همایش بزرگ آقای املاک تحت عنوان آینده مسکن در ایران برگزار شد!

همایش بزرگ آقای املاک تحت عنوان آینده مسکن در ایران برگزار شد!

3 مرداد 1403

دانستنی

همایش بزرگ آقای املاک تحت عنوان آینده مسکن در ایران برگزار شد!

همایش بزرگ آقای املاک تحت عنوان "آینده مسکن در ایران" با حضور جمعی از بزرگان صنعت ساختمان ، مشاوران املاک ، بلاگران و هنرمندان کشور از جمله جواد هاشمی در تاریخ 15 تیر ماه 1403 در سالن ضرغام دهکده المپیک برگزار شد. در این همایش، سه تدپنل تخصصی توسط اساتید و بزرگان صنعت ساختمان اجرا شد که در ابتدا تدپنل سازندگان تحت عنوان"فرصت های سرمایه گذاری از دیدگاه بزرگان صنعت ساختمان" با مجری گری بیژن خطیبی و حضور آقایان مهندس صمد سلیمان زاده، مهندس رحیم قربانی ، مهندس تورج نائیج پور، مهندس پژمان جبلی ، مهندس محمد سیفی و مهندس بهادری تشکیل شد.

همایش-آقای-املاک

بررسی معضلات پیش روی صنعت ساخت و ساز از زبان سازندگان برتر کشور

در این تدپنل در رابطه با مشکلات پیش روی صنعت ساخت و ساز صحبت شد مهندس تورج نائیج پور در ابتدای این برنامه در رابطه با چالش مجوز گرفتن سازندگان صحبت نمودند و به مبحث نظام ساخت و ساز در ایران پرداختند. همچنین مهندس رحیم قربانی درباره پروژه های در حال اجرایی که در  سال 1403 آغاز کرده صحبت نمود که به گفته وی حدود ساخت 12 هزار واحد مسکونی کلید خورده و تا آخر سال 6 هزار واحد آن تکمیل و آماده تحویل و نزدیک بر6 هزار واحد دیگر در سال آینده آماده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: با بهترین سازندگان تهران آشنا شوید

در ادامه تدپنل سازندگان مهندس پژمان جبلی درباره مشکلات موجود در صنعت ساخت و ساز بیان کرد که مشکلات اداری در صنعت ساخت و ساز بسیار زیاد است و تنها با تکیه بر انرژی مثبت می توان از این موانع رد شد. پژمان جبلی در ادامه عنوان نمود؛ باید سیستم سنتی قدیم و سیستم امروزی بهینه شوند تا به موجب آن یک سیستم مدرن و جدید پدید آید که این امر خوشبختانه توسط مهندس ایمان خدابخش با احداث پلتفرم آقای املاک میسر شده است.

صمد-سلیمان-زاده

مهندس صمد سلیمان زاده در همین رابطه نیز بیان کردند؛ امروزه نبود ثبات در قیمت های مصالح ساختمانی یکی از معضلات جدی پیش روی سازندگان می باشد و از آنجایی که دولتمردان تامین بودجه کشور را بر روی مالیات بسته اند مسلما فشار بسیاری بر روی دوش سازندگان به وجود آمده است . به گفته وی این موضوع شاید در در حال حاضر به صورت جدی حس نشود اما در سالهای آتی یکی از معضلات جدی و بزرگ بر سر راه سازندگان خواهد بود.

همچنین مهندس محمد سیفی نایب رئیس هلدینگ اذرخش اظهار کردند؛ باید به ظاهر ساختمان ها اهمیت بیشتری بدهیم و در سبک معماری بسیار خلاقانه تر پیش برویم وی در رابطه با  مشکلات پیش روی صنعت ساخت و ساز به بحث منابع انسانی اشاره کرد.به عقیده وی مشکل منابع انسانی در جامعه بسیار دیده می شود نه تنها در حوزه ساختمان بلکه تمام بیزینس های داخل کشور دچار مشکل منابع انسانی هستند چرا که با توجه به تورم بالا، حقوق و دستمزد نسبت به شرایط موجود اصلا منطقی نیست. 

