دوره آموزشی جامع مدیریت شبکه های اجتماعی ؛با استاد مهران صارمی نیا
2 خرداد 1403
آکادمی آقای املاک
فصل اول
فصل دوم
فصل سوم
فصل چهارم
فصل پنجم
فصل ششم
مدیریت شبکه های اجتماعی چیست
مدیریت شبکه های اجتماعی همانگونه که از نامش پیداست، به معنای نظارت بر کارهایی است که در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک و.. انجام میدهید تا به موجب آن نمایههای خود را همیشه حفظ کنید و به هدف نهایی خود برسید، مدیریت شبکه های اجتماعی موجب جذب مشتریان بیشتر به شرکت شما می شود.
مدیریت شبکههای اجتماعی مجموعهای از اقدامات روزانه ای است که در رسانههای خود توسعه میدهید تا نه تنها کسبوکارتان را تبلیغ کنید، بلکه عمدتاً برای نزدیکتر کردن کاربران و حفظ آنها انجام می دهید. به عبارت دیگر، انجام یک مدیریت خوب رسانه های اجتماعی به معنای درک مخاطب هدف خود از ابتدا و عمدتاً دلیل تعامل با افراد در یک کانال ارتباطی خاص است.
اهمیت مدیریت شبکه های اجتماعی
اهمیت نظارت خوب بر شبکه های اجتماعی بر این اساس است که آنها یکی از ابزارهای اصلی برای تعامل با مخاطبان شما هستند. به همین ترتیب، به واسطه این شبکه ها فضایی را برای مردم باز می کنید تا با کار شما بیشتر آشنا شوند، زیرا می توان آنها را به ویترین واقعی تجارت خود تبدیل کرد.
در هر صورت، از تبدیل کانال های رسانه های اجتماعی خود به یک تبلیغ دائمی برای شرکت خود اجتناب کنید، چرا که ممکن است بینندگان این کار را جالب ندانند. در حالت ایده آل، شما باید 80 درصد محتوای ارزشمند و تنها 20 درصد در مورد محصول، برند یا خدمات خود به دنبال کنندگان خود ارائه بدهید.
یکی دیگر از مزایای استفاده از بسیاری از شبکه های اجتماعی این است که می توانید از طریق کانال های مختلف با مشتریان ارتباط برقرار کنید. این می تواند به ارتباطات کمک کند، به خصوص اگر شما یک کسب و کار دیجیتالی دارید، زیرا همدلی بیشتری بین مشتریان و برند شما ایجاد می کند.
در نهایت، مزیت اصلی این است که شما خود را شناخته اید. یک نمایه تجاری فعال در رسانه های اجتماعی به افرادی که هرگز نام کسب و کار شما را نشنیده اند، این امکان را می دهد تا در مورد آن اطلاعات کسب کنند، با شما تعامل داشته باشند و در نهایت مشتری شما شوند.
اما با تعداد زیاد شبکه در دسترس، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می توان این همه پروفایل ایجاد کرد و با همه کاربران تعامل داشت؟
مطمئناً سازماندهی تمامی کانال ها می تواند به یک کار دشوار تبدیل شود، اگر برنامه ریزی وجود نداشته باشد، بسیار دشوارتر نیز می شود! اما مدیریت شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد با مشتریان بالقوه خود در کانال های مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید.
چگونه شبکه های اجتماعی خود را مدیریت کنیم؟
تا اینجا شما می دانید که تعامل با مخاطبان خود و حضور آنها در شبکه های اجتماعی مختلف بسیار مهم است. از این به بعد ما به شما کمک می کنیم تا درک کنید که چگونه می توان مدیریت شبکه های اجتماعی را از برنامه ریزی تا تمرین انجام داد.
3 کاربرد متمایز از شبکه های اجتماعی
- رسمی : استفاده رسمی از رسانه های اجتماعی از طرف شرکت برای برقراری ارتباط پیام هایی که نشان دهنده برند هستند.
- حرفه ای : استفاده از رسانه های اجتماعی در نقش حرفه ای یک کارمند برای ایجاد شبکه ای از مخاطبین و افزایش دیده شدن برند
- شخصی : استفاده از رسانه های اجتماعی در زندگی خصوصی یک کارمند
آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی
به عنوان یک صاحب کسبوکار ، مدیر بازاریابی یا کارمند و ... ممکن است کسی به شما در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی کمک نکند، که این میتواند موجب استرس و دلهرهآور در شما شود. خوشبختانه استراتژیهای متعددی وجود دارد که میتوانید برای مدیریت بهتر حسابهای رسانههای اجتماعی خود به صورت مکرر آنها را اجرا کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه نکات مدیریت شبکه های اجتماعی زیر را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید.
