مهندسی فروش املاک ؛آشنایی با مفهوم، خدمات و وظایف
4 آذر 1403
آموزش املاک
فهرست مطالب
تفاوت فروش و مهندسی فروش املاک چیست
مهم ترین وظیفه مهندسی فروش املاک چیست؟
مهندسی فروش املاک و مستغلات شامل چه اقداماتی می شود؟
بخش | توضیحات مختصر | نکات کلیدی |
---|---|---|
تعریف مهندسی فروش ملک | استراتژی علمی برای فروش بهینه املاک | تحلیل بازار، برنامهریزی، و اجرای دقیق |
مراحل مهندسی فروش | شناسایی مشتری، ارزشگذاری، و مذاکره | تمرکز بر نیازهای مشتری و قیمتگذاری مناسب |
مزایای مهندسی فروش | افزایش فروش و رضایت مشتری | بهبود عملکرد تیم فروش و کاهش ریسک |
مهندسی فروش املاک
مهندسی فروش املاک یک صنعت به سرعت در حال رشد و توسعه است که امروزه از پتانسیل بسیار خوبی نیز برخوردار می باشد. در حقیقت مهندسی فروش املاک تخصصی است که به تجربه و دانش کافی نیاز دارد. مهندسان فروش املاک در کنار فروش ملک، اقداماتی از قبیل مشاوره و پشتیبانی انجام می دهند. آنها در کنار معاملهگران هستند تا تصمیمات منطقی و درستی بگیرند و معاملات موفقیت آمیزی داشته باشند. تمام مهندسان بر قوانین مهندسی فروش املاک مسلط هستند و با توجه به شرایط بازار، معاملات را پیگیری میکنند. یکی از وظایف مهم این افراد دست یابی به مشتریان جدید برای املاک می باشد. این افراد با دانش خود میتوانند روابطی پایداری با مشتریان داشته باشند. اگر به دنبال مهندسان فروش املاک هستید بد نیست بدانید که با کمک گرفتن از تخصص این افراد می توانید در سریع ترین زمان بودجه و نیازهای خود را برنامه ریزی و مدیریت کنید.
امروزه مهندسی فروش املاک به یک شرکت معتبر برای بهره برداری و مواردی از این قبیل نیاز دارد. خبر خوب این است که هم اکنون مجموعه آقای املاک فعالیت های عالی و مناسبی برای کارفرمایان در این زمینه فراهم کرده است.
مهندسی فروش املاک چیست
مهندسی فروش املاک بدین معنا است که افراد به صورت تخصصی فرایند فروش را انجام می دهند. مهندسان فروش املاک با سایر اعضای تیم های فروش و بازاریابی همکاری می کنند تا اطلاعات مربوط به فروش محصول و با مشتریان را برای شفاف سازی الزامات و ارائه راه حل های مناسب تهیه کنند. مهندسان فروش املاک همچنین به عنوان پیوند بین مشتری و شرکت عمل می کنند و نقش مهمی در تضمین مناسب بودن بازار محصول دارند و سایر متخصصان فروش از ابزارها و دانش لازم برای انجام وظایف فروش خود برخوردار هستند.
تفاوت فروش و مهندسی فروش املاک چیست
امروزه مهندسان فروش با فروشندگان سنتی دارای تفاوت هایی هستند چرا که مهندسان فروش املاک محصولات فنی بیشتری را می فروشند. آنها برای توضیح جزئیات این محصولات به مشتریان نیاز به تخصص فنی دارند. مهندسان فروش املاک غالباً با مشتری ها به صورت مشاوره ای بیشتر کار می کنند و به مشتریان کمک می کنند تا بهترین راه حل را برای نیازهای خود پیدا کنند.
خدمات ارائه شده توسط مهندسی فروش ملک
مهندسین فروش املاک خدماتی را به مشتریان ارائه می دهند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:
برندسازی
مهندسی فروش املاک نیز مانند هر کسب و کار دیگری به برندسازی نیاز دارد تا به موجب آن بتواند به صورت تخصصی خود را به مشتریان معرفی کرده و اولین گام را برای ورود به این بازار بردارد.
فراهم کردن شرکت فروش
مهندسی فروش املاک وظیفه دارد برای پروژههای ساختمانی خود یک تیم فروش تاسیس کند. چرا که استخدام نیروی انسانی به رشد و توسعه بازار املاک کمک شایانی میکند.
تهاتر متریال ساختمانی
یکی از خدمات ارائه شده مهندسی فروش املاک تهاتر متریال ساختمانی می باشد. امروزه تورم موجب کاهش حجم خرید و فروش ملک شده است در چنین شرایطی مهندسان با روش هایی از جمله تهاتر برای کمبود نقدینگی و تأمین مالی پروژهها استفاده میکنند. تهاتر متریال ساختمانی بدین صورت است که مهندسان در عوض پرداخت هزینه، واحد مسکونی، تجاری، اداری و... در اختیار تولید کنندگان مصالح قرار میدهند تا در این صورت بدهی خود را تسویه کنند البته پیش از انجام این کار، کارشناسان ابتدا واحدها را قیمت گذاری میکند و مصالح نیز به قیمت روز محاسبه میشوند.
