نصب دوربین مدار بسته ؛ از قوانین آن چه می دانید؟

نصب دوربین مدار بسته ؛ از قوانین آن چه می دانید؟

9 شهریور 1400

ملکی

نصب دوربین مدار بسته ؛ از قوانین آن چه می دانید؟
نصب دوربین مدار بسته در ساختمان ها امروزه امری پرکاربرد محسوب می شود چرا که اکثر خانه ها به آپارتمان و برج تبدیل شده است. بنابراین افراد زیادی در ساختمان ها رفت وآمد می کنند و برای امنیت و محافظت بیشتر ساکنین اکثرساختمان ها، دوربین مدار بسته در مکان هایی مانند پارکینگ و لابی ساختمان و...نصب می کنند. هم چنین در محیط های اداری و تجاری دوربین مداربسته می تواند به کم شدن جرائم کمک بساری کند و امنیت بیشتری را در محیط برای افراد به ارمغان آورد. دیدن دوربین های مدار بسته در گوشه و کنار هر ساختمان در مناطق تجاری غیر معمول نیست. به عنوان یکی از ساده ترین سیستم های راه اندازی ، و یکی از مقرون به صرفه ترین سیستم های امنیتی ، دوربین های مدار بسته تقریباً در همه مشاغل برای محافظت از اموال خود استفاده می شود  و امروزه ، این امر در خانه ها نیز مکرر اتفاق می افتد. اگر قصد نصب دوربین مداربسته را در ساختمان یا در محل کار خود دارید در این مقاله با ما همراه باشید.

دوربین مدار بسته چیست و چه قوانینی دارد؟

دوربین مدار بسته در واقع نوعی دوربین محافظتی امنیتی است، که با توجه به قابلیت های فراوان به عنوان پر کاربرد ترین و کم هزینه ترین راه برای محافظت، امنیت وکاهش جرائم محسوب می شود ودر ساختمان های اداری، تجاری وهمچنین مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین مدار بسته درانواع مختلفی طراحی و ساخته شده است که هر کدام مناسب محیط خاص خود می باشد. دوربین های مدار بسته درحالت کلی به دو دسته ی دوربین آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند.

بیشتر بخوانید: لابی ساختمان چیست ؛ چه مزایا و کاربردی دارد؟

دوربین های آنالوگ دارای سیستم کوچک، قیمت پایین و نصب راحت می باشند اما کیفیت پایینی دارند و اغلب به عنوان مصارف شخصی و کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین های دیجیتال کیفیت بیشتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند و سیستم آن بدین گونه است که اگر بخواهید، می توانید به صورت آنلاین و از طریق اینترنت روی گوشی و سیستم خود مکان مورد نظر را مشاهده کنید. معمولا افرادی که از دوربین های مدار بسته برای مصارف شخصی استفاده می کنند از دوربین های آنالوگ استفاده می کنند زیرا هزینه کمتری دارد اما کسانی که دنبال کیفیت بالاتر و امکان آنالیز تصویر را می خواهند قطعا دوربین مدار بسته دیجیتال را انتخاب می کنند. نصب دوربین مدار بسته در ادارات
پیش خرید آپارتمان در تهران

قیمت دوربین مداربسته

وبسایت آقای املاک که به عنوان تخصصی ترین و کاملترین وبسایت ملکی در زمینه ثبت و ارائه رایگان آگهی املاک و مشاغل مرتبط با ساختمان در ایران شناخته شده است توانسته صفر تا صد نیازهای ساختمانی را با ابزارهای مختلف در جهت تسهیل و تسریع معاملات ملکی برآورده کند.اگر شغلتان مربوط به کارهای ساختمان است می توانید تخصص خود را به صورت کاملا رایگان آگهی کنید تا کاربران آقای املاک با خدمات شما آشنا شوند.

