بازاریابی فروش ملک ؛13 استراتژی بازاریابی املاک جهت توسعه در تجارت

بازاریابی فروش ملک ؛13 استراتژی بازاریابی املاک جهت توسعه در تجارت

11 خرداد 1402

آموزش املاک

بازاریابی فروش ملک ؛13 استراتژی بازاریابی املاک جهت توسعه در تجارت

بازاریابی فروش ملک چه برای افراد تازه کار چه برای حرفه ای ها همیشه مهم بوده است. اگر قصد دارید به عنوان یک متخصص املاک و مستغلات تجارت خود را توسعه دهید بد نیست بدانید که بازاریابی نقش زیادی در جلب توجه مشتریان بالقوه دارد. ما در این مقاله به مفهوم بازاریابی املاک، آموزش بازاریابی املاک ، بهترین راه فروش ملک و جدیدترین استراتژی فروش پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ توسط انجمن ملی معاملات ملکی (NAR) نشان داد ۸۷ درصد از خریداران مسکن، خانه خود را به واسطه یک مشاور املاک خریداری می کنند. این موضوع نشان دهنده این است که یک بازار مجزا برای آژانس های املاک و مستغلات وجود دارد. اما چگونه می توان به چشم اندازها رسید؟ اگر تازه شروع به کار کرده اید یا به دنبال جذب مشتری جدید هستید ، این نکات بازاریابی املاک به شما کمک خواهد کرد تا یک برنامه بازاریابی موفق ایجاد کنید.

بازاریابی املاک چیست

بازاریابی املاک و مستغلات یک استراتژی بازاریابی است که شامل تبلیغات منحصر به فرد شما برای ایجاد یک برند، به دست آوردن مشتریان، افزایش فروش و درآمد با بستن معاملات املاک است. به طور دقیق، همه چیز در مورد جلب علاقه، جلب اعتماد و اطمینان مشتری در سرمایه گذاری املاک شماست. هدف نهایی بازاریابی املاک و مستغلات تولید سرنخ است.

آموزش بازاریابی املاک

به عنوان یک مشاور املاک، یکی از مهمترین نقش های شما بازاریابی است. شما در این شغل در حال بازاریابی برای دارایی های مشتریان خود هستید. شما جامعه خود را برای خریداران بازاریابی می کنید و دائماً در حال بازاریابی برای خود و خدمات خود هستید اگر یک کارگزار، سرمایه گذار، نماینده یا فروشنده هستید، بازاریابی باید در بخش املاک و مستغلات اجرا شود، چرا که برای موفقیت در کسب و کار شما بسیار مهم است. از طریق بازاریابی، می توانید خدماتی مانند فروش و مدیریت ملک، اجاره، اجاره و غیره ارائه دهید.

بازاریابی و فروش ملک

امروزه بازار املاک و مستغلات فراز و نشیب های زیادی را پشت سر می گذارد و به عوامل مختلفی مانند نرخ بهره ، شرایط اقتصادی و رشد شغل وابسته است. صرف نظر از رفتار فعلی بازار، تازه کارها و حتی متخصصان می توانند استراتژی های زیادی را به کار گیرند که این امر در گسترش تجارت نیز بسیار تاثیرگذار است. این مقاله چند ایده جهت بازاریابی فروش ملک و استراتژی های اصلی که موجب گسترش تجارت املاک و مستغلات شما می شود را مورد تجزیه و تحلیل قرارداده است.

بیشتر بخوانید: دوره آموزش املاک با تدریس مهندس ایمان خدابخش

۱. بازار هدف خود را مشخص کنید

مهم ترین اصل برای بازاریابی املاک یا بازاریابی فروش مبک، بازار هدف است. بازار هدف در بازاریابی فروش ملک حرف اول را می زند شما با بهره گیری از این امر موفقیت واقعی را به عنوان مشاور یا مدیر بنگاه املاک و مستغلات تجربه خواهید کرد. بسیاری از دلالان و مشاغل املاک و مستغلات بر روی یک بازار خاص تمرکز کرده و در آن بازار متخصص می شوند. این ایده به شما این امکان را می دهد  که چه چیزی در حال حاضر بازار هدف را تحریک و چه خطراتی این بازار را تهدید می کند و مهم تر از همه با تعیین بازار هدف برنامه خود را در کوتاه مدت و بلند مدت هدایت خواهید کرد. به عنوان مثال، یک کارگزار املاک و مستغلات که از جزئیات مربوط به یک پروژه حمل و نقل یا مدرسه جدید اطلاع دارد ، می تواند استراتژی های بازاریابی خود را بر این اساس تغییر دهد.

