پارکت یا لمینت کدام بهتر است ؟

پارکت یا لمینت کدام بهتر است ؟

8 شهریور 1400

دکوراسیون

پارکت یا لمینت کدام بهتر است ؟
پوشش کف نقش مهمی در طراحی داخلی دارد. ظاهر و ویژگی های عملی باید با عملکرد اتاق مربوطه مطابقت داشته باشد. طیف گسترده ای از گزینه ها برای انتخاب وجود دارد. پارکت و لمینت به دلیل انتخاب زیاد طرح های سطحی بسیار قانع کننده ای دارند. کفپوش پارکت و لمینت از محبوب ترین انواع کفپوش ها هستند. به نظر می رسد که آنها از جهات زیادی شبیه یکدیگرند، به ویژه در ظاهر: تقریباً غیرممکن است که کسی بین پارکت لمینت با کیفیت بالا در نمای چوبی و کفپوش پارکت در نگاه اول تمایز قائل شود. ما مهمترین تفاوتهای بین دو نوع کفپوش را در اینجا مقایسه می کنیم.

پارکت چوبی بهتر است یا لمینت

هر دو پارکت لمینت و پارکت می توانند گزینه های کفپوش زیبا و با دوام را برای خانه شما در اختیار قرار دهند. با این حال، ممکن است در هنگام خرید تصمیم گیری برای شما دشوار باشد. در اینجا چند نکته را در مورد پارکت و کفپوش لمینت باید در نظر بگیرید اولا، نمی توان گفت که یک نوع کفپوش بدتر از دیگری است، هر دو نوع کف مزایای خاص خود را دارند و شاید حتی معایبی نیز داشته باشند. از این نظر ، تمرکز در اینجا بر این است که چگونه هر دو نوع کفپوش ساخته می شوند ، ساختار آنها برای نحوه استفاده از آنها چیست و کدام کفپوش برای شرایط زندگی فردی شما مناسب است به طوری که بتوانید سالها از کفپوش جدید خود لذت ببرید.
پیش خرید آپارتمان در تهران

کفپوش پارکت: چوب واقعی و محیط

پارکت نوعی کفپوش از چوب طبیعی است. لایه میانی HDF ، پشت و سطح آن همه از چوب ساخته شده است. کفپوش پارکت به دلیل ماهیت خود ، فضایی طبیعی و دنج را در هر اتاقی ایجاد می کند. وقتی صحبت از گرم شدن زیر پا می شود ، کفپوش چوبی واقعی بی نظیر است. به عنوان کفپوش چوبی واقعی ، کفپوش پارکت علاوه بر تمیز کردن منظم باید به درستی نگهداری شود. سطح پارکت های آماده مانند کفپوش پارکت MEISTER قبلاً به گونه ای درمان شده است که آن را برای استفاده مسکونی آماده می کند و نیازی به آب بندی اضافی ندارد. علاوه بر تمیز کردن معمولی (شناور ساده معمولاً برای از بین بردن آلودگی های کثیف کافی است) ، تخته ها باید یکبار در سال روغن کاری مجدد شوند (برای کفپوش های پارکت با روغن طبیعی). سطوح لاک زده باید با یک محصول مراقبت مناسب درمان شوند. پارکت چوبی چیست کفپوش پارکت در مقایسه با کفپوش لمینت دارای یک معایب جزئی است: نور خورشید می تواند باعث تغییر رنگ پارکت چوبی شود. بسته به نوع چوب ، ممکن است روشن تر، تیره تر یا رنگ زرد به خود بگیرد. اگر پنجره های تمام قد دارید و نور خورشید به شدت به کف زمین برخورد می کند ، باید مطمئن شوید که از کفپوش چوبی خود با آویزان کردن پرده ها یا به جای آن کفپوش لمینت استفاده می کنید. در نتیجه کفپوش لمینت رنگ را در برابر نور خورشید تغییر نمی دهد ، که یکی از مزایای اصلی آن به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: انتخاب رنگ پارکت ؛ تیره انتخاب کنم یا روشن؟