قوانین نصب دوربین مدار بسته در ساختمان های اداری

امروزه نصب دوربین مدار بسته در محیط های اداری کاربرد بیشتری نسبت به محیط های مسکونی دارد اما کارفرما نمی تواند به بهانه حفظ امنیت محیط برای کارمندان مزاحمت ایجاد کند و وارد حریم شخصی کارمندان خود شود. در کل طبق قانون قبل از نصب دوربین مدار بسته در محیط های کاری، کارفرما موظف است که اطلاعاتی شامل
  •  اطلاع از نصب دوربین مدار بسته
  • محل دقیق نصب دوربین مدار بسته
  • چگونگی محافظت از حریم شخصی و حقوق کارمندان
  • علت نصب دوربین مدار بسته
  • چگونگی استفاده از تصاویر ضبط شده کارمندان توسط دوربین را در اختیار کارمندان خود قرار دهد.

۴ مزایای نصب دوربین مدار بسته در منزل

دوربین مدار بسته می تواند امنیت اموال شما را به طور چشمگیری افزایش دهد و از خانواده شما محافظت کند ، بنابراین ما ۴ مزیت اصلی نصب دوربین مدار بسته در خانه را برای شما شرح داده ایم تا به شما انگیزه نصب دوربین مدار بسته را بدهیم:

۱. بازدارنده جرایم بصری

دوربین مدار بسته می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده بزرگ برای جنایتکاران عمل کند، به ویژه در مورد جنایات از پیش برنامه ریزی شده. این بدان معناست که دزدها به احتمال بسیار کم خانه شما را هدف قرار می دهند و از طرفی به حفظ اموال شما کمک می کند و امنیت خانواده شما را افزایش می دهد.

۲. کننرل محیط اموال از خانه

دوربین مدار بسته می تواند در نقاط مختلف کور اطراف منزل شما که از پنجره های خود نمی بینید تنظیم شود تا در صورت شنیدن صدای غیرمعمول یا مایل به آرامش بیشتر ، بدون نیاز به خروج از محیط ، املاک خود را بررسی کنید. این نه تنها ایمن تر است ، بلکه استرس کمتری برای شما به همراه دارد. یکی دیگر از کاربردهای خوب دوربین مداربسته این است که اگر دیر هنگام شب از بازدیدکننده ای استقبال می کنید و مطمئن نیستید که چه کسی می تواند باشد ، می توانید بدون نیاز به پاسخگویی درب ، بازدید کننده را شناسایی کنید. این امر به ویژه برای افراد آسیب پذیر مانند افراد مسن مفید است.

۳.کمک به شناسایی مجرمان

دوربین مداربسته فقط یک سیستم پیشگیرانه نیست ، همچنین می تواند جنایتکاران را به محاکمه برساند. اگر اموال شما مورد سرقت، آسیب یا خرابکاری قرار بگیرد  یا اگر رویداد جنایی دیگری در مجاورت دوربین های شما اتفاق بیفتد ، می توانید فیلم دوربین مدار بسته خود را در اختیار پلیس قرار دهید تا در یافتن و شناسایی مجرمان ، برخی از موارد را شناسایی کنند بنابراین نصب دوربین مدار بسته به عدالت و کمک به ایمن نگه داشتن خیابان ها نیاز است.

۴. نیاز به نگهداری کم

یکی دیگر از مزایای فوق العاده دوربین مداربسته نسبت به سایر اقدامات امنیتی دیگر این است که بدون نیاز به تعمیر و نگهداری نیاز دارند. پس از نصب ، می توانید برای محافظت و نظارت بر خانه و خانواده خود در سالهای آینده به آنها تکیه کنید ، به سادگی نیاز به تمیز کردن گاه به گاه و بررسی از یک تیم حرفه ای دارید.
خرید خانه در تهران