۲. بودجه هزینه های بازاریابی

عامل مهم دیگر در  بازاریابی فروش ملک برای گسترش موفقیت در تجارت املاک و مستغلات ، به تهیه بودجه بازاریابی و پایبندی به آن تعلق دارد. به معنای واقعی صدها راه برای بازاریابی در املاک وجود دارد ، راه هایی مانند وب سایت های املاک و مستغلات ، بازاریابی از طریق ایمیل ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و ... هزینه ها باید براساس مخاطبان هدف شما باشد. به عنوان مثال، مشتریان در منطقه یک تهران ممکن است به بازاریابی مبتنی بر اینترنت نیاز داشته باشند ، در حالی که مشتریان در یک منطقه روستایی به روش دیگری نیاز دارند.

بیشتر بدانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

بازاریابی فروش ملک و املاک

۳. از وبسایت های تخصصی ملک و رسانه های اجتماعی استفاده کنید

صرف نظر از بازار، شما باید حضور خود را در اینترنت با کمک یک وب سایت حرفه ای و همچنین حساب های اختصاصی در سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و لینکدین ایجاد کنید. استفاده از این روش ها نسبتاً ارزان هستند ، و امکان تبلیغات گسترده ای دارند.

 از طرفی شما می توانید با انتشار آگهی های ملکی متعدد در اپلیکیشن و وب سایت های تخصصی ملک مانند وبسایت آقای املاک یا راه اندازی کانال های بازاریابی به مشتریان خود در مورد نیاز به یک آژانس املاک و وکیل در هنگام خرید خانه یا خرید قطعه زمین آموزش های لازم را بدهید. همچنین می توانید با پرداخت هزینه های تبلیغاتی ، تجارت خود را در موتورهای جستجو مانند Google بازاریابی کنید.

همانطور که می دانید یکی از نیازهای اساسی و مهم مشاوران املاک ابزاری مناسب برای پیاده سازی اطلاعات مشتری است. در همین رابطه پلتفرم آقای املاک با هدف رفع تمامی چالش ها و دغدغه های ملکی مشاوران املاک و رفع نیازهای ملکی افراد فعالیت خود را آغاز کرد. تیم آقای املاک با استفاده از افراد با تجربه در حوزه بازاریابی فروش و افراد متخصص در حوزه برنامه نویسی به عنوان یک هایپر مارکت و سوپر اپلیکیشن شناخته شده است. یکی از ویژگی های وبسایت آقای املاک استفاده از ابزارهای به روز و نوین است. با ورود به وبسایت آقای املاک و عضویت در پنل آقای مشاور املاک (ویژه آژانس های املاک و مشاوران املاک) متوجه خواهید شد که طراحی این پلتفرم به هیچ عنوان کپی شده نیست. و نمونه داخلی و حتی خارجی ندارد.

همچنین آقای فایلینگ یکی از ابزاری تخصصی و هوشمند پلتفرم آقای املاک می باشد که با هدف ثبت، مدیریت و اشتراک گذاری فایل های املاک طراحی شده است. این ابزار کمک می کند تا اطلاعات املاک را به صورت منظم گردآوری کرده و آنها را سریعا در اختیار مشاوران املاک قرار دهد.

روش های بازاریابی نوین در املاک و مستغلات

تبلیغات برای فروش ملک

۴. حضور خود را در شبکه های اجتماعی پر رنگ کنید

سعی کنید در تمام شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند (فیس‌بوک، توییتر، ، گوگل پلاس، اینستاگرام ،‌واتس آپ ، تلگرام ، لینکدین و... یک حساب‌ کاربری داشته باشید. با کاربران تعامل داشته باشید، مطالب و اطلاعات کاربردی خوب را به اشتراک بگذارید و دارایی های خود را تبلیغ کنید.

