دکوراسیون اتاق خواب ؛ ۱۲ ایده ساده برای آرامش بیشتر!

دکوراسیون اتاق خواب ؛ ۱۲ ایده ساده برای آرامش بیشتر!

13 دی 1400

دکوراسیون

دکوراسیون اتاق خواب ؛ ۱۲ ایده ساده برای آرامش بیشتر!

دکوراسیون اتاق خواب، برای شما چقدر اهمیت دارد؟ قطعا دوست دارید در حریم خانه تان محیطی ایجاد کنید که در آن احساس آرامش کنید.بی شک این محیط اتاق خواب است. حال شناخت در طراحی و دیزاین مناسب اتاق خواب و اصول انتخاب و ترکیب رنگها در دکوراسیون خانه می تواند شما را به این آرامش نزدیک تر کند.

انسان یک‌سوم از عمر خود را در خواب به سر می برد این عدد به نسبت خیلی زیاد است، امروزه با وجود زندگی‌های پراسترس و مشغله های زیاد، سلامت جسم، روح، و روان ما به خواب مناسب بستگی دارد. اگر داشتن خوابی آرام و عمیق در طول شب برایتان مهم است و دوست دارید هر روز صبح با انرژی و نشاط کافی برای انجام دادن برنامه هایتان بیدار شوید.این مطلب را از دست ندهید.

۱.نقطه مرکزی ایجاد کنید

بهتر است به جای  تعداد زیادی ایده در یک اتاق، روی یک چیز خاص و مورد علاقه ی خود دقت کنید. برای دیوار بافت دار با نورپردازی زیاد و انتخاب لوستر مناسب، نقطه ی کانونی اصلی فضا است.و هیچ چیز دیگری در این فضا برای جلب توجه تلاش نمی کند. 

لوستر برای اتاق خواب

۲.ریخت و پاش نکنید

بعد از یک روز کاری طولانی،وقتی با اتاقی درهم ریخته و شلوغ مواجه می شوید خستگی به تنتان می ماند و از لحاظ روانی تاثیر منفی رویتان میگذارد. سعی کنید برای تک تک وسایلتان جای مشخصی پیدا کنید. مثلا برای جمع آوری لوازم بهداشتی تنها با یک جعبه می توان کل میز آرایشتان را از ریخت و پاش نجات دهید. 

اصول دکوراسیون اتاق خواب

۳.وسایل الکتریکی را حذف کنید

وسایل الکتریکی مانند تلویزیون، کامپیوتر، تجهیزات ورزشی... واز همه مهم تر گوشی موبایل را در اتاق خوابتان راه ندهید.بسیاری از کارشناسان بر این باورند که وجود این ابزارها در اتاق خواب یکی از بزرگ ترین موانع برای داشتن خوابی آرام و عمیق است. این وسایل و یا هر وسیله ای که به نوعی به کار، تفریح یا ورزش مرتبط می شود مانع از تمرکز شما بر موضوع خواب شده و به این ترتیب انرژی خواب را از فضای اتاق خوابتان دور می کند. آرامش، سکوت و تمرکز از جمله عواملی است که به داشتن خوابی آسوده و عمیق به شما کمک می کند. خوابی که علاوه بر سلامت، نشاط و طول عمر شما را نیز تضمین می کند.

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون

نکات طراحی دکوراسیون اتاق خواب

۴.انتخاب تخت خواب چوبی به جای فلزی

فلز به جهت داشتن ماهیت سرد و خشن موجب انتقال سردی به بدن انسان شده و به این ترتیب تاثیر نامناسبی را بر عمق و کیفیت خواب انسان می گذارد. در حالی که چوب از این جهت که برگرفته از طبیعت است انرژی، شادی، گرمی و نرمی را به شخص در حین خواب منتقل می کند و مناسب ترین جنس برای تهیه تخت خواب چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان محسوب می شود. 

دکوراسیون اتاق خواب مدرن با چوب

۵.نقش آینه در دکوراسیون اتاق خواب

محل قرار گرفتن آینه در اتاق خواب مهم است از آن غافل نشوید. جایگاه آن را طوری انتخاب کنید که به هنگام خوابیدن روی تختخوابتان چهره خود را درون آینه نبینید. کارشناسان فنگ شویی بر این باورند که ایجاد فضایی برای تماشای خود به هنگام خواب موجب از دست رفتن تمرکز افراد حین خوابیدن می شود. یک آینه روی دیوار کنار پنجره یا روبروی آن به اتاق تان اضافه کنید. این کار باعث می شود روشنایی فضا با انعکاس نور طبیعی دوچندان شود.

بیشتر بخوانید: اکسسوری اتاق خواب ؛ ۷ ایده برای به روزرسانی فضای اتاق شما

۶.استفاده از رنگ های خنثی برای دیوار

به طور حتم انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب می تواند آرامش شما را دوچندان کند. رنگ های آرامش بخش شامل رنگ های خنثی مانند خاکستری ها و قهوه ای های روشن، بژ و کرمی است. از طرفی می توانید با اضافه کردن رنگ هایی مثل آبی ها و سبز های پاستلی، طلایی ها و زرد ها فضا را جذاب تر کنید.

