شخصیت شناسی دکوراسیون ؛ ۱۰ المان دکوراسیون منزل که از شخصیت شما می گوید

شخصیت شناسی دکوراسیون ؛ ۱۰ المان دکوراسیون منزل که از شخصیت شما می گوید

27 دی 1400

دکوراسیون

شخصیت شناسی دکوراسیون ؛ ۱۰ المان دکوراسیون منزل که از شخصیت شما می گوید

معمولاً وقتی برای اولین بار به خانه اقوام و دوستان خود می روید دوست دارید بیشتر با شخصیت آنها آشنا شوید، یکی از راه های آشنایی با شخصیت افراد شخصیت شناسی از روی دکوراسیون منزل آنها می باشد.  شخصیت شناسی از روی دکوراسیون کار دشواری نیست و شما می توانید از روی دکوراسیون منزل افراد شخصیت و خصوصیات اخلاقی آنها را بشناسید، در این مقاله قصد داریم شخصیت شناسی از روی دکوراسیون منزل را به طور کامل توضیح دهیم با ما همراه باشید.

شخصیت شناسی دکوراسیون منزل

نحوه زندگی شما چیزهای زیادی در مورد شخصیت شما می گوید وقتی صبح لباس می پوشید، لباس شما نه تنها می تواند چیزهای زیادی را در مورد شخصیت شما نشان دهد، بلکه بیانگر حال و هوای فعلی و برنامه روزانه شما می باشد با این حال، خانه شما نیز بازتاب منسجم تری از شخصیت شما است، یا حداقل باید چنین باشد. این مطلب به ما می گویند که انتخاب های دکوراسیون منزل شما چه چیزی را در مورد شخص شما آشکار می کند.

۱. رنگ های خنثی

 استفاده از رنگ های خنثی نشان می‌دهد که فرد کاملاً صلح طلب است، رنگ های خنثی و یا رنگ های بی‌طرف شامل رنگ های طوسی، خاکستری، دودی، رنگ های دسته ی کرم بژ و شیری، نقره ای، پلاتینی و کرومی، شنی هستند. قبلا اصول و انتخاب ترکیب رنگ ها در دکوراسیون خانه رابه طور کامل توضیح داده ایم.

۲. اجسام لوکس

 اجسام لوکس نشان دهنده این است که مالک خانه روحیه ای آرام داشته و کاملاً صادق و بی ریا می باشد.

٣. کوسن های زیاد

 کوسن های زیاد در خانه نشان دهنده این است که میزبان فردی بسیار بخشنده و عاشق میزبانی بوده و به نوعی با گذاشتن این کوسن ها در دکوراسیون منزل خود می خواهد به نوعی به شما خوش آمد گویی کند.

۴. صندلی های زیاد در اتاق نشیمن

افرادی که در اتاق نشیمن و آشپزخانه خود از صندلی هایی که بیشتر از آنچه نیاز دارند چیده باشند، اجتماعی بودن میزبان را نشان می دهد. صندلی های اضافی در دکوراسیون خانه سبب راحتی مهمان ها شده به همین دلیل این افراد بسیار مهمان نواز می باشند.

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون

شخصیت شناسی و روانشناسی دکوراسیون منزل

۵. وسایل قدیمی و عتیقه

استفاده کردن از وسایل قدیمی و عتیقه در دکوراسیون منزل به جدی بودن افراد اشاره می‌کند، این افراد به تاریخ علاقمند هستند و در هر زمینه و حتی در محیط کار به شدت خواهان پیشرفت هستند، به همین دلیل حتما در محیط کار و خانه خود از وسایل قدیمی و عتیقه استفاده کنید.

۶. چیدمان مبلمان اتاق نشیمن 

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن شما نشان می دهد که چقدر اجتماعی هستید. پیکربندی مبلمان در اتاق نشیمن شما می تواند مانند یک مسئله ریاضی باشد که حل آن غیرممکن است. اما اگر غریزه شما این است که با مبل‌ها و صندلی‌ها به گونه‌ای روبرو شوید که به افراد اجازه می‌دهد به راحتی گپ بزنند، این نشان می‌دهد که شما به طبیعت اجتماعی‌تری تمایل دارید.

۷. استفاده از آثار و هنرهای زیبا 

آثار و هنرهای زیبا نشان می دهد که شما در تجارت باهوش هستید. سرمایه‌گذاری در هنرهای زیبا و سطح بالا می‌تواند بسیاری از تزئینات آماتوری را به هم بزند. نه تنها نگرانی در مورد سرمایه گذاری مالی وجود دارد، بلکه مسئولیت مراقبت از یک خلاقیت اصلی نیز در میان است. البته برای افرادی که واقعاً در دنیای جمع‌آوری آثار هنری جا افتاده‌اند، سرمایه‌گذاری روی یک اثر هنری اصیل سطح بالا نیازی به سرمایه‌گذاری مادام‌العمر ندارد، زیرا آنها در خرید و فروش باهوش هستند.

بیشتر بخوانید: اصول دکوراسیون منزل ؛ اگر به طراحی داخلی علاقه مندید این مطلب را از دست ندهید!

