آموزش فروش اینترنتی ملک ؛با محمدرضا شایگان
13 اسفند 1402
آکادمی آقای املاک
آموزش فروش اینترنتی ملک فصل اول
آموزش فروش اینترنتی ملک فصل دوم
آموزش فروش اینترنتی ملک فصل سوم
آموزش فروش اینترنتی ملک
تکنولوژی تمام جنبه های زندگی مردم از جمله نحوه خرید و فروش ملک را تغییر داده است. در حال حاضر صنعت املاک و مستغلات یکی از بادوام ترین و پایدارترین بخش های تجارت مدرن محسوب می شود چرا که افراد همیشه به مکان هایی برای زندگی نیاز دارند. با این حال، دنیای املاک و مستغلات، علیرغم قوام آن، از تغییر در طول زمان مصون نیست. فروش اینترنتی ملک در حال حاضر یکی از موثرترین ابزارهایی است که مشاوران املاک برای بازاریابی کسب و کار خود در اختیار دارند.
برای مثال به عنوان یک مشاور املاک اگر می خواهید واقعاً مسئولیت بازاریابی خود را بر عهده بگیرید، باید وب سایت املاک و مستغلات خود را ایجاد کنید نه اینکه صرفاً به سایت کارگزاری خود متکی باشید. همچنین به عنوان یک مشاور املاک، مهم است که کانال های تبلیغات دیجیتال جدید را در استراتژی بازاریابی کلی خود ادغام کنید. با انجام این کار، نه تنها می توانید لیست املاک خود را برای مخاطبان بزرگتر تبلیغ کنید، بلکه می توانید فضای رقابتی با سایر نمایندگان در منطقه خود ایجاد کنید.
از دهه ۸۰ و حتی اوایل دهه ۹۰ که اینترنت نفوذ چندانی در بین مردم نداشت، تنها راه تبلیغات و بازاریابی مشاورین املاک، تبلیغات محیطی و استفاده از روشهای سنتی بازاریابی بود همین موضوع موجب میشد مشاوران املاک نتوانند حوزه فعالیت خود را گسترش دهند.
در گذشته برای گسترش محدوده فعالیت یک بنگاه املاک راه اندازی دفتر املاک جدید در منطقه جدید بود. اما با گذشت زمان و ورود اینترنت به زندگی روزمره مردم، همه چیز دگرگون شد. در سالهای اخیر نه تنها مردم بسیاری از کارهای روزمره خود، از قبیل پرداخت قبوض، خرید و… را با استفاده از اینترنت انجام میدهند. بلکه از اینترنت برای برقراری ارتباط، وقت گذرانی و تفریح و سرگرمی نیز بهره می گیرند. تا جایی که در این سالها مردم بیشتر زمان خود را در اینترنت به سر میبرند. در نتیجه اینترنت قطعا فضای مناسبی برای بازاریابی املاک و مشاورین املاک به حساب می آید. تا جایی که با پتانسیل موجود در اینترنت، مشاورین املاک برای دیده شدن دیگر نیازی به راه اندازی دفتر املاک در مناطق جدید نیستند.
بنابراین میتوان اینگونه برداشت کرد که برای رشد و توسعه در شغل املاک، استفاده از اینترنت الزامی است. اما در این میان این سوال به وجود می آید که بازاریابی اینترنتی املاک را چگونه و با چه روش و ابزاری باید انجام داد؟ که در ویدیوهای آموزشی این مقاله به این موضوع به طور کامل پرداخته شده است.
در حال حاضر با گسترش تکنولوژی و همه گیر شدن فضای مجازی خریداران ملک دیگر تمایلی برای خرید یا جستجو به روش های سنتی نیستند و بیشتر به صورت آنلاین در وبسایت های تخصصی املاک ملک مورد نظر خود را خریداری می کنند. امروزه مشاورین املاک سنتی به مشاور املاک آنلاین تبدیل شده اند. چرا که دیگر نمی توان با روش های سنتی در صتعت املاک نتیجه مطلوبی به دست آورد. روش های مدرن در صنعت املاک و مستغلات یک مزیت متمایز را به مشاورین املاک بخشیده به گونه ای که مشاوران واقعا درک کرده اند که مشتریان املاک چگونه با صفحات مجازی و آگهی های آنلاین اینترنتی یا وبسایت های آنلاین املاک ارتباط برقرار کرده اند در نتیجه، شما به عنوان یک مشاور املاک باید اول از همه کسب و کار خود را آنلاین کنید و با حضور فعال در فضای مجازی به دنبال تغییراتی باشید که بازدید کنندگان صفحات شما روز به روز افزایش پیدا کند.