تبلیغات در اینستاگرام را اجرا کنید

اینستاگرام ابزار دیگر برای برقراری ارتباط با خریداران خانه ، تبلیغ فایل ها و توسعه نام تجاری شماست. تنها کافیست با طراحی و عکس مناسب ، افراد زیادی را به خود جلب کنید.

پیج اینستاگرام آقای املاک

پیج اینستاگرام آقای املاک به صورت کاملا حرفه ای و قوی نسبت به پیج های مشابه خود در حال فعالیت است اگر به پیج آقای املاک به نشانی mrestate.ir مراجعه کنید صحت این موضوع کاملا برای شما آشکار خواهد شد. مخاطب پیج آقای املاک تنها مختص به فعالان بازار مسکن نیست این پیج برای تمامی اقشار مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید با یک سرچ ساده از مطالب مفید و کاربردی از ارائه پیشنهاد های جذاب دکوراسیون منزل تا نکات حقوقی ملک بهره مند شوید. با تبلیغات در اینستاگرام آقای املاک این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا مخاطبان را بر اساس هدف، بودجه، نوع پست (به عنوان مثال عکس، فیلم و ...مدت تبلیغ خود را انتخاب کنید. پست تبلیغاتی شما به افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید ارائه  داده خواهد شد.

۵. فیلم بسازید

ساخت ویدئو یک ابزار قدرتمند برای معاملات مسکن می باشد. برای انجام این کار نیازی به هزینه های هنگفت نیست. اگر به سراغ ساخت ویدئو با کیفیت بالا با مضمون توصیفات مشتری بروید یا از نرم افزار ویدئویی برای ضبط پیام از ارائه خدمات خود به مشتری از لپ تاپ خود استفاده کنید، استفاده از این راهکار شما را نسبت به دیگر مشاوران متمایز خواهد کرد.

۶. از عکس های باکیفیت استفاده کنید

عکس یکی از ارکان های مهم در بازاریابی املاک و یا بازاریابی فروش ملک به شمار می رود. در حقیقت ۸۹ درصد از خریداران خانه بر این باورند که عکس ها در طول فرآیند تصمیم گیری آنها مفید است. شما می‌توانید خودتان عکس بگیرید، اما هیچ چیزی مانند عکس‌های حرفه‌ای تاثیر فوق العاده زیاد بر خریداران بالقوه شما نمی گذارد. تحت تاثیر قرار دادن از طریق بازاریابی، مردم را تشویق می کند تا با شما وارد معامله شوند.

عکس‌های بد حتی به بزرگترین ویژگی‌ها علاقه را کاهش می‌دهند. این کاملاً حیاتی است که شما عکس های زیبایی از املاک خود داشته باشید. شما می توانید یک عکاس حرفه ای (ترجیحا با تجربه عکاسی از خانه ها و معماری) استخدام کنید، یا اگر تجهیزات پیچیده ای دارید و به توانایی های خود اطمینان دارید، خودتان دست به کار شوید. فقط به یاد داشته باشید که این یکی از آن سناریوهایی است که برای آوردن افراد حرفه ای سودمند است. هزاران منبع عالی وجود دارد که جزئیات عمیقی در مورد عکاسی املاک ارائه می دهد - این راهنما از دانشکده عکاسی دیجیتال مفید است (تا زمانی که از قبل تجربه اولیه عکاسی را داشته باشید).

۷. ارجاع مشتریان جدید به مشتریان قبلی

اکثر بنگاه های معاملات ملکی موفق معاملات متعددی را از طریق مراجعه به مشتریان قبلی انجام می دهند. ارجاع مشتریان جدید به مشتریان قبلی بیشترین ارزش را دارد. به عنوان مثال ، در صورت مراجعه توسط یک دوست، همکار یا یکی از اقوام ، مشتریان جدید راحت تر در انتخاب یک آژانس املاک و مستغلات کار می کنند. شما همیشه می توانید با ارائه جوایز ارجاع به شخصی که مشتری جدیدی معرفی می کند، این روش را تقویت کنید.

