user-image

حمید صحیح النسب

تهران

لینک ها

درباره من

مهندس صحیح النسب حرفه خود را از سال 1356 شروع کرد و از همان دوران دانشکده در آمریکا چندین پروژه ویلایی را طراحی کرد .از جمله پروژه های او میتوان از ویلای دکتر گوهری در پوتومک مریلند، شپیرو رزیدنس در لانگ آیلند نیویورک، ویلای دکتر محمد علومی در استتند آیلند نیویورک، مکنب رزیدنس در لاس وگاس و گلگر رزیدنس در لندن نام برد. او در سال 58 شرکت طراحی و ساختمان سازی خود را با نام (HDE) با همکاری برادران خود (سید داود صحیح النسب: مهندس محاسبات سازه از آمریکا، سید علی محمد صحیح النسب: مهندس تاسیسات از آمریکا و مدیر مهندسی ساختمان سازی، سید ناصر صحیح النسب: مهندس برق از آمریکا و مدیر مهندسی ساختمان سازی) تاسیس نمود. وی در مدت 14 سال سکونت در آمریکا، در شهرهای مختلف آن کشور از جمله نیویورک، ویرجینیا، فلوریدا، واشنگتن دیسی، لاس وگاس و ...، بیش از شصت پروژه ساختمانی شامل: ویلا، درمانگاه، هتل و ساختمانهای مسکونی را طراحی، نظارت و اجرا کرده است. همچنین درکشور آمریکا با بیش از بیست معمار معروف آمریکایی مانند مایکل گریوز، رابرت استرن و ... در پروژه های مختلف همکاری داشته است.
افتتاح حساب:

سید حمید صحیح النسب

چکیده ای از زندگینامه مهندس حمید صحیح النسب

سید حمید صحیح النسب متولد سال ۱۳۳۶ در شمیران تهران است وی در ۱۸ سالگی پس از دریافت دیپلم ریاضی به کشور آمریکا مهاجرت کرد و به رشته معماری در دانشگاه ایالتی مریلند در شهر کالج پارک آمریکا به ادامه تحصیل پرداخت. او مدرک کارشناسی معماری خود را در سال ۱۳۵۹ از دانشگاه مریلند دریافت کرد و پس از دو سال مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا در شهر واشنگتن دی سی دریافت نمود. علاوه بر این مهندس صحیح النسب در رشته شهرسازی در سال ۱۳۶۳ از دانشگاه مریلند آمریکا فارغ التحصیل شد.

وی از همان دوران دانشکده در آمریکا به طراحی چندین پروژه ویلایی پرداخت و در سال ۱۳۵۶ حرفه خود را به صورت جدی آغاز کرد از جمله پروژه های او میتوان به ویلای دکتر گوهری در پوتومک مریلند، شپیرو رزیدنس در لانگ آیلند نیویورک، ویلای دکتر محمد علومی در استتند آیلند نیویورک، مکنب رزیدنس در لاس وگاس و گلگر رزیدنس در لندن اشاره کرد.

سید حمید صحیح النسب در سال ۱۳۵۸ شرکت طراحی و ساختمان سازی خود را با نام (HDE) با همکاری برادرانش (سید داود صحیح النسب؛ مهندس محاسبات سازه از آمریکا، سید علی محمد صحیح النسب؛ مهندس تاسیسات از آمریکا و مدیر مهندسی ساختمان سازی، سید ناصر صحیح النسب؛ مهندس برق از آمریکا و مدیر مهندسی ساختمان سازی) تاسیس کرد.

وی در طول ۱۴ سال سکونت در کشور آمریکا، در شهرهای مختلف آن از جمله نیویورک، ویرجینیا، فلوریدا، واشنگتن دیسی، لاس وگاس و ...، بیش از شصت پروژه ساختمانی شامل: ویلا، درمانگاه، هتل و ساختمانهای مسکونی را طراحی، نظارت و اجرا کرده است. نکته قابل توجه این است که وی در کشور آمریکا با بیش از بیست معمار معروف آمریکایی مانند مایکل گریوز، رابرت استرن و ... در پروژه های مختلف همکاری داشته است.

مهندس حمید صحیح النسب به همراه برادران خود در سال ۱۳۷۰ به ایران بازگشتند و شرکت هندز را تاسیس کردند و به موجب آن حدود ۱۵۰ پروژه بسیار موفق و حرفه ای را در ایران طراحی، نظارت و اجرا کرده اند به عنوان مثال می توانیم به طراحی و اجرای پروژه مسکونی لاکچری برج بهشت در سال ۱۳۸۳ یا پروژه شهرک بهشت دریا واقع در کلارآباد مازندران در سال ۱۳۸۵ اشاره کنیم. از پروژه های معروف دیگر این سازنده معروف و سرشناس می توان به برج مسکونی شیرکوه، برج مسکونی ساسان، برج مسکونی مهران اشاره کرد. همچنین مرکز خرید و ساختمان اداری گالریا که در سال ۱۳۹۵افتتاح شد از جمله پروژه های موفق ایشان به شمار می روند. از آخرین دستاوردهای مهندسی حمید صحیح النسب تا به امروز ساختمان اداری، تجاری و هتل ۱۱۰ طبقه بهشت صلح می باشد.

