نکات مهم در هنگام خرید ویلا در شمال ؛قبل از معامله این نکات را بررسی کنید!

نکات مهم در هنگام خرید ویلا در شمال ؛قبل از معامله این نکات را بررسی کنید!

5 آبان 1402

ملکی

نکات مهم در هنگام خرید ویلا در شمال ؛قبل از معامله این نکات را بررسی کنید!

خرید ویلا در شمال با خرید آپارتمان کمی متفاوت است. اگر شما قصد سرمایه گذاری در خرید ملک ویلایی را دارید باید به چند نکته مهم  توجه کنید. در این مطلب از وبلاگ آقای املاک  شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد.

نکاتی در مورد خرید ویلا در شمال

همه ما می دانیم که شهرهای شمالی کشور به دلیل ویژگی هایی مانند جنگل های سرسبز، دریا و آب و هوای مناسب همیشه مورد علاقه ما بوده و هست. خرید و اجاره ویلا در مناطق خوش آب و هوای شمال از گذشته تا به امروز جود داشته، که البته امروزه متقاضیان خرید ویلا در این مناطق بیشتر شده اند. از دلایل این افزایش می‌توان به آلودگی هوا، تراکم جمعیت در شهرهای زرگ، هرج و مرج و فشارهای روانی زندگی شهری اشاره کرد. خرید ویلا در شمال آن هم از نوع ساحلی و ویلای شهرکی در ابتدا خواهان بسیاری داشت. البته خرید زمین یا خانه ویلایی هزینه هنگفتی دارد و معمولا افرادی که از توان مالی نسبتا خوبی برخوردارند اقدام به سرمایه گذاری در این بخش می کنند در ادامه این مطلب از ویژگی های یک ویلای مناسب در شمال کشور با شما صحبت خواهیم کرد.

چرا خرید ویلا در شمال کشور؟

با توجه به شرایط نا به سامان اقتصاد کشور بسیاری از افراد به سمت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن رفته اند. از طرفی با توجه به تورم‌های شدید در این سال‌ها برخی برای حفظ سرمایه خود تصمیم به خرید ویلا می‌گیرند که البته این تصمیم به نفع آنها خواهد بود تجربه ثابت کرده سرمایه گذاری در بازار مسکن در هر زمان سودآور بوده است اگر خرید ویلا مورد نظر شما اصولی انتخاب شود، سرمایه‌گذاری سودآوری خواهید داشت. البته گرایش به سمت سرمایه گذاری در بخش مسکن فقط به دلیل مسائل اقتصادی موجود در کشور نیست. شرایط زندگی در شهرهای بزرگ روز به روز دشوارتر می شود. شهرهای بزرگ هر روز وسیع تر و پر رفت و آمدتر و موجب چندین برابر شدن آلودگی هوا و آلودگی صوتی می شوند. همه این موارد دلیل محکمی است که افراد از شهرها مهاجرت کرده و به مناطق خوش آب و هوا، خلوت و بکرتر روی آورند. حتی اگر افراد به هر دلیلی نتوانند به صورت دائم در مناطق ویلایی زندگی کنند، تمایل به خرید ویلا در این مناطق دارند تا در زمان تعطیلات و استراحت به آنجا منتقل شوند.

خرید خانه در تهران

خرید ویلای لوکس در شمال

خرید ویلا در شمال رو به دریا بهتر است یا ویلای جنگلی؟

خرید ویلا جنگلی ساحلی در شمال

قبل از اقدام به خرید زمین یا ملک ویلایی در شمال کشور باید در ابتدا تعیین کنید که به ویلای ساحلی علاقه مندید یا جنگلی؟ ویلای ساحلی و جنگلی با هم تفاوت هایی دارند که در ادامه به این تفاوت ها اشاره خواهیم کرد.

ویلای ساحلی به چه ویلایی گفته می شود؟

ویلای ساحلی به ویلایی می گویند که مجاور خط ساحلی و با فاصله‌ای کمی از سطح دریا ساخته شده اند. ویلای ساحلی دارای چندین مزیت از جمله چشم‌انداز مستقیم رو به دریا، شنیدن صدای امواج دریا، دسترسی آسان به ساحل و همچنین جاده‌های اصلی و امکانات شهری می باشد. در مقابل ویلاهای ساحلی چندین عیب دارند به دلیل آنکه این گونه ویلاها به ساحل دریا نزدیک هستند در فصل تابستان به ویژه در ماه‌های تیر و مرداد هوا به شدت شرجی می‌شود که شاید که این شرایط برای خیلی از افراد قابل تحمل نباشد. دوم اینکه ویلاهای ساحلی به دلیل زمین‌های ماسه‌ای شکل نسبت به ویلاهای جنگلی از تنوع گیاهی کمتری برخوردارند. در نتیجه اگر برایتان طبیعت سبز مهم است خرید ویلای ساحلی مناسب شما نیست. نکته سوم این است که هزینه‌ نگهداری ویلای ساحلی درمقابل ویلای جنگلی بیشتر است. دلیل این هزینه ها به مشکلاتی مانند رطوبت شدید، پیشروی آب دریا تا ساحتمان ویلا، ریزش دیوارهای حیاط به خاطر امواج و… برمی گردد.

بیشتر بخوانید: خرید ویلا، با رعایت این نکات بهترین ها را انتخاب کنید !

پیش خرید آپارتمان در تهران

ویژگی های ویلاهای ساحلی و شهرکی

ویلاهای ساحلی دسترسی آسان تری به مسیرهای اصلی و امکانات شهری دارند، اما در مقابل هزینه تعمیر و نگهداری‌شان بالاتر است. ویلاهای جنگلی که در مناطق جنگلی و کوهستانی ساخته شده معمولا از محیط‌های شهری فاصله دارند اما در مقابل دارای محیطی آرام‌تر نسبت به ویلاهای ساحلی می باشند. از طرفی زمین‌های جنگلی مساحت بیشتری نسبت به زمین‌های ساحلی دارند به همین دلیل گزینه‌های متنوع‌تری در اختیار شما خواهدبود. نکته دیگر این است که قیمت خرید ویلاهای جنگلی نسبت به ویلاهای ساحلی پایین‌تر و از لحاظ سند شش‌دانگ دارای وضعیت مناسب‌تری برخوردارند. توجه داشته باشید که در فصل‌های پاییز و زمستان و با کاهش دما، راه‌های منتهی به این ویلاهای جنگلی در وضعیت نامناسبی قرار خواهند گرفت. در نتیجه با توجه به سلیقه، علایق، روحیات و بودجه خود، باید میان ویلای ساحلی و جنگلی یکی را انتخاب کنید.

ویلای شهرکی در شمال

خرید ویلا در شمال داخل شهرک

ویلای شهرکی بهتر است یا مستقل؟

حتما تاکنون در مسیر رفتن به شمال چشمتان به ویلاهای شهرکی خورده است ویلاهای شهرکی به ویلاهایی می‌گویند که در کنار چندین ویلا در زمینی بسیار بزرگ ساخته شده اند. نقطه‌ مقابل ویلاهای شهرکی، ویلای مستقل می باشد که سازنده در زمینی که خریداری کرده به صورت مستقل ویلایی برای خود می‌سازد. هر کدام از این نوع ویلاها دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد. ویلاهای شهرکی به دلیل زمین وسیع مورد نیاز در مرکز شهر ساخته نمی شود. بیشتر شهرک‌های ویلایی در حومه‌ شهر واقع هستند. بنابراین اولین موضوعی که باید به این فکر کنید این است که آیا حاضر به زندگی در حومه‌ شهر هستید یا خیر. البته این موضوع را فراموش نکنید که قیمت ویلاهای شهرکی نسبت به ویلاهای مستقل پایین‌تر است. در رابطه با خرید ویلای مستقل بد نیست بدانید که تمام امور ساختمان از برقراری امنیت گرفته تا تعمیر و نگهداری همگی بر عهده‌  شخص شما خواهدبود. اما برای خرید ویلای شهرکی تمام کارهای ساختمان برعهده شما نیست. به نوعی می توان گفت زندگی در ویلاهای شهرکی همانند زندگی در آپارتمان نشینی است. شهرک‌های ویلایی به طور معمول دارای نگهبان تمام وقت هستند و امنیت شهرک را تأمین می‌کنند. اگر قصد سکونت دائمی در ویلای خود را ندارید ازلحاظ امنیتی ویلای شهرکی وضعیت مناسب تری نسبت به ویلای مستقل دارد. این موضوع را به یاد داشته باشید که در ویلای شهرکی همه‌چیز باب میل شما نخواهدبود ویلاهای شهرکی قوانین خاص خود را دارند بنابراین اگر قصد تغییرات دارید باید قبل از اقدام با تمام ساکنین مشورت و مهر تایید آنها را بگیرید که البته انجام این امر شاید با خلقیات شما تداخل داشته باشد. اگر حریم شخصی برای شما اهمیت دارد به طور حتم ویلای مستقل انتخاب مناسب‌تری خواهدبود. به طور کلی قبل از خرید ویلا باید صفر تا صد معایب و مزایای ویلای مستقل و شهرکی را بسنجید و گزینه مناسب خود را پیدا کنید.

قیمت خانه ویلایی در مازندران

شما می توانید برای اطلاع از به روزترین قیمت خرید ویلا در شهر آمل ،‌خرید زمین و ویلا در چالوس ،خرید ویلا در نور ، خرید ویلا در ساری و دیگر شهرهای استان مازندران به وبسایت آقای املاک مراجعه کرده و از آگهی های خرید و فروش باخبر شوید.