تبلیغات و بازاریابی فروش ملک

۸. سریع پاسخ دهید

ما در جهانی زندگی می کنیم که با سرعتی بسیار سریعتر از هر زمان دیگری در حال حرکت است. بسیار مهم است که به سوالات مشتری پاسخ دهید در غیر این صورت خطر از دست دادن تجارت جدید را دارید. به عنوان مثال شما باید همیشه از طریق تلفن هوشمند به ایمیل دسترسی داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که در اسرع وقت به درخواست مشتری پاسخ می دهید. در این مشاغل نمی توانید صبر کنید تا روز بعد پاسخ دهید. اگر سریع پاسخ دهید ، به اعتبار و اعتبار شما می افزاید.

۹. اطلاعات خود را به روز کنید

اگر در موفقیت طولانی مدت خود جدی هستید، به واسطه خبرگزاری ها، اخبار، اطلاعات خود را به روزرسانی کنید به عنوان مثال در مورد نرخ وام مسکن فعلی ، تغییر در قوانین املاک و مستغلات ، مزایای مالکیت خانه ، نحوه ایجاد نمونه کارها برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ، بررسی های بهداشتی و... اطلاعات کافی و به روز داشته باشید.  مطمئن باشید همه مشتریان فعلی و احتمالی از اطلاعات فراوان شما قدردانی خواهندکرد ، از سوی دیگر این امر نشان دهنده دانش و تعهد شما نسبت به تجارت است.

بیشتر بخوانید: مشاور املاک موفق تهران کیست؟

۱۰. سوالات مورد نیاز مربوط به بنگاه املاک را برطرف کنید

منظور از غوطه وری، طرز فکری است که در آن مشتریان شک می کنند که آیا واقعاً به یک مشاور املاک نیاز دارند یا خیر. بازاریابی ناخوشایند چنین مشتریانی را هدف قرار می دهد تا آنها را در مورد ارزش پیشنهادی یک متخصص املاک و مستغلات متقاعد کند.

روش های نوین بازاریابی در فروش ملک

۱۱. برای موفقیت برنامه ریزی کنید

صرف نظر از اینکه شما یک مشاور املاک باشید یا یک توسعه دهنده املاک و مستغلات ، به یک طرح تجاری برای پیشرفت در املاک و مستغلات نیاز خواهید داشت. انجام این کار شما را برای موفقیت آماده می کند. شما می توانید با کمک یک برنامه تجاری توسعه املاک و مستغلات هزینه های خود ، شرایط احتمالی و سایر خطرات خود را برنامه ریزی کنید. بسیاری از افراد وقتی در خلا کار می کنند بدون چنین برنامه ریزی شکست می خورند. به عنوان مثال ، می توانید بودجه خود را برای استراتژی های بازاریابی فروش ملک در سال آینده با کمک یک برنامه تجاری مستند برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید: روانشناسی فروش ملک ؛ ۱۱ ترفند طلایی در افزایش فروش ویژه مشاوران املاک

۱۲. آگاهی از برند را توسعه دهید

دقیقاً همانند مشاغل تجاری با برندهای بزرگ، افرادی که در شغل املاک و مستغلات در حال فعالیت هستند باید تلاش خود را صرف برند سازی کنند. تشکیل برند اصولی می تواند تحت نام یا نام تجاری شما باشد. به طور کلی برای اعمال هرگونه استراتژی فروش املاک و مستغلات باید این مفهوم را در ذهن خود داشته باشید. معمولا افرادی که در این شغل تازه وارد شده اند این سوال برایشان ایجاد خواهد شد که چگونه می توان وارد فروش املاک و مستغلات شد و یا چگونه می توانند با موفقیت یک کسب و کار بسازند؟ پاسخ در برنامه ریزی برای توسعه نام تجاری و استفاده از آن برای بازاریابی تجارت برای سالهای آینده نهفته است.