در  پایان مهندس بهادری مدیر عامل شرکت ار جی بی عنوان کردند؛ فرهنگ مردم باید در رابطه با صنعت ساخت و ساز تغییر کند . چرا که افراد هنوز که هنوزه به قدرت نور در استفاده از نمای ساختمان ها پی نبرده اند. به عقیده او در نورپردازی یک هویت زنده به ساختمان بخشده می شود و به نوعی با استفاده از نور یک نوع برندسازی انجام می دهیم این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

آینده مسکن از دیدگاه سازندگان مطرح کشور

نائیج-پور

در ادامه این تدپنل مهندس تورج نائیج پور در رابطه با  آیند مسکن در ایران عنوان کرد؛ به دلیل کاهش نرخ رشد جمعیت کشور اینگونه به نظر می رسد بازار مسکن به سمت کوچک سازی برود دلایل زیادی برای این ادعا وجود دارد یکی از این دلایل این است که نسل جدید تولید مثل کم تری دارد و دیرتر و یا اصلا ازدواج نمی کنند و به امروزه افراد به صورت مستقل زندگی می کنند. 

رحیم-قربانی

در ادامه مهندس رحیم قربانی در رابطه با آینده مسکن می گوید؛این  بازار معمولا هر 5، 6 سال یک الی دو بار راکد می شود. بازار مسکن در حال حاضرحدود 18 ماه است که در رکود به سر می برد که به نظر بنده در نیمه دوم سال بازار از رکود خارج خواهد شد..

پژمان-جبلی

همچنین مهندس پژمان جبلی نیز در رابطه با همین موضوع بر این باور است؛ همیشه فعالیت ها و اقدامایی که خاص هستند مشتریان مخصوص به خود را دارند بدین منظور اگر بتوانیم به صورت جدی و تخصصی در بازار مسکن فعالیت کنیم همیشه مشتری خود را  پیدا خواهیم کرد . با اینکه بازار مسکن در یک برهه از زمان به صورت راکد در می آید اما به عقیده بنده همیشه کار متفاوت و منحصر به فرد مشتری مخصوص به خود را در زمان رکود نیز داشته و دارد. مخصوصا در بازار منطقه یک تهران چرا که سبک کاری این منطقه  با سبک کاری دیگرمناطق تهران متفاوت تر می باشد.به طور کلی اگر هر منطقه ای متناسب با لوکیشن خود کاری متفاوت و قوی انجام دهد حتما مشتری خودش را پیدا خواهدکرد 

در ادامه این تدپنل مهندس صمد سلیمان زاده درباره آینده مسکن می گوید؛ بر اساس شواهد و آمارهای ارائه شده واحدهای کوچک در مناطق پایین شهر همچنان دچار کمبود و مشکلات زیادی بوده و متاسفانه دولت در این باره تنوانسته وعده خود را عملی کرده و این واحدها را بسازد، این موضوع بیانگر آن است که به ساخت این نوع سازه ها در کشور نیاز داریم.و در آخر به عقیده بنده بازار مسکن این رکود مرحله ای را رد خواهد کرد و به حرکت درخواهد آمد.

محمد-سیفی

از طرفی محمد سیفی نایب رئیس هلدینگ اذرخش بر این باور است که فرایند ساخت مسکن تقریبا بین 3 تا 8 سال زمان می برد در سالهای گذشته 4 الی 5 سال این فرایند به طول می انجامید و مشکلی تا پایان کار به وجود نمی آمد چرا که سرعت پیشرفت دنیا و کشور ایران یک سرعت معمولی بود اما امروزه سرعت پیشرفت بسیار متفاوت می باشد به عنوان مثال اگر در ساخت مسکن زمان طولانی صرف بشود قطعا از مد خواهد افتاد و خواسته طرف مقابل نیز تغییر خواهد کرد چرا که دنیا همواره در حال تغییر است در نتیجه ما باید نه یک قدم بلکه سه قدم جلوتر را پیش بینی کنیم تا در این عرصه موفق تر عمل کنیم.

وی در ادامه مبحث آینده مسکن در ایران گفت: در حال حاضر ما از هوش مصنوعی در صنعت ساختمان تنها از اینترنت اشیا استفاده می کنیم اما مطمئنا در سال های آینده نقش هوش مصنوعی پر رنگ تر خواهد شد بدین صورت که حتی سلامت افراد ساکن در خانه را تضمین و کنترل خواهد کرد.