اهمیت مصالح ساختمانی ویلا در شمال

قاعدتا شما برای خرید ویلا هزینه‌ زیادی می‌کنید، پس این امر طبیعی است که بخواهید ویلایتان دارای بهترین کیفیت باشد. بودجه شما هرچه قدر بیشتر باشد در نتیجه ویلایی با کیفیت ساخت بهتر خریداری خواهید کرد. اما از آنجا که ممکن است همه نقص ها قابل مشاهده نباشند باید حواستان باشد که ارزش ملکی که می‌خرید از پولی که می‌پردازید کمتر نباشد. اولین اقدامی که باید برای اطمینان از کیفیت ویلا انجام دهید این است که خرید ویلا را فقط از شرکت‌های معتبر و سرشناس که دارای واحد طراحی و معماری تخصصی انجام دهید. متاسفانه برخی از سازندگان بی‌تجربه و غیرحرفه‌ای بیشتر تمرکز خود را بر روی نما می گذارند تا مشتریان را گول بزنند و از این راه بر کیفیت سطح پایین مصالح مورد استفاده در داخل ویلا سرپوش بگذارند. اما سازندگان و شرکت های معتبر و حرفه ای معمولا از تمامی مراحل ساخت عکس‌برداری می‌کنند تا شما از مصالح به کار رفته در ساختمان نگرانی نداشته باشید.

بررسی خاک:

خاکی که یک ویلا بر روی آن ساخته می شود بسیار مهم است. کیفیت آن به ترکیب بستگی دارد که از مکانی به مکان دیگر متفاوت است. به عنوان مثال ، یک خاک کلیریچ بسته به رطوبت تمایل به کوچک شدن و انبساط دارد. همه سازندگان قبل از شروع ساخت و ساز آزمایش خاک انجام می دهند. شما می توانید یک نسخه از نتایج را بخواهید.

طراحی ساختاری:

طراحی ساختاری ساختمان باید قدرت مقاومت در برابر زمین لرزه هایی با بزرگی خاص را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته کلیدی که باید قبل از خرید ملک به آن توجه کنید!

یکی از نکات بسیار ضروری و مهم برای خرید ویلا در شمال توجه به طرح آزادسازی سواحل شمال کشور است. این قانون در سالهای گذشته تصویب و در برخی از مناطق  عملی شده است.طبق این قانون هیچ‌‌ کدام از ویلاهای کنار دریا حق اینکه ساحل اختصاصی داشته باشند را ندارند. اگر صاحب ویلا یا مشاور املاکی اعمال این قانون را رد کردند به هیچ وجه به حرفشان اعتماد نکنید و برای اطمینان از شهرداری منطقه استعلام بگیرید. قبل از خرید ویلا اطمینان حاصل کنید که ویلا در زمینی با کاربری مسکونی احداث شده یا به صورت قانونی تغییر کاربری‌اش به ثبت رسیده است.

قید کدام ویلاها را بزنیم؟

۱.ویلاهایی که در مجاورت رودخانه قرار گرفته اند و حریم آن را رعایت نکرده‌اند. ۲. ویلاهایی که در نزدیکی دکل‌های برق فشار قوی قرار دارند. تحقیقات علمی بر روی این دکل ها نشان داده‌ که تشعشعات آنها بسیار برای سلامت انسان مضر هستند. ۳. ویلاهایی که در مناطق دورافتاده ساخته شده اند. امنیت این ویلاها بسیار پایین است. ۴. قبل از خرید ویلا موردنظرتان همانند خرید آپارتمان در کلانشهرها به این نکته دقت کنید که ویلا در مکان پر سر و صدا قرار نداشته باشد. ویلاهایی که کنار مکان های عمومی مانند مدارس و فروشگاه ها قرار دارند آرامش شما را سلب خواهد کرد. ۵.اگر قیمت پیشنهادی از سوی فروشنده زیر قیمت بازار بود کمی به این موضوع  شکاک شوید. معمولا این نوع از ویلاها با مشکلات حقوقی، مالکیتی یا کاربری زمین روبه رو هستند. ۶. به عوامل زیادی که در آن منطقه "دوستان یا آشنایانتان" فروش ویلا یا قطعه زمین دارند اعتماد نکنید. آنها معمولاً شما را به راه اشتباه هدایت می کنند. نیازی به گفتن نیست که در صورت بروز مشکل ، قبل یا بعد از پرداخت واریز وجه ، آنها در آنجا حضور نخواهند داشت ، زیرا آنها هیچ حق قانونی برای کمک به شما در معامله ندارند. یک مشاور املاک خوب،  با صاحب زمین یا ویلا (یا نماینده رسمی او) در ارتباط خواهد بود و به شما کمک خواهد کرد.

نتیجه گیری خرید ویلا در شمال:

وضعیت اقتصادی کشور در سال‌های اخیر و افزایش فشارهای زندگی در کلانشهرها موجب افزایش خرید و فروش ویلا  شده است. ویلاهای ساحلی در مقابل ویلاهای جنگلی از دسترسی راحت تری به امکانات شهری دارند، به همین دلیل است که قیمت بالاتری نسبت به ویلاهای جنگلی دارد امکانات ویلاهای شهرکی در مقابل ویلاهای مستقل بیشتر است، اما محدودیت حریم خصوصی در ویلاهای شهرکی بیشتر می باشد. در هنگام خرید ویلا علاوه بر ویژگی های ظاهری نمای ساختمان به مصالح به کار رفته شده دقت کنید. قبل از خرید مطمئن شوید که ویلا در زمینی با کاربری مسکونی احداث شده باشد.

تعداد نظرات : 2
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    ممنون از مطالب بینظیرتون ??
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    باسلام خیلی عالی ?✔?