برخلاف کفپوش لمینت ، کفپوش پارکت را می توان با سنباده (حتی نسخه چند لایه) آن را سمباده زد ، بدین معنی که طول عمر بیشتری نسبت به کفپوش لمینت دارد ، اما در ابتدا خرید آن گرانتر است. با این حال ، قیمت بالاتر به دلیل عمر مفید بالقوه آن جواب می دهد. اتفاقا ، کفپوش پارکت از MEISTER کفپوش بسیار پایداری است: ساختار پایدار لایه میانی HDF در کفپوش پارکت آماده به این معنی است که لایه سوم (لایه چوبی پوشش دهنده) فقط به ضخامت ۲.۵ میلی متر نیاز دارد. این کار استفاده از چوب با ارزش را به حداقل می رساند ، برای محیط زیست مفید است و همچنان اجازه می دهد تا کف در صورت لزوم سنباده زنی شود.

کفپوش لمینت: همه کاره محکم

کفپوش لمینت هنوز با سوگیری ناعادلانه زیادی روبروست. اول و مهمتر: لمینت از پلاستیک ساخته شده است اما به طور کلی و قطعاً از پلاستیک ساخته نشده، به این معنی که مانند وینیل "کف مصنوعی" نیست. در واقع ، کفپوش لمینت از ۱۰۰% مواد طبیعی ، به ویژه چوب ، کاغذ (دکور) و رزین ساخته شده است. کفپوش لمینت در دکورهای مختلف چوبی و طرح های دیگر موجود است. انتخاب عملاً بی پایان است و تولیدکنندگان همیشه محدوده محصولات خود را مطابق با آخرین روندها به روز می کنند. این دکورها فقط در ظاهر چوبی ساخته نمی شوند. آنها همچنین در تقلید از بسیاری از مواد دیگر مانند سنگ یا کاشی موجود هستند. کفپوش لمینت با کیفیت امروزه دیگر هیچ وجه مشترکی با پارکت لمینت که در دهه ۱۹۹۰ در بازار وجود داشت، ندارد. آنها هیچ شباهت و حتی ویژگی های فنی یکسانی با یکدیگر ندارند. مانند پارکت های آماده ، کفپوش لمینت از چند لایه ساخته شده است. در وسط تخته فایبر با چگالی بالا قرار دارد. یک لایه تثبیت کننده لایه زیرین را تشکیل می دهد و لایه بالایی از کاغذ تزئینی آغشته به رزین ملامین ساخته شده است. پارکت لمینت چیست این رزین همچنین باعث می شود که کفپوش لمینت بسیار بادوام و نگهداری آن آسان باشد. نوع ممتاز کفپوش لمینت با Diamond Pro مقاوم در برابر خراش احتمالاً بهترین انتخاب برای کودکان و حیوانات خانگی است ، زیرا با دوام ترین است و کفپوش لمینت با صدای بلند نیز مربوط به گذشته است. لایه میانی HDF تخته ها را نسبتاً سنگین می کند ، بنابراین به راحتی ارتعاش نمی کنند. یک کوسن یکپارچه یا جداگانه جاذب صدا باعث می شود کفپوش لمینت حتی بی صدا تر شود. اتفاقاً کفپوش لمینت نیز می تواند خیس شدن را کنترل کند. اتصالات ضد آب و لایه میانی مقاوم در برابر برآمدگی اطمینان حاصل می کنند که آب و ریختن آب هیچ آسیبی نمی رساند. پارکت لمینت ضد آب حتی می تواند در حمام ها نصب شود!

پارکت لمینت قیمت

وبسایت آقای املاک که به عنوان کاملترین و تخصصی ترین وبسایت ملکی در زمینه ثبت و ارائه رایگان آگهی املاک و مشاغل مرتبط با ساختمان در ایران شناخته شده است توانسته صفر تا صد نیازهای ساختمانی را با ابزارهای مختلف در جهت تسهیل و تسریع معاملات ملکی برآورده کند.

اگر شغلتان مربوط به کارهای ساختمان است می توانید تخصص خود را به صورت کاملا رایگان آگهی کنید تا کاربران آقای املاک با خدمات شما آشنا شوند.