مزایا استفاده از دوربین مدار بسته در محیط های اداری

  • می توان به راحتی رعایت اجرای قوانین در حین کار ورفتار کارمندان را زیر نظر داشت.
  • ساعت دقیق ورود و خروج و به طور کلی رفت وآمد کارمندان را میتوان کنترل کرد.
  • راندمان کاری کارمندان را افزایش میدهد.
  • امنیت کارمندان در محیط کار را فراهم میکند.
دوربین مدار بسته در ساختمان

قوانین نصب دوربین مدار بسته در ساختمان های مسکونی

دوربین مدار بسته را نمی توان در بخش هایی که به حریم شخصی و زندگی خصوصی افراد مربوط می شود از نظر قانون نصب کرد و برای نصب آن به مجوز رسمی نیاز است. افرادی که در آن محیط حضور پیدا می کنند و تصاویر آنها ضبط می شود لازم است که با نصب تابلو یا اطلاعیه کاغذی به آنها اطلاع رسانی شود که در آن محل، دوربین مدار بسته وجود دارد. تاییدیه اعضای ساختمان به صورت کتبی برای نصب دوربین مداربسته در مشاعات  آپارتمان از جمله راه پله ها، حیاط، پارکینگ و... ضروری است و تمامی مراحل از تهیه و نصب دوربین به عهده مدیر ساختمان می باشد.  در واقع این مدیر ساختمان است که با توجه به نیاز ساختمان مشخص می کند که چه تعداد دوربین مورد نیاز است و ودوربین ها دقیقا در چه مکانی از ساختمان باید نصب شوند. استفاده از افراد با تجربه و دارای پروانه کار برای نصب دوربین لازم است. دوربین مدار بسته مخفی

چه زمانی می توان از دوربین مدار بسته مخفی استفاده کرد؟

استفاده از دوربین مداربسته مخفی منع قانونی دارد و جرم محسوب می شود. طبق ماده 25 قانون اساسی نظارت بر زندگی دیگران و استراق سمع خلاف قانون است و جالب است بدانید که تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مخفی قابل استناد نیست و صاحب دوربین نیز مجرم محسوب می شود. لیکن با اخذ مجوز از مراجع قانونی برای پیشگیری از جرائم بزرگ،  مالک ملک یا کارفرما می تواند در یک بازه زمانی کوتاه این دوربین ها را نصب کند. هممچنین شخص ثالث نباید به تصاویر دوربین ها دسترسی داشته باشد و این کار نقض قانون محسوب می شود که یکی از این موارد پخش شدن تصاویر و فیلم های دوربین مدار بسته با موضاعات مختلف در فضای مجازی است که به راحتی در اختیار عموم قرار می گیرد. به طور کلی دوربین های مداربسته کاربرد فراوانی دارند و طبق قانون باید برای بالا بردن امنیت و حفاظت محیط استفاده شوند نه برای وارد شدن به حریم شخصی و خصوصی افراد. دوربین مدار بسته در آسانسور

آیا می‌توان در آسانسور دوربین مداربسته نصب کرد؟

مدیران ساختمان و ساکنین اغلب برای حفظ امنیت بیشتر ترجیح می دهند که در آسانسور که یکی از پر رفت آمد ترین مکان های ساختمان محسوب می شود دوربین مدار بسته نصب کنند. آسانسور ها به دلیل داشتن تحرک فراوان و ساختار متفاوت برای نصب دوربین مشکلات فراوانی دارند برای همین لازم است که حتما از افراد مجرب و با تجربه برای این کار استفاده شود. دوربین های متفاوتی از جمله دوربین های مدار بسته توکار و دوربین های سه گوش مخصوص آسانسور و دوربین های مکعبی برای آسانسور طراحی و ساخته شده است که با توجه به هزینه در نظر گرفته شده و ابعاد آسانسورو نوع کاربرد می توانید از آنها استفاده کنید البته باید درنظر داشت که با زدن برچسب هشدار دهنده افراد را از وجود دوربین در آسانسور مطلع کنید در غیر اینصورت این کار تخلف محسوب میشود و تجاوز به حقوق شهروندی می باشد.