در پایان این تدپنل مهندس بهادری می گوید: آینده بازار مسکن روشن است به شرطی که از جانب سازندگان خلاقیت و توجه بیشتری شود و یک نگاه متفاوت تری داشته باشند. با آنکه بازار مسکن  بحران های زیادی را تجربه کرده اما نکته قابل توجه اینجاست که در هر کدام از این بحران ها افراد زیادی تمایل داشتند ساختمان های متفاوت تری بسازند تا در مقایسه با رقبا بهتر خرید و فروش کنند . در نتیجه باید یادآور شد که افراد به تفاوت روی خوش نشان می دهند و حاضرند به خاطر این تفاوت پول هنگفتی را پرداخت کنند.

بلاگرها

بررسی نقش اینستاگرام در کسب در آمد از نظر اساتید آموزش سوشیال مدیا

پس از پایان تدپنل سازندگان ، تدپنل بلاگران با حضور اساتید آموزش در سوشیال مدیا آقایان،  رنه سینانی، سامان فیروزمند، علی حاجی محمدی، احمد کلاته، حسین تیموری و مهندس ایمان خدابخش (مدیرعامل پلتفرم آقای املاک) برگزار شد. 

رنه-سینانی

در ابتدای این تدپنل رنه سینانی (بنیانگذار رسانه انگیزشی سوخت جت و شرکت نرم افزاری آپولو ) در رابطه با چگونگی کسب در آمد در اینستاگرام عنوان کرد، این اپلیکیشن امروزه به بازوی اصلی منبع درآمد در هر کسب و کاری مبدل شده است. به گفته وی یکی از بخش های اصلی افزایش فروش، اعتباردر کسب و کار است که این اعتبار در دنیای امروزیدست خوش تغییراتی شده به طور مثال در 50 سال پیش هر چه قدرمتراژ مغازه بزرگ تر بود، صاحب مغازه اعتبار بیشتری در بازار داشت اما در حال حاضراین اعتبار با حضور و فعالیت افراد در فضای مجازی و همچنین ارتباطات مجازی سنجیده می شود

رنه سینانی در ادامه اظهار کرد که امروزه ما شاهد آن هستیم یک فرد جوان با ذهنیت و باورهای مدرن وارد دنیای کسب و کار و فضای آنلاین می شود و هم پای یک فردی که سالهای طولانی موفق به کسب اعتبار شده و چند نمایندگی دارد رقابت می کند. این رقابت تنها به دلیل باورها و ذهنیت مدرن این فرد جوان است. در اینجاست که اهمیت استفاده از فضای مجازی نمایان می شود.

علی-حاجی-محمدی

در ادامه تدپنل بلاگران، علی حاجی محمدی (متخصص فروش و بازاریابی) در همین رابطه می گوید تمام افراد دارای کسب و کار باید محتوایی ایجاد کنند که بسیار تاثیرگذار باشد و باید در حوزه ساختمان و املاک صحبت های کلیشه ای حذف شود، تا زمانی که به صحبت های کلیشه ای ادامه دهیم بر روی مردم اثرگذار نخواهیم بود. وی در ادامه بیان کرد : نیاز است که هر شخصی امضای کار خود را داشته باشد و تا زمانی که این امضا شکل نگیرد حتی اگر به سختی کار کنید و ده ها محتوا بارگذاری کنید و یا در سایت های مختلف تبلیغ کنید، این قابلیت تشکیل نخواهد شد.

علی حاجی محمدی بر این باور است: یکی از امضای کاری مهندس ایمان خدابخش، وبسایت آقای املاک است . این وبسایت تخصصی بسیار متفاوت تر از دیگر وبسایت های ملکی است. به عقیده بنده آن چیزی که شما را برند و موفق خواهد کرد نه اینستاگرام است و نه وبسایت بلکه امضای کاری شخصی شماست.

سامان-فیروزمند

پس از گفته های علی حاجی محمدی ، سامان فیروزمند در رابطه با نقش فضای مجازی در کسب و کار بیان کرد: بنده به عنوان شخصی که در گذشته فعالیت خود را به صورت سنتی و آفلاین انجام می دادم و اعتقادی به فضای آنلاین و فضای مجازی نداشت می گویم با ایجاد همه گیری ویروس کرونا و پر رنگ شدن فضای مجازی در دنیا به مرور باور من تغییر پیدا کرد. تعداد زیادی از مدیران از جمله خود بنده در گذشتهنه چندان دور احساس می کردیم که فضای آنلاین فضای پیش افتاده و سطح پایینی است اما به مرور زمان بسیاری از مدیران کارخانه های بزرگ کشور دنبال راهکارهای برای ورود به فضای مجازی بودند. 

