دکوراسیون اتاق نوزاد ؛ چند رازی که نمی دانید!

دکوراسیون اتاق نوزاد ؛ چند رازی که نمی دانید!

22 دی 1400

دکوراسیون

دکوراسیون اتاق نوزاد ؛ چند رازی که نمی دانید!

دکوراسیون اتاق نوزاد به تخت راحت، فضای ذخیره سازی زیاد و رنگی آرامش دهنده نیازمند است. اگر این نکات را رعایت کنید، در آخر با یک اتاق بسیار شیک و دوست داشتنی مواجه خواهید شد. ما قصد داریم در این مقاله شما را با چند مدل دیزاین اتاق نوزاد آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. 

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر و پسر

دکوراسیون اتاق نوزاد و حتی دکوراسیون اتاق خواب مستلزمه وقت، حوصله و برنامه ریزی دقیق است. نکته ای که در دیزاین اتاق نوزاد باید به آن توجه کرد تعادل میان کارایی و زیبایی است. تخت‌ خواب، میز تعویض پوشک و لباس نوزاد، صندلی راحتی برای خودتان و فضای کافی برای نگهداری و ذخیره لوازمی مانند پوشک، از مهم ترین وسایل در اتاق نوزادتان است. به طور قطع کمد و تخت در اتاق هر نوزادی ضروری است اما بعضی وسایل بیشتر جنبه تزیینی داشته و دیزاین اتاق را شکل می دهند. بنابراین فرق نمی کند فرزندتان دختر باشد یا پسر، لوازم ضروری اتاق نوزاد برای همه یکسان است.

پیش خرید آپارتمان در تهران

انتخاب گهواره

برای انتخاب گهواره نوزادتان نیازی به وسواس زیاد ندارید، اگر به کیفیت و ایمنی دقت کنید، باقی موارد خیلی مهم نیست به دلیل آنکه از این تخت زیاد استفاده نمی شود. اما در انتخاب رنگ گهواره بهتر است از رنگ های پاستلی استفاده کنید. رنگ های پاستلی برای دیزاین اتاق نوزاد بهترین انتخاب هستند. نوع رنگ تخت طبیعتا براساس جنس کودک انتخاب می شود، به عنوان مثال اگر نوزادتان دختر است بهتر است صورتی یا بنفش پاستلی و برای نوزاد پسر انواع سایه های آبی انتخاب شود. اگر هیچ کدام از این رنگ ها مد نظرتان نبود رنگ های دیگر مانند سبز، زرد، قهوه ای سوخته و خاکستری نیز برای هر دو جنس مناسب است.توجه کنید اندازه گهواره باید با توجه به ابعاد اتاق و ابعاد سایر وسایلی که در اتاق قرار دارد انتخاب شود. علاوه بر آن نصب پشه‌ بند را جدی بگیرید. نیش یک پشه کافی است نوزاد شما را کلافه کند و ساعت‌ ها از سوزش و خارش جای نیش عذاب بکشد. 

بیشتر بخوانید: دکوراسیون اتاق خواب ؛ ۱۲ ایده ساده برای آرامش بیشتر

گهواره اتاق نوزاد

کاربرد رنگ در دکوراسیون اتاق نوزاد

مهم ترین شاخص در رابطه با دکوراسیون اتاق نوزاد انتخاب رنگ است. برخی ها معتقدند با توجه به جنسیت نوزاد فقط رنگ های آبی و صورتی است که باید مورد استفاده قرار گیرد اما امروزه طراحی های مختلف از دکوراسیون اتاق نوزاد و تنوع رنگی آنها به چشم می خورد. از نظر روان شناسی رنگ سفید باعث انتقال احساس آرامش به مادر و البته نوزاد می شود. رنگ نارنجی انرژی نوزاد شما را چندین برابر کرده و به او قدرت برقراری ارتباط در آینده را می بخشد.

رنگ زرد باعث خلاقیت در نوزاد می شود و می تواند در افزایش تمرکز و حافظه او در آینده نیز تاثیرگذار باشد. رنگ سبز باعث افزایش سرعت یادگیری در فرزند شما شده و هوش او را افزایش می دهد. رنگ بنفش فارغ از جنسیت نوزاد می تواند فضایی خلاق و پراشتیاق ایجاد کند و احساسات لطیف نوزاد شما را در فضا افزایش دهد. در آخر رنگ خاکستری در کنار یک رنگ گرم نیز می تواند گزینه مناسب دیگری برای دکوراسیون اتاق نوزاد شما باشد. 

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون

خرید خانه در تهران

استفاده از کاغذ یا استیکر دیواری

به جز رنگ اتاق، می توانید از کاغذ دیواری هم استفاده کنید، کاغذ دیواری های بسیار متنوعی از لحاظ رنگ و شکل و ظاهر وجود دارد و خوشبختانه دست شما را در این رابطه باز گذاشته است. استفاده از استیکرهای دیواری هم روش های دیگر برای زیباسازی دیزاین اتاق نوزاد هستند. 

استیکر دیواری اتاق نوزاد دختر و پسر

رعایت نکات ایمنی در اتاق کودک

تهویه مناسب در اناق کودک شما الزامی است. دقت کنید تخت کودکتان مستقیم در مجاورت باد قرار نگیرد. برای تمامی پریزهای برق خانه‌ تان درپوش تهیه کنید. دقت کنید در هنگام خرید لوازمی چون سرویس کمد و تخت، لبه‌ های آن ها تیز نباشد. از نصب پرده‌ های بلند در اتاق کودک جلوگیری کنید. در زمان چهاردست‌ و پا رفتن امکان کشیدن و کنده شدن پرده وجود دارد. از اشیا و به ویژه اسباب بازی های ریز و کوچک در اتاق کودک استفاده نکنید. حتما برای پنجره‌ ها حفاظ نصب کنید و از محکم بودن آن ها مطمئن شوید. از قرار دادن چراغ‌ های زمینی خودداری نمایید. رادیاتورهای اتاق را با پوششی مناسب بپوشانید. کفپوش مناسب و ایمن بسیار ضروری است.