خرید خانه در تهران

کفپوش لمینت یا پارکت: تفاوت های اصلی

تفاوت اصلی بین لمینت و پارکت در مواد اولیه است. لمینت از پلاستیک ساخته شده است ، در حالی که پارکت همیشه از چوب خالص ساخته شده است. این تمایز بر ویژگی های استفاده تأثیر می گذارد. پارکت علاوه بر بسیاری از خواص خوب دیگر - بسیار بادوام است. لمینت با کیفیت بالا همچنین عمر طولانی دارد. با این حال ، اگر یک کف لمینت جایگزین شود ، سوال دفع مطرح می شود. در حالی که چوب هیچ مشکلی ندارد ، پلاستیک ها به سختی دفع می شوند. هرکسی که مایل به خرید لمینت یا پارکت است باید به پایداری و دفع آن نیز فکر کند. تصمیم گیری در مورد استفاده از لمینت به عنوان کفپوش هنوز می تواند تصمیم درستی باشد. دوام یک کفپوش لمینت با کیفیت بالا و یک کلاس استرس بالا باعث می شود که کفپوش برای مناطق تجاری ایده آل باشد.

رئال مقابل فاکس

یکی از تفاوت های بزرگ بین پارکت و پارکت لمینت این است که یکی از آنها به طور کامل از چوب واقعی ساخته شده و دیگری نه. پارکت از قطعات واقعی چوب سخت ساخته شده است که به هم چسبیده و الگوی کاشی را تشکیل می دهند. لمینت از هسته ای از چوب فشرده تشکیل شده است و سپس تصویر دیجیتالی از چوب یا کاشی روی آن قرار دارد. بنابراین اگر چوب واقعی می خواهید ، پارکت بهترین راه است.

دوام

هنگام مقایسه لمینت و پارکت ، لمینت از دوام بیشتری برخوردار است. لایه رویی لمینت بسیار سخت است و در مقاومت در برابر خط و خش عالی است. پارکت از چوب ساخته شده ، بنابراین نرم تر و مستعد خراشیدگی و فرورفتگی می باشد.

هنگام نصب پارکت لمینت و پارکت چه تفاوت هایی با هم دارند؟

هنگام نصب پارکت لمینت و پارکت هیچ تفاوت اساسی وجود ندارد. هر دو نوع کفپوش دارای سیستم کلیک محکمی هستند که آنها را برای نصب شناور حتی در گرمایش از کف ایده آل می کند و هر دو برای چسباندن سطح کامل مناسب هستند. کفپوش لمینت همچنین با یک بالشتک جذب صدا یکپارچه موجود است که در مقایسه با کفپوش چوبی یک مرحله از مراحل نصب را حذف کرده و نصب آن را حتی ساده تر می کند. کار حتی با یک برش لمینت راحت تر از یک اره است اگرچه قطعاً برای کف پارکت اره مورد نیاز است. تنها تفاوت این است که به طور طبیعی وقتی اشتباه می کنید که پارکت های  گران تری را نسبت به تخته های لمینت ارزان تر برش می دهید که این ناامید کننده تر است. تفاوت پارکت چوبی با لمینت اما در مورد فضاهای نشیمن و اتاق های مرطوب کدام کفپوش مناسب است؟ آیا پارکت یا پارکت لمینت برای چیدمان مکان های تجاری مناسب تر است؟ برای تصمیم گیری "پارکت یا لمینت" مهم است که تفاوتها و ویژگیهای خاص را تا آنجا که ممکن است بدانید. به منظور یافتن لمینت مناسب برای یک کاربرد خاص ، تقسیم مواد به کلاسهای بار مفید است.هرچه کلاس بار بیشتر باشد ، کفپوش لمینت انعطاف پذیری بیشتری دارد.

پارکت چه مزایایی نسبت به لمینت دارد؟

پارکت پایدار و با دوام است. این مزیت به ویژه در این واقعیت آشکار است که کف پارکت را می توان به خوبی بازسازی کرد. خراش ها و فرورفتگی ها در کفپوش لمینت دائمی هستند ، پارکت با بازسازی خوب خود آسیب را می بخشد. حتی پس از استفاده طولانی مدت با علائم قابل مشاهده ساییدگی ، می توان یک پارکت را سنباده زنی کرد و مجدداً آب بندی یا روغن کرد ، که این امر با لمینت امکان پذیر نیست. هرکسی که به ظاهر اصیل اهمیت زیادی می دهد با یک پارکت تصمیم می گیرد: لزوماً لازم نیست آثار استفاده از آن نگران کننده باشد ، اما ظاهر کفپوش چوبی واقعی را نشان می دهد. چوب ظاهری گرم دارد. لمینت می تواند این اثر را به صورت کاملاً نوری تقلید کند ، اما خود کف سرد است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ایده داغ از روند طراحی داخلی منزل در سال ۲۰۲۱

