ویروس جدید کرونا، نحوه ضدعفونی کردن منزل در برابر این ویروس

ویروس جدید کرونا، نحوه ضدعفونی کردن منزل در برابر این ویروس

13 اسفند 1398

ویروس جدید کرونا، نحوه ضدعفونی کردن منزل در برابر این ویروس
ویروس جدید کرونا خانواده ای از ویروس‌ها به شمار می‌آید، که از سرماخوردگی ساده  شروع می شود تا ویروس n_CoV19  که در سال ۲۰۱۹ در چین شیوع یافت،که در حال حاضر بسیاری از کشورها را درگیر کرده است. در این مقاله می‌خواهیم نحوه ضدعفونی کردن منزل و محل کار را در برابر این ویروس به طور کامل توضیح دهیم

راه های مقابله با ویروس جدید کرونا

ویروس جدید کرونا ویروس جدید کرونا بسیار خطرناک است و دارای قدرت شیوع بالایی می باشد، از آنجا که تاکنون هیچ واکسن و دارویی برای این بیماری خطرناک کشف نشده، بهترین راه برای مقابله با این ویروس پیشگیری می‌باشد، زیرا این ویروس به مدت ۹ روز روی انواع سطوح  زنده می ماند اولین مورد در پیشگیری که بسیار موثر است شستشوی دست ها به مدت ۲۰ ثانیه می باشد که چندین بار در روز باید تکرار شود، در هنگام عطسه و سرفه از دستمال استفاده شود، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، از کسانی که علائم سرماخوردگی دارند بیشتر از یک متر فاصله بگیریم، تا حد امکان از رفتن به مکان‌های عمومی مانند بانک، مجتمع های خرید و... خودداری کنید.
پیش خرید آپارتمان در تهران

نحوه ضدعفونی کردن خانه در برابرویروس جدید کرونا

ویروس جدید کرونا پس از شیوع ویروس کرونا در چین و سپس در ایران باید با چگونگی ضدعفونی کردن خانه به طور کامل آگاه بود که از خطر ابتلا به این بیماری خطرناک در امان باشیم، وقتی که از منزل خارج می‌شویم و به مکان های عمومی می رویم در هنگام بازگشت به خانه باید به سرعت وسایل خود را با الکل ۶۰ درصد ضدعفونی کنیم، وسائلی مانند: سوئیچ، کارت بانکی، موبایل و ... از آوردن کفش ها به داخل خانه جداً خودداری شود. لباس‌هایتان را قبل از ورود به منزل کاملا ضدعفونی کنید. ضدعفونی کردن دستگیره‌در بسیار امری ضروری است و حتماً باید به طور مرتب ضد عفونی شود. همچنین دستگیره کمدها و کلیدهای برق سطوحی که دائماً با آنها در تماس هستید، مانند کانتر را دائماً ضدعفونی کنید. مکان های سرد و تاریک مانند یخچال‌ها طول عمر ماندگاری ویروس جدید کرونا را بیشتر می‌کند و وسایلی که در یخچال نگهداری شود باید کاملا پاکیزه و تمیز شوند، زیرا تمام مواد خوراکی که برای خانه خریداری می‌کنید، در تماس مستقیم با آلودگی هوا و عوامل میکروبی هستند. سطل زباله های منزلتان را ضدعفونی کرده و به طور مرتب و زود به زود خالی کنید. حمام و سرویس بهداشتی حتماً باید به طور مرتب ضدعفونی گردد.
خرید خانه در تهران

نحوه ضدعفونی کردن محل کار در برابر ویروس جدید کرونا

ویروس جدید کرونا در محل کار وسایل خود را مانند میز، کیبورد، موس، خودکار و... را دائماً ضدعفونی کنید. در محیط کار حتما از وسایل شخصی خود مانند لیوان استفاده کنید. بعد از خوردن هر چیزی دست های خود را به مدت ۲۰ ثانیه شستشو دهید. در طول روز چندین بار پنجره محل کار خود را باز کنیم که هوای پاکیزه و تمیز جایگزین هوای آلوده میکروبی شود. در محل کار و منزل خود می توانید از دستگاه بخور و دود کردن گیاهان مانند اسفند اوکالیپتوس، بابونه و... استفاده کنید، زیرا دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی هستند و همچنین سبب آرامش اعصاب می شوند.