اما چرا آژانسها و مشاورین املاک باید به آموزش بازاریابی اینترنتی املاک بپردازند؟ و یا اینکه چگونه میتوان از پتانسیلهای اینترنت و فضای مجازی به نفع شغل املاک استفاده کرد؟ چه روشهایی برای بازاریابی املاک در فضای مجازی وجود دارد؟ جواب تمام این سوالات را در ویدیوهای آموزشی این مقاله توسط استاد محمدرضا شایگان، مدیر و موسس مجموعه شزوما پیدا خواهید کرد.
محمدرضا شایگان کیست
محمدرضا شایگان مدیر و موسس آکادمی آموزشی املاک به نام شروما می باشد که با همراهی تیم خود به مشاوران املاک و همچنین افراد جهت خرید و فروش املاک کمک می کند. برای مشاوران املاکی که قصد پیشرفت در شغل خود را دارند مشاهده ویدیوهای آموزشی مجموعه شزوما بهترین انتخاب خواهد بود.
محمدرضا شایگان فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ در زمینه مشاور حقوقی و سرمایه گذاری املاک و مستغلات آغاز کرد. وی نویسنده پرفروش ترین کتاب آموزش املاک (چاپ پنجم) و همچنین عضو هیئت تحریریه نشریات و سایت های اینترنتی صنعت ساختمان می باشد.
آموزش تخصصی املاک
آیا شما جزء آن دسته مشاور املاکی هستید که چندین لیست را پذیرفته و هفته ها یا ماه ها برای فروش آنها کار کرده و پس از یک دوره طولانی، بدون نتیجه مانده است؟ حتی ممکن است فروشندگان شما شروع به تماس با شما کنند که چرا ملک آنها فروخته نشده است؟ در این میان برای بازاریابی آن چه می کنید؟ چه کارهای دیگری برای انجام فروش در نظر دارید؟
اگر هیچ ایده ای به ذهنتان خطور نمی کند اصلا نگران نباشید. همانطور که مشاهده می کنید در این مقاله چند روش و ایده مؤثر در قالب ویدیو با شما به اشتراک گذاشته شده است. امیدوارم این نکات آموزشی به حرفه شما نیز کمک کند.
دوره خرید و فروش ملک
خرید و فروش املاک و مستغلات شوخی نیست. در سالهای اخیر روند فروش آنلاین و خرید و فروش املاک با استفاده از اینترنت رواج یافته است. استفاده از دنیای مجازی به شما این امکان را می دهد که خریداران بالقوه را از سراسر جهان جذب کنید. با درگیری افراد بیشتر، قطعا شانس بیشتری برای انجام معامله بهتر خواهید داشت.
فروش املاک و مستغلات می تواند چالش برانگیز باشد. از پورتال های آنلاین بهترین استفاده را ببرید تا ملک خود را به طور موثر بفروشید و سود مناسبی کسب کنید.
شایگان شزوما
محمدرضا شایگان، موسس و مدیر آکادمی شزوما می باشد. این آکادمی آموزشی با دو دهه فعالیت در پی یافتن امن ترین و پرسودترین فرصت های سرمایه گذاری ملکی و حمایت های قوقی از سرمایه گذاران می باشد در حقیقت هدف اصلی مجموعه شزوما کمک به صنف مشاوران املاک و سرمایه گذاران جهت سود، درآمد و امنیت بالا است. در این ویدیوهای آموزشی استاد محمدرضا شایگان به برخی از نکات و ترفندهای اساسی فروش اینترنتی ملک از جمله :
- مولتی ویتامین مذاکره
- الماس مذاکرات
- عکسبرداری و تدوین فیلم با موبایل
- بازاریابی در بحران
- تعامل مشاورین املاک با سازندگان
- راهکارهای بازاریابی
- دیجیتال مارکتینگ
- زبان بدن و... پرداخته است.
اگر فروش ملک شما در راه است، حتما این ویدیوها را دنبال کنید. با رعایت این ترفندها مطمئن باشید که تجربه فروش ملک موفقی خواهید داشت.
دوره آموزشی مشاور املاک
برخی از افراد قبل از ورود به هر شغلی دوره های آموزشی آن را سپری می کنند چه برای گذراندن این دوره ها باید پولی پرداخت کنند چه به دنبال دورههای آموزشی رایگان باشند. مشاورین املاک نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برخی به دنبال دوره رایگان مشاور املاک میباشند. حتی برخی از افراد برای انتخاب شغل های مدنظر خود. ابتدا به سراغ فیلم های آموزشی آن میروند تا یک آشنایی ابتدایی در خصوص مسیر پیش رو و بررسی تطابق آن با شخصیت خود انجام دهند.