13. یک کارت ویزیت حرفه ای ایجاد کنید

راه اندازی یک کسب و کار املاک و مستغلات کار آسانی نیست. برای بسیاری، تمرکز بر روی یافتن مشتریان بالقوه و ارتباط با آنهاست. یک راه عالی برای شروع یک ارتباط تجاری جدید، دادن کارت ویزیت و توضیح خدماتتان است. یک کارت ویزیت با ظاهری عالی طراحی کنید ، کارت ویزیت شما می تواند تأثیری قدرتمند بر مشتریان بالقوه بگذارد. ایجاد کارت ویزیت شما را در ذهن مشتری به یاد ماندنی می کند و موجب می شود خدماتتان به خوبی به فروش برسد. در عین حال، شما می خواهید رسانه ای را هدف قرار دهید که اکثر فروشندگان از آن استفاده می کنند.

بهترین راه فروش ملک

شما به عنوان یک متخصص املاک و مستغلات، احتمالاً به دنبال بهترین راه فروش ملک بوده اید. در حقیقت رمز موفقیت در استفاده از ایده‌های مؤثر بازاریابی املاک و مستغلات بر اساس استراتژی جامع می باشد که پایه و اساس کسب و کار و نقاط عطفی را برای جذب خریداران بیشتر در درازمدت ایجاد می‌کند. فروش موفق املاک در سال 2025 مستلزم یک رویکرد جامع است که روش‌های قدیمی و سنتی را با راهکارهای مدرن ادغام کند. به طور مثال عکاسی حرفه‌ای و تورهای مجازی سه‌بعدی از ملک کمک ویژه ای به فروش سریع ملک می کند. امروزه، یک جلسه عکاسی حرفه‌ای یک ضرورت مطلق است. بر اساس گزارشات وب‌سایت‌های املاک و مستغلات، آن دسته از آگهی‌هایی که دارای عکس‌های حرفه‌ای هستند، به صورت میانگین ​​۶۱ درصد بیشتر از آگهی‌هایی که دارای تصاویر آماتور هستند، بازدید می‌شوند.

همچنین یکی دیگر از بهترین روش های فروش املاک و مستغلات، قیمت‌گذاری مناسب به همراه مدل حراج است. این تکنیک شامل ارسال آگهی با قیمتی کمی اقتصادی تر برای جلب توجه خریداران می شود. در عین حال، باید در آگهی ذکر شود که مالک پذیرای پیشنهادات قیمت است. بدین صورت، خریدار پیشنهاد خود را ارائه می‌دهد، اما در این میان دقت داشته باشید که خریدار ممکن است ملک را بر اساس قیمت‌های درخواستی که بالاتر از قیمت‌های معامله هستند، قیمت‌گذاری کند.

جدیدترین استراتژی فروش

درک درست از بازار هدف و تحولات بازار مسکن، رمز موفیت بازاریابی املاک است. تحقیقات کلی از بازار، توسعه‌دهندگان املاک را وادار به تصمیمات مبتنی بر داده می کند تا تقاضا را برای مفاهیم توسعه خود بررسی کنند. شناخت دقیق نیازها و خواسته‌های مشتریان می‌تواند به صورت چشمگیری اثربخشی تلاش‌های بازاریابی شما را افزایش دهد. 

علاوه بر این، نظرسنجی‌های آنلاین، نظرسنجی‌های حضوری و مصاحبه‌ ها، دیدگاه های با ارزشی در رابطه با مخاطبان هدف ارائه می‌دهند و به ایجاد کمپین‌های بازاریابی مرتبط‌ کمک می‌کنند. تحقیقات بازار به درک روندهای بازار کمک می‌کند و ملک شما را در وضعیت رقابتی قرار می‌دهد.

همچنین درک جمعیت هدف شما برای استراتژی بازاریابی موفق در املاک مهم است. شناسایی خریداران به معنای درک جمعیت، ترجیحات و ظرفیت های مالی آنهاست. چه زوج های جوان، خانواده‌های پر جمعیت، خریداران خانه های لوکس یا مستاجران را هدف قرار دهید، داشتن درک عمیق از مخاطبان هدف برای ایجاد بازاریابی مؤثر بسیار مهم است.