حسین-تیموری

حسین تیموری (متخصص فروش و بازاریابی) در این تدپنل نیز در رابطه با تاثیر فضای مجازی در صنعت ساختمان گفت: بسیاری از ما به موضوع فروش خیلی ساده نگاه می کنیم. به عقیده بنده شما نیازی به پیج اینستاگرام با فالوورهای بالا و یا فعالیت های بسیار زیاد ندارید بلکه شما نیاز به یک قبیله ای دارید که آدم های داخل آن به شما اعتماد کامل دارند ومایلند که با شما کار کنند. ساخت این قبیله تنها با خلق تجربیات متفاوت انجام می پذیرد.

 احمد-کلاته

در پایان این تدپنل احمد کلاته (متخصص فروش و بازاریابی) متخصص فروش و بازاریابی خاطر نشان کرد؛ مهم ترین مورد در کسب و کار آن است که افراد چه ذهنیتی نسبت به شما داشته باشند. بسیار مهم است که به چه میزان در کار خود صادق و حرفه ای هستید، امروزه مردم فقط به برند اهمیت می دهند به همین منظور در بیزینس، شما باید 90 درصد زمان خود را صرف برند سازی شخصی یا سازمانی کنید اما چگونه می توان این برندسازی را ایجاد کرد؟ جواب این است که کاری کنید که مردم ذهنیت خوبی از شما داشته باشند به طور مثال رفته رفته خود را معروف کنید و به یک فرد متخصص و از همه مهمتر صادق تبدیل شوید

پس از اتمام صحبت های بلاگران در این تدپنل نوبت به تدپنل اساتید صنعت ساختمان و مدیران مجموعه آقای املاک رسید این تدپنل تحت عنوان "جادوی ماندگاری مشاور املاک" با مجری گری جسیم قادری و حضور آقایان علیرضا عمویی، محسن مشعشع، علیرضا بهشت آئین، جاوید جعفرزاده و فرشید ایلاتی برگزار شد.

اساتید-آموزش-املاک

پروژه میلینیوم محمودآباد

چگونگی اتحاد میان سازندگان و مشاوران املاک از نگاه مدرسین و مدیران املاک

در ابتدا محسن مشعشع مدرس املاک در رابطه با چگونگی اتحاد میان سازندگان و مشاوران املاک، عنوان کرد خوشبختانه : پلتفرم آقای املاک این بستر سازی را ایجاد کرده تا اختلافات میان مشاوران و سازندگان کاهش پیدا کند.  . لازم به ذکر است که افراد فعال در پلتفرم آقای املاک کاملا اصیل و واقعی هستند ،چه سازندگان چه تولید کنندگان مصالح ساختمانی و یا چه مشاوران املاک همگی در این پلتفرم حرفه ای و واقعی می باشند.

 توصیه بنده به مشاوران املاک، سازندگان، معماران و به طور کلی فعالان بازار مسکن این است که پلتفرم آقای ملاک را دانلود کنید چرا که امروزه شغل املاک و شغل مشاوران املاک به خطر افتاده است و این پلتفرم فعالان این صنعت را نجات خواهد داد.

در ادامه این برنامه علیرضا عمویی مشاور سرمایه گذاری معنقد است که در صنعت ساختمان و حوزه ساخت و ساز یک زنجیره تامین و یک رنجیره ارزشی وجود دارد. در این زنجیره در ابتدای کار معادن و متریال استخراج می شوند و در مرحله بعد وارد کارخانه ها می شوند، پس از آن معماران نقشه ها را طراحی و مهندسان محاسبات را انجام می دهند و سازندگان می سازند و در آخر مشاورین املاک در انتهای این زنجیره  به فروش می رسانند.

وی عنوان کرد: اگر مشاوران املاک نتوانند به درستی پرزنت کنند ممکن است تمام زحمات سازندگان، طراحان، معماران و افراد دخیل در پروژه به هدر برود.در این میان اگر مشاور املاک در دنیای امروز به تمام حساسیت ها اشراف داشته باشد و آگاه باشد که شرایط بازار ، سرمایه گذاری و قوانین تغییر کرده و دیگر مانند گذشته نمی توان به صورت سنتی فعالیت کرد، یک برگ برنده دارد. به عقیده بنده وبسایت و سوپر اپلیکیشن آقای املاک قادر است یک اتحاد اصولی بر مبنای منطق میان سازندگان و مشاوران ایجاد کند، مشاوران املاک باید از بسترهای مدرن در دنیای امروز نهایت استفاده را ببرند تا جایگاه واقعی خود را در این دومینو پیدا کنند.