«در اتاق خواب، برای دیوارها و سقف، رنگ سفید کرمی با رنگ آبی مایل به خاکستری انتخاب خوبی است. "این یک فضای بسیار صلح آمیزی ایجاد می کند. آثار هنری به رنگ آبی مایل و خاکستری تیره در بافت های مختلف در اتاق خواب محیطی آرام بخش را ایجاد می کند.

۷.انتخاب پرده مناسب

پنجره در زیبایی اتاق موثر است حال آراستن این پنجره زیبایی این فضا را دوچندان می کند. حتی اگر پنجره های کوچکی دارید، پرده ای بر آن ها آویزان کنید که تا کف ادامه داشته باشد. چنین کاری یک پنجره ی معمولی را بسیار جالب تر خواهد کرد و از فضای شما یک اتاق خواب ایده آل می سازد.

عکس از دکوراسیون اتاق خواب مدرن

۸.نقش فرش و قالیچه در دکوراسیون اتاق خواب

وجود فرش در هر اتاق خوابی نیاز است. فرش، گرم ترین و نرم ترین نوع پوشش کف برای اتاق خواب است که به شما آرامش می بخشد. اگر کف اتاق خواب شما با کاشی و سرامیک یا چوب کفپوش شده است وجود یک قالیچه بر روی آن، گرما و جذابیت فضا را چند برابر میکند.  

۹.نمایش آنچه که در بیرون می‌گذرد

اگر اتاق خواب شما رو به منظره یا دارای یک بالکن است می توانید با قرار دادن صندلی‌ و گلدان‌ فضایی آرام و لدت بخش ایجاد کنید از طرفی حریم خصوصی و منظره سبزی را به ارمغان خواهید آورد. اینکه بتوانید در هنگام شب به ستارگان آسمان نگاه کنید و در صبح طبیعت زیبا را ببینید تا حد زیادی به احساس آرامش شما کمک خواهد کرد.

عکس از دکوراسیون اتاق خواب شیک و مدرن

۱۰.از رایحه درمانی غافل نشوید

پیشنهاد می کنیم در اتاق خوابتان شمع، گل یا یک خوش بو کننده داشته باشید تا بتوانید بوی آرامش بخشی مانند اسطوخودوس استشمام کنید. این رایحه علاوه بر ایجاد آرامش در عین حال فضایی دنج را برای زمان خواب شما ایجاد می کند.

۱۱.یک صندلی راحت اضافه کنید

یکی دیگر از راه های ایجاد آرامش در اتاق خواب شما قرار دادن یک صندلی راحت می باشد که یک پتوی دنج روی آن یا در نزدیکی آن باشد. «اگر برای به خواب رفتن یا ماندن در خواب مشکل دارید و نمی خواهید در رختخواب به مدت طولانی بیدار بمانید ، داشتن یک صندلی در اتاق خواب شما یک مکان عالی برای زود خوابیدن است.” این نه تنها مکان دیگری را برای شما فراهم می کند تا قبل از بازگشت به رختخواب، روحیه ای آرام تر داشته باشید، بلکه در طول روز نیز یک گوشه دنج برای مطالعه عالی را ایجاد می کند.

مدل های جدید دکوراسیون اتاق خواب

۱۲.یک محیط معتدل ایجاد کنید

اتاق را با یک پنکه یا تهویه مطبوع خنک کنید و یک چراغ کم نور کنار تخت قراردهید تا محیطی آرام ایجاد کند «یک پخش کننده رایحه درمانی ، شمع ، عود و... می تواند ساعت خواب شما را تنظیم کند.

اکنون که می دانید کدام نکات به ایجاد آرامش در فضای اتاق خواب شما کمک می کند، بد نیست برای تغییر دکوراسیون اناق خواب خود به متخصصان تزئینات داخلی و دکوراسیون داخلی در وبسایت آقای املاک اجازه دهید فضای اتاق خواب شما را به مکانی آرام و دنج تبدیل کنند. 

تعداد نظرات : 4
  • ناشناس
    8 اردیبهشت 1402
    نکات خوبی داشت و خیلی اموزنده بود ممنون
  • جواد محتشم
    19 دی 1400
    با سلام مطالب خوبی ارایه شد. امیدواریم توان مالی تمام افراد جامعه به گونه ای باشد که چنین امکانات و رفاهیاتی رو بتوانند داشته باشند.
  • داود نصیری
    19 دی 1400
    مطالب بسیار عالی بود ممنونم
  • علی منصوری
    16 دی 1400
    بسیار عالی بود . ممنون. اتاق خواب مهمترین محل برای آرامش ذهن و روان