صفر تا صد آشنایی با اتحادیه املاک تهران !

در این مقاله قصد داریم شما را با صفر تا صد فعالیت های اتحادیه املاک تهران آشنا کنیم اگر مشاور املاک هستید یا در املاک مشغول به فعالیتید به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را حتما بخوانید.

با افزایش شهرنشینی، توجه به مسکن به یکی از اولویت های مهم برنامه های کشور تبدیل شد. در کشور ما روند سریع افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی در سال های اخیر و افزایش تقاضا برای مسکن، مردم را به زندگی در آپارتمان سوق داد.

در دهه ۴۰ ساخت و ساز در کشور به ویژه در تهران گسترش پیدا کرد و به نوعی فرهنگ شهرنشینی باب شد به همین منوال باید نهادی جهت پاسخگویی به درخواست های مشاوران املاک تشکیل می شد،  در سال ۱۳۴۳ اولین اتحادیه صنفی در چهارراه ولیعصر (جمهوری) تاسیس شد.

بعد از انقلاب، اتحادیه ای توسط هیئت مدیره، شروع به فعالیت کرد. درسال ۱۳۷۸ هیئت مدیره این اتحادیه عوض شد و درحال حاضر اعضاء و کارکنان اتحادیه به ترتیب مصطفی قلی خسروی (رئیس اتحادیه مشاورین املاک تهران)، نایب رئیس اول (حسام عقبایی)، دبیر( علی اصغر مراد زاده)، خزانه دار(احمد آذری) عضو هیئت مدیره ( سعید لطفی)، عضو هیئت مدیره (عبدالله اوتادی) بازرس (محمداد کاشانی) هستند.

آدرس اتحادیه املاک تهران

اتحادیه صنف مشاورین املاک تهران در خیابان شریعتی، پایین تر از سه راه طالقانی، خیابان شهید طاهریان (آمل) ، پلاک ۴۰ واقع است.

نشانی اتحادیه املاک تهران

شما از طریق این آدرس می توانید به وب سایت اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران مراجعه کنید. لینک

آدرس ادارات مرتبط با اصناف

اتاق اصناف تهران: خیابان شریعتی بالاتر از خیابان ملک پلاک ۴۵۶

سازمان صنعت معدن و تجارت: ضلع شمال غربی میدان ولی عصر_خیابان ارژنگ_ جنب پاساژ اهدا

پست مرکزی: خیابان کارگر جنوبی_چهارراه لشگر

اداره مرکزی امور ایثارگران: میدان هفت تیر

سازمان مرکزی رسیدگی امور مساجد: خیابان انقلاب_ خیابان دانشگاه_ نبش خیابان عطارد

اداره تعزیرات حکومتی: خیابان مطهری_ بعد از خیابان سلیمان خاطر

نزدیک ترین شعبه بانک ملی و ملت: خیابان شریعتی _ سه راه طالقانی

اتحادیه شمیرانات: تجریش_ خیابان قیطریه_ روبه روی پارک قیطریه_ کوچه حدادنژاد _ بن بست اتحادیه املاک_ پلاک ۲۰_ طبقه اول

در واقع اتحادیه مشاورین املاک تهران برروی اقدامات قانونی معاملات ملکی نظارت می کند و با بررسی های مدارک لازم برای واحد های صنفی املاک اقدام به پروانه کسب می کند. این پروانه به نوعی تائید مشاوره کردن اتحادیه مشاورین املاک تهران با دیگر مشاوران املاک می باشد.

وظیفه اصلی و مهم اتحادیه مشاورین املاک ایجاد هماهنگی های لازم میان اعضای اتحادیه و دولت است.

هدف از تشکیل اتحادیه املاک تهران چیست؟

در واقع هدف از تشکیل اتحادیه مشاورین املاک تهران پاسخ گویی به نیازهای مشاورین املاک به خصوص مشاوران املاک تازه کار برای نتیجه گیری عادلانه و متمرکز سازی تصمیم گیری ها در زمینه صنفی املاک با رعایت نکات قانونی است. البته تمام اصناف به یک اتحادیه جهت تصمیم گیری نهایی و حل و فصل امور نیاز دارند.

در بعضی مواقع امکان دارد مشکلاتی از سوی هر یک از دو طرف قرارداد معاملات مسکن به وجود بیاید در این میان نقش اتحادیه مشاورین املاک مشخص می شود البته در بضی مواقع هم این مشکل همچنان باقی می ماند که در اینجا مراجع قانونی وارد عمل خواهند شد.

اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران

وظایف اتحادیه چیست؟

یکی دیگر از وظایف اتحادیه مشاورین املاک تهران اطلا رسانی و کمک به طرفین قرارداد برای انجام یک معامله موفق می باشد این اقدام هم باعث جلب رضایت مشتری خواهدشد و هم ازجلوی مشکلات احتمالی را خواهدگرفت .

به همین دلیل رئیس اتحادیه مشاورین املاک تهران به ۴ نکته کلیدی برای داشتن یک معامله موفق اشاره کرده . این ۴ نکته شامل:

۱.طمع نداشته باشیم

۲.چیزی را نخوانده امضا نکنیم

۳.رو در بایستی را کنار بگذاریم

۴. بدون مشاوره با متخصص به مکانی برای خرید نرویم

ناگفته نماند که برای دریافت صدور پروانه عضویت در اتحادیه شرط هایی لازم است، به عنوان مثال:

بر اساس قانون ۱۲ نظام صنفی کشور، تمام واحدهای صنفی وظیفه دارند قبل از تاسیس و شروع به کار نسبت به دریافت پروانه از سوی اتحادیه مربوطه اقدام به دریافت پروانه کسب کنند.

مدارک لازم جهت دریافت پروانه کسب از سوی اتحادیه املاک

بر اساس قانون ۸۰ قانون نظام صنفی بایستی اشخاصی برای دریافت پروانه اقدام می کنند باید برای واحد صنفی خود سند اجاری، اداری و کارگاهی در اختیار داشته باشند زیرا اتحادیه تنها به افرادی که دارای این اسناد هستند پروانه کسب می دهد البته در شرایطی خاص این امکان هم وجود دارد که اگر شخص پایان کار و یا عوارض پروانه ساخت در اختیار نداشته باشد اتحادیه می تواند عوارض کسب که شهرداری از آن ها گرفته است را مورد استناد قرار دهد و به آن ها مجوز پروانه کسب دهد.

هدف از انجام این کار ایجاد اشتغال می باشد.

ازسوی دیگر برای اشخاصی که اجاره نامه دارند امکان صدور پروانه هست زیرا فردی که به عنوان صاحب خانه اجاره نامه مشاور املاک را امضاء می کند به این معناست که رضایت خود مبنی بر انجام فعالیت ایشان را اعلام کرده است.

مدارک مورد نیاز دیگر شامل:

۱.فتوکپی شناسنامه ،عکس و مبلغی بابت حق عضویت

۲. گواهی عدم اعتیاد

این مدارک به اداره ثبت اسناد کشور ارائه داده می شود تا در صورت صلاح دید پروانه کسب صادر شود.

مطالب مشابه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *