صفر تا صد تکنولوژی در املاک !

صفر تا صد تکنولوژی در املاک !

29 بهمن 1400

ملکی

صفر تا صد تکنولوژی در املاک !

شغل املاک و مستغلات یکی از پر رونق ترین مشاغل امروز کشور به شمار می رود که بخشی از پیشرفت آن ناشی از توسعه فناوری می باشد. فناوری دائماً در حال پیشرفت است و همه ما را به مطابقت مجبور می کند. در ادامه این مقاله به صفر تا صد تکنولوژی در حوزه املاک خواهیم پرداخت لطفا تا آخر این مطلب ما را همراهی نمائید.

اگر این مطلب را می خوانید ، احتمالاً کاربر مشتاق به تکنولوژی و فناوری هستید. در حالی که نسل امروز بیشتر مشتاق یادگیری هستند ، نسل های قدیمی تمایل دارند در برابر روند تکامل مقاومت کنند. تقریباً هر صنعتی به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی تغییراتی را تجربه می کند. املاک و مستغلات نیز از این امر بی بهره نیست. اکنون هر مرحله از روند املاک و مستغلات تحت تأثیر فناوری قرار گرفته از ابتدای جستجوی خانه تا پایان معاملات به طور که هر معامله ای را می توان با کلیک یک دکمه انجام داد. فناوری و تکنولوژی برای اکثر ما بخشی اجتناب ناپذیر و فراگیر از زندگی است. این امر در صنعت املاک و مستغلات نیز صدق می کند. فناوری و تکنولوژی نه تنها کل صنعت املاک و مستغلات را تغییر داده است ، بلکه از دید خریداران و فروشندگان نیز متفاوت است.

تکنولوژی چیست ؟

وقتی به کلمه "تکنولوژی" فکر می کنید ، چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟ این ممکن است شبیه چیزی از یک نمایش علمی تخیلی باشد ، یا چیزی که مجبور است از طریق برق کار کند. تکنولوژی استفاده از دانش علمی برای اهداف عملی یا کاربردها ، چه در صنعت و چه در زندگی روزمره ماست. بنابراین ، اساساً ، هر زمان که ما از دانش علمی خود برای دستیابی به هدف خاصی استفاده می کنیم ، ازتکنولوژی استفاده می کنیم. فناوری معمولاً شامل یک تجهیزات خاص است، اما این تجهیزات می توانند به طرز باورنکردنی ساده باشند یا به طرز خیره کننده ای پیچیده . این می تواند از کشف چرخ ، تا کامپیوتر و دستگاه های پخش MP3 باشد.

خرید خانه در تهران

تکنولوژی در املاک

پس از اینکه تکنولوژی راهی به حوزه املاک یافت تحولی عظیم در معاملات خرید و فروش و رهن و اجاره ملک به وجود آمد که بنگاه های مشاور املاک از روش های سنتی به سمت استفاده از تکنولوژی روز دنیا رفته اند در زمان هایی نه چندان دور، آگهی روزنامه ها مکان مناسبی برای تبلیغات خرید و فروش خانه محسوب می شدند و هر مدیری که آگهی ملک بیشتر یا بهتری در روزنامه های معتبرتر درج میکرد می توانست برنده این رقابت باشد. اما در حال حاضر این روند تغییر پیدا کرده است. در حال حاضر مشاورین املاک به صورت جدی تری وارد کار شده اند و به صورت تخصصی تری به وظایف خود می پردازند. آنها به دلیل داشتن اطلاعات خوب، معیارهای مورد نظر شما را دریافت نموده و بهترین گزینه ها را به شما معرفی می کنند.

بیشتر بخوانید: ساختمان های هوشمند را بیشتر بشناسید !

از طرفی وبسایت ها و اپلیکشن های ملکی جای روزنامه ها را گرفته اند، یکی از ویژگی های مثبت آن ها همیشه در دسترس و بروز بودن لحظه ای است. مشتریان و مشاوران در هر زمان و مکانی می توانند به واسطه وجود شبکه های اجتماعی با یک دیگر ارتباط و تعامل برقرار کنند. مشاور به راحتی فایل خود را به مشتری نشان می دهد و مشتریان نیازی به صرف زمان زیاد برای بازدید ملک ندارند و در کم ترین زمان می توانند تعداد ملک های بیشتری را مطابق با شرایط خود ببینند و تمام این امکانات به دلیل وجود شبکه های اجتماعی امکان پذیر شده است.

تاثیر تکنولوژی در بازار املاک

در واقع تکنولوژی شبکه های اجتماعی امکان به اشتراک گذاری سریع اطلاعات را فراهم کرده است. این یعنی باز هم تکنولوژی قدرت برتر میدان است. بسیاری از مشاوران و آژانس های املاک می خواهند محدودیت های جغرافیایی در کسب و کار خود را بشکنند و دامنه فعالیت های خود را از سطح محله ای به منطقه و شهر و حتی بیش تر از آن گسترش دهند. فناوری اطلاعات تمام محدویت های جغرافیایی را از بین می برد و دامنه ارتباطات را وسیع تر می کند. از آن جایی که بیشتر دست اندرکاران در حوزه ملک در رفت و آمد هستند و زمان زیادی ندارند در نتیجه به کمک فناوری می توانند سریع تر و راحت تر به هدف خود برسند.مشتریان نیز روزانه با استفاده از گوشی های هوشمند به دنبال املاک جدید و مطابق با شرایط خود هستند.

حتی مفاهیمی که ما نمی دانیم فناوری محور هستند در نهایت در املاک و مستغلات وجود دارند. به عنوان مثال ، اکثر خریداران خانه مورد نظر خود را به صورت آنلاین آغاز می کنند و بسیاری نیز از یک برنامه به عنوان بخشی از جستجوی خانه خود استفاده می کنند. بیشتر آژانس های املاک و مستغلات همچنین از رسانه های اجتماعی ، بازاریابی از طریق ایمیل و سایر سیستم عامل های مبتنی بر فناوری برای برقراری ارتباط با خریداران و فروشندگان و همچنین بازاریابی به جوامع محلی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: مصالح ساختمانی هوشمند ؛‌مروری بر انواع و ویژگی های آن

آشنایی با وبسایت آقای املاک

در سال ۱۳۹۲ تحولی بزرگ در بازار مسکن کشور به وجود آمد و آن چیزی نبود جز ورود تکنولوژی در صنعت ساختمان؛‌ با همه گیر شدن اینترنت به ویژه اینترنت موبایل و با روی کار آمدن وبسایت ها و اپلیکیشن های ملکی شفافیت بسیاری در حوزه املاک و مستغلات شکل گرفت همانطور که گفتیم به نوعی آگهی های ملکی و تبلیغات مسکن از شیوه سنتی و کاغذی خود خارج و به شیوه ای مدرن (یعنی بدون نیاز به مراجعه حضوری) تبدیل شد، همین امر در کاهش آلودگی هوا و مدیریت زمان کاربران نقش بسزایی داشت و ضمن اینکه دید مردم را برای خرید یا رهن و اجاره خانه وسیع تر کرد.

وبسایت آقای املاک یکی از همین پلتفرم ها است که تمامی نیازهای ملکی را در وبسایت و اپلیکیشن خود جای داده است. این مجموعه که در همین راستا پرچم دار تکنولوژی به شمار می رود، توانسته صفر تا صد نیازهای ساختمانی را با ابزارهای مختلف در جهت تسهیل و تسریع معاملات ملکی برطرف کند. ارائه خدمات بیشتر وبسایت ها و اپلیکیشن های ملکی شبیه به هم است اما به جرات می توان گفت وبسایت آقای املاک با خدمات متنوع خود در داخل کشور مشابهی ندارد و خدمات آن نسبت به سایر وبسایت ها بسیار متفاوت است.

معرفی پنل آقای مشاور

اما اساسی ترین مرحله در روند فروش یک معامله املاک و مستغلات ، گرفتن آگهی های مناسب است. وبسایت های تخصصی مانند وبسایت آقای املاک به تیم های املاک و مستغلات کمک می کند تا یک راه حل بازاریابی مناسب برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه فراهم  کنند. پنل آقای مشاور یک بستر بازاریابی است که به آژانس های املاک و مستغلات و مشاوران کمک می کند تا اطلاعات مشتریان را با امنیت بالا نگهداری کنند. تمام آژانس ها و مشاورین املاک می توانند با عضویت در پنل آقای مشاور از خدمات ویژه و منحصر به فرد مانند ایجاد پروفایل کاربری و ارسال آن به همراه کارت ویزیت دیجیتال، ثبت فایل به دو صورت ساده و پیشرفته، ثبت قراردادهای ملکی ، ثبت اطلاعات مشتری ها و تمام افراد مرتبط با املاک، نمایش پیام های ارسالی از سمت کاربران در پروفایل، گزارش گیری از تعداد و نوع فایل های ثبت شده، اضافه و حذف کردن مشاور (ویژه آژانس های املاک) نهایت استفاده را ببرند.

پیش خرید آپارتمان در تهران

روند خانه هوشمند

یکی از راه های تغییر فناوری چشم انداز املاک و مستغلات ، شیوع فناوری خانه های هوشمند است. فناوری خانه هوشمند اصطلاحی گسترده است که می تواند برای توصیف اساساً هر نوع اتوماسیون خانگی استفاده شود. اتوماسیون خانه و فناوری خانه هوشمند می تواند برای بهبود راحتی و بهره وری انرژی ، امنیت و راحتی عمومی استفاده شود. داشتن برخی از فن آوری های خانه هوشمند همچنین می تواند به صاحبان خانه کمک کند تا بر اساس اعلام انجمن ملی خانه سازان و انجمن الکترونیک مصرفی ، قیمت فروش ملک خود را از۳ تا ۵ درصد افزایش دهند. علاوه بر این ، ۸۱ درصد از افرادی که در حال حاضر دارای دستگاه های خانه هوشمند هستند ، بر این باورند که احتمال خرید خانه با فناوری مشابه بیشتر است.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آشنایی با تهاتر و معاوضه املاک !

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی فقط مخصوص گیمرها نیست. این بخش مهمی از بسیاری از صنایع مستقر در مصرف کننده و همچنین املاک و مستغلات است. واقعیت مجازی را می توان برای فراتر رفتن از عکس های آنلاین به مردم و نمایش همه جانبه ویژگی های سه بعدی را از هر دستگاهی که روی آنها باشد ارائه داد. این یکی از جدیدترین روندهای املاک و مستغلات است ، اما احتمالاً روندی است که تعداد بیشتری از املاک و مستغلات شروع به استفاده از آن می کنند. سرانجام ، یادگیری ماشینی و داده های بزرگ می توانند از راه های مختلفی در املاک و مستغلات نفوذ کنند. به عنوان مثال ، با استفاده از داده ها و الگوریتم های پیشرفته ، بنگاه های املاک و مستغلات می توانند با سرعت بیشتری دانش معاملات مشتری خود را در مورد قیمت گذاری و بازده سرمایه کسب کنند. فرصت هایی برای ارزیابی دقیق تر میزان فروش یک خانه وجود دارد که به هموار کردن راه برای معاملات هوشمندانه تر برای همه کمک می کند.

صفر تا صد تاثیر فناوری و تکنولوژی در املاک

آمار سریع

۴۳% از خریداران با خرید آنلاین مراحل خرید خانه را شروع می کنند ۹۲% خریداران از اینترنت استفاده می کنند ۵۰% خریداران از یک وب سایت یا برنامه تلفن همراه در جستجوی خانه خود استفاده می کنند ۹۱% از دلالان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند

تکامل فناوری املاک و مستغلات

صنعت املاک و مستغلات ذاتاً داده محور است. اما بزرگترین عامل جلوگیری از رشد و قرار گرفتن در معرض فناوری ، در دسترس نبودن این داده های صنعت در دامنه عمومی بود. تکامل فناوری در املاک و مستغلات از زمان معرفی مشاغل به رایانه های شخصی و سیستم های مدیریت پایگاه داده آغاز شد. با پیشرفت در قدرت محاسباتی ، بازار ایالات متحده در اواسط دهه ۱۹۸۰شاهد توسعه سرمایه گذاری جایگزین در املاک و مستغلات بود. در نتیجه ، داده هایی که قبلاً خصوصی بودند ، برای مصرف عمومی قابل دسترسی بودند.

