۱۰ ایده ساده و کاربردی برای تزئین بالکن خانه شما!

۱۰ ایده ساده و کاربردی برای تزئین بالکن خانه شما!

22 بهمن 1400

دکوراسیون

۱۰ ایده ساده و کاربردی برای تزئین بالکن خانه شما!

برنامه ریزی طراحی داخلی بالکن دشوار است. به دلیل عواملی مانند گرد و غبار و کمبود فضا شما به راحتی نمی توانید وارد جزئیات دقیق زیادی شوید. اگر با چنین مشکلاتی روبرو هستید، نگران نباشید.در اینجا چند ایده ساده برای دکوراسیون بالکن منزل شما آورده شده است.

تزئین بالکن خانه

همانطور که می دانید امروزه خانه های ویلایی با حیاط های زیبا و دلباز جای خود را به آپارتمان ها و برج های سر به فلک کشیده داده است در گذشته در سطح شهر بیشتر خانه های ویلایی به چشم می خورد. آپارتمان نشینی با همه امکانات و راحتی که دارد از فضای سبز به دور است در حقیقت حریم خصوصی در فضای باز رویای اکثر افرادی است که در آپارتمان های شهری زندگی می کنند پس بهتر است شما برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت خود به تزئین تراس یا بالکن یعنی گیاهان انرژی مثبت  و یا حتی انتخاب فرش مناسب در بالکن خانه خود روی آورید.

پیش خرید آپارتمان در تهران

تزئین بالکن کوچک

به نظر شما چه راهکارهایی برای طراحی دکوراسیون و تزیین بالکن وجود دارد؟ جواب این سوال را ما به شما می گوییم شما می توانید با الگوبرداری از این ایده ها فضایی بی نظیر و متفاوت را در این بخش از منزل خود ایجاد نمایید. تنها کافیست در هنگام تزئین بالکن و تراس کمی خلاقیت به خرج دهید تا این قسمت ها به فضایی دلنشین و آرامش بخش تبدیل شوند. مهم نیست بالکن خانه شما چقدر کوچک باشد، به هر حال بالکن ها از پتانسیل طراحی زیادی برخوردارند. با این ۱۰ ایده می توانید تراس و بالکن خانه خود را رویایی کنید.

۱. به فضای بالکن توجه کنید

ابعاد و متراژ بالکن و تراس خانه خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن میز و صندلی انتخاب کنید. بهتر است جنس میز و صندلیتان ضد آب باشد تا در اثر بارندگی آسیب نبینند. زیرا این وسیله در فضای بیرونی خانه شما قرار دارد البته پیشنهاد می کنیم از میزهای تاشو و کم‌جا در دکوراسیون تراس و بالکنتان استفاده کنید.

تزئین بالکن های کوچک

بیشتر بخوانید: چگونه آشپزخانه های کوچک را بزرگ جلوه دهیم؟

خرید خانه در تهران

۲. در انتخاب کفپوش مناسب دقت کنید

کفپوش بالکن یا تراس باید با شرایط آب و هوایی محل زندگی تان سازگار باشد.اگر میزان باد و باران در محل شما زیاد و ارتفاع لبه بالکنتان کم است، کفپوش های فضای بیرون برای کف بالکن مناسب‌ اند پس در انتخاب جنس کفپوش نهایت دقت را داشته باشید. اما اگر محل زندگیتان به گونه ای اسن که میزان بارندگی در آن کم است تراس خود رنگ و بوی بهتری دهید میتوانید به جای کفپوش از فرش، موکت و حتی چمن های مصنوعی استفاده کنید با انجام این کار فضای صمیمی تری برای خود ایجاد کرده اید. نشستن روی قالیچه در فضای آزاد بسیار لذت بخش است. 

۳. تزئین بالکن با گل و گیاه

شما یک فضای خالی برای اوقات فراغت دارید پس از آن نهایت استفاده را کنید قطعا می دانید وجود گیاهان درون بالکن فضا را دلنشین تر و لذت بخش تر می کند. بهتر است از گیاهانی که با شرایط بالکن خانه شما مثل سایه، نور، وزش باد و دمای هوا همخوانی دارند استفاده کنید. در این میان گیاهان گلدار زیبایی بالکن شما را چند برابر می کند. یک راه دیگر هم وجود دارد برای گل‌آرایی تراس‌ها، آویزان کردن گلدان‌های گل از سقف تراس و دیوارهای آن معجزه می کند.

۴. فلاور باکس‌ها را دست کم نگیرید

فلاور باکس چیست؟فلاور باکس‌ها شکل مدرن‌تری از گلدان‌های قدیمی هستند که می‌توانید آن‌ها را به اشکال گوناگون و متنوع و در اندازه‌های دلخواه برای دکوراسیون تراس و بالکن کوچک منزل‌تان اجرا کنید. 

۵. از آبنما استفاده کنید

صدای آب یکی از لذت بخش ترین صداهاست و به آرامش ذهنی شما کمک می کند آبنما‌های بزرگ و کوچک با شکل‌ها و مدل‌های متنوعی در سطح بازار وجود دارند شما می توانید بدون محدودیت برای طراحی و دکوراسیون تراس و بالکنتان از آن استفاده کنید.  

۶. بالش های کف را انتخاب کنید

نیازی به سرمایه گذاری در مبلمان فضای باز نیست - به خصوص اگر فقط اجاره می کنید. چند بالش رنگارنگ و راحت برای کف تهیه کنید که می تواند کار دو چندانی را در داخل انجام دهد.   

بیشتر بخوانید: روف گاردن چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ 

تزئین بالکن  و تراس های کوچک

۷. تزئین بالکن با ریسه

با نصب آویز یا دیوارکوب در فضای باز، برای پاتوق های آخر شب به بالکن خود نور زیادی بدهید. اگر در خانه اجاره ای زندگی می کنید، بهتر است به دنبال چراغ های ریسه ای یا فانوس های فضای باز بروید.

۸. مبلمان تاشو انتخاب کنید

اگر فضای کمی دارید، سعی کنید مبلمانی را نصب کنید که در صورت عدم استفاده قابل جمع شدن یا جمع شدن باشد. این میز تاشو ناپدید می شود تا فضای کف را آزاد کند.

۹. به خودتان حریم خصوصی بدهید

اگر بالکن شما درست در برابر بالکن همسایه شما قرار دارد، گیاهان بلندی مانند بامبو را اضافه کنید تا یک دیوار طبیعی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید سایه‌های بامبو را که می‌توان آن‌ها را در صورت نیاز بالا و پایین کرد آویزان کرد.

۱۰. از فضای دیوار خود استفاده کنید

گلدان‌ها یا آثار هنری مقاوم در برابر آب و هوا را بر روی دیوار بالکن منزل خود آویزان کنید با این کار علاوه بر فضا سازی به نمای آپارتمان خود را چندین برابر خواهید کرد.

اکنون که با نحوه چیدمان بالکن خانه تان آشنا شدید برای تزئین یا طراحی داخلی و تغییر دکوراسیون بالکن یا تراس خانه خود می توانید به متخصصان تزئینات داخلی و متخصصان دکوراسیون داخلی ( وبسایت آقای املاک ) این اجازه بدهید تا فضای خانه شما را به مکانی دنج و دلنشین تبدیل کنند.