از طرف دیگر پارکت همیشه احساس خوشایندی دارد. پوشش کف ساخته شده از چوب واقعی تأثیر مثبتی بر فضای اتاق دارد. وقتی کف از چوب خالص ساخته شده باشد ، هوای داخلی به وضوح سود می برد. به طور خاص ، کفپوش های پارکت روغنی به دلیل داشتن سطح قابل تنفس حتی می توانند بوها را از هوای اتاق جذب کنند. چوب یک منبع تجدید پذیر است. با پارکت که از جنگلداری پایدار تهیه می شود ، هر سازنده سهم بسزایی در حفاظت از محیط زیست دارد. علاوه بر این ، چوب منحصر به فرد است. می توان از یک دانه مخصوص در کف لمینت تقلید کرد. با این حال ، در مقایسه مستقیم پارکت یا لمینت ، چوب به عنوان اصل بهتر برش می دهد.

لمینت برای چه مواردی بهتر است؟

اگر قرار است کفپوش جدید اجاره ای به آپارتمان اجاره داده شود ، کفپوش لمینت بسیار مناسب است. ارزش خوب برای پول به خودی خود صحبت می کند ، زیرا لمینت ارزان تر از پارکت است. قیمت پارکت بالاتر است ، اما کیفیت نیز نشان دهنده این است. لمینت برای اتاقهای مرطوب مناسب نیست ، به عنوان مثال. حمام یا اتاق خشکشویی رطوبت باعث تغییر شکل برگشت ناپذیر در ورقه می شود. لمینت برای مناطق مورد استفاده زیاد در املاک تجاری مناسب است. کف پوش مقاوم در فروشگاه های بزرگ و مغازه های کوچکتر ، در هتل ها و رستوران ها مناسب است. کفپوش لمینت همچنین در ادارات و ساختمانهای اداری و همچنین در مراکز اجتماعی ، به عنوان مثال در یک مهد کودک برای کودکان یا یک خانه سالمندان ، معنی دار است. با این حال ، به ویژه در دفاتر ، هر دو پارکت و لمینت باید با روکش صندلی اداری محافظت شوند.

برای کدام قسمتها باید پارکت را به جای لمینت انتخاب کنید؟

انتخاب پارکت یا لمینت بستگی به منطقه کاربرد و همچنین انتظارات شما دارد. کفپوش پارکت از کیفیت بالایی برخوردار است و بر همین اساس در مناطق با تقاضا بسیار موثر است. در خانه و آپارتمان پارکت برای همه مناطق مناسب است. کفپوش پارکت نه تنها در اتاق نشیمن ، اتاق خواب و اتاق کودکان ، بلکه در آشپزخانه نیز مناسب است و حتی می تواند در حمام نیز قرار گیرد. کف ساخته شده از چوب واقعی برای زندگی سالم مناسب است. هرکسی که تخته چیده است می تواند روی یک کفپوش با کیفیت بالا و پایدار حساب کند. در مناطق تجاری ، پارکت همیشه وقتی محیطی مرتفع است ، انتخاب مناسب است. بوتیک کوچک و زیبا ، کافه دنج یا سالن شیک هتل دارای جلوه ای کلی دلپذیر و هماهنگ با کف پارکت با کیفیت بالا است. کفپوش پارکت همچنین در یک شرکت حقوقی ، در یک دفتر شیک یا در طبقه اجرایی تأثیر بسیار خوبی می گذارد.

چه چیزی برای گرمایش از کف مناسب است، پارکت یا لمینت؟

برای گرمایش از کف، کف چسبی به دلیل انتقال حرارت بیشتر بسیار بهتر است. از آنجا که لمینت نباید چسبانده شود ، پارکت انتخاب مناسبی برای گرمایش از کف است.
تعداد نظرات : 1
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    قطعاً پارکت لوکس تر، زیبا تر و‌ با کیفیت تر هست، ولی میشه در جاهایی که امکان استفاده از پارکت نیست از لمینت درجه یک استفاده کرد، و حتی تنوع رنگی اون باعث متفاوت شدن طراحی میشه