از سوی دیگر تحلیل و بررسی فرایند بازار محلی برای هر استراتژی بازاریابی املاک امری مهم تلقی می شود. درک درست از آینده املاک محلی مانند قیمت‌گذاری و تقاضا، به توسعه‌ دهندگان دیدگاهی می‌دهد که بر استراتژی بازاریابی آنها تأثیر می‌گذارد. پیدا کردن رقبای محلی و تحلیل شکاف‌های بازار می‌تواند پروژه‌های شما را به صورت مؤثرتری در موقعیت قرار دهد.

همکاری با مشاوران املاک باسواد، دیدگاه ارزشمندی در رابطه با فرایند بازار محلی و ارزش املاک ارائه می‌دهد. مشاوران باتجربه و حرفه ای می‌توانند با استفاده از درک خود از فعالیت های محلی و مرور پیچیدگی‌های املاک و مستغلات، تبلیغات املاک را افزایش دهند.

نتیجه گیری:

توسعه یک تجارت موفق در زمینه املاک و مستغلات به تلاش و زمان بستگی دارد. استراتژی های ذکر شده در بازاریابی فروش ملک اگر با دقت و پشتکار دنبال شوند ارزش تلاش شما را خواهد داشت. موفقیت از طریق کارهای تصادفی بدون برنامه ریزی حاصل نمی شود. در عوض، از تدوین و پیروی از یک برنامه حاصل می شود.

امروزه بازار مسکن همانند دیگر بازارها، توسط تکنولوژی تغییر کرده است. در حال حاضر پلتفرم‌های تخصصی املاک مانند وبسایت آقای املاک به شما این امکان را می دهند تا خانه‌ خود را با روش‌های نوین به فروش برسانید، اما این بدان معنا نیست که همه ایده‌های سنتی بازاریابی فروش ملک باید کنار گذاشته شوند در حقیقت نکته مهم این است که بفهمید چه چیزی برای شما و عامل فروش شما بهترین است. 

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آشنایی با وبسایت آقای املاک

تعداد نظرات : 16
  • سهراب قنادیان
    27 بهمن 1403
    با پیگیری مستمر میتواند مفید باشد
  • alireza.m
    3 اردیبهشت 1403
    مطالب بسیار مفید و کاربردی بود تشکر از وبسایت آقای املاک
  • عبدالله
    27 آذر 1402
    موارد اشاره شده برای مقدمات شروع کار خوب است ممنونم
  • رضا
    17 تیر 1402
    سلام و درود مطالب و راه کارها بسیار برای بنده قابل توجه بود و تاثیر گذار متشکرم
  • جواد جعفرپور
    12 تیر 1402
    پیشنهاد خوبی بود
  • Parisa
    30 بهمن 1400
    خیلی خوب بود ممنونم
  • الناز بخشی
    30 بهمن 1400
    واقعا تک تک موارد قابل تامل هستن
  • نوین افشار
    30 بهمن 1400
    بسیار عالی و کاربردی
  • ستاری
    30 بهمن 1400
    شما بهترین هستید
  • عسگری
    30 بهمن 1400
    خیلی مفید بود 👍👌 ممنون
  • ehda
    30 بهمن 1400
    💙💙💙💙👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    سلام واقعا فکر نمیکردم منبع مطالب ملکی باشه که بتونم ازش آنقدر چیز یاد بگیرم از نظر من تمامی نکات و مطالبی که ارائه میدید قابل تحسین هستند و بابت آنقدر زحمت کمال تشکر و قدر دانی را از تیم خوب دارم خداوند کمک راهتان باشد و موفقیت روز افسون
  • بهرنگ
    21 مهر 1400
    بسیار کاربردی و عالی
  • Arezoo
    21 مهر 1400
    بهترین هستید ???
  • رسول امانی
    21 مهر 1400
    سلام با تشکر از شما بابت مطالب بسیار مفید و کاربردی
  • persianmelk
    21 مهر 1400
    ممنون خیلی خوب بود??