری. این به تصمیم گیری های زیادی در برنامه بازاریابی شما کمک می کند.

مطالب مرتبط: آموزش بازاریابی املاک ؛ معرفی بهترین روش های بازاریابی در شغل املاک

یک بازار هدف مشخص تعریف کنید و بر خدمات رسانی به آنها تمرکز کنید

بر اساس تحقیقات خود، مشخص کنید که پیشنهاد شما برای بهینه سازی منابع محدود به سمت چه کسانی خواهد بود. این بدان معنا نیست که بخش‌های دیگر نمی‌توانند مشتری باشند، بلکه به این معناست که شما یک گروه اصلی را انتخاب می‌کنید تا محصول، کانال‌های پیام و توزیع خود را هدف قرار دهید.

با تمرکز تلاش خود بر روی دسته ای از مشتریان که بهترین سود را از محصول شما می برند و برای شرکت شما دارای ارزش بالایی هستند، می توانید برنامه بازاریابی خود را در اختیار آنها قرار دهید و زمان یا بودجه خود را با ارزش کمتر یا متقاعد کردن مشتریان سخت تر تلف نکنید. 

برندی طراحی کنید که بیانگر معرفی شرکت شما باشد

برند چیزی بیش از یک نام یا لوگو است. این است که چگونه شرکت شما توسط دیگران درک می شود. برای متمایز شدن، یک دیدگاه واضح و متمایز ایجاد کنید که احساسات را در مشتریان شما برانگیزد و آنها را تشویق کند تا بارها و بارها با شما در ارتباط باشند.

در مورد اهداف خود تصمیم بگیرید و بودجه خود را مشخص کنید.

تصمیم گیری در مورد میزان هزینه برای بازاریابی، به خصوص در روزهای اولیه کسب و کار، می تواند سخت باشد. اگر می توانید، مشخص کنید چه تعداد مشتری از درآمد مورد نیاز شما برای راه اندازی پشتیبانی می کنند. در مرحله بعد، به حاشیه سود خود نگاه کنید و تصمیم بگیرید که چه مقدار از آن را برای به دست آوردن یک مشتری جدید خرج کنید. این هزینه به دست آوردن شما است. بلکه هدف مشتری شما ضربدر هزینه ایده آل خرید شما می باشد که شروع خوبی برای بودجه اولیه است.

مطالب مرتبط: روشهای نوین بازاریابی املاک ؛ 13 ایده موثر برای مشاوران املاک

اصول شروع بازاریابی

شاید بتوان گفت مهم ترین اصول شروع بازاریابی بهینه شدن فرایند جذب مشتری برای کسب و کارتان باشد چرا که مشتریان امروزی از داشتن حق انتخاب ناامید شده اند. اصول بازاریابی بیشتر از تکتیک های ارتباطی و تبلیغاتی استفاده می کند تا به بدین وسیله مشتریان را متقاعد کند که برند شما، از جمله محصولات و خدمات شما، دقیقاً همان چیزی است که آنها به آن نیاز دارند. حتی اگر برند خود را بازاریابی می کنید، تمام جنبه های استراتژی بازاریابی شما باید بر ارضای نیازهای فعلی و آتی مشتریان متمرکز باشد.

رویکرد شما به بازاریابی، در حقیقت نشانگر تکنیک های فروش شما است، بنابراین ارتباط و همکاری در تیم شما امری بسیار مهم است به همین دلیل همه افراد در سازمان شما باید تا حدودی مالکیت کمپین های بازاریابی شما را داشته باشند. فراموش نکنید که بازاریابی یک جنبه حیاتی از کسب و کار شما است بنابراین نیاز به تحقیق، زمان، برنامه ریزی و تخصیص بودجه مناسب دارد.

پروژه گرندپارک فردیس

فیلم آموزش بازاریابی

اگر به تازگی شروع به کار کردید یا در حال برنامه ریزی برای بازاریابی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم دوره آموزشی رایگان از استاد مهدی سیاح نیا در آکادمی آقای املاک را مشاهده نمائید. دیدن این ویدئوهای آموزشی به شما در پی ریزی صحیح یک بازاریابیِ موفق کمک به سزایی می کند.