مخاطبان خود را به خوبی بشناسید
حتی قبل از انتخاب کانال ارتباطی برای ایجاد نمایه، باید به طور کامل تحقیق کنید که مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند تا در جایی که قرار دارند، فعال باشید. برای این کار باید از ابتدا به خوبی مشخص کنید که خریدار شما چه کسی است، یعنی افرادی که قرار است با آنها صحبت کنید. سعی کنید عادات خرید، سلایق شخصی، دردسرهای آنها و به خصوص پر استفاده ترین شبکه های اجتماعی توسط آنها را درک کنید.
موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که در جایی که آن مخاطب حضور دارد، حضور داشته باشید، بنابراین هرگز یک استراتژی را بدون اینکه به وضوح بدانید که آن اقدام را برای چه کسی هدف قرار خواهید داد، شروع نکنید.
پس از دانستن اینکه با چه کسی صحبت خواهید کرد و قرار است از چه شبکه هایی استفاده کنید، ایجاد یک پروفایل در هر یک از آنها کافی نخواهد بود در حقیقت، شما باید یک کار تبلیغاتی خوب در آن کانال ها ایجاد کنید، و این نیاز به برنامه ریزی دارد.
شبکه های اجتماعی اصلی خود را انتخاب کنید
حقیقت این است که چندین شبکه اجتماعی وجود دارد که شما میتوانید کانالهایی را که مخاطبانتان از آنها استفاده میکنند را با جستجوی شخصیتهای خریدار بشناسید، اما این بدان معنا نیست که همه افراد در همه شبکههایی که نقشهبرداری کردهاید، یکسان خواهند بود. از این گذشته، هر کاربر سلیقه متفاوتی دارد و این در مورد انتخاب شبکه های اجتماعی که استفاده خواهد کرد نیز صدق می کند.
به همین دلیل، ضروری است که در تمام کانال های ارتباطی که مخاطبان شما هستند، پروفایل هایی از برند خود ایجاد کنید تا به بیشترین تعداد ممکن دسترسی پیدا کنید.
کپی رایت را رعایت کنید
به عنوان مثال، کارمندانی که پیوندها را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند، باید مطمئن شوند که منبع محتوای به اشتراک گذاشته شده، معتبر است. آنها همچنین باید با اعتبار بخشیدن مناسب به منابع مطالبی که استفاده می کنند، از سرقت ادبی محافظت کنند.
اشتباهات خود را اصلاح کنید
اگر اشتباهی مرتکب شده اید، فوراً آن را بپذیرید و به سرعت مشکل را اصلاح کنید. اگر میخواهید پستی را که منتشر کردهاید تغییر دهید، واضح باشد که در حال ایجاد تغییر هستید و دلیل آن را توضیح دهید.
محتاط باشید
قبل از ارسال پست، از خود بپرسید که آیا این نوع محتوا چیزی است که می توانید با رئیس، همکاران، مشتریان یا سایر مخاطبین تجاری خود به اشتراک بگذارید یا خیر؟
قبل از انتشار بررسی کنید
اگر در مورد پست کردن برخی اطلاعات یا پیوند دادن به اطلاعات مطمئن نیستید، قبل از انتشار، نظر سرپرست یا همکار خود را جویا شوید. به این فکر کنید که چرا در وهله اول تردید داشتید. در پایان، شما مسئول آنچه منتشر می کنید، هستید.
صفحات شخصی و تجاری را از هم جدا نگه دارید
صفحات شرکت را برای تجارت و صفحات شخصی خود را برای زندگی خود دور از کار نگه دارید.
دوره مدیریت شبکه های اجتماعی
دوره مدیریت شبکه های اجتماعی راهی برای به روزرسانی دانش و تقویت کمپین های دیجیتال شما است. دوره های درست به شما یاد می دهد که چگونه محتوای عالی ایجاد و مدیریت کنید، همچنین گزارش های بازاریابی ماهانه ایجاد کنید و بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را بهینه سازید.
در این مطلب، ما محبوبترین دورهها را به واسطه استاد مهران صارمی نیا برای شما عزیزان گر دآوری کردهایم تا از بهترین دوره مدیریت شبکه های اجتماعی به صورت آنلاین بهره مند شوید.