۸. روش های جایگزین برای تزئین دیوارها 

روش های جایگزین برای تزئین دیوارها به شما نشان می دهد که از تغییر استقبال می کنید. «اگر دیوارها یا تخته‌هایی به سبک گالری با گیره یا ریسمان برای آویزان کردن عکس‌ها، آثار هنری یا چیزهایی که بچه‌هایتان خلق کرده‌اند دارید، به این معنی است که همیشه به راحتی خانه‌تان را عوض می‌کنید.» در حقیقت شما از تغییر الهام گرفته‌اید و از تغییر استقبال می‌کنید.

۹. نقاشی های کوچک در خانه 

نقاشی های کوچکتر در خانه شما ممکن است به این معنی باشد که شما یک فرد درونگرا هستید. طراحان و متخصصان دکوراسیون داخلی ادعا می کنند عوامل زیادی در طراحی یک فضا دخیل هستند،برخی به این ایده اشاره می کنند که ایجاد گوشه های دنج در خانه ممکن است به این معنی باشد که شما زندگی آرام را ترجیح می دهید. برخی دیگر بر این باورند: «شاید یک فرد درون‌گرا در گوشه‌ای از اتاق نشیمن خود در حال خواندن کتاب بنشیند. 

شخصیت شناسی از روی دکوراسیون منزل

۱۰. میزهای شلوغ

اگر میزتان شلوغ است، شاید در ذهن خود به مکان‌هایی می‌روید. در یک دنیای ایده آل، بسیاری از ما دوست داریم یکی از فضاهای کاری بکر را داشته باشیم که جایی برای هر چیزی دارد و هر چیزی در جای خودش می باشد. اما برخی از کارشناسان و متخصصان طراحی بر این باورند که وقتی روی میز شخصی همیشه شلوغ و نامزتب است، شاید اتفاقات زیادی در اطراف آن شخص می‌افتد.

بیشتر بخوانید: مدل های جدید طراحی آشپزخانه در سال ۲۰۲۲

چگونه شخصیت خود را به خانه خود پیوند دهید

شما نمی توانید بدون ایجاد برخی اصول انسجام و وحدت روی طراحی و دکوراسیون خانه کار کنید. بنابراین هدف ایجاد فضایی ایده آل با راهکارهای آسان است. بیایید به این ۵ مرحله برای دنبال کردن نگاه کنیم

۱. ابتدا باید سلیقه و علاقه خود را تجزیه و تحلیل کنید. هر چیزی که شما را خوشحال می کند باید در اولویت باشد. به عنوان مثال، ممکن است ترجیح دهید برای نشان دادن آثار هنری، نقاشی ها را روی دیوارها قرار دهید یا ممکن است به سادگی عکس های سفر یا خانواده را آویزان کنید.

۲. باید مراقب باشید که زیاد التقاطی نباشید. اگرچه، می‌توانید با دکوراسیون بازی کنید، خانه را به مکان آزمایشی تبدیل نکنید که در آن انواع اشیاء و رنگ‌های تصادفی را در آن قرار دهید. شما باید همه چیز را از ابتدا به درستی تعریف کنید.

۳. رنگ هایی که دوست دارید باید گنجانده شوند. شما باید موارد مورد علاقه خود را تعیین کنید و تصمیم بگیرید که کدام را انتخاب کنید. رنگی که بیشتر با آن آشنا می شوید باید در اتاق نشیمن یا اتاق خواب استفاده شود.

۴. سبک برای دکوراسیون باید به درستی تعریف شود، چه در طراحی ها و چه در زیبایی شناسی نهایی. سبک مینیمالیستی ساده با سبک کلاسیک یا قرن نوزدهم یکی نیست.

۵.چاپ ها معمولاً برای تزئین دکوراسیون داخلی بسیار محبوب هستند

بیشتر بخوانید: انواع سبک دکوراسیون

جمع بندی: 

دکوراسیون منزل بازتاب مستقیمی بر تیپ شخصیتی فرد است. خانه شما باید بازتابی از شخصیت شما باشد. اشیایی که نمایش می‌دهید نشان می‌دهند که واقعاً چه کسی هستید.خانه شما باید مکانی باشد که شخصیت شما را همیشه منعکس کند. از این رو، اهمیت رابطه بین هویت شخصی و دکوراسیون منزل شما اهمیت دارد. اگر هنوز دکوراسیون منزل خود را بر اساس شخصیت خود انتخاب نکرده اید، همین حالا دست به کار شوید.

حال که در رابطه با شخصیت شناسی دکوراسیون منزل اطلاعاتی به دست آوردید، بد نیست برای طراحی دکوراسیون منزل خود به متخصصان تزئینات داخلی و دکوراسیون داخلی در وبسایت آقای املاک اجازه دهید تا فضای خانه شما را متناسب با شخصیتتان دکوراسیون و طراحی کنند.

تعداد نظرات : 1
  • علی منصوری
    30 دی 1400
    دقیقاً دکوراسیون بازتاب شخصیت افراد هست.. مرسی از مطلب خوبتون