سید حمید صحیح النسب یکی از پیشگامان طراحی و ساخت ساختمان های شاخص چند دهه اخیر می باشد که در رزومه کاری آن ارائه ساختمان های بی نقص با تلفیقی از ویژگی های معماری ایرانی با نیازهای روز جامعه دیده می شود.

پروژه های معروف مهندس حمید صحیح النسب

  •  مجتمع مسکونی برج بهشت، واقع در زعفرانیه تهران 
  •  شهرک ویلایی بهشت دریا، واقع در کلارآباد مازندران 
  •  مجتمع تجاری گالریا، واقع در ولنجک تهران 
  •  مجتمع مسکونی مهران، واقع در زعفرانیه تهران 
  •  ویلای هشت بهشت، واقع در کلارآباد مازندران 
  •  مجتمع مسکونی شیرکوه، واقع در زعفرانیه تهران 

مجتمع مسکونی برج بهشت زعفرانیه

این برج در یکی از بهترین فرعی های منطقه ی زعفرانیه، در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع  یکی از ماندگارترین ساختمان های گروه مهندسین صحیح النسب می باشد. برج ۱۵ طبقه ای بهشت زعفرانیه با سه سطح طبقاتی شامل ۶۰ واحد آپارتمـان ۳ و ۴ خوابه از ۲۱۵ تا ۳۸۰ متری و ۵ واحد آپارتمان ۴ خوابه ۴۵۰ متری و ۶ واحد آپارتمان ۵۵۰ تا ۷۰۰ متری ۵ و ۶ خوابه همراه با سوئیت اختصاصی طراحی شده است

از ویژگی های منحصر به فرد این برج می توان به لابی مجلل با سقفی به ارتفاع هفت متر و سیستم نگهبــانی ۲۴ ساعته با کنترل تلــویزیونی مداربسته از مشــاعات و حیـاط و مبــادی ورودی، سالن های چند منظوره مهمانی، کنفرانس و نمایش فیلم، رستوران، کافی شاپ، کارواش و ۶ دستگاه آسانسور با ظرفیت ۱۴ نفر اشاره کرد.

فضاهای ورزشی که برای این پروژه شاخص در نظر گرفته شده زمین اسکواش، سالن بدنسازی، ایروبیک، بیلیارد، استخر با طول ۱۶متر، استخر ویژه کودکان، سونای خشک و بخار، جکوزی و اتاق مخصوص ماساژ و استراحت، جاده تندرستی، زمین چند منظوره تنیس، والیبال و بسکتبال، زمین مینی گلف می باشد.

مجتمع تجاری گالریا ولنجک 

مرکز خرید گالریا یکی دیگر از دستاوردهای گروه مهندسی برداران صحیح النسب است که در سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع با زیر بنای بیش از ۳۲ هزار متر مربع احداث شد این مرکز خرید دارای دو ساختمان شمالی و جنوبی (ساختمان تجاری) است که از طریق رمپ‌های پارکینگ به یکدیگر متصل شده‌اند.

پاساژ گالریا که در محله ولنجک ، انتهای خیابان سیزدهم شرقی قرار گرفته یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید شهر تهران به حساب می آید. این مرکز خرید دارای شهربازی روبوکیدز، سینما کودک، پردیس سینمایی و... می باشد. 

مجتمع مسکونی مهران زعفرانیه

مجتمع مسکونی مهران در یکی از بهترین مناطق زعفرانیه ساخته شده و همانند دیگر پروژه های گروه مهندسین صحیح النسب سرشناس و معروف می باشد، این ساختمان لوکس و لاکچری در ۵ طبقه تک واحدی طراحی شده که هر واحد آن با متراژ تقریبی ۷۱۰ متر مربع می باشد، از امکانات منحصر به فرد این پروژه می توان به تعداد ۶ پارکینگ سندی برای هر واحد، نورپردازی نما،لابی لوکس و مبله شده به همراه لابیمن ۲۴ ساعته، سالن اجتماعات بسیار شیک و مبله، تراس هایی با فضایی وسیع که مجهز به باربیکیو و آشپزخانه ای کوچک و فرنیش شده  هت دسترسی سریع، حیاط با معماری منظر خاص و خارق العاده که در آن جاده سلامتی و آبنما های زیبا تعبیه شده، مجموعه استخر،سونا، جکوزی و جیم (سالن ورزش)، روف گاردن و...... اشاره نمود.