نکات مهم در دکوراسیون اتاق نوزاد

آماده شدن برای آمدن کودک شما می تواند بسیار طاقت فرسا باشد حتی اگر تمامی موارد ضروری را پوشش داده باشید، باید سبک، رنگ و تم اتاق کودک خود را نیز در نظر بگیرید. اما جدا از زیبایی ظاهری، شما به اتاقی نیاز دارید که برای نیازهای کودکتان کاربردی باشد.

بیشتر بخوانید: اکسسوری اتاق خواب ؛ ۷ ایده برای به روز رسانی فضای اتاق شما

پس از کجا شروع میکنیم؟ در ادامه این مطلب از نکات مخفیانه سبک و بهترین توصیه ها در مورد دکوراسیون اتاق نوزاد با شما صحبت خواهیم کرد.

۱. از چه رنگ هایی در اتاق نوزاد استفاده کنیم؟

از رنگ های تزئینی و کاربردی می توان برای ایجاد حال و هوای اتاق نوزاد استفاده کرد. آن زمان هایی که اتاق پسرها را آبی و اتاق دختران را صورتی می کردند، گذشته است . این روزها بیشتر به رنگ های خنثی توجه می‌شود این طیف رنگ ها می‌توانند به رشد کودک شما کمک کند. به عنوان مثال رنگ دیوار خنثی، بوم عالی را بازی می کند رنگ را می توان به راحتی از طریق وسایل تزئینی مانند ملحفه، فرش، لامپ و غیره اضافه کرد."

دکوراسیون اتاق نوزاد پسرانه

۲. از چه کفپوشی در اتاق کودک استفاده کنیم؟

راحتی عنصر کلیدی برای کفپوش اتاق نوزاد است. انتخاب یک فرش پرزدار با کیفیت انتخاب خوبی است. انتخاب یک فرش نرم و مخملی در نیمه‌شب نوید گرمی زیر پا و راحتی برای زانوهای کودک زمانی که مرحله خزیدن او شروع می‌شود، می‌دهد. همچنین تخته‌های چوبی هرگز تاریخ ندارند و به راحتی تمیز می‌شوند .ما فرشی را به شما پیشنهاد می کنیم که نه تنها به تعریف فضا کمک می کند، بلکه زیر پا نیز قابل لمس باشد.

بیشتر بخوانید: انتخاب رنگ پارکت ؛ تیره انتخاب کنم یا روشن؟

۳. بهترین ایده های دکور برای اتاق نوزاد چیست؟

ایده‌های شگفت‌انگیز بسیاری وجود دارد ، هر چیزی ممکن است.یک اتاق می تواند حول یک اثر هنری یا یک فرش افسانه باشد. الهام را می توان در همه جا یافت .موضوعی را می توان با ارجاع به یک حیوان مورد علاقه، به یک تکه میوه، به یک کتاب داستان ارزشمند زنده کرد. به سبک خود وفادار بمانید و به دنبال قطعاتی باشید که با کودک شما رشد کنند.

زمانی که در حال ایجاد اتاق نوزاد خود هستید، پیشنهاد می‌شودکه به دنبال کیفیت و طول عمر باشید، قطعاتی که وظیفه‌ای مضاعف دارند و در مقابل زمان مقاومت می‌کنند تا کودک شما با رشد و تغییر سن و مراحلش، آنها را داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

۴. چه نوع نورپردازی در اتاق نوزاد مناسب است؟

سازماندهی بیش از یک منبع نور در اتاق نوزاد بسیار مهم است. یک آویز یا چراغ‌های کم‌نور به همراه یک چراغ شب تزئینی گزینه مناسبی است. نورپردازی حالت ضروری است، شما نمی خواهید نورهای روشن بیش از حد در نیمه شب تحریک شوند. بنابراین یک چراغ رومیزی را در دسترس خود برای زمانی که در حال غذا دادن یا تعویض پوشک هستید، قرار دهید.

۵. چگونه اتاق نوزاد خود را تزئین کنیم؟

بسیار مهم است که مطمئن شوید کودک با فضای اتاق رشد خواهد کرد. بنابراین ابعاد اتاق‌هایی که در سال‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، آیا می‌توانیم وقتی کودک از تخت نوزادی خود بیرون آمد تختخوابی بزرگ تررا در آنجا قرار دهیم،یا چیزهایی مانند اضافه کردن روی میز.  طول عمر کلید تصمیم گیری در مورد دکوراسیون است، مانند "انتخاب موارد خنثی برای وسایل بزرگتر و سپس شخصی سازی با قطعات تزئینی کوچکتر مانند ملحفه، لامپ، فرش و غیره."

حال که در رابطه با دکوراسیون اتاق نوزاد اطلاعاتی به دست آوردید، بد نیست برای طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد خود به متخصصان تزئینات داخلی و دکوراسیون داخلی در وبسایت آقای املاک اجازه دهید تا فضای اتاق خواب فرزندتان را به مکانی خیره کننده و آرام و در عین حال زیبا تبدیل کنند. 

تعداد نظرات : 1
  • سارا کاهکش
    23 دی 1400
    عالی بود واقعا