فرشید-ایلاتی

همچنین فرشید ایلاتی در رابطه با همین موضوع عنوان کرد: در حال حاضر در صنعت  املاک یک زنجیره معدن تا مسکن وجود دارد امروزه شغل مشاور املاک تنها معرفی ساختمان نیست چرا که می تواند تخصصی تر عمل کند تا به موجب آن بتواند اطلاعات خوبی در اختیار سازندگان قرار دهد.

فرشید ایلاتی در ادامه اظهار کرد: از آنجایی که مشاوران املاک در انتهای نقطه فروش قرار گرفته اند و به موجب آنکه روزانه با صدها نفر بازدیدکننده و خریداران املاک در تماس می باشند، می توانند از یک ابزار حرفه ای و تخصصی مانند پلتفرم آقای املاک استفاده کنند، پلتفرم آقای املاک ابزاری طراحی کرده که بهترین فرصت برای رشد شغلی سازندگان و مشاوران کشور است سازندگان می توانند به واسطه این پلتفرم بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط مشاورین املاک اطلاعات بسیار مفید و کاربردی را جمع آوری کنند.

وی در پایان گفت:  بازارهای جهانی املاک امروزه دست خوش تحولاتی شده است،به عنوان مثال تعداد زیادی از پروژه ها ساخته نشده، به فروش می رسند. این تنها زمانی امکان پذیر است که مشاوران به درستی بازاریابی کرده باشد. اگر مشاورانی که در فضای آنلاین فعالیت می کنند بتوانند به درستی نیازهای بازار را شناسایی کنند می توانند اطلاعات خوبی از کف بازار در اختیار سازندگان قرار دهند و این قطعا موفقیت شغلی خودشان را تضمین کرده و از طرفی دیگر نیز بهترین مشاوره را به سازندگان می دهند.

در ادامه این تدپنل جاوید جعفرزاده در پاسخ به این سوال که سیستم سازی بنگاه های املاک در راستای اتحاد بیشتر میان سازندگان و مشاوران چه اقداماتی می تواد انجام دهد،عنوان کرد:دیدگاه بنده به بازار مسکن چه شرکت های ساختمانی چه دفاتر املاک فرایند محور است. ما باید در ابتدا مطلع شویم که ریشه و علت اصلی این درگیری کجاست؟ باید این موضوع به صورت فرایندی تجزیه و تحلیل شود. در بازاریابی لازم است که بازار بخش بندی شود اگر سازنده هستید باید دقیقا بدانیدکه به چه منظور قصد ساخت و ساز دارید. ما باید در هر کاری به صورت تخصصی عمل کنیم.

علیرضا-بهشت-آئین

علیرضا بهشت آئین در رابطه با همین موضوع اظهار کرد: در بخش سرمایه گذاری مسکن، سازندگان، مسکن را تولید و مشاوران املاک به فروش می رسانند. در واقع ارتباط میان سازندگان و مشاوران مانند یک تیم فوتبال است که مشاوران املاک نوک حمله این تیم قرار دارند. اینکه یک سازنده توقع دارد ملک به بهترین شکل فروخته شود توقع بالایی نیست .  آقای املاک به عنوان یک ابزار پیشرفته به کمک مشاوران املاک آمده تا به موجب آن فروش بهتری داشته باشند. همچنین مشاوران املاک به واسطه مجموعه آقای املاک می توانند به بازگشت سریع سرمایه سازندگان کمک شایانی کنند.

تعداد نظرات : 2
  • ناشناس
    2 مرداد 1403
    لذت بردم از چنین همایشی با این سطح برای مشاورین املاک🙂🙏🏻
    ادمین آقای املاک
    2 مرداد 1403
    سلام. سپاس از شما کاربر محترم آقای املاک
  • ناشناس
    2 مرداد 1403
    واقعا همایش فوق العاده و پرباری بود.لطفااا باز هم برگزار کنید
    ادمین آقای املاک
    2 مرداد 1403
    با سلام. سپاس از شما. بله حتما همایش برگزار خواهد شد و زمان آن به شما بزرگواران اطلاع داده خواهد شد.