در حقیقت گذراندن دورههای آموزشی مشاور املاک یک دید کلی و آموزش اولیه به مشاوران املاک میدهد و ذهن آنها را برای ورود به آموزشهای پیشرفته و تخصصیتر آماده میکند.
آموزش املاک به روش شزوما
در این مقاله از فصل سوم (آموزش فروش اینترنتی ملک) توسط مجموعه شزوما نکاتی مهم جهت فروش بیشتر برای مشاوران املاک گردآوری شده است. در این فصل به موضوعات زیر پرداخته شده است:
- راهکارهای فروش
- اسناد و قوانین املاک
- اینستاگرام مارکتینگ
- راه انداری سایت و کمپین های فروش
- جلسه تاثیری گذاری
- جلسه متقاعد سازی
- جلسه مدیریت زمان
- مدیریت انگیزه
دپارتمان املاک چیست
دپارتمان املاک در مقایسه با دفتر و آژانسهای املاک سنتی، سازمان بزرگی است که به لحاظ ساختاری و ظاهری با آژانس ها و دفاتر املاک مفاوت است. در دپارتمان املاک هر کدام از کارمندان در تخصصی خاص فعالیت میکنند و توسط مدیران ارشد هدایت و مدیریت میشوند. هدف اصلی دپارتمانهای املاک تخصصی کردن و سادهسازی کردن فعالیتها، بالا رفتن راندمان کاری و نظارت دقیقتر بر عملکردها می باشد.
همچنین فعالیت آژانسهای دپارتمانی معمولا محدود به یک محله یا منطقه نمی باشد. این آژانس ها بیشتر کل شهر را پوشش میدهند و حتی با راهاندازی شعبه در شهرهای دیگر، فعالیتهای کشوری دارند. پیدا کردن مشتری و فایل در بسیاری از دپارتمانها، از منابع آنلاین انجام میشود. درنتیجه مهارت فایل یابی مشاوران برای کار در دپارتمانهای املاک، الزامی می باشد.
وظایف دپارتمان املاک
وظایف دپارتمان های املاک شامل موارد زیر است:
- بهرهبرداری
- نگهداری
- کنترل و نظارت بر املاک و مستغلات
که کاربری املاک در آن میتواند شامل املاک مسکونی، تجاری و زمین باشد. اگر این دپارتمانها وجود دارند به این معناست که مراقبت و نظارت بر املاک و مستغلات بسیار ضروری است. همچنین مدیریت دارایی شخصی، تجهیزات، ابزار و داراییهای فیزیکی بر عهده دپارتمان املاک است که جهت ساخت، تعمیر و نگهداری کالاهای نهایی خریداری شده مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
بخش های دپارتمانهای املاک
- تجاری
- مسکونی
- اداری
- بازاریابی دیجیتال
- امور مشتریان
- دارایی و سرمایهگذاری
- مدیریت تسهیلات
- انجام قراردادها
- منابع انسانی و مدیر
ساختار دپارتمان املاک
دپارتمان یک مجموعه سازمان یافته اداری می باشد که روند کاری دفاتر املاک و ساختار آژانس های املاک را به کلی تغییر داده به حدی که امروزه شاهد دپارتمان املاک در شهر های بزرگ هستیم. دپارتمان های املاک بر خلاف دفاتر املاک سنتی از شیوه های نوین و با استفاده از تکنولوژی های امروزی فعالیت می کنند و سبک کاری آن ها از جهات مختلف با دفاتر املاک سنتی متفاوت می باشد.
در دپارتمان املاک بر خلاف دفاتر املاک سنتی، افراد بسیاری شامل:
- مشاوران مبتدی تا حرفه ای
- مدیران قرارداد
- مدیران داخلی
- منشی و مدیر شعبه
مشغول به کار هستند و هر یک وظیفه ای مشخص را پیش می برد.
آموزش دپارتمان املاک
دپارتمان های املاک به طور مستقیم با مالک و مستاجر ارتباط دارند، در وقت صرفه جویی می کنند و به امور مربوط به تعمیر و نگهداری، پاسخگویی به شکایات مستاجر و حتی پیگیری اخراج ها زسیدگی می کنند یک شرکت دپارتمانی املاک موفق دانش و تجربه ملکی خود را در اختیار افراد قرار می دهد و به افراد این اطمینان را می دهد که بر روی سرمایه خود بهترین مدیریت و عملکرد را انجام دهند. در حقیقت یک دپارتمان یک پیمانکار مستقل است، در نتیجه افراد را از مشکلات روبرو شده با مستاجرین آسوده می کند