آموزش بازاریابی املاک ؛ معرفی بهترین روش های بازاریابی در شغل املاک

آموزش بازاریابی املاک ؛ معرفی بهترین روش های بازاریابی در شغل املاک

24 خرداد 1401

آموزش املاک

آموزش بازاریابی املاک ؛ معرفی بهترین روش های بازاریابی در شغل املاک

آیا در مشاور املاک تازه کار هستید؟ در این مقاله می توانید برخی از دستورالعمل های مفید را برای شروع تلاش های بازاریابی املاک و مستغلات خود مشاهده کنید.

بازاریابی املاک چیست

بازاریابی املاک و مستغلات یک استراتژی بازاریابی است که شامل تبلیغات منحصر به فرد شما برای ایجاد یک برند، به دست آوردن مشتریان، افزایش فروش و درآمد با بستن معاملات املاک است. به طور دقیق، همه چیز در مورد جلب علاقه، جلب اعتماد و اطمینان مشتری در سرمایه گذاری املاک شماست. هدف نهایی بازاریابی املاک و مستغلات تولید سرنخ است.

آموزش بازاریابی املاک

به عنوان یک مشاور املاک، یکی از مهمترین نقش های شما بازاریابی است. شما در این شغل در حال بازاریابی برای دارایی های مشتریان خود هستید. شما جامعه خود را برای خریداران بازاریابی می کنید و دائماً در حال بازاریابی برای خود و خدمات خود هستید اگر یک کارگزار، سرمایه گذار، نماینده یا فروشنده هستید، بازاریابی باید در بخش املاک و مستغلات اجرا شود، چرا که برای موفقیت در کسب و کار شما بسیار مهم است. از طریق بازاریابی، می توانید خدماتی مانند فروش و مدیریت ملک، اجاره، اجاره و غیره ارائه دهید.

بهترین روش های بازاریابی در املاک 

عضویت در وبسایت های تخصصی ملکی

پیوستن به وبسایت های تخصصی املاک حرفه ای املاک و مستغلات مانند وبسایت آقای املاک یک راه عالی برای ایجاد شبکه با سایر مشاوران است. اگرچه املاک و مستغلات یک زمینه بسیار رقابتی است، اما در برخی مواقع نمایندگان از شبکه سازی با یکدیگر سود می برند. وبسایت تخصصی آقای املاک به آژانس ها و مشاوران املاک کمک می کند تا یک راه حل بازاریابی مناسب برای برقراری ارتباط با مشتریان خود فراهم  کنند.پنل آقای مشاور یک بستر بازاریابی امن برای آژانس ها و مشاوران املاک ایجاد کرده تا اطلاعات مشتریان را با امنیت بالا نگهداری کنند.

بهترین وبسایت املاک با آقای املاک

داشتن یک وب سایت املاک اولین قدم برای ایجاد پایگاه داده مخاطبین و جذب سرنخ های جدید است. برای آنکه وب سایت خود را به یک ابزار تولید سرنخ و برندینگ،تبدیل کنید باید چند روش برتر را رعایت کنید. در اینجا عناصر یک وب سایت برنده در شغل املاک آمده است:

توضیحات ملکی جالب و متمایز
اطلاعات جامع محله
چیدمان و طراحی چشم نواز
منابع املاک و مستغلات رایگان
ثبت نام در خبرنامه
عکس و فیلم حرفه ای

بیشتر بخوانید: روشهای نوین بازاریابی املاک ؛ ۱۳ ایده موثر برای مشاوران املاک

مشاورانی در این حرفه موفق اند که از همه این عناصر برای جذب بازدیدکنندگان و ترغیب آنها استفاده می‌کنند. سپس با قرار دادن استراتژیک اطلاعات تماس، جعبه های ثبت نام خبرنامه و پیوندهایی به پلتفرم های رسانه های اجتماعی، تماس با مشتریان را آسان می کنند.

استفاده از کارت ویزیت برای بازاریابی املاک 

همان قدر که استراتژی بازاریابی آنلاین املاک و مستغلات شما مهم است، به همان اندازه بازاریابی چاپی سنتی نیز اهمیت دارد. به محض دریافت مجوز املاک، کارت ویزیت خود را چاپ کنید. آنها را با خود به هر کجا که می روید حمل کنید و هر وقت فرصتی پیش آمد آنها را تحویل افراد دهید. 

از کارت ویزیت های با کیفیت استفاده کنید. همچنین، مطمئن شوید که بروشورهای با کیفیت بالا را در هر رویداد شبکه‌ای که در آن شرکت می‌کنید در اختیار دارید.

بیشتر بخوانید: کارت ویزیت املاک ؛ ۶ نکته مهم قبل از ایجاد کارت ویزیت

استراتژی های رسانه های اجتماعی برای بازاریابی املاک

رسانه های اجتماعی یکی دیگر از اجزای مهم بازاریابی آنلاین املاک و مستغلات است. هنگام توسعه یک استراتژی رسانه اجتماعی، هدف شما این است که کاربران را به وب سایت خود جذب کنید. از حضور خود در رسانه های اجتماعی برای برانگیختن علاقه استفاده کنید. فالوورها و دوستان خود را تشویق کنید تا روی تصاویر و پیوندهایی کلیک کنند که آنها را مستقیماً به وب سایت شما می برد.

متاسفانه برخی از نمایندگان به این نکته توجهی نمی کنند. وب سایت شما مکانی برای اراده آگهی های شما است. همچنین شبکه های اجتماعی راهی برای رساندن مردم به آن‌جا است، در نظر داشته باشید که شما باید این کار را بدون ارائه مداوم خدمات خود انجام دهید. در وب‌سایت خود، با قرار دادن دکمه‌های اشتراک‌گذاری توییتر، اینستاگرام، فهرست‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی برای کاربران آسان کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ ترفند بازاریابی موفق در املاک اداری و تجاری ؛ ویژه مشاوران املاک

مشارکت جامعه

کلید هر استراتژی بازاریابی املاک و مستغلات، بومی سازی آن است. شما در حال رقابت با سایر مشاورین املاکی هستید که در منطقه شما کار می کنند. شما می خواهید از بقیه متمایز شوید پس یکی از راه‌های انجام این کار، شرکت در رویدادهای محلی، خیریه‌ها و اهدافی است که به آنها اعتقاد دارید. امیدواریم زمانی که آنها به کمک یا مشاوره املاک و مستغلات نیاز دارند، در بالاترین حد خود قرار بگیرید.

سخن آخر:

به یاد داشته باشید که بازاریابی املاک و مستغلات بخش مهمی از شغل شما به شمار می رود. برای موفقیت در حرفه املاک و مستغلات، اجرای استراتژی بازاریابی چاپی و آنلاین را در نظر بگیرید. از یک وب سایت املاک و مستغلات گرفته تا تبلیغات چاپی، رسانه های اجتماعی و مشارکت جامعه، از همه ابزارهایی که در اختیار دارید برای راه اندازی یک کمپین بازاریابی مستغلات بهره مند شوید.