بیشتر بخوانید: درب های اتوماتیک ؛ مزایا، کاربرد و انواع آن

تأثیر فناوری بر صنعت املاک و مستغلات

تحول فناوری در املاک و مستغلات همچنین چشم انداز خریداران و فروشندگان در صنعت را تغییر داده است. اکنون آن چنان پیچیده با زندگی روزمره ما گره خورده است که ما نمی فهمیم چگونه در کمک به این تغییرات در مشاغل املاک و مستغلات نقش اساسی داشته ایم.

تأثیر فناوری املاک و مستغلات در فروش و بازاریابی

تکامل فناوری املاک و مستغلات نحوه برخورد مسکن را به روند فروش تغییر داده است. حتی اگر ظهور اینترنت ساختار روند فروش را تغییر داده و باعث کارآیی بیشتر و زمان بر بودن آن شده است ، بنگاه املاک و مستغلات همچنان در مرکز این امر هستند. موج سوم تکامل فناوری املاک و مستغلات ، صنعت را به ابزارهای بهره وری و تجزیه و تحلیل هایی معرفی کرده است که متمرکز بر کارگزاران هستند ، که در ایجاد یک تجربه با کیفیت برای خریداران نقش مهمی دارند.

تأثیر فناوری در روند جستجوی مسکن در املاک و مستغلات

در سال ۲۰۱۸، بیش از ۸۷% از مردم برای کمک به آنها در خرید ملک خود به یک مشاور املاک اعتماد کردند ، از این تعداد حدود ۹۰% از افراد با یک نماینده کار می کردند تا اقدامات بعدی را انجام دهند. با به دست آوردن استقلال بیشتر مشتریان در بررسی لیست املاک و برقراری ارتباط با یک شرکت املاک یا نمایندگی، مشاوران املاک باید بر روی راه حل های بازاریابی بهتر و فرآیندهای فروش تمرکز کنند تا منجر به فروش بیشتر شود. اکنون حضور آژانسهای املاک و مستغلات در رسانه های اجتماعی و ایجاد شهرتی که نمایان می شود بیش از هر زمان دیگری حیاتی است.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در بازار مسکن ؛ قبل از اقدام به این ۸ نکته توجه کنید!

بیش از۴۲% از خریداران ترجیح می دهند با شخصی که می شناسند و با یک متخصص املاک و مستغلات ارتباط برقرار کنند. کانال های ارتباطی متعدد مانند متن ، تماس ، ایمیل و رسانه های اجتماعی باعث کاهش فاصله زمانی بین دسترسی و پاسخ شده اند. برای کاهش فاصله بین خریدار / فروشنده و پیگیری های بعدی توسط یک مشاور، به تیم های املاک و مستغلات کمک می کند تا بازده خود و عملکرد نمایندگان خود را مدیریت کنند. امروزه نمایندگان انبوهی از منابع بازاریابی را در اختیار دارند. متخصصان املاک و مستغلات هم اکنون می توانند به مجموعه ای از برنامه ها و ابزارها و وب سایت های پاسخگو مانند وبسایت آقای املاک، به نرم افزار و غیره دسترسی پیدا کنند.

تعداد نظرات : 3
  • Zarvan
    21 مهر 1400
    واقعا خیلی از مطالبتون رو ک میخونم تازه متوجه میشم ک هنوز خیلی چیزا در حوزه املاک هست ک نمیدونم …. ممنون و خسته نباشین …
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    تکمیل کننده اطلاعات من بود اصلا فکر نمیکردم آنقدر مفید باشه بسار عالی بود میلاد داودپور??
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    مثل همیشه آموزنده، مفید و به روز. تشکر از تیم محترم آقای املاک ??