آموزش آنلاین کارآفرینی ؛با استاد مهران صارمی نیا

آموزش آنلاین کارآفرینی ؛با استاد مهران صارمی نیا

6 مرداد 1402

خرید این دوره

کارآفرینی چیست

کارآفرینی توانایی و آمادگی برای توسعه، سازماندهی و اداره یک شرکت تجاری همراه با هرگونه عدم قطعیت آن به منظور کسب سود است. بارزترین نمونه کارآفرینی، راه اندازی کسب و کارهای جدید می باشد. در اقتصاد، کارآفرینی مرتبط با زمین، نیروی کار، منابع طبیعی و سرمایه می تواند سود ایجاد کند. چشم انداز کارآفرینی با کشف و ریسک پذیری تعریف می شود و بخشی ضروری از ظرفیت یک کشور برای موفقیت در یک بازار جهانی همیشه در حال تغییر و رقابتی است.

کارآفرین کیست

کارآفرین به کسی گفته می‌شود که توانایی و تمایل به ایجاد، مدیریت و موفقیت در یک سرمایه‌گذاری استارت‌آپی را همراه با ریسکی که مستحق آن است، برای کسب سود در اختیار دارد. بهترین مثال برای کارآفرینی، شروع یک کسب و کار جدید است. کارآفرینان اغلب به عنوان منبع ایده‌های جدید یا مبتکران شناخته می‌شوند و با جایگزین کردن اختراع جدید به جای قدیمی، ایده‌های جدید را وارد بازار می‌کنند.

می توان آن را به مشاغل کوچک یا خانگی تا شرکت های چند ملیتی طبقه بندی کرد. در علم اقتصاد، سودی که یک کارآفرین به دست می آورد با ترکیبی از زمین، منابع طبیعی، نیروی کار و سرمایه می باشد. به طور خلاصه، هر کسی که اراده و اراده ای برای راه اندازی یک شرکت جدید داشته باشد و با تمام خطرات ناشی از آن مقابله کند، می تواند یک کارآفرین شود.

پیش خرید آپارتمان در تهران

هدف از کارآفرینی

ایجاد اشتغال

کارآفرینی باعث ایجاد اشتغال می شود. این یک شغل سطحی و ابتدایی است که برای کسب تجربه و آموزش برای کارگران غیر ماهر لازم است.

نوآوری

کارآفرینی به نوعی مرکز نوآوری است که سرمایه گذاری های جدید محصول، بازار، فناوری و کیفیت کالاها و غیره را فراهم می کند و استاندارد زندگی مردم را افزایش می دهد.

تأثیر بر جامعه و توسعه جامعه 

اگر پایه اشتغال گسترده و متنوع باشد، جامعه بزرگتر می شود. این تغییرات در جامعه تسهیلاتی مانند هزینه‌های بیشتر برای آموزش، بهداشت بهتر، زاغه‌های کمتر، سطح بالاتری از مالکیت خانه را ارتقا می‌دهد. بنابراین، کارآفرینی به سازمان کمک می کند تا زندگی اجتماعی با ثبات تر و باکیفیت تر داشته باشد.

افزایش استاندارد زندگی

کارآفرینی با افزایش درآمد به بهبود سطح زندگی افراد کمک می کند. سطح زندگی یعنی افزایش مصرف کالاها و خدمات مختلف توسط یک خانوار برای یک دوره خاص.

پشتیبانی از تحقیق و توسعه

محصولات و خدمات جدید باید قبل از عرضه در بازار مورد تحقیق و آزمایش قرار گیرند. بنابراین، یک کارآفرین برای تحقیق و توسعه با مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاه ها نیز تأمین مالی می کند. این امر باعث ترویج تحقیق، ساخت و ساز عمومی و توسعه در اقتصاد می شود.

انواع کارآفرینی

کارآفرینی کسب و کارهای کوچک

این مشاغل عبارتند از آرایشگاه، خواربار فروشی، آژانس مسافرتی، مشاور، نجار، لوله کش، برق کار و غیره. برای آنها، این سود می تواند غذای خانواده آنها را تامین کند، نه اینکه 100 میلیون تجارت انجام دهند یا یک صنعت را تصاحب کنند. آنها با گرفتن وام های کسب و کار کوچک یا وام از دوستان و خانواده، کسب و کار خود را تامین می کنند.

کارآفرینی استارتاپی مقیاس پذیر

این کارآفرین تازه کار با دانستن اینکه چشم انداز آنها می تواند دنیا را تغییر دهد، یک کسب و کار راه اندازی می کند. آنها بیشتر سرمایه گذارانی را جذب می کنند تا افراد را تشویق به تفکر خارج از چارچوب کنند. این تحقیق بر روی یک کسب و کار مقیاس پذیر و مدل های آزمایشی متمرکز است، بنابراین، آنها بهترین و باهوش ترین کارمندان را استخدام می کنند. آنها برای تامین انرژی و حمایت از پروژه یا کسب و کار خود به سرمایه خطرپذیر بیشتری نیاز دارند.

کارآفرینی شرکت های بزرگ

این شرکت های بزرگ چرخه حیات را تعریف کرده اند. اکثر این شرکت ها با ارائه محصولات جدید و نوآورانه که حول محور محصولات اصلی آنها می چرخد، رشد می کنند و ادامه می یابند. تغییر در فناوری، ترجیحات مشتری، رقابت جدید و غیره، فشاری را برای شرکت های بزرگ ایجاد می کند تا محصولی نوآورانه ایجاد کنند و آن را به مجموعه جدیدی از مشتریان در بازار جدید بفروشند. برای رویارویی با تغییرات سریع فناوری، سازمان‌های موجود یا شرکت‌های نوآوری را خریداری می‌کنند یا سعی می‌کنند محصول را در داخل بسازند.

کارآفرینی اجتماعی

این نوع کارآفرینی بر تولید محصول و خدماتی تمرکز دارد که نیازها و مشکلات اجتماعی را برطرف می کند. تنها شعار و هدف آنها تلاش برای جامعه و عدم کسب سود است.

پروژه میلینیوم محمودآباد

آموزش آنلاین کارآفرینی

به شما پیشنهاد می کنیم از دوره آموزشی رایگان استاد مهدی صارمی نیا در آکادمی آقای املاک دیدن نمائید. مشاهده این ویدئوهای آموزشی به شما در پی ریزی صحیح یک بازاریابیِ موفق کمک به سزایی می کند.  هدف این آموزش تبدیل شـما بـه یک کارآفرین موفق است. بعد از آن که شما به یک کارآفرین موفق تبدیل شدید، خواهید فهمید که چگونه حقیقت را با روشی جذاب به مخاطبان خود نشان دهید.