استخراج مجتمع های تجاری
مهندسی فروش ملک در حال حاضر با استخراج از مجتمعهای تجاری توانسته اند به بازار ملک رونق بالایی ببخشد. استخراج از این منابع سود بالایی برای آنها به همراه دارد و از طرفی در جذب مشتری نیز تاثیرگذار خواهد بود. البته ناگفته نماند که بهره برداری از مجتمعهای تجاری به ویژه مجتمع های بزرگ ، به مدیریت نیاز دارد در نتیجه باید تمامی محاسبات به درستی اعمال شود.
انتخاب مشتری و ارتباط مناسب با آنها
باید به این نکته اشاره کرد که در مهندسی فروش ملک ،مشتری مداری اهمیت بالایی دارد به گونه ای که اگر مهندسان قادر به انتخاب درست مشتری نشوند و ارتباط خوبی با آنها نداشته باشند به طور حتم در این بازار موفق نخواهند شد. یکی از روش هایی که کمک میکند سریعتر مشتری مناسب را جذب کنید، استفاده از روشهای تبلیغاتی است.
بازاریابی موثر
بازاریابی در مهندسی فروش ملک نقش مهمی را ایفا می کند. مهندسان با شرکت در نمایشگاههای مختلف، کنفرانسها و ... میتوانند تبلیغات تاثیرگذاری داشته باشند. با این روش مشتریان جدید جذب میشوند و مهندسان میتوانند به هدف خود برسند. حفظ ارتباطات با مشتریان اهمیت بالایی دارد. در بازاریابی املاک مهندسان باید اقدامات زیر را انجام دهد:
- تامین و نمایش گزارشهای گوناکون
- موشکافی هزینهها و درآمد حاصل از فروش ملک
- ارتباط سودمند با تیم فروش و مشتریان
- مدیریت نیازها و بودجه مشتری
- ارائه پشتیبانی قوی
مهارت های مهندس فروش ملک
در مهندسی فروش ملک بدین شرط موفق خواهید شد که از تمام ویژگیها و اهداف مهندسی فروش آگاهی داشته باشید و در کنار روشهای فروش بتوانید از روش های خاص جهت مشاوره دادن و خدمات پشتیبانی و حمایتی بهره مند شوید. از مهمترین مهارت های مهندسین فروش املاک آشنایی با تبحرهای کسب و کار است. مهندسین فروش املاک باید به درستی محصول مد نظر خود را که یک ملک اداری، تجاری و یا مسکونی است، معرفی کرده و به مشتریان ارائه دهند. از دیگر مهارت های مهم مهندسین فروش می توان به ایجاد ارتباطات و تعاملات موثر و البته کارآمد با مشتریان اشاره نمود.
مهم ترین وظیفه مهندسی فروش املاک چیست؟
به عنوان یک مهندس فروش املاک ، شما مسئول نوشتن پیشنهادات، ارائه پشتیبانی فنی و آموزش مشتریان در مورد استفاده از محصولات هستید. شما برای درک نیازهای آنها با مشتری ها کار خواهید کرد و راه حل هایی را ارائه می دهید که نیازهای آنها را برآورده می کند. مهندسان فروش املاک همچنین برای اطمینان از تولید محصولات و برآورده کردن انتظارات مشتری با تیم های توسعه محصول، همکاری می کنند. مهم ترین وظیفه مهندسی فروش املاک به شرح زیر می باشد:
- مشتریان بالقوه را شناسایی کرده و با آنها روابط برقرار کنید.
- نیازها و نیازهای فنی مشتری را درک کنید.
- راه حل هایی را ارائه دهید که نیازهای آنها را برآورده کند.
- به محصولات و فن آوری های جدید پایدار باشید و مزایای آنها را با مشتریان بالقوه در میان بگذارید.
- برای شناسایی و پیگیری فرصت های شغلی جدید با سایر اعضای تیم فروش مانند مدیران حساب و مدیران فروش همکاری کنید.
- ویژگی ها و مزایای محصولات یا خدمات شرکت خود را با مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارید.
مهندسی فروش املاک و مستغلات شامل چه اقداماتی می شود؟
مهندسی فروش یک نقش اساسی در هر سازمانی است که محصولات یا خدمات فنی پیچیده ای را به فروش می رساند. یک مهندس فروش به عنوان تیم فروش و تیم مهندسی عمل می کند و از دانش فنی خود برای درک نیازهای مشتری و ارائه راه حل استفاده می کند. برای دستیابی به عملکرد بهینه ، مهندسان فروش باید دارای شاخص های عملکرد کلیدی واضح (KPI) باشند که هم با اهداف فردی خود و هم اهداف کلی سازمان هماهنگ باشند.
هدف یک مهندس فروش املاک ، هدایت درآمد با نشان دادن ارزش و قابلیت های یک محصول یا خدمات به مشتریان بالقوه است. آنها مسئول درک نیازهای مشتری ، ارائه تخصص فنی و پرداختن به هرگونه نگرانی یا اعتراضاتی هستند که ممکن است در طی فرآیند فروش ایجاد شود. هدف نهایی تسهیل فروش و ایجاد روابط محکم با مشتریان است و منجر به مشارکته ای تجاری بلند مدت می شود.